clomid, deel 3!!

Discussie in 'MMM clubs' gestart door luukske, 2 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. brabantse1982

brabantse1982 Fanatiek lid

26 feb 2009
    2.137
    0
    0
    lerares
    west brabant
  2. brabantse1982

brabantse1982 Fanatiek lid

26 feb 2009
    2.137
    0
    0
    lerares
    west brabant
    haha, ok dan ;)

3. Marsim

Marsim Fanatiek lid

29 jan 2009
    2.646
    0
    0
    @ brabantse, ow wat een moppie. En ook jullie dochter heeft mooie grote kijkers. Lijkt ze op papa of mama?

@ Lima, haha ja wel aan de wandel geweest maar geen goed gevulde portomonee gevonden, hihi.

@ All, ik zit weer in de nachtdienst. Tis rustig alleen wat mensen die veel moeten plassen, wat een zeikerds, haha.
    Verder alles goed hier. Isa had al een aardig willetje maar ze gaat steeds meer dingen proberen en kan soms behoorlijk driftig zijn. Een echte meid. Ik ga haar dan altijd aan zitten kijken tot dat ze klaar is en dan zeg ik: zo dat was em. Dan zit ze mij weer heel gek aan te kijken van goh moet je niet even reageren ofzo, hihi. Wat een dondersteentje is het al.

4. Laurise

Laurise Niet meer actief

Jaaaaaaa ik heb jullie weer gevonden...was jullie kwijt :)

@nen
    Gefeliciteerd met jullie zoontje!!! Fijn dat jullie nu lekker van jullie mannetje kunnen gaan genieten!

@Lima
    Wat worden ze alweer groot en wat een schatjes zeg!

@Brabantse
    Wat een mooi grietje heb je!

@mamakoen
    Hoe is het met jou? Hopelijk voel je weer beter!

Sorry rest zwaai...zal wat actiever zijn want heb nu een tel met internet jahooeeeeee

Hier nog steeds beebje in mijn buik, heb wel al ruim 2 weken voorweeen zucht...zwanger zijn is geweldig en mag absoluut niet klagen, voorbeeldige zwangerschap maar op een gegeven moment is het wel genoeg..ik wil ons kindje zien en vasthouden.. Vannacht om de 12 minuten en later om de 10 minuten weeen gehad niet zoals de twee weken hiervoor (waren meer menstruatiekrampen nu echte pieken en dalen) maar nu niks meer..ja misselijk raar gevoel in mijn buik..herkent iemand dit..zal het vannacht gaan doorzetten??

5. MamaKoen

MamaKoen Actief lid

20 okt 2008
    122
    1
    0
    He meiden, gezellig geklets hier weer!

Nen: beetje laat, maar mag nog wel toch?! Van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie ZOON! Een heftige bevalling dus geweest, ik hoop dat jullie nu lekker aan het genieten zijn!

Mielen: goed dat je je ei zo streng hebt toegesproken:p! Ik duimmmm heel hard voor je. Zou wel leuk zijn, samen zwangeren hier.KNUF

Brabantse: leuk om weer van je te horen. Lieve foto van Meike. Fijn dat het zo goed gaat!

Lima:eek:ok leuk om weer van je te horen. Kanjers gaan goed, zo te horen!

Luukske: hoe ist nou met Mika? Weten ze al wat het is? En vooral, gaat het inmiddels wat beter?

Marsim: wat een schatje! Fijn dat het met jou ook zo goed gaat. Ga je de operatie-DVD nog bekijken? Lijkt me wel maf, hoor. Verder moeten die mensen 's nachts niet zo zeiken in het ziekenhuis, hoor..;) ... ik hoefde alleen maar te kotsen. Kreeg 's nachts zo'n knalgeel goedje door m'n infuus met mineralen en vitaminen en zo (ken je misschien wel?). Bah, wat een vieze smaak kreeg ik daarvan, dus ... hup naar de WC en kotsen maar. Ze vonden me op dat soort momenten wel heel zielig geloof ik, ik voelde me alleen maar beroerd.

Laurise: succes met de laatste weekjes. Je gevoel is herkenbaar, hoor. Het is gewoon echt pittig die laatste fase. Liefs.

Melief: hoe is het met je?

