@marsim, beterschap...doe maar rustig aan. balen van je cyclus...nog steeds niks? hoop dat je toch zonder MMM deze zomer een posi test krijgt!! @brabantse, gaat het weer beter met Meike? fijn dat Fleur het zo goed doet. en lekker even alleen de deur uit, ook al is het moeilijk. wat leuk dat je klasje op kraamvisite is geweest, hoe oud zijn die kinderen? @laurise, idd die warmte daar moeten ze ook aan wennen... geniet lekker van de tijd samen met hubbie!! @ST, hoe gaat ie? @all, zaterdag gezellig met de mannen de stad in geweest en lekker geshopt voor MIJ...was wel nodig, want ben inmiddels 20 kilo kwijt.... zondag hebben we een BBQ gehad met een groep vrienden en alle kids...erg leuk en erg gezellig. de kids hebben zich vermaakt, en de de volwassenen ook, hihi.... en gisteren zijn we met zijn 4tjes naar ouwehands dierenpark geweest, heerlijk genoten, het voelde echt als vakantie!! verder heeft Mika het slapen weer door, heerlijke nachten van minimaal 12u, morgen komt de nieuwe kledingkast en het juniorbedje, en dan kan ik nog wat leuke accesoires maken voor op het kleuterkamertje!!
Zooo eindelijk weer tijd om te reageren!!! Luukske: ik doe mn best blijf zo positief mogelijk al heb ik momenteel al wel sinds gister een dipje!  maar die gaat vast gauw over Wat een leuke foto heb jij!!!!! Zo die maxi op die bijpassende auto tof!!!!!! Wel vervelend dat je draakje je zo loopt te pesten met zijn nacht! Maar gaat vast gauw over skat! Marsim: jaaaaaa hij kan best een schat zijn hor hahahahahhahaah Wat naar dat je met rug klachten thuis zit schat!!! Daar wordt je niet vrolijk van!! En dat gedoe met je amandelen!! Jeetje!!! Je hebt t te pakken !!! en goed besluit van jou en je mannetje over eventuele volgende stap!! Rustig aan lieverd xxxx Brabantse: wat fijn om zoveel goede en leuke berichten te lezen!!! Én fleur die het super doet! én je klas op bezoek én lekker ff de stad in geweest (iid heeeel belangrijk) Goed bezig schatje!!! Hihi Xxxx Marsim: meisie, jij mag best ff klagen hor!!!! Wat vervelend voor je allemaal!!! Hoest nu inmiddels?! Nogsteeds vage afscheiding?! Of inmiddels al je ongi?! Hele dikke knuffel voor jou!!! Brabantse: Lieve woorden naar Marsim toe!! En ik sluit me er volledig bij aan!!!! Luukske: lekker geshopt lees ik!!!! En WOW!!!!!!!! 20 kilo!!! Wat goed!!!!!!!! Meid, ik ben trots op je!!!!!! (ik ben vandaag weer met Sonja begonnen ben benieuwd!) En tis gewoon ook ff lekker om jezelf eens flink te verwennen En ook een gezellige bbq gehad zien ik!!! Altijd leuk!!!!! Fijn dat je weekend zo geslaagd was! En dat je zo hebt genoten !!! All/ego: had weinig reageer tijd, waren vanaf vrijdag ochtend naar belgie en had daar geen internet! We hebben echt een TOP weekend gehad!!!!!! We hebben ontzettend gelachen! Genoten van t prachtige weer ! de rust! De omgeving! En alle liefde van onze vrienden!! Het was gewoon heeeeeerlijk !!! en natuurlijk is het gewoon fijn om even weg te zijn!! T waren maar paar dagen maar voelde als een hele vakantie!!!! Zo fijn!!! En gister waren er nog vrienden bij ons ! we zaten lekker in de tuin maar smiddags koelde het hier flink af vanuit zee dus zijn we verplicht binnen gaan zitten maar hebben heeeerlijk Mexicaans gegeten met zn allen en hebben t weekend mooi afgesloten zo! Zaterdag moest manlief me dus zelf prikken,..maar dat ging erg