Hey dames. Ik heb een vraagje aan jullie,of aan de dames die clomid gebruiken. Ik heb nu voor t eerst clomid gebruikt, ook duidelijk een eisprong gevoeld, mijn god doet dat zeer Nu na 10 dagen na de eisprong heb ik al 3 dagen buikpijn. Hetzelfde gevoel als dat je je menstruatie verwacht. Normaal krijg ik dit maar heel even en kan ik de klok op een paar uur zetten dat ik ongesteld wordt. Maar nu houd deze pijn al 3 a4 dagen aan. Is dit misschien een bijwerking van clomid? Ik heb me suf gezocht op google,maar kan het nergens vinden. Ook als ik mijn buik aanspan doet t mega zeer onder in mijn buik. De pijn zit ook allemaal erg laag in me buik. Hoop dat iemand misschien tzelfde als mij heeft ervaren en mij kan vertellen of het normaal is. Dinsdag krijg ik uitslag van t bloed onderzoek Erg spannend, Helaas is het ook nog te vroeg om te testen. Bedankt voor t lezen voor t uitgebreide bericht
@inlove, balen meid....en wat kan ons lijf ons voor de gek houden!! @brabantse, lekker bezig, en nog gefeliciteerd met hubbie!! @marsim, joehoe...bloeden bijna weg....nu een prachtige echo en dan kruip je lekker op die roze(of blauwe, haha) wolk!! heerlijk dat geklets, hier begint Mika ook...eindelijk! gisteravond waren we wat laat thuis, het was al donker en toen zei hij dat de lampjes kapot waren, haha...geweldig! @ST, doe maar rustig aan...nog even en dan kun je lekker genieten van dat kleine mensje dat jullie hebben gemaakt!! @all, hier gaat het weer redelijk, heb nog flinke hoestbuien, maar ga woensdag weer werken. gisteren met de kids en Luka's vriendje, zijn zusje en ouders naar Plopsa indoor geweest....wij hebben op een bankje gezeten en de kids hebben zich vermaakt, alleen Mika heeft veel zitten brullen, die was niet helemaal fit, en was al van 's nachts aan het spoken....dat kleine spookje. verder niks nieuws, dadelijk even wat borduren. heb me net trouwens een partijtje tutdoekjes, mutsjes, slabbers etc opgekocht voor een redelijke prijs, laatst al een voorraadje knuffels met shirtjes....die ga ik dan ook borduren....heb goeie mond op mond reclame, dus dat is wel leuk!
@canada, kan ook zijn dat je een cyste erbij hebt....heb ik ook wel eens gehad, de eipijn....van de daadwerkelijke eisprong heb ik steeds maar een paar minuten last, geen dagen. krijg je geen FM's?
ik heb wel al dagen last van een naderende eisprong, maar niet de hele dag. Maar inderdaad even een paar minuutjes. Of 2 keer per dag ofzo.
@ canada, het zou idd een cyste kunnen zijn. Heb je fm gehad? Misschien wel de eerste tekenen van zwangerschap? @ luukske, gelukkig weer wat opgeknapt. En geweldig die uitspraken van die kleintjes. Dat zijn de mooie kleine momentjes. Dus je hebt al behoorlijk wat opdrachten?! Goed bezig! @ all, hier van het weekend erg beroerd geweest. Flink misselijk. Moet nu s'ochtends ook geljk wat eten. Dat had ik bij isa niet zo. Verder nog steeds pijnlijke boobies en heel erg moe. Hoofdpijn en soms wat kort van stof hihi. Nog een weekje en dan de echo. We zijn zo benieuwd!
Hey dames, Wat is fm? Ik ben nu 2 dagen laat Over weekje maar testen. Ben benieuwd. Dat zou gelijk de eerste ronde raak zijn met clomid
Fm zijn follikelmetingen. Dat doen ze eigenlijk in bijna elk ziekenhuis. Zeker de eerste paar cyclussen. Ze gaan dan de " eitjes" opmeten. Wat is de reden dat je clomid hebt gekregen? Weet je dan ook heel duidelijk je cyclus? Nou meid, wie weet.
