hoi dames! ook ik kom gezellig bij het ''clubje'' ik ben anne en mijn vriend sander en ik (22) probeerde al een tijdje zwanger te raken, na wat onderzoeken bleek dat ik geen ei sprong had. nu zijn we begonnen met clomid ik heb al 50 mg gehad. ook al bloed laten prikken en er was al een verhoogd stofje aanwezig in mijn bloed de gyn. zij dat dat al positief is, nu ben ik net ongesteld geworden en start ik met 100 mg over een paar daagjes. alleen nu heb ik een vraagje zijn er meer dames die er ook emotioneel van worden en er ook behoorlijk veel last van hebben ? nou jullie zullen me hier toch nog regelmatig vinden hihi
@imjustmyself, ja de bijwerkingen zoals een mood swing of opvliegers zijn zeker bekend. Hoop voor je dat 100mg meer resultaat brengt.. Vanmorgen nog steeds een negatieve ovu test dus nog even wachten..
gelukkig dan ben ik toch niet de enihste. wat vervelend dat je ovu test negatief was alleen ik geloof niet zo in die dingen ... een vriendin van me en daar de vriend van die deed een keer z'n test en die was bij HEM harstikke positief pff ik zie dat je uit tilburg komt welk ziekenhuis ga je als ik vragen mag? ik 2 steden ziekenhuis gr anne
@mamakoen, hartelijk gefeliciteerd met jullie zoontje en broertje Lars, leuke naam ook. geniet ervan!!! enne ik weet hoe het is met 2 kindjes, dus neem je tijd!! @melanie, hopelijk snel een posi ovu test! welk merk heb je? @imjustmyself, welkom!
@luukske ik heb 2 verschillende liggen, de clear blue en van t kruidvat. Nog een dag of 2 denk ik en dan zal dat ei wel komen haha. Hoop dat ik m voel.. T is zo lang gelede dat ik echt me er zo mee bezig heb kunnen houden haha. Voelt gwn alsof we nu pas weer opnieuw mogen beginnen. @imjustmyself, haha heb wel eens vaker gehoord dat mannen positiece ovutesten of zwangerschapstesten hebben.. Moet eigenlijk niuet kunnen mja.. Ook ik zit bij t 2steden... Heb 2 jaar lang bij het elisabeth gelopen maar daar hebben ze een foute diagnose gesteld.. Door wie word je behandeld? (Mag ook in een pb hoor) Liefs melanie
@ mamakoen van harte gefeliciteerd met jullie zoon! Fijn dat het met jou nu ook een stuk beter gaat, en met Lars ook. Super leuke naam hoor!
@mielenl, heb je nog een FM deze week voor jullie vakantie? @melanie, de KV hoor ik niet veel goeds over....ik zou meer op de CB vertrouwen.... heb zelf voor Mika, en dus de maanden dat ik Clomid heb gebruikt de babyboomshop testen gebruikt, deze waren altijd "duidelijk" posi of nega! heb van de sensitest 1 maand testjes gebruikt, maar die gaven vals posi (heb ze 1 maand getest, samen met de babyboom). ik duim dat je een mooie smiley krijgt op de CB, en dan 14 dagen later die andere posi test, haha.... @all, hier trouwens aan het wachten op mijn ongi deze week....als ik het goed heb zou ik donderdag ongi moeten worden, en heb ik weer eens een mooie cyclus van 32 dagen....rare PCO toch!!
@ luukske ik ga zometeen naar het zkh voor de 2e fm! vrijdag was er nog niets te zien, hopelijk vandaag wel @imjustmyself welkom hier! hopelijk ben je straks zwanger van een mooie clomid-beeb! @ melanie welke CD zit je nu? Ik had altijd een vrij late eisprong met clomid, rond cd 19/20. Ik dacht dat dat ook wel een beetje normaal was als je clomid gebruikt.... @ marsim hoe gaat het met je dieet?
@mielenl, en ben je al geweest? mijn duimen draaien! idd met Clomid kan de eisprong laat(later) zijn....hier altijd CD17-19!
net terug; rechts zit er eentje van 12,5mm en links een stuk of 4 van rond de 10 dus het wordt nog even afwachten of ik de pregnyl mag zetten. woensdag weer terugkomen in elk geval.
@mielenl, wat ga je doen als alle 5 zijn doorgegroeid en geen pregnyl gezet mag worden? ik heb toen zelf wel geklust, met 6-7 eitjes, en werd toen zwanger van twins, helaas een VMK met 5 en 5,5 week....en 2 rondes later dus zwanger van Mika en zijn *brusje!
luukske ik dacht dat je in zo'n geval een receptje voor provera meekreeg......en anders zal ik er denk ik zelf wel om vragen, want ik denk niet dat ik dat risico zou willen nemen. siemens trok ook al wit weg toen ik vertelde dat er 3 of 4 aan de ene kant en 1 aan de andere kant zaten, hahaha!
