Ik sta ook voor de klas, en ik vond het heel moeilijk de vorige keer (voor ik zwanger werd van dochtertje) dat ik dan tussendoor snel moest haasten... Is ook amper te regelen als je voor de klas staat want geen vervanging...dus moest telkens half circus uithalen met gymles ruilen/ kids verdelen en weet ik niet wat.... En vervelende is dat je telkens pas 1 of 2 dagen van tevoren weet of je weer moet komen, dus plannen heeft weinig zin, en dan kreeg je onmogelijke tijdstippen.... Hoe doe jij dat?
@ Sas ik vind het ook een heel gedoe. ik werk namelijk ook nog eens in een andere stad dan waar ik woon en naar het ziekenhuis ga. ik heb dus ook nog even reistijd. maar gelukkig heb ik een directie die mij helemaal snapt en er helemaal in meegaat. ik kan mijn afspraken maken wanneer ik wil en hoef niet met schooltijden rekening te houden. als er geen collega vrij is gaat namelijk mijn directeur of adjunct gewoon even voor de klas staan. ik hoef dus geen circus uit te halen met ruilen enz. zo kan ik iig een beetje met een gerust gevoel de auto in stappen. alleen als ik dan erg lang moet wachten bij de gyn denk ik wel eens wat doe ik hier ik had dat nog kunnen nakijken en ik had dit nog kunnen doen, maar goed ik denk dat ik dat wel ga houden. een aantal van mijn collega's weet het ook, want ik ben naturlijk veel weg. en omdat ik in 2008 getrouwd ben gaat dan al gauw het gerucht dat ik zwanger ben terwijl dat helemaal niet zo is. ik had zoiets van laat ik maar eerlijk en open zijn, dan weten ze ook waarom ik af en toe niet lekker in mijn vel zit. en het is ook wel goed zo, ze leven allemaal met me mee. en die onmogelijke tijdstippen heb ik ook hoor.
Ha meiden, Gister een drukke dag gehad. Hebben gister Isa haar verjaardag gevierd en ow ow ow wat is dat meisje verwend. Ze kwamen allemaal aan met supergrote kado's. Wat heeft ze o.a. gehad: Glijbaan, wip-wap achtig dingetje, loopauto, fiets ( gebruik van 10 maanden tot..........), Quinny poppenwagen met maxicose reiswieg en buggy, 2 poppen, 2 speeltjes van v-tech, kleertjes, kaartjes, woezel en pip stoeltje, dvd-speler voor in de auto, zwembadje met wat speelgoed en dat was het zo'n beetje wel, haha. Gisteravond gelijk het huis schoon gemaakt want wat een klere bende was dat zeg. Erg leuk maar ook weer blij dat we zo'n feestje weer gehad hebben. Vandaag komen mijn opa en oma nog langs want het was gister te druk voor ze en dan hebben we iedereen gehad. Hoe is jullie weekend geweest? Vrijdag was officieel onze vakantie afgelopen. Ik moet woensdag weer maar manlief morgen weer, bah. Wat gaat dat toch altijd hard zeg.
@ marsim, lekker, alle drukte weer achter de rug. En Isa is goed verwend, zo te lezen! Werkze voor jou en je man. Altijd weer wennen he, na de vakantie. hier lekker rustig weekendje gehad. ik merk dat alle gebeurtenissen van de afgelopen week er best ingehakt hebben, en daarnaast sliep ik slecht omdat ik de hele nacht mijn longen eruit liep te hoesten (lang leve de airco).
Hoi meiden, Wat is er veel geschreven! 2 nieuwe dames, welkom! MamaKoen, 31 weken alweer wat schiet dan op zeg! Marsim, wat is Isa goed verwend zeg... Ben nu al wel eens aant het nadenken voor Nathan, misschien een zaaltje huren.. we hebben een erg kleine woonkamer Mielenl, wat spannend spuiten, ben heel erg benieuwd en misschien wel even fijn een rust maandje! Lima, hoe was het op het cb? ik hoor altijd maar dat Nathan zo groot is, ach ja mensen hebben altijd wat...! Hier gaat het z'n gangetje, Nathan had twee maanden geleden twee ondertandjes gehad maar nu is het ff stil op dat gebied. Morgen jarig, dan gaan we naar de kinderboederij, ik ben benieuwd!