Hey lieve meiden sorry dat ik jullie zo heb verwaarloosd! Ben momenteel weinig op internet , we kijken hier vooral series overdag via de laptop en als we ff tijd en zin hebben om wat te doen, dan is het wandelen met de honden, klusjes in huis, voorbereidingen treffen voor de komst van de kleine enz. dus druk met andere dingen maar ik lees hier wel mee. Luukske: thanx! Rustig aan doe ik zeker! Leef beetje in mn eigen wereldje lijkt wel haha heeeel apart! Wat fijn dat je je alweer wat beter voelt!! Maar t lijkt hartnekkig die griepjes! Hier al weken flink last van slijm in keel en voor smorgens. Dan moet ik echt flink mn keel schonen en mn neus snuiten en door de doorbloeding van de zwangerschap zitten daar helaas vaak bloedstollinkjes bij enzo. Heeeeel onsmakelijk en vervelend! Mar kom er gewoon niet vanaf! Wat leuk, .Plopsa indoor!!!! Gezellig zeg!!!!! En wat fijn en leuk dat het zo goed gaat met je boduur werkjes!!!!! Als ik straks bevallen ben, zal ik je ook ff aant werk zetten hihi you go girl!!!!! Hoest nu met Mika?!?! Had ie wat onder de leden of gewoon een dipdagje?!!? Xxx Canada: ik ben al jaaaaaaaaaaren van de clomid af en kan me het helaas niet meer herinneren om je antw te geven. Sorry!!! Ik weet overigens wel dat ik in geen 28jr mn eisprong heb gevoelt. Ook niet met medicatie enzo. Merkte het alleen wel heeeel soms aan mn slijm. Marsim: wat lekker dat je je zo beroerd voelt hihi neee hor skattie,..maar je snapt me wel! T zijn goede tekenen! En gelukkig mag je bijna naar de kleine gluren!!! Zooooo leuk en spannend! Maar ik weet zeker dat het goed zit !! en na de echo weet ik zeker dat ook jij bent overtuigd! Mn vriendin moest vandaag voor 2e echo en ze is nu 9,4wk! Zooo gaaf om te zien! Ik had t er met man over nu we zelf aant eind lopen kan ik me amper nog voorstellen dat ons hummeltje zo;n inimini friemel van 3cm was! Met 4 fluppies wat armen en benen vormen!zooo bizar! De tijd vliegt! En de ontwikkelingen gaan zo hard! Hier ist nu alleen een bolle buik die leeft ! soms gaat hij/zij zoooo tekeer! Maar ben er al zo aan gewent! Kan me amper nog inbeelden hoe t 8mnd terug was! (en ergens maar goed ook!! Wie wil er nou herinnerd worden aan medische molen ellende ) Geniet er maar lekker van mop!!!!! Canada: hoe was je bloeduitslag?!?!?! En als je 2 dagen te laat bent, zou je kunnen testen natuurlijk Spannend hor!!! Verdere ego: zoals ik aant begin al zei: druk met de laatste dingen en vooral onszelf. Smorgens slapen we (beide) lekker uit , doen ontbijtje en hangen wat op de bank. Daarbij bekijken/plannen we de rest van de dag en gaan dan aan de slag. Maar ik ben rond uur of 3-4 smiddags bek af en kruip dan weer op de bank. We hebben nog e.e.a. af te ronden voor de komst van de kleine en proberen dat goed in te delen. En langzaam wordt de afvink lijst een stuk korter Morgen komt de ooievaar en dan kan die klaar staan in de schuur! Zodra ukkie er dan is, kan ie opt nest! Alle kleertjes liggen EIN-DE-LIJK gewassen en gestreken in de kast en morgen ga ik het beddengoed strijken en t wiegje en ledikantje opmaken! Verder hebben we besloten dat we voor het weekend het definitieve gedichtje af willen hebben én een naam!! (maar het is zoooo moeilijk!) Verder heb ik weinig nieuws. Donderdag weer op controle en ik ben zeeeer benieuwd!!! Heb regelmatig harde buiken en zeer pijnlijke krampen dus denk dat de kleine zich goed aan het indalen is! Nou meiden .ik ben jullie zeker niet vergeten hor!!!!!!!! Maar ben dus heeeel egoïstisch , beetje met mezelf .man en kleine frummel komst bezig! Maar lees wel mee!! En denk zeker aan jullie!! Xxxxxxx
Hey dames. Ik hoef niet voor fm te komen. Begrijp het ook niet helemaal waarom eigenlijk niet. Uitslag van t bloed was dat er heel duidelijk te zien was dat ik een eisprong had. Ik heb clomid gekregen omdat ik pcos heb en geen eisprong had. Gister test gedaan. En kreeg een tweede lichte streep. Maar voor mij nog niet voldoene bewijs,over paar dagen nog een keer extra testen. En als die positief was moest ik een 7 weken echo afspraak maken. Maar moet tocht eerder langs,want heb proteine c te kort. Dus moet daar wsl medicijnen voor hebben. Spannend dus. Als ik t zkr weet kom ik t gelijk plaatsen.
