Ik kom morgen ff uitgebreid reageren maar ben ff onwijs in de stress en ben bang dat ik een zeer onverabtwoorde mama ben geweest!!! Ik heb vandaag met cate gefietst. 15 min heen en 1.5uur later weer terug. nu kreeg ik op donder van mij zus omdat t nog niet mag. Maar ik had t bewust gevraagd bij de fietsenwinkel en die zei dus als ze zelfstandig goed en stabiel kunne zitten mag t. Cate kan al een hele tijd zelf zitten en met 5.5mnd corrigeerde zij zich al als ze omviel. (Vond t cb al zo bijzonder wsnt dat doen ze normaal met 8mnd) ze zit thuis 24/7 want liggen wil ze niet. Ik kan ook makkelijk de was ophangen en dan blijft zij zitten in de box. Als ik douche zit zij voor de douche te spelen. Enz enz. ben ik dan echt zo onverantwoord bezig geweest??? Ze zit overigens ook super stevig vast. Heb zo'n yepp stoeltje. En heb bewust op hobbels ed gelet.
Heey mop, Volgens mij is de regel als je kind zelfstandig kan gaan zitten en zich kan corrigeren dan mogen ze in een fietsstoeltje. Dit is vaak tussen de 6 en 9 maanden. Dus absoluut niet denken dat je een slechte moeder bent! In het begin adviseren ze alleen om niet gelijk te lang te gaan fietsen. Nou dat heb je niet gedaan. Meid als jij denkt dat je dochter het kan bouw het dan lekker rustig op. Laat je niet gek maken door anderen. Jij kent je eigen kind het beste! Als ze allemaal eens zo'n moeder zouden hebben als jij............
Dank je wel lieverd!!!!!! Je berichtje vrolijkt me op en stelt me gerust. ik heb cb ook gebeld. Na aanleiding van mijn verhaal over cate (wat ze al kan enzo) schatte zij in dat cate snel is qua ontwikkeling en al erg sterk. En t was niet erg. Maar haar advies was wel...extra veel stimuleren een aanmoedigen om t nog meer aan te sterken. De 12e is ze weer op controle op t cb en daar moeten we t ff bespreken want zij kent cate niet.
Als ze zelfstandig kunnen zitten mogen ze in zon stoeltje, maar niet te lang, dat moet je opbouwen. Ik vind 7 maanden persoonlijk geen probleem als je een vlotte dame hebt. Je kent je eigen kind het beste, zit ze al in een kinderstoel? Niet te lange stukken in het begin en vooral lekker van genieten, want het is fantastisch om met je uk te fietsen. xxxxxxxxxxxxxxxx
Jeetje meiden wat een rust hier! Allemaal druk met de kids denk ik he! Hier vanmorgen bij cb geweest. Fenna is nu 57,7 cm en 5250 gram 😳😳😳😳
hoi hoi meiden! tis zeker stil hier maar merk ook aan mezelf dat ik onwijs druk ben met van alles en nog wat! werken, cate, sport, kerst, feestjes enz. Marsim: wat een mooie getallen lekker stevige meid hihi geniet maar lekker van je pracht gezinnetje! vooral in deze mooie tijd van het jaar hier momenteel veel drama met Cate. ze slaapt zooo slecht ! onze nachten bestaan momenteel uit max 4 a 5 uurtjes slaap en de rest baby troosten en bezig houden. gister hebben we een nieuwe aanpak geprobeerd en tegen al mijn principes in ...de harde aanpak. in bed leggen en laten brullen. en na 15min huilen was ze stil en lag ze diep te slapen tot vanmorgen 9uur!!! dus vanavond maar weer t zelfde! gewoon in bed leggen en laat maar gaan. hoe moeilijk ik het ook vind, ik denk dat ze er ff door moet. wel ben k super super super trots op onze meid...ze kan staan!! als ik haar op haar kont in het midden van de box