@Marsim YEEEEEH wat fijn een kloppend hartje! Wat bijzonder weer! En wat een opluchting! Kruip lekker verder naar die roze/blauwe wolk!! @Canada Oh balen meis nog niks te zien op de echo maar het is inderdaad vroeg om met 5 weken iets te zien. Snap dat je het heel spannend vindt maar je hebt een positieve test...Hopelijk over 2 weken een hele mooie echo! @Luukske Hoe is het met je moeder? Fijn dat je nu minder vloeide dan vorige keren. En fijn dat het zo goed voelt en alle mmm medicijnen de deur uit kunnen. @Brabantse Top dat je op een gewicht zit waar je blij mee bent, het zo houden is zeker nog een klus maar dat komt goed zo te lezen. @ST Netjes hoor je gewicht!! Heb je lekker de enveloppen geschreven? Wij hadden juist geen meisjes naam en wel een jongesnaam haha. @Nen Wat balen dat je kleine meisje KMA heeft, wel fijn dat alles getest wordt nu dan weet je in ieder geval wat ze heeft en als ze dat allemaal niet krijgt dat ze dan snel van de klachten af is. O jeetje een vmk, ik zag inderdaad je testen op zp..snap dat het even heftig is ook al was het niet gepland. Fijn dat je ritme weer een beetje te pakken hebt, lijkt mij ook pittig 2 van die kleintjes. @hier Heb net de echo gehad....1 ei van 1.1 cm...slik..dag 11 dus nog geen sprong maar aangezien mijn korte cyclus denk ik niet dat hij groot genoeg gaat groeien. Echoscopiste zei dat het 20 mm moet zijn? Slijmvlies was wel mooi 7 cm. Weten jullie hoe snel het groeit per dag? Ik heb donderdag een afspraak bij de gyn om de echo te bespreken. Maar volgens mij ziet het er naar uit dat ik geen goede eitjes maak...bij dochter toen geen echo's gehad betreft de eitjes. Als het goed is ook bloedprikken om te kijken of ik sprong heb.. maar goed hoor het plan donderdag. Maar dit is wel een domper in ieder geval.... Twijfel nu of ze zei 1.1 cm of 1.1 mm...1.1 cm is dan niet heel slecht...?
@ canada, snap goed dat het je onzeker maakt. Het lijkt mij idd nog te vroeg dus op naar een mooie echo over 2 weken. @ in love, ik denk dat ze 11 mm bedoeld. Een follikel groeit per dag ongeveer 2-3 mm. Je baarmoederslijmvlies was idd al netjes. Ze zeggen dat het eitje gemiddeld springt bij 18/20 mm. Maar dit is natuurlijk bij iedereen wel iets anders. Mijn laatste ei waardoor ik nu zwanger ben was 23 en een verlate iui gehad dus die was zo rond de 25 denk ik. En als je eitjes idd niet groot genoeg groeien dan heb je ws ook geen goede eisprongen. Hopelijk gewoon een lang cyclus voor jou. Volgens mij had ik mijn laatste iui ook pas op dag 19 ofzo.