@Marsim Is het bloeden gestopt? Wanneer heb je de echo? Echte zwangerschapskwalen heb je dus, niet heel fijn maar wel weer een goed teken! @Luukske Balen dat je nog steeds zo hoest. Leuk Plopsaland, wij gaan er in mei ook heen! Leuk dat je zoveel mond op mond reclame en dus aanvragen hebt voor je borduur werken. Ben benieuwd naar de creaties! @ST Goed dat je ook je rust pakt in je verlof, daar is het ook voor. Wil jij mij weer als vriend toevoegen want wil natuurlijk wel je foto's kunnen blijven bewonderen. Lekker dat alles gewassen is en klaar staat. Fijn donderdag weer op controle. Ben benieuwd of beebje al aan het indalen is, zou wel fijn zijn! @canada Wow je hebt dus een positieve test!! Wat goed zeg! Wanneer is je NOD? Wanneer ga je weer testen? Dan wel showen he! @hier Gisteren een telefonisch consult met de gyn gehad met de vraag of we weer aan de clomid kunnen. Hij zei terecht dat we dan eerst weer onderzoeken moeten gaan doen om te kijken of ik nu wel een eisprong heb. Ik was een beetje verbaast want ik dacht altijd dat ik toen wel een eisprong kreeg, ik werd tenslotte ongesteld maar geen goede eitjes had. Hij vertelde mij dat je ook ongesteld kan worden als je geen eisprong krijgt. Dit wist ik niet. Dus de clomid was voor de eisprong. Dinsdag krijg ik een echo, dag 11 om te kijken of en hoe mijn eitjes zijn. Donderdag afspraak gyn om een plan uit te stippelen. In ieder geval zal ik na dag 21 ook weer bloed moeten prikken om te kijken of ik een sprong krijg. Zo niet dan clomid, zo wel, kijken hoe de eitjes zijn en als ze niet goed zijn dan met hormonen spuiten maar dit bespreken we donderdag allemaal. Erg fijn dat we dus in deze ronde kunnen gaan kijken.
In love: wat een goed nieuws!!!! Weer goed van start deze ronde!!! Spannend hor!! En fijn dat ze het meteen zo goed aanpakken!! Succes liefie!!! Enuh . stuur me ff uitnodiging dan voeg ik je uiteraard weer toe Jaaa heerlijk alles klaar nu! De kleertjes en alle textiel liggen in de kast en commode. Pakje ziekenhuis ligt klaar in koffer (gister nog ander shirtje gekocht hihi) en de 3 mutjes liggen erbij, roze blauwe en witte ben zooooo benieuwd!!! Gister t ledikant en t wiegje opgemaakt!!! De kleine kan komen maar liever nog ff niet!!! We zijn nog steeds niet over een jongens naam eens!! En t gedichtje voor kaartje is het ook niet niet helemaal! Maar we hebben tot t weekend! Dan hakken we de knoop door Vandaag controle gehad! Kleine groeit goed en ligt al lekker in mn bekken! Nog niet helemaal vast maar hij/zij zal niet meer van positie veranderen! Vruchtwater was nog mooi van hoeveelheid en mijn urine en bloeddruk waren keurig! Wel was ik wat aangekomen maar 1 kilo in 2wk was netjes! (das eigenlijk in 5 wk!) ik denk dat ik zondag ga beginnen met enveloppen schrijven! Man is dan werken en heb ik mooi een leuke bezigheid! Canada: je verklaard het zelf al! Ze nemen je bloed en bepalen daaruit je eisprong. Hier nemen ze geen bloed maar maken ze follikel metingen! En soms komen ze tot de conclusie dat na een aantal cyclussen met bloed bepaling er nog geen duidelijkheid is, dan gaan ze over tot follikel metingen. Een 2e streep!! Spannend hor!!!!!!!! Hoeveel dagen na eisprong zit je?!?!?!?! Hopelijk wordt je test donkerder meid! wij zeggen altijd een streep is een streep! Wel vervelend dat je terug moet voor je pC te kort.