goed! Al deed het best zeer!! Vind de pregnyl in mn buik maar niets! Ben een paar dagen flink bol geweest (vanaf tp tot eergister) maar dat is nu bijna zo goed als weg! aan de ene kant voelt dat fijn want ben niet meer zo opgeblazen voor mn gevoel maar aan de andere kant vind ik het maar niets want het geeft het gevoel alsof het weer niet is gelukt  maar goed, nog paar dagen afwachten! Ik had vandaag best ongi gevoel en ging net zelfs met tampon naar het toilet maar ben nog steeds witter dan wit dag 13 na ei! Morgen dag 14! Maar denk dat de ongi wel gaat komen hor! Voelt zo in mn buik en mn borsten doen ook flink zeer! Vooral mn tepels!!! En voelde gister mn bm mond ook erg diep zitten en dat heb ik meestal rond ongi. Helaas!!!!!!!!!!!! Daarbij ben ik niet te genieten en voel ik me gewoon niet zo top! Al heb ik echt tot zondag het idee/gevoel gehad dat het raak is!! Vandaag ben ik nog lekker op het werk dus heb mooi afleiding weer! (net als het weekend! Das was echt fijn! Hoop volgende keer weer t weekend na tp weg te kunnen!) morgen moet ik oppassen en do vr werken!
@ST, ik hoop dat je niet gelijk krijgt....ik gun het jullie zo!! enne draakje is hier weer goed aan het slapen, morgen gaat hij wel over naar het andere bedje!! en die auto is van mijn schoonbroer en mijn zus...een trabantje....erg leuk!!
Goedemiddag ....Helaas niet alles gelezen maar zal kijken wat ik onthouden heb. @laurise...Heerlijk je mannetje terug en een lekkere vakantie is het vooruitzicht!! @st....Oh meis wat spannend weer!!! Wanneer zou je nu mogen testen? En hoe voel jij je......En ik ben jaloers...Je gaat naar Amerika..wat gaaf!!! @marsim...he bah..je bent wel aan het klungelen. Veel beterschap!! En ik duim voor jullie dat jullie zonder MMM zwanger mogen raken van een wondertje. @luukske...WAUW...20 kilo lichter!! Weer met SB-online? @all...Hier niet zo heel veel te melden eigenlijk . Komende vrijdag weer met Koen en Lotte naar het bureau. Ben benieuwd of ze commentaar hebben. Ik heb nog nooit commentaar gehad maar nu zeggen ze nog niet zo veel woordjes.. En verder moet ik nog 2 weken werken en dan hebben we vakantie!! We blijven gewoon in Nederland en gaan met de tent kamperen. Hebben we vorig jaar ook gedaan en dat ging goed alleen hebben we afgelopen weekend onze tent opgezet en is Lotte bang voor de tent. Ze durft niet naar binnen
@lima, ben nu niet online....ik gebruik jouw menu's en die die ik zelf had, dus kan even vooruit, hihi....ben half februari begonnen, en sta nu wel al een week of 3-4 stil....hihi.... balen dat Lotte bang is voor de tent....waar gaan jullie naartoe? wij gaan naar Drenthe, dus ook in eigen land, met de caravan. @all, heb vanochtend het juniorbedje van Mika opgezet, heb het wel niet meer geverfd, maargoed, het staat en misstaat niet, haha....hij slaapt nu bijna 2uurtjes, dus als het vannacht ook zo gaat hoor je mij niet klagen. vrijdag komen ze de babykamer ophalen, dus dan sluiten we het babytijdperk definitief af, helaas.... hubbie gaat straks de kledingkast ophalen, en ik ga dan nog even wat nieuwe hoeslakentjes halen bij de Hema, want die hebben vanavond extra korting. neem dan in 1 weg wat handdoeken mee, hihi...heb namelijk al een paar bestellingen voor borduringen binnen!! en ik wil voor Mika een soort quilt dekentje maken, met leuke afbeeldingen en zijn naam....