@Marsim Ja ik had inderdaad al een topic geopend en daar zeiden ze ook al dat 1.1 mm niet te zien is dus dat het dus 11 mm was. Oke 2-3 mm per dag is wel goed! Dus die van mij moet nog 7/9 mm groeien dat houdt dus in op dag 18 of 20 mijn eisprong...maar aangezien mijn cyclus rond 27 dagen zit heb ik dan een te korte lf.. Dus denk dat ik hetzelfde heb als toen, geen goede eisprong straks. We zullen zien als ik ga bloedprikken straks. En kijken wat de gyn er van vindt donderdag
Ik kom ff snel reageren schatjes, Heb weinig puf en moet ook nog van alles doen eigenlijk! In love: Ik heb mn enveloppen klaar liggen! Moet er nog 4 ofzo maar die adressen heb ik niet. :s Ik probeer mn gewicht beetje onder controle te houden maar met minimale lichaamsbeweging, trek in alles, en een groeiende baby is dat best lastig! En ik heb ook nog 5dagen pw een man in huis lopen die van eten zn hobby heeft gemaakt hahaha Je eitje, misschien heb je zowaar GEEN korte cyclus. En groeit je eitje nog mooi door schat. Je ei kan wel 4mm per daq groeien! Das wel veel maar geloof gemiddeld 2mm per dag en dan moet je niet vanaf dag 1 rekenen hor! Ik heb hier wel eens gehad dat ie vrijdags 12mm was en dan hoefde ik pas maandags/dinsdags weer want 12mm op die cyclusdag was klein en dan kwam ik maandags en dan was ie ineens al 20mm en moest ik meteen pregnyl spuiten! Ik zou nie in spanning gaan zitten en lekker donderdag afwachten! Persoonlijk ben ik van mening dat je uit 1 echo geen info kan halen! Xxx Ps: ik wil je uiteraard wel toevoegen mop, maar kan je niet vinden Marsim: YES YES YES!!!!!!!!!!!! I told you so Wat fijn meid!!!!! En nu echt lekker genieten hor!!! Je hebt t verdiend!!!!!! Ik doe voorzichtig een vreugde dansje voor je! (en dan is de voorzichtigheid niet voor jou, maar voor mezelf hahahha elke dans move die ik doe krijg ik harde buik!) Ik hoop dat je gelijk hebt qua namen maar we zijn er denk wel over uit nu! We komen steeds op zelfde naam terug! Mn voorgevoel zegt overigens nu toch weer dat het knulletje is dus , . Pfffff ben zoooo benieuwd!!!! Canada: ik denk dat ze idd gewoon te vroeg zijn geweest met echo maken hor!! Ik kreeg mn eerste pas bij 6wk omdat je daarvoor niets zag en zelfs met 6wk zijn ze zeeeer voorzichtig!!!! Niet zo onzeker zijn!!! Geloof in je test!!!! (enuh, je bent immers niet ongi dus, dat wil ook wel heel wat zeggen!) Luukske: moedige stap meid!!!!!!!!! maar wel overwogen Hoest gegaan met werken ?! erg last van naweeen van de longontsteking gehad?!?! Kan me voorstellen dat t vele hoesten je nog opbreekt en dat je zowiezo minder energie hebt! En hoest met je SM?!?!? Dat moet wel ff schrikken zijn geweest zeg!!! Jeetje! Nen: schandalig!!! Hahahaha nee hor schatje, je moet gewoon lekker doen waar je zin in hebt en waar je puf voor hebt! En we zien je vanzelf wel zo nu en dan! Ik ben momenteel ook minimaal actief op t forum! Jeetje meid, .weet niet zo goed wat ik moet zeggen. Ondanks dat het niet in de planning was, toch schrikken en verdrietig idd!! En heel bizar! Zo zonder dat je het wist! Dikke knuf meid!!!!!! Wel fijn dat je lekker in je ritme komt nu! Houden zo!!!! Xxx Ego: hier weinig energie! Doe minimaal aantal dingen op een dag, en neem extra rust in de middag. Merk gewoon dat mn lichaam en geest er behoefte aan hebben misschien voorwerken voor straks de bevalling en drukke periode die komen gaat?!?! Verder veel harde buiken ook, dus als ik wat aant doen ben,..moet het wel in etappes :S en vind dat erg iritant want ik wil zooooo veel doen op een dag en er schiet van alles door mn hoofd van ik wil dit nog en dat nog en zus nog en zo nog maar t lukt me allemaal niet. Dus beetje bij beetje