Vanmiddag was er nog niks bij ST, maar het is volle maan volgens mij, dus laat die beeb maar komen. Ze is iig ingeleid....las ik op het ivf topic!
Hallo dames.. Kan ik hier meekletsen? Zijn net in ronde 1 voor een broertje of zusje voor onze kleine man. Bij hem ben ik in ronde 1 met clomid 50mg zwanger geraakt. Zit nu op dag 17 van de cyclus. Cd15 nog een fm gehad, en t was nog maar heel klein helaas, rond de 11/12mm. T valt me nu al zwaar al die fm in het ziekenhuis. Zondag voor de 5e keer deze ronde heen. Heeft iemand van jullie dat wel eens gehad? Dat ze zo langzaam groeide maar uiteindelijk toch mooi groot werden?
Hoi anoniempje welkom. Ik kan je helaas geen antwoord geven op je vraag. Is er al meer bekend over st? Is het onderhand al geboren? Hier alles zijn gangetje. Volgens mij is t deze maand niet raak hier bij ons. Had vandaag een klein beetje licht roze afscheiding,waarbij ik vermoed dat t een deze dagen door komt zetten. Dan gaan we weer aan de clomid. Met jullie dames alles ok?
Ik las net dat t geboren is. Cataleya Adriane is met precies 41wk geboren op25-04-2013om 20:13weegt 3200 gram en is 51cm lang! St GEFELICITEERD!!!!!!!
zo lieve meiden daar ben ik dan EINDELIJK!!! ik moet nog terug lezen enzo maar ben daar nu ff te moe voor. de afgelopen dagen waren zowiezo erg zwaar en vermoeiend en we missen wat uurtjes en energie ik kom écht gauw terug lezen maar voor nu zal ik ff ons verhaal vertellen!! dinsdag dus het "goede" nieuws dat ik woe ingeleid zou worden. ik had mooi 1a2 cm ontsluiting!! en de boel was goed verweekt!! woe ochtend tegen 6e wakker dus goed geslapen! wel beide behoorlijk wat zenuwen natuurlijk!! hondjes naar mijn ouders gebracht om 7uur en op naar het ziekenhuis!!! 07:30 gemeld 7:45 klisma 8:00 aan ctg 8:15 controle vk : 1a1,5cm ontsluiting en verweekt als "puntje lip". daarom opwek gel +ctg temp 36.1 en bldr 125-80 9:00 begin krampjes. 9:30 krampjes worden duidelijker....voor mijn idee begint t erop te lijken. 10:00-10:45 in bad om de weeen op te vangen. 12:00 broodje 12:30 aan ctg flink actief qua weeen. en die zijn zeker voelbaar maar goed weg te ademen! 13:00 controle voortgang: bmm flink verkort met vanmorgen en iets meer verweekt! helaas geen verdere ontsluiting!!! (wat een domper!!!) geen nieuwe gel omdat de weeen actief zijn en er vanalles gebeurd. voorseren willen ze natuurlijk niet. maar de ontsluiting is nog onvoldoende dus helaas ook geen vliezen breken! 13:45-14:30 nog een keer bad. weeen zijn pijnlijk. gaan gecombineerd met rugweeen en heb t zwaar! 15:00 controle voortgang: baarmoedertuutje weer wat korter! yes!! en bmm nog zachter maar nogsteeds 1 a 1,5cm ontsluiting. zeer teleurgesteld maar we doen er helaas niks meer aan vandaag. tis afwachten! neemt mn lichaam t nu actief over?! we hopen t, anders morgenvroeg weer gel! overnachten zal in zh zijn ! gelukkig mag ML op een stretsher bij me blijven. en das erg fijn... we krijgen geen inwendig onderzoek meer en medicatie ofzo, dus ik mag, als ik wil, rondje door ziekenhuis enzo. ML en ik zitten "gezellig" aan de thee en kletsen wat en dan wil ik toch wel ff aan de wandel! op naar beneden (t winkeltje) maar dat valt me vies tegen en ik heb redelijk wat weeen. dus na 30min weer terug. mooi optijd! we krijgen avond eten. tijdens en na t eten vond ik ze zooo pijnlijk dat ik maar weer in bad ben gegaan! inmiddels ben ik lichtelijk geiriteerd! we hebben al 5babys geboren horen worden en ik heb nog niks bereikt!! we grappen er wat over maar we hadden gehoopt ons kleintje al in ons armen te hebben. helaas!!! tis inmiddels 21:30uur en ik heb mega veel weeen. zowel buik als rug. pijnlijk maar weg te ademen! de gyn (vk is al weg) besluit weer te toucheren!! helaasy....niks veranderd!!! er wordt overlegd wat we de nacht gaan doen. "morfine" prikje of ruggenprik (er is toevallig een annestesist aanwezig) na half uur krijg ik te horen dat t pijnstilling prik word best! als t maar helpt!! ja dat doet t volgens de arts maar...max 5uur! prima!! 