Wie ook binnenkort de MMM weer in?

Discussie in 'MMM clubs' gestart door MyMiracle, 3 jun 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MyMiracle

MyMiracle Fanatiek lid

2 jun 2013
    4.657
    2.872
    113
    Waar mijn huis woont
    Hoi Dames(en heren)

Ga jij binnenkort de mmm (weer) in en heb je zin om het proces te delen, kom dan lekker mee kletsen!

Wat informatie over mij:
    Wij hebben sinds december de anticonceptie uit bed verbannen;)
    Ook al is de kans op een spontane zwangerschap heel klein, gezien mijn Pcos.
    Eind juli gaan we een afspraak maken bij de fertiliteitspoli, dus de mmm weer in.
    Wij hebben een dochter van 3 jaar.

2. Jane1981

Jane1981 VIP lid

21 sep 2008
    7.451
    98
    48
    Omgeving Utrecht
    Wij, per1 juli, dan hebben we onze intake.

3. Aloly

Aloly Actief lid

7 jan 2015
    320
    5
    18
    NULL
    Gelderland
    Valt de eerste stap naar de huisarts daar ook onder?
    Wij gaan namelijk volgende week naar de huisarts, na 12 maanden geen zwangerschap gekomen helaas

Hoop op veel geluk voor jullie!

4. MyMiracle

MyMiracle Fanatiek lid

2 jun 2013
    4.657
    2.872
    113
    Waar mijn huis woont
    Hoi dames,

Jane
    Welkom!
    Over een klein maatje de intake, waar? Gewoon een ziekenhuis bij jullie in de buurt? Weet je al met welke behandeling jullie verder gaan voor nog een wondertje?

Aloly
    Ja hoor welkom!
    Wat vervelend dat het tot nu toe nog niet wil lukken!
    Dank je, ik wens jou ook heel veel geluk.
    Mocht je vragen hebben, stel ze dan gerust!

5. Aloly

Aloly Actief lid

7 jan 2015
    320
    5
    18
    NULL
    Gelderland
    Dank je wel mymiracle!
    Mag ik vragen of je eerste kindje spontaan is gekomen of met een beetje hulp?

Hopelijk ben ik snel aan de beurt voor de onderzoeken, niet dat ik dat wilde natuurlijk voordat we begonnen met onze kinderwens maar nu het dan zo is wil ik graag weten hoe en wat, gekmakend die onzekerheid!

6. MyMiracle

MyMiracle Fanatiek lid

2 jun 2013
    4.657
    2.872
    113
    Waar mijn huis woont
    Natuurlijk mag je dat vragen of ik er antwoord op geef is een 2de.......haha nee hoor grapje!

Mijn dochter is helaas niet spontaan gekomen. In totaal zijn we iets meer dan 3,5 jaar bezig geweest. Waarvan iets meer dan 2,5 jaar in de mmm. Daarnaast heb ik 3x een vroege miskraam gehad.

Natuurlijk wil(de) je dit niet. Iedereen wil het liefst "makkelijk" kinderen krijgen en dan ook nog graag wanneer het ze uitkomt(geen "ongelukjes"). Het is een heftig proces die mmm. Ondanks dat het traject voor iedereen anders verloopt en iedereen het anders ervaart.

7. Mama-in-love

Mama-in-love VIP lid

11 mei 2010
    7.354
    158
    63
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Wil hier ook wel meekletsen.
    Hoewel ik een maand geleden bevallen ben zal over , ik verwacht , een half jaar de laatste cryo teruggeplaatst worden.

Dat duurt dus nog wel even maar mag ik dan mee kletsen?

We hebben 5 jaar gewacht op onze eerste zoon.
    Onze stappen waren:
    6× IUI -> negatief
    ICSI verse tp -> zoon
    2 cryo's -> negatief
    ICSI verse tp -> dochter
    1e cryo -> dochter

We hebben nu nog 1 cryo over en die wordt nog teruggeplaatst. Daarna volgen er geen nieuwe behandelingen meer.
    We willen alleen alles opmaken.