dan maar! En eigenlijk zijn het geen eens belangrijke dingen!!! Hahaha Donderdag hebben we weer controle! Ben zeeeeeer benieuwd wat de stand van zaken is Verder gaat het eigenlijk wel lekker! Doe mn ding en wacht geduldig af! Alle belangrijke dingen zijn rond. Kaartje, kamertje, bedje, spulletjes alles is afgerond en ik denk zelfs dat we eindelijk een naam hebben! Toevallig is het er 1 die continu terug komt. Ik ben nog wel opzoek geweest naar iets anders maar dan zegt man vind je dat leuker dan .. ?!?! en dan moet ik weer bekennen dat ik de roepnaam misschien wel leuker vind voor klein kindje maar voor volwassene niet of andersom. Of dat het in combi niet past of afgekort juist niet en dan zijn we toch weer terug bij onze eerste ingeving hahaha. Nou meiden, . Ik gaat wat doen! Mn hondjes willen heeeel graag uit ondertussen! En ik heb nog een wasmachine die staat de piepen dat ie klaar is! Fijne avond en ik houd jullie op de hoogte ! en ik houd jullie in de gaten , want ik reageer niet altijd maar lees WEL elke dag ff mee! xxxx
Marsim, gefeliciteerd met jullie goede echo!!!!! Konden ze een reden zien voor de bloeding? Of zal dat toch je bmm zijn geweest.. Op naar de volgende mooie echo!! In love, vind het niet heel slecht klinken hoor 11. Ik duim voor je dat je een Perfecte Cyclus hebt deze maand! Spannend dus wat er uit het bloedonderzoek komt. ST, lekker rustig aan doen meid ben erg benieuwd welk geslacht er in je buikje groeit en wat de naam gaat zijn!! Hier was mijn voorgevoel beide keren zeer sterk en helemaal correct! Canada, jammer dat ze nog niks konden zien he, maar je was idd nog erg vroeg na de posi test. Hier met een smoes gezorgd voor een echo bij 5+4 omdat ik me zorgen maakte of het wel in de baarmoeder zat. Toen was er een vruchtzakje van 1cm te zien, ook heel klein nog dus. Slaap lekker allemaal!!
@ st, meid het begint spannend te worden voor jou! Ben erg benieuwd wanneer jij babynieuws komt vertellen. Heb zelf zo het gevoel dat dat niet zolang meer gaat duren. Heb je al een buddy, die ons natuurlijk heel snel komt vertellen als het éénmaal zover is? Zo niet, dan wil ik dat best zijn( als je dat natuurlijk wilt). @ nen, bloedverlies niet meer besproken ook omdat het gestopt is. Er was in ieder geval niets geks te zien op de echo. @ in love, net wat st zegt, 1 echo zegt niet veel meid. Bij de volgende afspraak bij de gyn gewoon weer om een echo vragen! @ all, hier gaan de hormonen flink door mijn lijf. Moet om veel huilen wat bv op tv is. Maar ben ook snel een beetje opgefokt dus mijn man heeft het zwaar te verduren op het moment. Vanmorgen weer sorry gezegd want was gisteravond weer zo lelijk geweest, pfff.
Wat fijn marsim een kloppend hartje!! inlove, gun jullie ook zo een tweede wondertje!! de rest *zwaaii* nog erg druk vind ik het allemaal maar geniet wel zo enorm
Nen: toch apart dat voorgevoel! Hier weer helemaal terug bij jongen hahahah ben zeer benieuwd ook! Hopelijk mogen we het gauw laten weten! Marsim:whahaha je berichtje komt me zooo bekend voor! Ik kan ook zooo onredelijk zijn! En ergste vind ik nog, dat ik het zelf weet/merk! Maar onze mannen accepteren dat gewoon lief! Hoort erbij lekker laten gaan!!! thanx voor je pb schat!! Heb t opgeslagen! En als t zover is, is de eer aan jou ! kom daarna zelf waarschijnlijk wel uitgebreid verslag uitbrengen hahahaha zelf denk ik dat het volgend weekend word. Net voorbij de 39week. einad: dikke zwaai terug!!! En t zal idd nog wel druk en wennen zijn allemaal maar t belangrijkste is dat je geniet!!! En dat geef je gelukkig wel aan te doen houden zo mop!!! En idd,..t gaat hier zeker heeeeel hard!!! Moet er zelf flink aan wennen dat