5uur ff geen weeen en bijtanken! ik doe t ervoor. 1bijkomstigheid...ze geven m pas rond de nacht zodat je zolangmogelijk door de nacht komt. dus vanaf 22:00 tot de prik nog ff afzien. 23:30 daar komt mn prik! wat ben ik blij!! binnen 5min sla ik al wartaal uit (gaf man antwoord op een vraag die hij helemaal niet stelde...sterker nog hij zei niks!) 1:00 auw!! daar zijn de weeen weer!! ik knijp de leuning van t bed fijn en adem/puf ze weg!! manlief slaapt nog en ik wil m nie wakker maken. uiteindelijk wordt hij vanzelf wakker want ik maak steeds meer lawaai. daarna ben ik t ff kwijt... ik weet alleen dat ik nog meer auw roep dan de vrouw die in de andere kamer ligt te bevallen! 7:30 daar is de vk! (leuke vrouw) ze toucheert en ik ben zo week als t puntje vd tong! en...3cm ontsluiting!!de pijn was toch ergens goed voor!! ze breekt mn vliezen en ik wordt naar beneden gebracht voor ruggenprik! dat duurt erg lang (voor mijn gevoel) want er keken stagiaires mee. dus alles ging uitgebreid en ik had wel 5 weeen ofzo. de vloeistof werkte pas na een uur en 4x bijspuiten en ik werd gek vd pijn!! uiteindelijk was ik "verdoofd" en viel in slaap. omdat ik zo was uitgeput ademde ik niet goed in mn slaap dus kreeg er zuurstuf bij via mn neus! boven stond ML alweer op me te wachten en ik lag heerlijk te slapen. ik had wel weeen, kreunde en pufte ze weg maar vernam er niks van. soms werd t hevig en dan krijg ik weer extra bijgespoten en verhoging. ik heb totaal nog 3spuiten extra gehad gedurende hele bevalling. elke 2uur kreeg ik inwendig onderzoek. en via ctg werd ik in de gate gehouden. zelf weet ik er nog weinig van! zo verdoofd en uitgeput. en teveel gebeurd. 18:00 ik heb 10cm alleen nog een "randje" maar we gaan proefpersen. ik heb namelijk totaal geen gevoel meer in mn onderkant en ook geen persweeen dus wat ik doe...gaat op instinct. elke keer als mn voeten heet worden denk ik wee te krijgen en vk controleerd dat met de hardheid van mn buik. en t klopt dus..bij hete voeten pers ik. *wel tof..manlief heeft meegekeken en haartjes al ff gezien!! na bijna 2uur persen is de lol eraf en komt de gyn kijken.hij besluit: vacuum pomp. daar krijg ik een soort van oerdrang van en pers wat ik kan. en niet 3x maar 4x per wee. gyn is druk met voorbereiden en zodra de pomp is geplaatst, en hij me nog ff inknipt, pers ik zover dat hij alleen nog de bocht om wrikt en beetje bijtrekt. 20:13 daar is ons wondertje!!!!!! tis even een chaos moment want de gyn doet vanalles en de vk en ondertussen zijn man en ik helemaal overdonderd. en kijken we naar de kleine! t wordt op mn borst gelegd en we zijn helemaal gelukkig. al snel zijn we 2-3minuten verder als ik ineens vraag of iemand mij kan vertellen wat t is. en zowel de vk, de gyn, de zuster man weet t antw niet ! vk houd t kindje in de lucht en zegt: kijk zelf maar! dus navelstreng aan de kant, gyn aan de kant met zn handen en dan komt t eruit: ik zie geen piemeltje volgens mij!! (t was een hectisch moment en ik zag t allemaal nie zo goed) dat klopt! jullie hebben een dochter!! wauw!!! een dochter!! tranen , zoenen man en ik zijn verkocht en zo gelukkig! hij knipt dr navelstreng door en ik mag met dr knuffelen. hij kleed haar aan terwijl ik wordt gehecht. we blijven overnachten in t ziekenhuis omdat ik "medisch" ben maar ook omdat ons dochtertje is gehaald met de vacuum. daarbij is t inmiddels 23:00 en zijn we gebroken. en okk man slaapt lekker bij ons!! we delen met ons drietjes een kleine kamer maar das lekker knus!! ons dochtertje is 3200 gram en 51cm ze heet Cataleya Adriane en heeft als roepnaam Cate!! ze is na 36uur en 45min geboren op do 25-04-2013 sinds gister zijn we thuis en alles gaat goed. mn lichaam heeft t zwaar gehad en ik ben van onder flink beurs maar t herstel gaat steeds beter en we genieten volop!!!