Hallo iedereen! Na hele lange (en drukke, chaotische) tijd terug van weg geweest... Heb wel hier en daar wat meegelezen, en zag oude en nieuwe namen langskomen. Voor degenen die mij niet (meer) kennen, ik ben Yvy, inmiddels al weer bijna 33 (zucht..), en moeder van een kleine vent van 15 maanden. In het traject naar mijn vorige zwangerschap heb ik hier mee geschreven, en ben blijven plakken ook nadat de Clomid niets bleek te doen. Gelukkig na 1 ronde Fostimon toen zwanger geworden, en het resultaat ligt boven in zijn bedje te slapen. Vanochtend ziijn we bij de FA geweest, zoals verwacht weer duidelijk PCO op de echo, dus meteen bloed laten aftappen en binnenkort weer starten met de Fostimon... Spannend! Manlief was alleen beteuterd dat hij opnieuw zaadjes mag laten testen, daar had hij niet op gerekend... Maar goed, dat is dan ook hopelijk alles wat hij hoeft te doen. @mielenl: kan me voorstellen dat vijf follikels wel iets te veel van het goede zijn, ik weet ook niet of ik het risico zou durven nemen. Aan de andere kant is de kans groot dat ze niet allemaal zouden worden bevrucht. Moeilijk... @luukske: jij ook nog steeds hier, zie ik? Hoe gaat het met Luka en Mika? Mika is ook al weer hard op weg naar zijn eerste verjaardag. Pff, wat gaat de tijd toch snel...
@ Yvy, welkom terug. Alles goed met jullie kleine man? Spannend hoor weer de mmm in voor een brusje. Hopelijk met snel effect! @ Mielenl, hopelijk groeit dan niet alles door. Veel succes deze ronde. @ Luukske, hopelijk komt die ongi een beetje op tijd. Met die rot pco weet je het helaas nooit. @ All, hier alles goed. Isa nog steeds niet helemaal de oude. Was was ziekjes van de prikjes. Nu nog veel aan het jengelen. Kan er af en toe wel achter het behang plakken, hihi. Vanavond weer wegen maar denk dat er niet erg veel af zal zijn. Heb de afgelopen dagen geregeld iets mee gegeten. Zit nu op 14 kilo eraf. Ga er wel weer tegenaan maar was echt de soepjes even goed zat.
Met onze kleine vent gaat alles prima, groeit goed, (vr)eet goed, en is een vrolijke babbelkous, die wel in een verlegenheidsfase zit, en af en toe heeeel erg boos kan worden als hem iets niets zint. Ach, waait wel weer een keer over, hoop ik. T. is na zijn laatste prikken ook een paar dagen niet lekker, koorts, jengelen, slecht eten. Nu eet hij ook weer wat slechter, maar volgens mij komen er weer nieuwe tandjes aan. Netjes trouwens, 14 kilo er af! Nu ik weer de MMM in ga, ben ik ook wat meer op mijn lijn aan het letten, met resultaat: in 3 weken 2 kilo er af. Blijven er nog 10 over, die eigenlijk ook nog er af moeten, tijd om weer regelmatig naar de sportschool te gaan.
hey dames. hoe is het hier alles goed vandaag bij de gyn. geweest en mocht gaan starten met clomid 100. duss nu gaan we weer flink duimen
yvy hoi, we "kennen" elkaar geloof ik nog niet. hopelijk zijn jullie gauw in blijde verwachting van een brusje voor jullie stoere bink (ik ben wel een beetje nieuwsgierig naar zijn volledige naam ) En 33 is nog piepjong hoor, vergeleken met deze bejaarde hier * slik * 38 alweer. Mijn zoon van 3 heeft dezelfde naam als de jongste van luukske, en we zijn intussen alweer 2,5 jaar bezig voor een brusje. Mijn man moest ook opnieuw zijn spulletje laten onderzoeken dit keer. Wij werden in eerste instantie zelfs voor een jaar naar huis gestuurd om het eerst maar gewoon zelf te proberen.... maar goed, nu afwachten wat er morgen gaat gebeuren. ik heb best wel pijn links, dus ik ben bang dat er wel wat doorgegroeid is daar. Natuurlijk is de kans klein dat alles bevrucht wordt, maar de risico's zijn zo groot als het WEL gebeurt....niet alleen voor de baby's maar ook voor mij. En ik vind het ook wel belangrijk dat mijn oudste zoon een mamma heeft
@ marsim wat geweldig zeg, al 14 kilo eraf! respect hoor, al 3(?) weken leven op soepjes en shakes.....of mag je ook wel een maaltijd normaal eten?