All: lief dat jullie zo met me meeleven. Ja, ik had m'n zwangerschap ook heeeeel anders voorgesteld. Maar had me al wel een beetje voorbereid, want ook bij Koen ging het niet allemaal van een leien dakje. Maar goed, zo als het nu is, bedenk je gewoon niet van tevoren. Ben ook wel nuchter hoor, nog paar maandjes en dan voel ik me weer gewoon als vanouds. Het zijn echt de hormomen die het zo rot maken.
    Ah fijn, sondevoeding is inderdaad weer de hele dag aangesloten. Ben er drie dagen letterlijk en figuurlijk kapot van geweest. Heel verdrietig en vooral heel moe. Alsof m'n hele lijf weer moest wennen aan genoeg voedsel. En sinds het weekend gaat het echt heel goed. Ik heb het gewoon nodig, die 24 uur per dag sondevoeding. Voel weer energie in m'n lijf stromen, en da's heel fijn. Alsof je de wereld weer echt aan kan, heerlijk is dat. Is dus echt een haat-liefde verhouding met dat apparaat, ene kant is het klote, andere kant heb ik er dus wel veel baat bij. We gaan dus vooral voor het laatste!
    Verder voel ik beebje af en toe een beetje bewegen. Niet heel veel, want de placenta ligt aan de voorkant. Maar wel heel leuk. Buik groeit dus ook prima. Woensdag weer naar de gyn voor APK!

Liefs aan allen, MamaKoen

6. Marsim

Marsim Fanatiek lid

29 jan 2009
    2.646
    0
    0
    @ Mamakoen, wat fijn dat het beter met je gaat. Het is inderdaad dubbel maar als je je nu al wat prettiger voelt dan is het ergens goed voor. Leuk om te horen dat je je beebje al wat voelt bewegen. Ik had ook mijn placenta aan de voorkant en voelde bij 21 weken voor het eerst leven. Zo bijzonder. Lekker genieten meid want ik genoot echt ontzettend toen ik het éénmaal ging voelen.

@ Laurise, jeetje meid het begint nu toch echt wel spannend te worden bij jou. Met betrekking tot die voorweeën. Ik heb ook zo'n 2 a 3 weken wat voorweeën gehad, soms ook met wat regelmaat en dit was voornamelijk s'nachts of op het einde van de avond. Uiteindelijk ben ik ingeleid, haha. Dus bij mij deed het uiteindelijk niet veel. Ja ik had bij mijn laatste controle bij de vk 1 cm ontsluiting waardoor ze konden strippen maar de rest kwam in het ziekenhuis.
    Meid ik duim voor je dat jullie kleine wondertje maar snel mag komen. ** Beebje in buik, kom maar snel want jou papa en mama zijn erg nieuwsgierig naar jou!!**

@ All, gisteren uit de nacht gekomen, heerlijk. Nu moet ik donderdag en vrijdag weer werken, pfff. Isa is de laatste week, grrrr.
    De hele dag door jengelen. Ze slaapt slechter. Ze kan ook wel lachen hoor maar dat gaat dan vaak over in jengelen. Sprongetje? Ik dacht dat we er net één gehad hadden, haha. Ach alles is een fase ( hoop ik).

7. Hoi dames,

Laurise, word spannend hoor en wat een mooie buikfoto's weer in je album!

MamaKoen, fijn dat het weer wat beter gaat! wel vervelend dat je (weer) een pittige zwangerschap hebt!

Luukske, hoe is het met de kleine man?

Brabantse, een mooi meisje hoor!!

Marsim, hier ook behoorlijk last van een sprongetje gehad en de twee tandjes zijn doorgekomen maar pff wat een gejengel! Geniet morgen nog ff van je vrije dag!

Nen, hoe is het met de kersverse mama?

All, hier weer ongi worden soms verander ik toch in een monster en pijnlijke borsten.. heb honger de hele dag door, hoop dat hij snel doorkomt!

8. Marsim

Marsim Fanatiek lid

29 jan 2009
    2.646
    0
    0
    @ Einad, fijn he die sprongetjes, hihi. Hopelijk komt die ongi snel!!
    Alles goed met jullie mannetje? En is het wat rustiger daar?