8. Aloly

Aloly Actief lid

7 jan 2015
    320
    5
    18
    NULL
    Gelderland
    Heftig mymiracle! Hopelijk sneller bij de 2e raak en een plakkertje

Hopelijk lukt het met de cryo plaatsing mama in love!
    Ben niet zo bekend in die dingen maar wat is cryo precies? Het doet mij zo denken aan ivf ofzo?

9. MyMiracle

MyMiracle Fanatiek lid

2 jun 2013
    4.657
    2.872
    113
    Waar mijn huis woont
    Mama in love Welkom!
    Natuurlijk mag je mee kletsen.
    Nog gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter.
    Eerst 5 jaar wachten en vervolgens 3 (misschien binnenkort 4;)) kindjes vlak achter elkaar.

Aloly
    Ik hoop ook dat het nu wat sneller gaat.
    Een cryo heeft inderdaad met ivf (of varianten hiervan) te maken.
    Het is een bevruchte eicel die ingevroren is en weer ontdooid voor het terugplaatsen bij de moeder. Die cryo 's houd je met wat geluk over na een ivf ronde.

10. Mama-in-love

Mama-in-love VIP lid

11 mei 2010
    7.354
    158
    63
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Ja klopt een cryo is inderdaad een embryo dat bij ICSI of IVF verkregen wordt. In ons geval ICSI en in de vriezer ligt. ;)

Dankjewel wel voor jullie warme welkom! :)

11. Aloly

Aloly Actief lid

7 jan 2015
    320
    5
    18
    NULL
    Gelderland
    Oke,weer wat geleerd:)

Wat kan er veel gedaan worden he, gelukkig!

12. Hanna83

Hanna83 Actief lid

1 dec 2014
    314
    96
    28
    Mag ik ook meekletsen?

1,5 jaar bezig voor onze eerste, sinds kort nu in de MMM.
    Een half jaar geleden heb ik een buitenbaarmoederlijke zwangerschap gehad, gelukkig met behoud van beide eileiders. 2 weken geleden heb ik een laparoscopie gehad waarbij 1 eileider open was.
    Nu dus weer een tijdje zelf proberen. Het blijft wel een les in geduld he! Ook voor veel meiden hier zo te lezen. :)

13. Jane1981

Jane1981 VIP lid

21 sep 2008
    7.451
    98
    48
    Omgeving Utrecht
    Wij hebben de intake in hetzelfde ziekenhuis waar we eerder ivf hebben gedaan, de controles en de punctie in het Antonius ziekenhuis en het lab gedeelte en terugplaatsing is in het UMC.
    Wij hebben ivf met kort protocol gedaan dus denk haast dat ik dat weer krijg.
    Dus met een beetje mazzel kan ik ergens in juli beginnen met spuiten en in augustus de punctie en tp.

14. MyMiracle

MyMiracle Fanatiek lid

2 jun 2013
    4.657
    2.872
    113
    Waar mijn huis woont
    Welkom Hanna!
    Wat naar dat je een bbz hebt gehad! Gelukkig wel beide eierstokken behouden. Jullie gebruiken geen hormonen?

Jane
    Dank voor je toelichting!
    Nog een vraag: wat is ivf met kort protocol?
    Dat zou mooi zijn Jane, in juli spuiten en augustus de terugplaatsing.
    Spannend!

15. Jane1981

Jane1981 VIP lid

21 sep 2008
    7.451
    98
    48
    Omgeving Utrecht
    Dat houd eigenlijk in dat ik direct start met (ik denk weer gonal-F) op ongeveer dag 2 of 3 van mijn menstruatie en na een paar dagen orgalutran, dan als alles goed gaat na ergens rond dag 14 de punctie.
    En dan hopelijk tp.
    Alles dus eigenlijk in 1 cyclus.

16. MyMiracle

MyMiracle Fanatiek lid

2 jun 2013
    4.657
    2.872
    113
    Waar mijn huis woont
    Jane,
    Oke ik snap het. Dank je wel, voor de uitleg!