@ Einad, van harte gefeliciteerd!! Wat een mooie dag om jarig te zijn. Fijne dag. @ Mielenl, snap goed dat het er allemaal even flink heeft ingehakt. Hopelijk niet zonder resultaat. @ All, ons meisje alweer 1 jaar wat is het hard gegaan. Gisteren veel op de klok gekeken en toen gedacht ow toen lag ik met weeën en ow toen ging ik naar de ok. Een hele mooie herinnering en een heel mooi en gezond meisje. Vandaag lekker rustig dagje, geen visite ofzo. Morgen weer mijn eerste werkdag, bah. Ik werk niet zoveel maar om te beginnen is altijd waardeloos.
@marsim..van harte gefeliciteerd met Isa!!! Alweer 1 jaar...heel cliche maar wat gaat het snel!! Wat leuk dat ze zo verwend is.... Maar wij hebben ook een Laguna uit 2003 en eigenlijk nooit geen rare dingen mee *even afkloppen* @einad...Ook jij van harte gefeliciteerd!!! Maak er een leuek dag van. En mensen moeten altijd even een opmerking maken. @mielenl..het hakt er zeker in. Het is toch weer een stapje verder ... @all.... Nou zo heel klein zijn Koen en Lotte niet. Ze zitten beiden rond de middellijn in de curve dus lekker gemiddelde kindjes Lotte is nu 7700 gram en 69 cm lang. En Koen is nu 8300 gram en 70,3 cm lang. En Lotte heeft dr eerste tandje en nr 2 komt eraan. Koen heeft nog helemaal niks.
@ Lima, bedankt voor de felicitatie. Jullie kanjers doen het dus goed, super. Lotte al tandjes leuk hoor. En mooi gemiddelde kindjes, is toch netjes. Kan je in ieder geval zeggen dat ze niet klein zijn, haha. @ All, zo mijn eerste werkdag zit er weer op. Druk, druk en nog eens druk. Is dus voorbij gevlogen. Toen Isa opgehaald bij opa en oma en later hier nog lekker gespeeld. Ze was zo blij vandaag. Was lekker met mama aan het stoeien en lag voortdurend met slappe lach bij me, heerlijk. Dan mis ik mijn meisje toch wel hoor. Vind het altijd heerlijk als ik haar weer kan ophalen.
@ marsim, een dagje te laat maar nog van harte gefeliciteerd met de grote kleine meid! Grappig he, dat je je hele bevalling opnieuw beleeft! Ik heb dat ieder jaar hoor, maar de eerste verjaardag is het toch wel het sterkst. Ik vond het altijd reuze irritant als mijn moeder op mijn verjaardag het hele bevallingsverhaal uit de doeken doet (godzijdank was het een flitsbevalling, haha! ), maar als je zelf moeder bent dan begrijp je dat helemaal @ einad jij ook nog gefeliciteerd met je verjaardag! Hopelijk heeft hij niet zoveel last van de tandjes. Voordat je het weet zit zijn mond ineens helemaal vol @ lima wat fijn dat ze het beide zo goed doen! mooi hoor, precies op de middellijn. Bosch zat altijd aan de bovenkant, maar we zijn al heel lang niet bij het cb geweest. We hadden eigenlijk rond zijn 3e verjaardag gemoeten maar geen uitnodiging gekregen. Nouja, hij hoeft toch geen prikken ofzo dus dan slaan we gewoon lekker een jaartje over Ja een rustmaandje bevalt me prima hoor! Ik hoop echt dat de bijwerkingen zo minimaal zijn als jullie zeggen. Want je beseft pas hoeveel last je van die bijwerkingen hebt, als je die stomme pillen niet meer neemt.