9. Laurise

Laurise Niet meer actief

@Mamakoen
    Zeker even pittig de laatste weekjes..had niet verwacht dat ik het zo zat kon zijn..maar goed mag nog niet klagen want ben nog niet eens 40 weken dus ik moet hup modusknop van 40 weken aan gaan zetten haha. Ik snap dat je zwangerschap anders had voorgesteld..nog steeds aan de zonde dus..jeetje meis dat is pas pittig! Inderdaad dubbel, je wil het niet maar als je daar door beter voelt is het wel beter...Leuk dat je buikje goed groeit, foto :) ??? Jammer dat je placenta voor ligt en beebje niet zoveel voelt maar dat wordt straks dubbel en dwars ingehaald (was bij mij haha). Hoe was je APK bij de gyn?

@Marsim
    Ja echt heeeel spannend..we zijn er ook zo aan toe..alle klusjes zijn gedaan en wil gewoon heeel graag ons wondertje zien..ooo jij ook dus zo lang voorweeen...ik ook voornamelijk 's avonds/'s nachts..ooohh jeetje met hoeveel weken werd je ingeleid..als ik de 40 weken ben gepasseerd ga ik heeeeeel zielig doen...denk morgen al bij de vk haha. Wel fijn dat je toen al onsluiting had zodat ze konden strippen..komt het dan in 1x heel snel en heftig? Aahhh wat een lief berichtje voor beebje *ga eens snel luisteren naar Marsim lief klein beebje *
    Balen dat Isa wat jengelig is..haha tja misschien 2 sprongetjes achter elkaar..is het te doen om onregelmatig te werken en mama te zijn? Hoe is het verder lichamelijk met je na de operatie?

@Einad
    Dank je wel, wat een bol he haha. Bah ongi worden...dat heb ik niet gemist :) Heeft hij alweer 2 tandjes...wat dat het hard he

@Nen
    Hoe is het om mama te zijn? Doet hij het goed? Hoe voel jij je?

10. Marsim

Marsim Fanatiek lid

29 jan 2009
    2.646
    0
    0
    @ Laurise, het strippen heeft bij mij niets gedaan. Op de gel reageerde ik een beetje. Toen ik 2 cm ontsluiting had hebben ze mijn vliezen gebroken en toen heb ik ook gelijk een infuus gekregen. Op het infuus kreeg ik wel weeën maar in het begin niet heftig genoeg. Normaal gesproken zetten ze de pomp tot stand 16 maar uiteindelijk stond de pomp bij mij op stand 22. Niet gek dat ik bij stand 22 in een weeënstorm terecht kwam. Heel jammer want daarvoor kon ik de weeën goed opvangen. Hij werd op een gegeven moment trouwens continu opgehoogd omdat ik bleef steken op 6cm.
    De weeën waren toen al wel een tijdje goed.
    Ik werd 9 dagen na de uitgerekende datum ingeleid en Isa is 10 dagen overtijd geboren.

Verder is het prima te doen, onregelmatig werken en mama zijn. Ik werk natuurlijk al niet erg veel. Ik werk nog maar 20 uur per week.
    In een maand moet ik 10 dagen werken. Daarvan werk ik al 2 weekenden nachtdiensten, dan is mijn mannetje thuis. Dus er blijven nog maar 4 dagen doordeweeks over. Goed te doen dus.

Met het herstel gaat het prima. Ik kan wel zeggen dat ik weer ben als vanouds, zonder pijn bedoel ik dan. Wondjes stellen niets voor en dat zag er na 1 week al uit alsof het er al een hele poos zit.

Meid de laatste loodjes wegen het zwaarst, het klinkt heel cliche maar ow zo waar. Ik duim en hoop dat jullie snel papa en mama mogen worden en dat hier weer een mooi beebje gespamt kan worden!!

11. MamaKoen

MamaKoen Actief lid

20 okt 2008
    122
    1
    0
    All: ik ben weer door de APK. Alles OK; bloeddruk goed, urine niks geks in, beebje lekker aan het bewegen in m'n buik. Heb een been voorbij zien komen, haha!! Over twee weken weer terug komen. Verder blijven we nu zeker nog twee weken overdag aan de sonde. Het is rot, maar ik voel me wel stukken beter ermee. Ben zelfs even naar de stad geweest, rompertje gekocht voor beebje en paar leuke shirts voor mezelf:)! Daar wordt een mens blij van.