17. Chelleke84

Chelleke84 Fanatiek lid

4 aug 2010
    3.445
    2
    38
    My miracle
    Mag ik mee kletsen?
    Hier ws komende maand ook weer mmm in voor een brusje...
    Nu ook een dochter van 3.
    Ik ben na 19mndn en een laparoscopie en HSG uiteindelijk zwanger geworden bij IUI-1.

Liefs Chelleke

18. Chelleke84

Chelleke84 Fanatiek lid

4 aug 2010
    3.445
    2
    38
    En ook in december gestopt met anticonceptie 😉

19. lautju

lautju Nieuw lid

27 jun 2015
    4
    0
    0
    NULL
    NULL
    hoi dames,

even voorstellen. ik ben laura, 21 jaar en woon samen met mijn verloofde. omdat wij sinds twee jaar een kinderwens hebben zijn we hard bezig. maar helaas door PCO nog steeds geen resultaat. ik loop nu alweer iets meer dan een jaar in het ziekenhuis. maar volgens mij weet het ziekenhuis zich geen raad meer met mij. tot nu toe ben ik 15 kilo afgevallen om aan clomid te mogen beginnen. die heb ik 3 cyclussen geslikt, maar ik reageer er te heftig op. dit blijkt uit te grote cystes tijdens een ovulatie, waardoor we geen gemeenschap kunnen hebben op t moment van de waarheid. 's nachts zat ik hierdoor vaak op de SEH en konden ze de cystes zien door middel van een echo. om het verhaal nog gekker te maken kreeg ik wel een goede bloeduitslagen en de eisprong maar geen menstruatie:$. dat vond de fertiliteitsverpleegkundige en de gyn heel raar. maar er is geen nog geen antwoord op gevonden. hierdoor heb ik besloten om maar even een poosje puur natuur te proberen. want als die medicijnen kunnen nooit goed voor je lijf zijn. ook kreeg ik er vreselijke uitslag door, waar ik een kuur voor gekregen had waarbij de kinderwens even moest wachten. helaas is die kuur niet aangeslagen. maar nu we weer een half jaar verder zijn en heb ik 4 normale cyclussen en twee abnormale cyclussen gehad. er zat 1 abnormale tussen vanwege een vermoedelijke miskraam, helaas. maar de afgelopen cylcus was 5 dagen overtijd en 4 dagen een bloeding. nou had ik maar weer t ziekenhuis gebeld om te vragen wat ik hier mee aan moest. ze zei dat we de komende tijd gaan kijken of er wel degelijk een eisprong aanwezig is. eindelijk een stap verder, maar ik kan op veel sites niet vinden wat de volgende stappen zijn. heeft iemand hier ervaring mee?

20. miepkip

miepkip Bekend lid

22 feb 2012
    930
    0
    0
    Hoi allemaal,

Zou ik ook mee mogen kletsen?
    Even wat informatie over mij:
    Wij zijn sinds januari bezig voor een brusje, maar helaas 3 mk en 1 vroege miskraam verder. Ik heb zelf de ziekte van Graves, maar deze is behandeld met radioactief jodium, waardoor mijn schildklier nu te langzaam werkt. Gelukkig is hij door medicatie alweer onder controle, maar nu zijn ze erachter dat ik nog wel anti-stoffen in mijn lichaam heb van de ziekte. (Dit houdt in dat mijn lichaam telkens de mk's heeft veroorzaakt terwijl het goed had kunnen/was gegaan als de anti-stoffen niet aanwezig waren geweest. Mijn lichaam valt dus de embryo's aan doordat ze 50% lichaam's vreemd zijn. En dus stoot mijn lichaam ze af).

Nu mogen we 13 juli naar gyn toe, om daar te gaan bespreken hoe of wat. Deze maand hebben we het nog wel gewoon geprobeerd, maar na 2 cyclussen van 8 weken, weet ik ook niet meer wanneer ongesteld moet worden.

Helaas moeten wij dus afwachten.
    En ook ik ben benieuwd naar wat de gyn. allemaal aan ons kan vragen.

Deel Deze Pagina