Luukske: gaaf hor, ik hou wel van dat soort autos! Fijn om te lezen dat het slapen weer wat beter gaat!!! En wat leuk dat je al bestellingen hebt!!! You go girl!!!!! En stakkies mooi kleedje maken voor mika!! Leuk hor!!! Geniet er maar van! Lima: altijd spannend zon kids keuring en die woordjes komen vanzelf! De kleine meid van mn zwager was vroeg en heeft nu een breed woordenschat en gaat steeds duidelijker praten. De kleine van mn beste vriendin was erg laat en we begonnen zelfs te twijfelen of het wel goed zou komen of dat ie les moest maar, hij praat nu super duidelijk, alleen zn woordenschat is nog niet zo groot maar wel PERFECT gearticuleerd. Geen zorgen maken dus zou ik zeggen !!! Oeeeee bijna vakantie!!!!!!! Lekker hor!!!!! En niet jaloers zijn hor,..ik zou zo met je ruilen! Als ik moest kiezen tussen alleen met manlief naar ver of met gezin om de hoek hihi En Lotte went vast gauw! Gewoon laten blijken hoe leuk het is! maak er een spel van! Ik heb geen idee wanneer ik thuis zou mogen testen eigenlijk. Denk dat het weinig nut heeft ivm pregnyl ,..tenzij dat al weg is. maar morgen moet ik bloedprikken! Voel me opzich lichaamlijk wel goed. Mn opgeblazen buik is zo goed als weg. voor overige details,..check mn ego Xxxxx Ego: hier weinig nieuws meiden. Gister was ik mega saggo! En had echt mn dag niet! Was ontzettend moe voelde me beetje naar in de maag en had nergens zin in! gelukkig maakte het oppassen het wel beetje goed! Vandaag voel ik me niet veel beter helaas. ben nogsteeds moe en moest er helaas half 6 uit voor mn werk. Heb ongi gevoel en ben nogsteeds niet te genieten!! Heb ook vette scheitmail gemaakt voor mn collegas , dat zal wel enige ellende brengen maar wordt zo saggo en moe van die 2! T werkt gewoon niet prettig! En zoals ik dus al zei: mn ongi gevoel is zo dusdanig aanwezig dat ik het echt somber inzie nog! En ben ook steeds aant broeken loeren! Haha ik blijf hoop houden en geloven maar eigenlijk geef ik het nog weinig hoop deze ronde! Verwacht vandaag nog mn ongi en anders morgen voor het bloedprikken! Ik krijg morgen middag tussen 2 en 4 de uitslag! Heb ik het om 4uur nog niet, dan kan ik zelf nog bellen !!! maar ik zit op mn werk en manlief krijgt t nieuws. Inmiddels weet ik precies wat de bedoeling is , als het niet zo is dus hij hoeft niets te vragen ofzo. Dus laat lekker hem gebeld worden want ik zit tot 5uur op mn werk in mn eentje en heb daar dus geen zin in slecht nieuws! Nou schatjes, dat was het wel voor nu! Fijne dag allemaal!!!!! xxxx
Hey, .wat is het stil hier!!!!!!!!! Dan maar weer een ego van mij vanmorgen mn bloed af laten tappen int ziekenhuis kan er nu niets meer zelf van maken dames, afwachten op de uitslag! Ik zei nog tegen die jongen: alleen het goede bloed hor! Die met waarde! Hij moest lachen en zal zn best doen hahahaha. Vannacht gedroomd dat ik zwanger ben! Zooooo moooooi!!!! Maarja,..dromen zijn bedrog toch?!?! Pfff dit gaat een lange dag worden! Of niet want, Ik ben NOG niet ongesteld, maar voel me wel zo! Gister was ik ONWIJS moe en ben eerder naar huis gegaan en heb ruim 2uur op de bank liggen slapen! En had echt een opgeblazen gevoel! Naar gevoel in mn darmen en ongi krampen! Voelde me dus gewoon K*T gister! Vanmorgen werd ik wakker en ging meteen broek loeren! Had echt ongi verwacht maar nog niets! Wel ongi gevoel! Geen opgezette mooie bolle ik ben zwanger buikje meer en geen hoop. Toen ik terugkwam van het ziekenhuis hadden manlief en ik ineens een opvlieging en hebben ff vluch geklust (hihi sorry dames voor de details) en bij het toilet bezoek erna, (de boel ff cleanen natuurlijk. Na het klussen moet het gereedschap schoongemaakt en opgeborgen worden hahahahhaha) was het los komend zaad wat roze en had ik beetje gekleurd bij het afvegen! En denk dat de ongi nu echt gaat komen! Manlief zei: schatje ,..maak je niet druk , we gaan zien wat de dokter zegt! En als je ongi nu wel doorkomt, tja,..dan had t zonder de sex ook wel gekomen en had t gewoon weer niet onze ronde mogen zijn! Zoooo lief! En hij heeft wel gelijk natuurlijk! Nu heb ik er tegen het lekken een tamponnetje in , maar durf niet naar het toilet om hem te verwijderen! Bang voor wat ik aan ga treffen! Pffffff ellende!!!!!!