@mielenl, ik hoop voor je dat een maand rust je goed zal doen! @ allemaal, als je clomid hebt genomen van dag 3 tm7, wanneer kun je dan ongeveer je eisprong verwachten? en vanaf wanneer doen jullie ovutests? en doen jullie er dan 1 of 2 op een dag? groetjes!
Sas, dat zijn een hoop vragen! Ik heb met clomid rond cd 20 mijn eisprong. Meestal begin ik rond cd 14 met ovu tests, en ik doe er 1 per dag, 's middags. als ik een duidelijke streep zie, dan heb ik normaal gesproken binnen 1 à 2 dagen mijn eisprong. Maar voor de zekerheid test ik door tot de streep weg is. Succes met testen en de rest!
@ mielenl dank je voor je snelle reactie!! fijn dat je mijn vragen beantwoordt ,inderdaad een hoop ja ; ) ik heb vandaag (dag 8) een ovutest gedaan, nog te vroeg denk ik, was licht streepje...ben benieuwd naar de andere meiden?groetjes!
Sas, gewoon lekker vragen, hoor! Ik kan je hiermee niet echt helpen. Ik deed nooit ovulatietesten. Bij Koen heb ik getempt, dat ging goed, zag steeds mooie piekjes. En na 9 keer clomid en tempen zat Koen in m'n buik. Overigens kreeg ik m'n eisprong ook vrij laat, zo rond CD 18 a 19. Bij deze beeb verliep het allemaal wat anders. Clomid sloeg of niet aan of te veel. Dus ik kreeg elke ronde echo's om te kijken wat er gebeurde. Uiteindelijk overgestapt op spuiten en na 2 rondes beebje in m'n buik. Veel sterkte. Lijkt me wel een goed teken dat je nu al licht positief test. Maar is nog wel erg vroeg, hoor. Ik duim voor je! Marsim: gefeliciteerd met Isa (excuus, beetje laat....). Is en blijft een bijzondere dag, he?! Is ze flink verwend? En wat goed dat ze al zo kan staan. Mielen: ook ik had met spuiten veel minder bijwerkingen als met de clomid. Bovendien was het super snel raak. Hoop dat het jou ook zo vergaat! En wat heerlijk kan dat zijn, even een rustmaandje. FF opladen en dan spuiten maar! Luukske: alles goed daar? En met de mannen? Lima: leuk om te horen dat Koen en Lotte zo goed gaan. Zijn echt al kanjers! Einad: nog gefeliciteerd met je verjaardag. Leuke dag gehad op de kinderboerderij? All; hier gaat het redelijk. Ben beetje op aan het raken. Gisteren ineens weer overgegeven, dat was wat minder. Het is dus allemaal heel wankel. Ook flink benauwd, maandag moet ik een keer extra naar de longarts. Ach, we zien wel. Ik hang vooral in en rond bed en bank! Koen is wat meer naar de opvang, da's wel heel fijn. Gisteren had ik het ff te kwaad, zat ineens te huilen op de bank. Kwam die lieve Koen bij me 'mama, huilen?' en toen 'mama, knuffel''. Echt zo lief, echt om op te vreten. Doet je dan wel goed, hoor. Ik denk steeds bij mezelf, nog acht weekjes en dan is het zo ver. Vindt het erg moeilijk om te genieten van de zwangerschap. Heb vooral het gevoel dat ik er niet voor gemaakt ben..... Zo, genoeg gezeurd, we gaan er weer tegenaan! Hoofd omhoog, schouders recht en kalmpies an