Laurise: weer een dagje verder. Morgen naar de vlos, lees ik dat goed? Heel veel sterkte. Gewoon veel hier komen kletsen, dan gaan de dagen lekker snel voorbij. Sterkte met die beruchte loodjes. Ik ben ook wel erg benieuwd naar je beebje. Spannend, hoor!

Marsim; fijn dat het zo goed gaat met je. Volgens mij heb jij geen prettige bevalling gehad als ik zo je antwoord naar Laurise lees. Uiteindelijk dus uitgelopen op een keizersnede? Ik heb ook een ingeleide bevalling gehad dus ik ken dat ophogen van het infuus. Bij mij zorgde echter de weeenstorm bij standje 16 (dat zijn van die dingen die je nooit meer vergeet) voor een goede ontsluiting. Dus ik mocht toen snel gaan persen. Ja, ik zeg altijd maar, zwanger worden en zijn ben ik niet zo goed in, maar bevallen gaat me prima af;)!

Nen: hoe is het met de nieuwbakken moeder? Lekker aan het genieten? Ik hoop het!

Luukske: hoe is het met de kids?

Mielen: ik duimmmmmmm!

Einad; weer ongi geworden dus. Best netjes na de bevalling. Mijne moest na Koen weer opgewekt worden. Ging daarna snel aan de pil en dat ging gelukkig goed!

Ricmar: alles OK?

Knuf aan allen, MamaKoen

12. Marsim

Marsim Fanatiek lid

29 jan 2009
    2.646
    0
    0
    @ Mamakoen, wat goed dat je weer door de apk bent gekomen, haha. Wat super he die kleine zien bewegen in je buik!!

Ik heb inderdaad geen prettige bevalling gehad, zo alles bij elkaar. Ik vond het heel erg jammer dat ik voor een keizersnede moest en dat de ontsluiting niet wilde vorderen. Ik kon namelijk de weeën echt heel erg goed opvangen. Kon tussendoor zelfs nog grapjes maken.
    Uiteindelijk ging de hartslag van Isa ook dippen dus toen moest ik het wel loslaten. Achteraf gezien heb ik die bevalling goed verwerkt, de hele mmm zit soms nog wel wat aan me te knagen. Hoe dat kan? Ik heb nu een gezonde dochter dus waarom ben er soms nog zo mee bezig? Het zal allemaal wel slijten!
    Het enige wat ik nu achteraf van de bevalling nog heel erg jammer vind is dat ik Isa niet gelijk op mijn borst heb gehad toen ze geboren werd. Verder ben ik alle scherpe kantjes wel kwijt.

Hopelijk voor jou geen inleiding dit keer!!

13. MamaKoen

MamaKoen Actief lid

20 okt 2008
    122
    1
    0
    Marsim; fijn dat je de bevalling zo goed hebt kunnen verwerken! Dat de MMM nog lang aan je kan knagen, herken ik wel. Ook al heb je een gezond kind nu, je blijft er gewoon nog vaak aan denken. Dat heb ik ook gehad. Er is toch veel met je gebeurd, dat moet gewoon slijten. Mijn ervaring is wel dat het ook echt kan slijten, maar je moet het echt de tijd geven. Het leven gaat op een gegeven moment weer door en dan kom je ook uit de babytijd incl. de ons zo bekende MMM. Ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel? Ik wil je natuurlijk niks aanpraten, alleen m'n ervaring delen!
    Ik moet zeggen dat wij ook zeer waarschijnlijk niet meer voor nog een beebje gaan. Mijn man heeft eigenlijk altijd gezegd dat hij 3 kinderen zou willen, maar ik trek dat echt niet meer (zeg ik nu). En heel lief; hij zei laatst dat hij me dat ook echt niet aan zal doen, de schat! Vindt het daarom soms extra jammer dat ik zo weinig van m'n zwangerschap (kan) geniet(en). Ik probeer het wel, maar de last die ik ervan heb, is gewoon best groot. Dan is genieten erg lastig. Vind het soms gewoon heel oneerlijk dat het allemaal zo moet gaan. Snap je? Maar goed, leven is niet altijd eerlijk. En ik realiseer me ook vaak dat ik erg gezegend ben met een super leuke en gezonde peuter van 3 en nu een nieuw beebje in m'n buik. Dat doet het rottige je snel vergeten. Straks als de nieuwe beeb er is, zal het hopelijk ook allemaal gaan slijten en ga ik gewoon een nieuwe fase van m'n leven in! Sorry, lang verhaal geworden, maar hoop dat ik je er ook wat mee kan helpen. Heerlijk ook om het even van me af te schrijven! Liefs, Mamakoen

14. Lima 84

Lima 84 Fanatiek lid

4 aug 2008
    1.998
    27
    48
    @mamakoen...wat fijn dat alles weer goed was!! Jammer dat je nog even aan de sonde vast zit maar het is wel beter zo...