Hey ladies. Ja vandaag een test gedaan van clear blue en die zei zwanger Ik had mijn eisprong op de 11 de van maart. Dus nu dan 17 dagen. Erg spannend nog allemaal en dinsdag mag ik langs komen bij de gyn. Hopen dat alles blijft gaan, altijd nog zo onzeker die eerste weken.
@ st, gelijk dat je nog even lekker van jullie saampjes geniet en de voorbereidingen treft voor de kleine. Wij hadden vanaf het begin ook een meisjesnaam en nooit een jongensnaam gehad. En het werd een meid. Vaak is het zo dat het dan een meisje gaat worden, ben dus herl benieuwd. Jullie natuurlijk veel meer. Geniet nog maar even lekker meid!! @ in love, hier geen bloedverlies meer. Dinsdag echo. En wat fijn dat je gelijk terecht kan! @ canada, gefeliciteerd meid! Op naar een mooie echo. @ all, hier de laatste tijd ontzettend veel hoofdpijn, pfff. Gister moest ik 1 dagje werken. Gelukkig was het rustig. Had voor de zekerheid mijn bloeddruk opgenomen maar die was eigenlijk wel netjes, 132/78. Bij isa was deze gelijk te hoog. Nog een paar dagen grrr.
@canada, gefeliciteerd!! op naar een mooie echo! @inlove, fijn dat jullie snel weer de MMM in kunnen, nou ja....fijn dat je kun eerlijke kansen krijgt!! mijn duimen draaien dat jullie ook snel een 2e streepje op de testen krijgen. @marsim, balen van de kwaaltjes, maar alles voor een goed doel!! ben benieuwd naar de echo!! @all, Mika was die dag in Plopsa gewoon echt moe, had slecht geslapen etc...de nacht na plopsa sliep hij als een roosje, haha... verder heb ik vanavond mijn eerste avonddienst sinds de longontsteking, ben benieuwd, want hoest nog veel. verder deze week alle tabletjes clomid en provera, en de spuiten/ampullen verzameld, dan gaan ze deze week definitief de deur uit, en is voor ons het hoofdstuk kindjes afgesloten, het is goed zo. heb mijn laatste menstruatie trouwens weer minder gevloeid, dus als het zo blijft de komende 2 jaar, dan zing ik het wel uit. verder zit hubbie nu op de SEH met mijn moeder, die is net van de trap gevallen, enkel gebroken, flinke bloeding aan het hoofd/rond het oog...en ze gebruikt best veel bloedverdunners en was ruim 1 week geleden geopereerd aan staar, dus hoop dat de schade beperkt blijft/is....vandaar mijn nachtelijke schrijfbeurten....
@ luukske, ow meid wat schrikken van je moeder. Hoe is het nu? Hier gaan ook binnenkort de spulken de deur uit. Als dit niet goed mag gaan, waar wij natuurlijk niet vanuit gaan dan is het voor ons ook goed zo. Wij gaan niet meer naar het zkh voor behandelingen. @ all, klachtjes laatste dagen twee dagen weer wat minder. Nog een paar nachtjes, brrr.