hey meiden, hier weer thuis na een lekker weekje camping met hubbie en de kids. we hebben lekker genoten, en nu staat hubbie's nichtje een weekje in de caravan, en dan gaan we zaterdag de caravan ophalen! @nieuwe meiden, welkom....alhoewel, Sas ken ik van het PCO forum...haha.... @marsim, nog gefeliciteerd met Isa! @mamakoen, hopelijk kom je de laatste weken niet al te ziek door! @lima, idd geen echte kleintjes...Koen is zwaarder dan Mika, en das toch super voor bij een 2ling! Mika zal wrs ook niet echt een grote worden, als ik kijk naar zijn grote broer! @einad, nog gefeliciteerd! en gave foto op hyves! @mielenl, je hebt prikinstructie op onze trouwdag, hopelijk heb je net zoals nen en ik het geluk dat het de 1e ronde raak is! @all, vrijdag kregen we op de camping telefoon van mijn schoonmoeder, mijn schoonzusje was naar het ziekenhuis (36w3d zwanger) gebracht om 12u. en om 15.15u belde hubbie's broertje om te zeggen dat ze een dochter hadden, genaamd AMY, en om 15.07u geboren! ze had 's ochtends wat zeurende pijn, VK gebeld, en ze verontschuldigde zich nog dat ze meende dat ze zich aanstelde, en de VK kijken....5cm ontsluiting!! meteen richting ziekenhuis, en even later dus al 10cm!! schoonbroertje was net op tijd daar!! we zijn zaterdag gaan kijken, en ze lijkt echt op Mika.... moet eerlijk zeggen dat het vrijdag en zaterdag echt begon te kriebelen, en ik er wel moeite mee heb dat het hier wrs bij 2 blijft! we gebruiken dan wel niks, maar mijn cyclus is naatje pet!
@ mamakoen, he bah toch weer gaan overgeven. Ach en dat lieve knulletje van jullie toch. Zo schattig. @ Luukske, zo dat is snel gegaan met je schoonzus zeg. Van harte gefeliciteerd en een mooie naam. Die kriebels zijn hier ook nog steeds aanwezig, haha. Misschien ooit nog een tweede maar denk dat het bij 1 blijft. @ All, bedankt voor de felicitaties. Gisteren uit de nacht gekomen. Was erg rustig. Had zelf maar 5 patiënten, poehee. Heb dus lekker wat kunnen knutselen voor het fotoboek van Isa. Vandaag is mannetje jarig. Is zelf wel gewoon gaan werken. We hebben zijn verjaardag al gevierd dus verder rustig vandaag. Alleen s-ouders die even een bakkie komen doen.
luukske gefeliciteerd met je nichtje! dat is snel gegaan zeg! mamakoen getverderrie meis, weer aan het spugen....kan me voorstellen dat je het behoorlijk zat bent. knuffie! marsim (weer een dag te laat, het lijkt wel of ik het erom doe hahaha!) nog gefeliciteerd met je man! hier een beetje moedeloos. ben nu al 2,5 week aan het bloeden, ik word er gek van. ik hoop maar dat die bloedingen tussendoor eindelijk stoppen als ik start met de puregon, want op deze manier gaan er geen kindjes verwekt worden.....
@ Mielenl, morgen prikinstructie en dan hopelijk snel aan de medicijnen en weg met die tussentijdse bloedingen.
@marsim, ook nog gefeliciteerd met hubbie!! @mielenl, ik vloei ook zo lang(en veel) maar mijn laatste cyclussen zijn dan ook rond de 6-7 weken....hoe lang is jouw cyclus? ennne gewoon 1 ronde spuiten, en dan gewoon zwanger worden...afgesproken?!!! @all, Mika geeft weer lekker geslapen vannacht van 18-7.30u!! morgen 4 jaar getrouwd, Luka gaat naar mijn moeder, en morgenavond misschien wat leuks doen....uiteten kan met Mika erbij ook wel, die houdt zich rustig....
@ Luukske, zo jullie mannetje maakt lekkere nachten zeg, heerlijk. En morgen 4 jaar getrouwd. Alvast gefeliciteerd! Ook wij zijn dit jaar 4 jaar getrouwd, 9 november om precies te zijn. Die tijd vliegt ook.
@ luukske ja, zou mooi zijn, gelijk de 1e ronde zwangerrrrt en gefeliciteerd met je trouwdag! Ik meld me ook voor het "in-2007-getrouwd"-clubje. Wij zijn al LANG 4 jaar getrouwd, op 3 april om precies te zijn hahaha