Lees elke dag mee maar niet altijd tijd om te reageren.. @Mamakoen GEFELICITEERD met de geboorte van jullie zoontje!!!! Wat een bevalling...fijn dat het toch nog snel ging op het laatst en dat je nu ook van je problemen af bent. Lekker genieten van de kraamtijd en je gezinnetje! @Mielenl Spannend zeg meerdere eitjes..nee dat risico is inderdaad te groot voor jou en voor de beebjes. @Marsim Wat vervelend dat Isa nog steeds wat jengelig is van de prikjes. Hahaha blijft leen euke uitspraak dat je haar achter het behang kan plakken.. Snap dat je de soepjes even zat was..dat mag ook wel even hoor een dipje hebben. Je zal inmiddels wel andere kleren hebben moeten kopen? @Evy Ik ken jou ook nog niet maar spannend weer aan de slag voor een brusje, hopelijk heeft het nu ook weer mooi resultaat, mogen jullie weer meteen hier mee beginnen? @nen Hoe is het met de tandjes van de kleine man? @Melanie Ei al gevonden? @imjustmeself Spannend, hopelijk slaat 100mg wel goed aan! Hier alweer de tweede week aan het werk en het gaat prima, nog wel rustig hier maar dan kan ik een beetje wennen. Wel even wennen om vroeg op te staan enzo..maar mag niet klagen, Laurise slaapt nog als ik weg ga en heb oppas aan huis 2 dagen dus dat is wel lekker. Laurise haar hoofdje is na 5 weken heel goed bijgetrokken (totaal 2.8%) en de voorkeur is volledig weg..mama heeft elke dag goed geoefend! Nog 1% en we zitten op de norm (nu 105% en moet onder de 104% zitten) dus hoeven niet meer terug te komen bij de fysio. Ook heeft ze voor de fun even de ontwikkeling getest en ze scoorde ver boven het gemiddelde! Dus ik kwam zweefend daar vandaan. Wat ben ik trots haha! Vrijdag zijn we naar de huisarts gegaan omdat ik toch niet gerust was op het wegvallen van mijn man. En ik meer onderzoek wil (weet niet of ik het al gezegd had maar mijn man moet binnenkort voor een half jaar naar afganistan dus wil dat hij voor die tijd wordt onderzocht..) wat mijn vermoedens ook al waren sprak de huisarts ook uit..vermoeden is epilepsie.. Hebben er een half uur gezeten, zijn zoveel dingen die passen bij epilepsie (schokken, weg draaien met zijn ogen, in 1x vallen, schreeuwen voor de val). bij flauwte moet je ook geleidelijk in elkaar zakken en niet recht voorover neergaan. Huisarts wil alles onderzocht hebben, als ze niets op EEG kunnen vinden krijgt hij een scan. Super huisarts! Schandalig van de VU dat die belletjes bij hun niet zijn gaan rinkelen(en wel bij huisarts, bij mij als medisch secretaresse). En ik zei het nog; ik denk aan epilepsie..nee joh dan heb je tongbeet en schuim..nou dat is niet altijd zo hoor... Nu morgen met spoed naar neuroloog en EEG hoop zo dat hij het niet heeft..anders is het einde uitzending en einde baan bij defensie..spannend morgen...
@mielenl, idd het is wel een groot risico....hopelijk groeien er toch maar 2 door, zodat een redelijke ronde is....en anders idd provera....balen van die ronde, maar ik duim dat niet alles doorgroeit! @yvy, welcome back....enne ik ben er nog steeds, hahaha....moet mijn vriendinnetjes op het forum toch ondersteunen, haha.... wat gaat dat snel allemaal he...Mika wordt idd over een 7 weekjes alweer 1 jaar! het gaat me veel te snel.... balen dat dePCO weer duidelijk aanwezig was...hier na de bevalling wel een cyclus gekregen, ook al is hij onregelmatig.... @marsim, netjes hoor 14 kilo! en hopelijk gaat het met Isa snel beter.... het lijkt er op dat mijn ongi wel gaat komen....dus een mooie cyclus.... @all, lijk wat bruinverlies te hebben, dus morgen ongi, en dan heb ik weer eens een cyclus van 32 dgn.... vanavond weer werken, morgen komen ze voor de TV die doet af en toe "raar", en daarna even de stad in voor de verjaadagskado's voor de mannen bestellen....ze krijgen elk een handgeschilderde speelgoedkist....