@Luukske...Hoe is het met de kleine man?

@einad...fijn he sprongetjes? Lotte heeft er eigenlijk helemaal geen last van maar koen wel....Even doorheen bijten...

@laurise...spannend meid... Ik kan mij goed indenken dat je de kleine graag wilt zien. Het wachten zal zeker beloond worden...

@nen...Hoe is het met mama-nen?

@marsim..Hoe is het nu met Isa? Al wat beter te pas?

@all...Heb alweer weekend!! Net even wat boodschappen gedaan en ga zo een beetje opruimen. Koen en Lotte liggen nu op bed maar Lotte heeft er helemaal geen zin in.....ga haar zo maar even ophalen...

15. Marsim

Marsim Fanatiek lid

29 jan 2009
    2.646
    0
    0
    @ Mamakoen, ik was al bang dat ik de enige was die het soms nog moeilijk met de mmm had. Ik weet ook gewoon niet precies wat het is. Ik kan niet iets concreets zeggen, heel gek.
    Ik geloof ook echt wel dat het moet slijten en dat daar tijd voor nodig is.
    Ik ben heel blij dat je je ervaring hebt gedeeld!! En het lucht zeker op om erover te praten, haha.
    Het is hier ook wel dubbel hoor. Ik wilde ook graag kinderen. Meer bedoel ik dan. Het liefst 2 kindjes maar nu dat ik alles zo heb meegemaakt ligt dat toch wel heel anders. Het is lichamelijk en vooral psychisch gewoon heel erg zwaar geweest.
    Ik ben nu heel blij dat we Isa hebben. Soms kriebelt het wel maar ik moet er gewoon niet aan denken dat hele mmm gebeuren. En tuurlijk je kan zeggen je kan het op de natuurlijke manier proberen maar ik weet van mezelf dat ik dan waarschijnlijk toch verder ga dan dat ik op dit moment zou willen. Ook mijn mannetje vind 1 nu prima en ik vind het ook prima zo hoor. Ik hoop dat ik het hele mmm gebeuren achter me kan laten, dat is alles wat ik op dit moment wil.

Ik snap jou gevoel ook heel erg goed. Je weet eigenlijk al bijna zeker dat dit waarschijnlijk je laatste zwangerschap gaat worden maar je kan er niet zo van genieten als dat je zou willen. Lijkt me erg moeilijk! Hopelijk komt daar snel wat verandering in en kan je de laatste weken zorgeloos genieten. Het is en blijft een mooi wonder. En straks een mooie beeb in je armen, heerlijk!!
    En wat fijn dat je zo'n heerlijk mannetje hebt die dondersgoed in de gaten heeft dat 2 misschien wel zat is omdat jij het anders misschien niet zou trekken.

@ Lima, wat heerlijk al weekend! Ikke jaloers!! Isa is nog steeds een uit haar doen. Denkt echt dat het een periode is maar grrrrrrrr. Af en toe weet ik echt even niet meer wat ik voor haar kan doen. Hoop dat ze snel weer een beetje de oude is want dit herken ik niet van haar. Tis altijd zo'n vrolijk ding maar kan nu soms echt mopperen en heeft soms al echt driftbuitjes. Die meiden toch!

@ All, hier vandaag een dagje gewerkt. Ik heb het overleefd. Vannacht voelde ik me al niet zo heel lekker. Ging vanmorgen badend in het zweet mijn bed uit. Had buikpijn en was flink misselijk.
    Meerdere malen op de wc gezeten en flinke buikloop. Dacht ook nog een keer te moeten braken maar er kwam niets.
    Vandaag een beetje zo gebleven maar heb het overleefd op paracetamol, haha. Ga zo dus lekker afsluiten en lekker even mijn ogen dicht doen. Hopelijk gaat het morgen beter. Morgen nog een avondje werken en dan ook voor mij weekend tot en met donderdag, hihi.