Ha meiden, Sorry dat ik weer ineens zo kom aanwaaien... Had de vorige keer een bericht geplaatst, maar daarna weer opgeslokt in alle drukte waardoor actief meeschrijven er niet echt van kwam (of geen puf meer voor had). Heb net een stuk bijgelezen, even reactie uit mijn hoofd dus hoop dat ik niemand vergeet. @ brabantse, jeeetje wat ben jij goed bezig zeg met afvallen en hardlopen!!! Hier nu 6 kg kwijt van de ongeveer 20 die ik kwijt wil. Op welke manier heb jij het aangepakt? Hoe is het etentje bevallen en dat de oppas de meiden in bed moest leggen? Ging het goed? @ st, wauw wat schiet het al op!! Kan me voorstellen dat je je een beetje terug trekt. Deed ik ook altijd op het einde. Lekker nestelen, genieten, uitrusten, voorbereiden en inlezen Wat fijn dat je bij de vk mocht komen voor een info moment. De gyns zijn zo beperkt in hun informatievoorziening... Hopelijk zorgt het voorwerk ervoor dat het straks allemaal wat vlotter gaat! Zijn jullie uit het gedichtje en de naam gekomen? @ luukske, wat vervelend dat je zo ziek bent geweest van de longontsteking. Hoor dat zo veel om me heen momenteel! Daar heb je ook zo'n lange nasleep van he qua lage energie.. @ marsim, poe schrikken dat je bloedverlies hebt gehad! Gelukkig is het (zo goed als) weg. Hopelijk was het inderdaad een adertje op je bmm doordat de boel wat gevoeliger is. En nu bijna de echo, wat ontzettend spannend!! Ik duim keihard dat jullie een prachtig miniwondertje zien met kloppend hartje! @ einad, logisch hoor dat je minder tijd hebt om te schrijven hier. Dat ervaar ik zelf ook. Twee kindjes plus werk, huishouden etc is hartstikke druk. @ lima, hopelijk voor jou geen slecht bericht geweest op je werk. Vervelend he die onzekere tijden met reorganisaties.. Hoe gaat het met K en L? @ in love, zou je niet liever gelijk met spuiten beginnen ipv clomid? Ik vond het destijds zo'n verademing om niet meer de bijwerkingen van de clomid te hebben (weet niet of jij daar ook erg last van had?). Spannend dat jullie deze week meer weten over het behandelplan. Ik hoop dat je niet te lang de mmm in hoeft @ all, sorry als ik iemand vergeet Hier ook druk met werk & thuis. Kleine meid heeft ook kma en we zitten nu midden in de dubbelblinde provocatietest (in het zh). Erg spannend! Verder lijkt het erop dat ik heel onverwacht afgelopen week een vmk heb gehad. Ik had geen ei gevoeld en wist niet waar ik in mijn cyclus zat, maar was al een tijdje misselijk. Vorig weekend stapte ik bij mijn ouders de wc binnen en werd zoooo beroerd van de wc verfrisser geur! Dat had ik bij mn zoon ook in de zwangerschap. Dat met de misselijkheid rond avondeten bracht me ertoe om te testen. Heb 3 dagen lichte streepjes getest en ben er toen maar mee gekapt. De test had toch donkerder moeten worden als het goed zou zitten. En werd vrijdagmiddag uiteindelijk ongesteld. Hele gekke menstruatie met buikpijn/krampen op een totaal andere dag dan normaal, ander bloedverlies, emotioneler. Ook al zou het totaal ongepland en niet zo handig zijn geweest, vind ik het toch wel even slikken. Raar toch? Ik merk dat ik nu het ritme hier wat beter te pakken heb, dus ga echt mijn best doen weer actief mee te kletsen hier! Veel liefs en fijne paasdagen allemaal!
Hoi dames, ff in meelees modus, erg druk hier! Verder alles goed. Nen: om de dag hardlopen, geen of kleine wijntjes, kleinere borden en 2x per week als avond maaltijd een salade of soep. Verder van 5 boterhammen naar 3 en veel water. In weekend echt wel lekkers hoor, maar geen chips! Zit nu op 64 kilo, het is goed zo, maar het zo houden vind ik nog een doel op zich
Meiden even ego. Heb net een mooi kloppend hartje gezien en gehoord!! Het is er 1, hihi. Nu al verliefd en zo bijzonder. We liepen samen met een big smile de kamer uit, haha.
Hey dames. Marsim wat leuk een kloppend hartje. Ik kom net van de echo maar er was niks op te zien. Ze zei dat het waarschijnlijk te vroeg was. Ik zit bijna op 5 weken. Man wat maakt dat je onzeker. Moet over 2 weken terug komen. Erg spannend dus. Maar heel onzeker.