Meid wat heb jij het super gedaan. Fijn dat het beter gaat. Lekker genieten nu en bijkomen. Nogmaals gefeliciteerd! Liefs
Lieve St!! Gefeliciteerd met jullie mooie dochter, wat is ze een plaatje!! Sterkte met het herstel en geniet van jullie gezinnetje!! Xx
Lieve St....van harte gefeliciteerd met jullie dochter!!! Daar is ze dan eindelijk...Lekker gaan genieten van jullie gezinnetje! @all...ik ga vanavond *beloofd* even uitgebreider reageren
@anoniempje ... ik heb ook wel eens eeronder gehad wat maar duurde en duurde maar uiteindelijk wel een mooi ei....geduld is een schone zaak. Hoe was de fm gisteren? @canada...he wat jammer dat het niet gelukt is. @marsim....alweer bijna 12weken zwanger....jeej ... gaat alles goed? Hoe voel je je? En hoe is het met Isa? @luukske ...hoe gaat het bij jullie? Druk met borduren ? ... ik ben heel benieuwd wat je allemaal maakt.....dus mocht je nog vrienden willen op fb stuur me dan even een pb @all....hier een drukke en hectische tijd achter de rug. Met de kids gaat het super daar ligt het niet aan maar ik zat even niet lekker in mijn vel en twijfelde aan van alles en nog wat oa mijn relatie.....gelukkig gaat het nu weer steeds beter ...ben er heel blij mee. We maken weer wat meer tijd voor onszelf vrij en dat is fijn. We gaan komende vrijdag lekker naar de sauna en rijden daarna door naar een b&b ....en de volgende dag gaan we winkelen...heb er zin!!!! Ik was daardoor ook even afwezig....sorry daarvoor. Verder heb ik vorige week te horen gekregen dat ik geopereerd moet worden. Ik heb een grote ontsteking die deels ingekapseld is in mijn neus bijholte die weg gehaald moet worden. Ze weten alleen nog niet hoe ze het willen doen. De kaakchirurg en de knoarts moeten samen opereren en ik zie het. Of ze gaan een kies eruit halen en via dat gat opereren of anders via een snee in mijn gezicht.....allemaal wel weer even spannend. Voor de rest niet zoveel nieuws....ja we tellen af naar onze vakantie. Nog 7 weken werken haha Koen en lotte beginnen nu echt kletsen....zo leuk!!! Alhoewel lotte meer dan koen maar dat komt vanzelf wel. Jullie nog leuke plannen voor morgen? Wij gaan morgen even naar de rommelmarkt....kijken of ze nog leuk speelgoed hebben voor leuke prijsjes
@ lima, jeetje meid das even heftig. Goed dat jullie wat meer tijd voor elkaar vrij maken. Met de kindjes wordt je toch wel geleefd. En opereren heftig. Nou hoop dat alles goed verloopt, sterkte! Hier gaat alles op zich wel. Blijf bloedverlies houden. Tijdens het werk donderdag ineens heel veel. Gelukkig kon ik terecht en kreeg ik gelijk een echo. Vrijdag ook weer meer bloedverlies. Gelukkig had ik s'middags een gewone controle en kreeg ik weer een echo. Het kleine frummeltje doet het goed en maakt er in mijn buik een behoorlijk feestje van, hihi. Het sprong alle kanten op. Bloedverlies ws weer door baarmoedermond. Blijft het bloedverlies dan gaan ze verder kijken. Ook begin ik weer last te krijgen van bekkeninstabiliteit, dus dat is echt minder. Ik doe het rustig aan. Op mijn werk weten ze het ook en ik moet aan de bel trekken als het net lukt. Vandaag ook even de markt op. Je weet nooit wat je nog scoren kan. Iedereen een fijne dag!!