het elk moment zover kan zijn! Vind het nu wel dooood eng! En man zegt ook steeds nog even schat, dan hebben we gewoon een baby vast slik!!!!!!!!!! Ja manlief je hebt gelijk maar vind t wel super eng nu! haha rest: hoest met de andere dames?!?!?! Even een dikke ego. Moet t toch ff van me afschrijven. Vanmorgen de 38wk controle gehad. Gyn vond dat de kleine t goed deed. Was goed bewegelijk (joh,..hij/zij houd mij al de hele nacht wakker) de doorstroming navelstreng was keurig en de hoeveelheid vruchtwater ook!! Zelf ben ik kilo aangekomen in een week en 1,5cm in omvang gegroeid rondom mn navel. Ik had iets eiwitten in mn urine en een bloeddruk van 130/75 (normaal zit ik op 100-110/70) niks op aan te merken vind hij. Maar, de kleine man/meid vind ik persoonlijk amper gegroeid en maak me zorgen. Heb mn zorgen uitgesproken tegenover de gyn maar die kijkt naar het geheel en ziet écht geen probleem! De kleine is nu zon 2700/2800 gram. Volgens mij was t met 35wk 2500 en met 37 ook al 2700. De gyn zei wel daarom doen we ook niet elke week groei meten maar om de week. Maar ik vind het verschil tussen week 35 en 38 gewoon nihil voor een baby dat op zn eind loopt. Gyn vind het niet zorgwekkend, helemaal niet gezien de overige aspecten die hun veel belangrijker vinden. Hij schat het op een kleine 6ponder bij geboorte. Maar ik heb zo mn twijfels en ben gewoon beetje down erdoor vandaag! Is t mijn fout/schuld?! Doe ik iets niet goed?! Is het mn gepieker?! Mn slechte slapen!? Mn weinige drinken!? Of is er gewoon echt niks en zie ik spoken!?!? We hebben afgesproken dat ik aan de bel trek als de kleine minder gaat bewegen of ik me echt veel zorgen ga maken! Als ik extreem vocht ga vasthouden of hoofdpijn krijg (ivm zwangerschapsvergiftiging) en ik hoef pas donderdag (met 39wk) weer op controle. Dan hebben we andere hele leuke gyn (dit is overigens wel een hele lieve man !) en een uitgebreide groei echo. Sorry voor mn lange verhaal moest t ff kwijt! Verder ook leuke dingen hor! Proefdruk vandaag binnen gehad en we zijn helemaal happy!!! Mooi kaartje mooi gedichtje mooie opstelling We zijn het EIN DE LIJK eens over de naam voor als het een jongen wordt. En vandaag gaan we als het goed is een nieuwe auto ophalen. Zijn gister wezen kijken en beide verkocht! Vandaag nog ff onderhandelen en als we beide akkoord zijn, gaan we m vanmiddag ophalen! Wel zo fijn want onze eigen auto is net opgehaald! Verder ist hele huis lekker aan kant en zijn we theoretisch gezien klaar voor de kleine!
Hoi dames. Ff snel een berichtje. Ga vanavond even bij lezen. Bij ons is helaas na 5 weken toch het vruchtje afgestorven en hebben we een miskraam gehad. Kan pas dinsdag terecht bij de gyn voor telefonisch consult. Bloed behoorlijk erg en dus wel heel duidelijk hoe of wat. Zeer grote teleur stelling na 2 jaar. Nu maar rustig aan doen en kijken of we nog is een keer een kans krijgen. Groetjes
@ canada, ow meid wat vreselijk. Doe het rustig aan meid! @ st, meid snap heel goed je bezorgdheid. Je moet wel weten dat het een meting is en dat ze het nooit heel nauwkeurig kunnen zeggen. Ze zeiden bij mij dat isa ongeveer zou uitkomen rond de 3500, ten ze er éénmaal eruit was bleek ze toch echt bijna een kilo zwaarder te zijn, hihi. Het komt goed meid. Ga jezelf absoluut geen verwijten maken want als dat kleine frummeltje zich niet lekker voelt in jouw buik dan had hij of zij zich al lang aten zien. En natuurlijk kom jij zelf straks je prachtige bevallingsverhaal hier vertellen! Ik denk nog steeds dat dat idd niet heel ang meer gast duren, spannend hoor. Succes met afdingen bij de auto. Dat komt vast goed en dan zijn alle voorbereidingen klaar.