zet, gaat ze naar voren, pakt de spijlen, kruipt op de knietjes zet vervolgens dr voetjes onder dr billen en trekt zich omhoog en gaat dan staan ! dinsdag deed ze dit voor het eerst en ik was zooooo trots!!!! gister op het cb baren ze ook erg onder de indruk van haar kunnen. haar zitten en al staan. (alleen manlief was vergeten te vragen over t fietsen) ze ligt soms ook op dr buik en doet dan handen en voeten in de lucht en gaat dan lachen , speeltjes overpakken is normaalste zaak van de wereld en ze brabbelt er een eind op los ik ben een super trotse mama. ondanks het slaap probleem. ze is nu 7.3 kg en 69.2cm ik kijk onwijs uit naar onze feestdagen en heb er enorm veel zin in! xxxxxx tot gauw liefies
ps: super bedankt voor jullie erg lieve reacties over t fietsen! we zijn niet meer met de fiets weg geweest (kwam er gewoon niet van) en nu Cate 7.5 mnd is en al kan staan denk ik niet dat het nog een probleem is. maar we doen het met deze kou toch niet echt. brabrantse: hoe is het met jouw mop?!!? ruim 17wk zwanger alweer van topper nr 3!!!! zooooo gaaf!!!!!! voel je je goed?!?!
Hey hoi, Ja het gaat snel hè? Tot nu toe gaat goed, begin goed plopjes te voelen en dat geeft wel rust. Het is spannender dan bij de eerste twee vind ik. Dinsdag pretecho met geslachtsbepaling, eindelijk!! Met de meiden gaat het ook super, zo lief en gezellig en druk Hihi, love it!! Ik kan niet gelukkiger zijn. Xxxxxxxxxxxxx
oeeeee Brabantse morgen spannende dag dus jullie willen het wel weten dus?! ga je het ook bekend maken?! en heeeerlijk die plopjes! die mis ik wel hoor!! kan me voorstellen dat dat je stuk geruster maakt! heeeerlijk om te lezen hoe gelukkig je bent mop! t straalt van je berichtje af hihi geniet maar lekker van je prachtige gezinnetje!!!! xxxx hier weinig nieuws eigenlijk. de harde aanpak voor t slapen werkt redelijk goed. na 15a 20min is ze stil en komt dan pas smorgens weer. t duurt dus ff voor ze slaapt maar we hoeven er niet meer 10x per nacht uit! gister was ik na 20 min naar boven gelopen en had haar in bed getroost (was echt overstuur) ze was helemaal stil en had dr oogjes gesloten dus ik naar benden , dat duurde nog geen 2 min. na 10min heeft man dr opgehaald. ze was helemaal over dr toeren. ze viel op mijn schoot in slaap (heeft nog half uur lopen na snikken zelfs in dr slaap nog ff) toen in bed gelegd en niet meer gehoord dus gaat wel goed! verder heb ik druk weekend gehad. vrijdag was ik jarig maar hebben er niets aan gedaan hor. moest werken tot 18,00 dus gewoon dagelijkse routine met t gezinnetje en s' avonds lekker op de bank voor de buis met chippie en borreltje. zaterdag met Cate en mijn ouders naar familie geweest in assen en heel ff t centrum bezocht! heeeerlijk! als van ouds love it!!! en zondag eerst met gezin en vrienden met kids wezen zwemmen, toen hardlopen en daarna op verjaardag. nichtje werd 1. s' avonds nog ff serie gekeken met manlief en nu weer te werk (denk ook dat daarom t slapen wat lastig ging. dametje had zoń drukke dag, en in de auto geslapen savonds) deze week nog werken en volgende wk di een halve dag en dan ...vakantie!! lekker 2 weken bij huis! ooh en met de lijn gaat t goed nog 1 kilo en dan zijn alle zwangerschapskilo's eraf! en dan nog 3a4 extra dus nog 5 te gaan!