weer ff ego/updat: hier ook weer einde poging voel me mega ongesteld!! buikpijn wordt met de minuut erger en voel me goed beroerd! net met toiletbezoek tamponnetje eruit gehaald en idd rood gespot! bah wat een domper!!!!! 1 voordeel,...over 10 dagen kunnen we weer voor nieuwe ronde en fm 1!
mn hcg was maar 8 dus tis een feit! ben na mn laatste toilet bezoek niet meer geweest maar,...voel me zooooo ongi !!! volgens mij loop ik leeg als ik opsta! 10/06 fm 1 weer!! en hoop rond de 20ste ofzo mn tp!!! als die poging WEER niet lukt,..hebben we rust tot na de vakantie!! (miss nog 1 daarvoor) en dan na de vakantie weer cryo plaatsing! xxxx ik kom morgen pas weer gluren meiden! heb ff voor mezelf EN mn man nodig!
St, wat erg!!! Neem idd maar even de tijd. Vind het echt verdrietig voor jullie!! Ik zit verder even op de meelees modus, zwaaii!
Sorry sorry sorry meiden, heb jullie het weekend absoluut vreselijk verwaarloosd!!! Zal gauw mn schade inhalen !!! Einad: lief dat je even uit je meeleesmodus was gestapt! Thanx voor je lieve woordjes!!! Hoe is het met jou?!!?! Laatste trimester van je zwangerschap meid!!!! Jeetje, zie net dat de vorige pagina bijna helemaal vol staat met mijn egos  ( schaam) Sorry meiden!! Zal n ego nu ff kort houden voel me weer stukje beter hor als vrijdag! Hebben heerlijk weekendje samen gehad! Vrijdag bij zwager en zn vrouw geweest en was erg fijn. Zaterdag was ik alleen en heb mezelf echt door de dag moeten slepen met hoop gepieker enzo maar gister had ik heerlijke dag met manlief en alles zit weer op zn plekje bij me! Man en ik hebben het nog over onderzoeken gehad en ik ga eens uitzoeken hoe en of ik eventueel voor onderzoeken naar buitenland kan! Wat de mogelijkheden zijn, wat het gaat kosten, wat er gedekt wordt door verzekering, hoe t in zn werk gaat enz. want man en ik zijn daar toch wel erg benieuwd naar. Vooral manlief.