@St Ik zou mij ook geen zorgen maken over hoe groot jullie wonder nu geschat wordt en of jij daar invloed op hebt. Onze dochter werd ook op 3600 geschat en was 4020! Fijn dat het kaartje helemaal naar jullie zin is nu! En wat leuk dat jullie nu ook een jongensnaam hebben! Ben zo benieuwd..ik denk een jongen voor jullie Leuk een nieuwe auto, wat voor auto hebben jullie gekocht? @Canada Oh nee he wat een droevig nieuws...en dat na twee jaar een kinderwens te hebben. Heel veel sterkte meid! @Marsim Haha en of je mannetje weet dat je zwanger bent met je gezelligheid tegen hem had je dat met Isa ook? Ik heb daar helemaal geen "last" van gehad. Snapt Isa het al een beetje dat je een baby in je buik hebt? Groeit je buik al? @einad Ja druk zo met 2 kindjes en je mannetje die veel weg is. Fijn dat je er wel van geniet. Werk jij er ook nog bij? @Nen Inderdaad was de meting niet zo slecht, zie mijn eigen berichtje. Al uitslagen over de testen van jullie kleine meid? @Hier Vanmiddag naar de gyn geweest, ei meting van dinsdag was inderdaad niet zo slecht, groeit inderdaad 2mm per dag dus nu eisprong geschat rond dag 16/17 als het springt. Maar met mijn korte cyclus van gemiddeld 26 dagen is de lf wel kort. Ik zei ook tegen hem het lijkt alsof ik veel haast heb maar dat heb ik niet (zou leuk zijn als ik snel zwanger zou zijn) maar ik trek de ongesteldheid niet, toen ik zei dat de dubbele voorgeschreven dosis bloedverminderaars ook niet werken tijdens mijn ongi keek hij mij wel verbaasd aan. pff ja dan is het inderdaad heel heftig, en heel vervelend voor je. Hij gaat mij als nieuwe patient behandelen want het is immers alweer bijna 3 jaar geleden dat we onderzoeken hebben gehad. Dus vanaf nu temperatuur curve bijhouden, dag 21 en dag 23 bloedprikken voor eisprong, manlief zaad inleveren en dan nieuwe cyclus de hsg. Afhankelijk van de uitslagen het plan bepalen. Wel fijn, hij wil gewoon het juiste plan aan ons aanbieden en de juiste medicatie geven.
@ in love, fijn dat ze je weer helemaal onder de loep nemen. Hopelijk snel met resultaat! Met isa die kribbigheid niet gehad geloof ik. Aantal dingen zijn nu wel anders maar of dat wat zegt mbt het geslacht? Buikje in de avond wat opgezet en voelt dan wat strak masr nog niet echt een bolletje te zien ofzo. Dat was met isa dus wel weer sneller. Als de zwangerschap nu helemaal anders zou zijn dan zou dat denk ik niet vervelend zijn. Dus hopelijk geen hoge bloeddruk, geen bekkeninstabiliteit, geen zwangerschapsvergiftiging enzo. @ all, hier gaat het op zich wel. Moet eigenlijk het weekend werken maar ik denk dat ik mij ga afmelden. Heb veel hoofdpijn, met vlagen misselijk, ben aan de diarree en heb velpijn, al een paar dagen. Ben nu een beetje op. Moet even rustig aan doen denk ik. Lijkt ook wel een griepje te zijn met verkoudheid. Ik wacht nog even een paar uur af en anders ga ik echt bellen. We hebben het isa al verteld dat er een broertje of zusje in mama's buik zit. Vanmorgen ging ze met haar hoofd tegen mijn buik en zegt: mama ik hoor de baby niet, hihi. Geweldig toch.