Als ik het weet hoor je ervan. Als het doorgaat tenminste. Meike al week ziek, met ups en downs, maar zet nu echt door Ik ook al week ziek, door de slechte nachten en weinig rust ben ik nu weer erger ziek geworden, drama dus Hoop dat mn uk er geen last van het. Baal echt want laat een klas met 24 lieve pubers in de steek in de gezelligste week van het jaar zucht. .... Hopelijk iedereen snel beter. Xxx
Marsim, ik weet eigenlijk niet of ik je al gefeliciteerd had! Maar wat super en wat een gave naam! Gefeliciteerd! Hoe gaat het? ST, wat is Cate een vlotte zeg! En het fietsen mij is altijd verteld kan ze een kwartiertje goed zitten op de grond mag ze een kwartiertje in het fietstoeltje. Brabantse, beterschap! Wat vervelend Hoop dat de echo morgen doorgaat, heb je een voorgevoel? xx
@ brabantse, ow meid wat geweldig! Gefeliciteerd hoor, mooier kan je toch niet wensen. @ all, hier gaat het allemaal goed. Fenna zit op haar hoogte punt mbt de buikkrampjes, heel zielig. Hopelijk gaat het snel weer wat beter. Verder is het een heerlijk meisje. Ook isa doet het goed. Nog steeds flinke driftbuien soms maar dat hoort erbij he. Met mij ook alles prima, over 2 uurtjes controle bij de gyn. Dan is het zwanger gebeuren ook afgesloten. Wel gek idee hoor.
marsim: arme Fenna!!! hopelijk wordt t gauw minder! ik gebruikte infacol! sfeer erbij!!!!! hoe was je controle?!?! ik vond dat idd een groot iets. t was voor mij echt de afsluiting van de zwangerschap en dus zooo iets moois! en omdat het misschien wel de enige keer zou zijn vond ik dat erg moeilijk! fijn dat het met isa ook allemaal goed gaat. en die buitjes,...die horen erbij brabantse: een broertje voor de meiden!!!!! JEEEEEJ wat gaaf!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! leuk leuk leuk ! ben je alweer opgeknapt?!?! ellendige verkoudheden en griepjes momenteel...bah. wij zijn gelukkig alle 3 eindelijk weer snot vrij. einad: die dame hier is zeker een vlotte.... tis dat ik geen filmpjes kan plaatsen hier maar,....ze loopt als langs de box rand sinds dinsdag!!! en kan er dus geen genoeg van krijgen. en ik heb kerstlampen in de vensterbank (box staat voor het raam) en dat vind ze heeeel leuk. dus dan "loopt" ze er naar toe en dan roep ik dr naam en dan kijkt ze me echt betrapt aan hahahaha
Leuk spannende, Meike deed dat ook zo vroeg en liep met 10 mnd Meike antibiotica, maar na middag is het elke keer weer ellende. Fleur net ook zetpil geheven, had ook 39,4 pfffff! Ik ben iig wel opgeknapt
he bah brabantse!!! ellendige ziektekiemen! hopelijk knappen de meiden snel op!! ik heb weinnig nieuws eigenlijk. ben aant werk en na vandaag hoef ik nog maar 1 ochtendje van 4uur! en dan heb ik vakantie tot 6jan heeeerlijk!
Lekker Ik ook Tot 12.00 gewerkt en nu Tot 6 januari vakantie. Helaas weer ziek thuisgekomen, te snel aan werk denk Ik. Meike der antibiotica begint goed aan te slaan. Xxxxxxxxx
Meiden, hele fijne dagen. Ik wens jullie allemaal al het goeds voor 2014 met veel liefde, gezondheid, geluk en veel warmte van jullie mannen en lieve kindjes.
Lieve meiden, Ik wens jullie een heel gezellig, grappig, leerzaam, interessant, liefdevol, gezond en kinderrijk 2014. Xxxxxxxx