@ST, neem je tijd om die dingen allemaal uit te zoeken, want het is niet niks. mijn collega gaat naar Leuven(Belgie) en ik hoor goeie dingen over Düsseldorf. mijn collega mag morgen voor de bloedtest...het is dan hun 6e IVF....hebben er 2 of 3 zelf betaald...als het nu niet gelukt is, stoppen ze wrs, ze hebben een gezonde zoon van 8, en daar waren ze spontaan van zwanger!! fijn dat je veel hebt aan hubbie.... enne eego berichtjes zijn er om je hart te luchten..... @einad, knuf meis.... @all, vrijdag is de babykamer de deur uitgegaan, was een beetje dubbel, maargoed, vind 2 toch wel genoeg. zal deze week een foto spammen van Mika's bedje en het beddegoed dat ik heb gemaakt. gisteren trouwens een handdoek voor Mika gemaakt, die van Luka moet ik deze week nog maken, want hij wilde "doodshoofden" (niet mijn ding, en daar heb ik dus ook nog geen bestand van). de handdoek is gemaakt naar voorbeeld van het ontwerp van de geboortekaartjes van www.jojojanneke.nl Bekijk bijlage 249837
luukske: ik heb gister gemailt naar Freya over wat mn mogelijkheden zijn en hoe ik dingen moet aanpakken enzo. omdat ik er zelf via internet geen duidleijkheid over kan krijgen. ik had zelf uz gent of brussel in gedachte omdat dat voor ons het makkelijkst is (we hebben kennissen daar wonen dus kunnen dan daar slapen) en omdat ik over gent wel goede berichten lees! ik hoef niet perse mn hele behandeling daar , maar ik wil WEL graag een onderzoek naar mn immuunsysteem en schildklier werking! wat ze ook in belgie doen is dat inkeepingkje maken in het vruchtje bij de plaatsing en ze schrijven daar indien nodig prednisolon voor . dat zie ik allemaal wel zitten dus ik wil graag weten hoe en wat en wat mn mogelijkheden zijn enzo. dus ff wachten op terug bericht!!! hopelijk kan ik nog voor de vakantie aan onderzoeken beginnen. ik had namelijk ook gelezen dat ze dat pas doen bij 3 mislukte pogingen maar ik weet niet of dat incl cryo's is want dan moet ik nog lang wachten! maar als ze zien hoeveel cryos we al hebben gehad zonder resultaat, beslissen ze misschien wel anders. kan me voorstellen dat het een dubbel gevoel is als je babykamer de deur uit gaat meid! je bent wel erg goed bezig met je nieuwe naaimachine zeg!!! WOW!!!!! wat maak je toch mooie dingen! gaaf hor!!! en luka met zn eigen wensen,...leuk hor!!! hihi ik moest van het weekend nog aan je denken: had een nieuwe broek gekocht die moest worden omgezoomd, en dacht toen: was ik maar zo handig als luukske: dan hoefde ik niet 10euro extra te betalen aan mn broek!!! hahahaha ego: hier best pissig omdat het ziekenhuis weer eens wat belachelijks heeft bedacht!!!! bel net voor de eerste fm,...en wat blijkt,...amc is 2 wk gesloten!!!! als ik na vandaag ongi werd mocht ik wel door maar ik was vrijdag al ongi! (ze gaan uit van ongi na vandaag en dan 2wk later ei en daar val ik dus buiten maar ik heb 3 wk ei meestal) ze doen de plaatsingen en puncties pas weer vanaf 25juni!! nou ken ik mn lichaam al een tijdje,..en mn cyclus is iets langer dan normaal dus, ik zei: als ik WEER mn tp pas op cd 25 krijg kom ik precies uit op 25 juni!!! ) dus..... nu krijg ik op cd 14 mn eerst FM. om te kijken of het snel of langzaam bij me gaat! als het langzaam gaat, mag ik misschien met een hoooop geluk door deze maand!! gaat het snel, dan moeten we deze ronde overslaan! dus tot volgende week donderdag (op zn vroegst want de andere metingen zijn natuurlijk ook ZEER belangrijk voor het snelle of langzame verloop) weet ik nog niet of we door kunnen voor een nieuwe terugplaatsing of dat het pas in juli wordt! ik hoop dat mn lichaam beetje meewerkt en iets trager is dan normaal! dan hebben we mazzel!! en anders moeten we op de gok zelf aan de klus (al heeft dat weinig zin) ben benieuwd dus hoe deze ronde gaat verlopen!