Marsim: thanx voor je lieve woorden schat!!!! Wat ben je toch een topper!!!!! Xxxxxxxxx Wat vervelend dat je je zo beroerd voelt! Lekker ziek melden en goed op jezelf en je ukkie passen! Beterschap!!!! En wat lief van kleine isa! Heeee leuk die kinder logica! Hoe vond ze het!?!?!?!? En ik weet ook wel dat het vooral nu niet meer nauwkeurig is. Maar ik wil gewoon het beste voor ons kleintje en nikst over het hoofd zien!!! We zijn zoooo dichtbij En ik denk zelf nogsteeds over een week ofzo. Denk de 14e snachts! Hihi maar we zullen zien! Oooh en de auto, die staat voor de deur We hadden een vw golf station en nu een passat station. Die is gewoon weer net ff stuk ruimer achterin! En hij is wat luxer! Ben er super blij mee!!! Alles is nu echt klaar!!!! (nu ik nog! Hahahaha) Inlove:zie je wel dat je meeting niet zo slecht was gekkie! Wat fijn dat de arts je zo serieus neemt! Én dat ze je helemaal opnieuw onder de loep nemen!!! Wel spannend allemaal hor!!!! Ik leef met je mee! bedankt voor je lieve en leuke reacties op mn fotos!!!!! We hebben nu een passat station. lekker ruim!!! Zo past er tenminste nog een volwassen persoon in de auto als man ik en baby er al in zitten. Hihi Jaaaa ik ben ook zooo blij dat het kaartje helemaal na wens is!! Én dat we nu ook naam voor knulletje hebben! Dat is wel een rustgevend idee!! We zijn er klaar voor!! Zelf denk ik ook een knul, al kan het best een meisje zijn. We zullen zien!!! Spannend!!!!!!!! Ego: heb eigenlijk weinig te melden. Alles is nog rustig hier! ook beebje heeft een rustig dagje! Beweegt wel maar niet te druk en niet pijnlijk ook wel eens lekker!!! Morgen lekker dagje voor mezelf en denk dat ik lekker naar kapper ga en mn (teen)nagels ga laten doen! Lig ik straks netjes in mn kraambed hahahahahaha Fijn weekend meiden!!!!!!!! xxxxx
@ st, laat jezelf nog maar even lekker verwennen, voor je het weet. Dat is idd een mooie royale auto, super. Isa vindt het helemaal leuk dat er een baby komt. Alleen tijds besef he, haha. Wanneer komt baby nou enz, hihi. Heb mij idd ziek gemeld, lekker kalm aan. Iedereen een fijn weekend!
marsim: wat leuk dat isa er zo inop gaat!!! helemaal top!!!!!! trotse grote zus! grappig he dat niet hebben van tijdsbesef. ik merk dat hier met mn nichtje ook ...die snapt er geen bal van dat er een baby in mijn buik zit. nee hor zit niks zegt ze dan! en dan zegt ze baby ligt in box...jaaa maar dat is andere baby! ja mama baby zegt ze dan. ze snapt de link van 2 kindjes bij 2 verschillende mensen gewoon neit! zo apart! en de kleine van mn vriendin die zegt elke keer als hij me ziet tante st kan niet bukken he?! die heeft een dikke buik want daar zit een baby! en die is net zo oud! maar als je straks een bolle buik krijgt en ze kan luisteren naar de baby,...dan gaat ze t vast begrijpen! en dan is het kwestie van uitleg geven! je hebt er trouwens ook heeel handige boekjes over! ik heb er hier 1 van dora liggen. dan wordt ze grote zus. kan m je opsturen als je wil hoor! jaaaa zeker lekker ruim!!!! nu passen we tenminste met het hele gezin in de auto!! we hadden ontdekt dat het niet helemaal paste door de lengte van manlief haha én we hebben natuurlijk ook nog 2 honden! ik laat me zeker nog ff lekker verwennen komt helemaal goed!!!!!!
@ st, ik zag je prachtige buik bij buik van de maand. Mijn ene stem zal het niet doen maar je hebt er een stem bij. Prachtig meid!
marsim: thanx!!!!!! zsl.eens kijken...goed dat je me eraan herinnerd!! hahaha had mn foto 3wk terug ingestuurd en was al benieuwd of ik erbij stond maar vergat t steeds!