16. MamaKoen

MamaKoen Actief lid

20 okt 2008
    122
    1
    0
    Marsim; zo zie je maar, je bent echt niet de enige die de mmm zo maar even vergeten. Ik herken het en er zijn hier vast nog veeeeel meer meiden! En iets concreets kan ik ook niet benoemen, het zijn meer flarden van herinneringen, mn de teleurstellingen en het niet weten of het wel goed afloopt gevoel, die bij me opkwamen. En dat werd bij mij in de loop van de tijd echt wel minder. Hoop dat het bij jou ook zo zal zijn! Wat betreft nog een kindje. Ik moest er het eerste jaar echt absoluut nog niet aan denken. Wilde alleen maar genieten van Koen en het feit dat mijn lijf het weer helemaal deed (je moet weten, ik heb ruim een half jaar na geboorte van Koen een operatie gekregen, ik was nl. super uitgescheurd bij de geboorte, ben daarna te strak gehecht, wat ze dus na een half jaar met een ruggeprik nog hebben hersteld. Dus weer opengeknipt en opnieuw gehecht, zeg maar. Afschuwelijk. Maar ook overleefd en uiteindelijk erg blij mee geweest!). Dus dat snap ik heel goed van je. En dat het dan bij eentje blijft, is toch ook prima. Als jullie je daar maar gelukkig bij voelen. En wie weet, verandert het nog over een paar jaar. Je weet maar nooit. Maar ja, dan weer die MMM. Daar zag ik ook erg tegenop. Want als je eenmaal de knop om hebt gezet voor een kindje, wil je ook kansen maken. En dat betekent MMM in ons geval. Rot is dat dan wel. Maar goed, ik bedoel maar te zeggen, lekker genieten van Isa, lekker tot rust komen en zien waar je je het best bij voelt. Da's het allerbelangrijkste! KNUF

All; gisteren lekker veel gedaan, vandaag beetje moeten bekopen, heb zowel 's ochtends als 's middags bijna 2 uur geslapen! Ben en blijf gewoon heel moe. Komt volgens mij ook van de primperan (zetpillen tegen misselijkheid). Dus ga morgen maar eens proberen een pilletje minder te nemen, kijken of dat scheelt. Papakoen en Koen zijn morgen ook al lekker thuis, dus we gaan vast iets leuks doen. Heel gezellig!

Laurise: al aan het bevallen?;)

17. MamaKoen

MamaKoen Actief lid

20 okt 2008
    122
    1
    0
    En Lima: Koentjes slapen goed, he?;)... Nu Lotte nog! Leuk om weer van je te horen!

18. Marsim, snap je gedachtes wel hoor van de mmm, is ook niet niks geweest allemaal! Hoe is het nu met de buikloop? Nu ook mijn laatste avond en lekker het weekend vrij!

Lima, Lekker alweer weekend :) Vind je het zwaar om weer te werken?

MamaKoen, gelukkig weer helemaal goed gekeurd.. hoop dat het gaat met een pilletje minder!

All, nog niet ongi vandaag dag 37 dus zal een dezer dagen wel komen hoop ik... Kan er soms zo last van hebben (naja eigenlijk de mensen rondom mij haha, ben echt een monster af en toe)

Fijn weekend allemaal!

19. luukske

luukske VIP lid

5 sep 2008
    6.682
    0
    0
    verpleegkundige
    limburg
    hey meiden,

hier even kort een ego....

bij ons is vorige week de bom gebarsten, ik zal vol met emoties die ik niet kwijt kon, heb een zware week achter de rug met hubbie, maar we gaan er met volle 1000% voor!!

Met mika gaat het gelukkig weer goed, de uitslag is nog niet bekend, maarja...geen nieuws is goed nieuws!!
    hij is dinsdag weer goedgekeurd op het cb, hij is 6,920 kilo en 65,5 cm, niet echt een reusje, maarja papa en mama zijn ook klein!!

meiden, ik lees mee, maar zal wat minder actief zijn! moet aan mezelf werken!!

20. Luukske, je net een pb gedaan.. Sterkte met alles

Deel Deze Pagina