@st, fijn dat er zo'n sites als die van Freya bestaan ivm de uitleg etc....hopelijk kunnen jullie snel door naar België.... wat een gedoe zeg met het ziekenhuis....hopelijk werkt je cyclus een beetje mee en kun je deze ronde door....of willen jullie evt een rustmaand? @all, gisteravond een workshop bloemschikken gehad, en een mooi tafelstuk gemaakt. verder heeft Luka 3 dagen vrij van school, ivm schoolkamp groep 8, en mijn schoonpa komt hem straks halen, hij wilde bij opa en oma logeren. ga ik straks nog even shoppen...
luukske: idd fijn dat freya bestaat!!!! daar heb je echt wel wat aan! moet alleen het antw nog ff afwachten als we niet door kunnen, vinden we een rustmaand ook niet echt een probleem hor, maar we gaan liever meteen door! wellicht hebben we daarna rust! (of nog 1x) ivm de vakantie! wat ben je lekker creatief meid!!!!! leuk hor!!!!! en strakkies de kleine jonge lekker uit logeren!!! wat leuk voor hem!! en natuurlijk ergens ook wel lekker voor jou! heb je wat meer tijd voor jezelf en de andere kleine boef nou geniet van je daggie!!! helaas is het niet zo mooi als gister! gister zat ik heeeeerlijk in de zon met manlief tot uur of 8! maar nu,....bleeeehhhhh verder heb ik hier geen nieuws kleine barrel komt zo , heb oppas dag! wil ff met r naar de stad want mn nieuwe broek is klaar! en ga nog ff bij mn ouders op de koffie! langs de markt en langs het tuin centrum! maar de kleine slaapt ook nog smiddags dus moet ff kijken hoe we dat gaan inplannen denk in de ochtend ff naar de stad en naar de markt (zodra haar mama weg is! die doet altijd nu ze nog verlof heeft eerst hier bakkie enzo) en dan eten en slapen, en als ze wakker is, met de auto naar TC is namelijk op de weg naar mn ouders en dan ff bakkie daar en weer terug naar huis! en hopelijk is het dan droog en kunnen we nog ff lekker buiten zitten tot ze wordt opgehaald!! nog 2 weekjes,...dan hebben we beide dames om op te passen en dan zijn de daagjes ook langer want dan zijn ze er weer van half 8 tot half 6 en we kijken er naar uit!! ook manlief vind het wel leuk , die begon er gister nog over! heeeerlijk nou,...doeiiiiii xxxxx
@ST, lijkt me leuk als je beide meisjes daar hebt!! nog iets gekocht in het tuincentrum? hoop dat jullie gewoon door mogen deze ronde!! @all, dadelijk krijgen we bezoek van vrienden die in Bolivia wonen, ze gaan het weekend weer terug, maar eerst nog hier even langs....
Luukske: wat leuk!!!!!!!!! geniet lekker van je bezoek!!! hopelijk heb je net zulk weer als hier en kunnen jullie heeerlijk buiten zitten en leker genieten ! ik heb gister neits gekocht bij t tuincentrum ! ben niet geweest haha de planning liep geheel anders! had namelijk beide meiden gister!!! ooooh wat was dat LEUK!!!!! maargoed,...was dus wel ff de planning aanpassen!!want ze werden ivm voeding ook eerder opgehaald (wat achteraf niet echt nodig was) we zijn eerst lekker in huis wezen spelen (vieze regen buiten) en daarna de jongste de fles gegeven! grote zus deed t heeel goed! niet jaloers en kwam lekker met dr eigen flesje bij me zitten ! heel lief want toen flesje op was zei ze: Tante ST : baby boertje doen! zooo sweet!! dus kleine boertje laten doen en in de box gelegd en toen ben ik met de andere meid gaan lunchen en de baby viel toen in slaap! na de lunch dametje 2 ook naar bed en tante lekker in huis gerommeld! half 3 waren beide dames wakker en hebben we appeltje gegeten en ff met de jongste geknuffeld! heeeeerlijk! toen kwam moeders voeding geven en zijn we met zn 4tje de stad in gedoken om lekker te shoppen! mn nieuwe broek opgehaald en wat leuks voor de voetbal wedstrijd van zaterdag! gezellig dus!!!! 5uur gingen ze weg, en ben ik de tuin in gedoken want de zon scheen heeerlijk! huisje in de dweil gezet en ik lekker zonnen !! (kon t mooi drogen!)
@st, wat een lekkere dag heb je dan gehad!! hier wat het weer redelijk, maar veel wind. was erg gezellig gisteren...morgen vertrekken ze weer richting Zuid-Amerika!! @brabantse, wat een "beauty"