brabantse: wat een knappert!!!!!! WOW!!!!!!!!!!! luukske: zuidamerika.....niet verkeerd!!! mn schoonvader woont er en als het meezit, gaan we volgend jaar of het jaar erop daar naartoe! fijn dat jullie het gezellig hebben gehad! idd jammer van de wind! hier was t ook flink aant waaien maargoed,...in de tuin konden we best uit de wind zitten en hebben de bbq zelfs aangehad !! ik heb verder weininig nieuws eigenlijk! vrijdag onze tickets betaald dus onze vakantie definitief vast gelegd! gister "lekker" voetbal gekeken met vrienden en zwager en zn gezin en vandaag ben ik van het mooie weer aan het genieten en wat huishoudelijke klusjes aan het doen! manlief is werken helaas! morgen en di mag ik weer te werk en woe is het weer oppasdag! en donderdag weer op bezoek bij gyn voor eerste FM en wat vragen/antwoorden! meiden ,....wat is het stil hier!!!!!! waar is iedereen?!!??! xxxx
ik had totaal niet in de gaten dat het topic verplaatst is ..... Maar ik zal weet eens een berichtje plaatsen @st...Donderdag alweer de eerste FM...toch weer spannend! En heerlijk je vakantie geboekt! @brabantse...Wat een knappe dame!! Hoe gata het nu? @luukske...Leuke dingen gemaakt zie ik @all..Hier ook weinig nieuws. Vorige week bij het CB geweest en ze zijn weer goed gekeurd. Alleen met Lotte langs de oogarts...Maar dat hadden we al wel verwacht. En nog 2 dagen werken en dat pas 9 juli weer .... Lekker vakantie!!!
@st, in welk land woont schoonpa? onze vrienden in Bolivia....als Luka en Mika wat groter zijn dan willen we wel die kant uit gaan, maar nu echt nog niet....ze moeten het wel heel bewust kunnen meemaken, dus de komende jaren nog niet, haha.... @lima, fijn dat ze weer goedgekeurd zijn....merken jullie iets, dat jullie met Lotte naar de oogarts moeten? geniet van jullie vakantie!! jullie gingen in eigen land, toch? wij nog 3 weekjes.... @all, deze week 6 dagen werken, blehhh...en ik heb nog wat opdrachtjes liggen voor de borduurmachine, hihi.... volgende week dinsdag op controle met Luka...hij is gelukkig wel redelijk bijgekomen.
Lima: irri he die verplaatsingen van de topics haha ik moest eerst ook ff zoeken hor! Wat fijn dat alles goed gaat met de kids!!! En nu lekker vakantie!!! Geniet ervan hor! Wij hebben idd do weer FM en hopelijk mogen we deze maand weer door! Afhankelijk van wanneer ik mn eisprong ga hebben want ik kan pas 25juni in het AMC terrecht!! En idd lekker vakantie geboekt! Duurt nog ff voor we gaan maar de voorpret is al erg genieten! Al vind ik het wel weer spannend, en kan ik nog niet echt geloven dat ik straks weg ga. Maar dat komt omdat ik nu nog volop aan het werk ben! Zal wel komen op het moment dat mn vakantie ingaat. Luukske: wat een drukke werk week schat! Bleeeeh maar daarna/daarbij kan je lekker aan je naai klusjes !! dus mooi vooruit zicht hihi Mijn schoonvader woont in Paraguay. Mn man is er in 2006 (of 5) geweest. en ik hooooop dat wij in 2013 of 14 gaan! Maar dat weten we nog niet zeker! Miss wordt het combi reis. Dit jaar amerika volgend jr zuidamerika maar wel willen eigenlijk ook graag naar afrika. En dat kunnen we nog lekker doen zolang we met zn 2e zijn en naar schoonpa kan ook makkelijk als er wel een kleine zou zijn. Maargoed, dat zijn toekomst plannen/wensen en gaan ons eerst maar eens op dit jaar richten En gelijk heb je , dat je nog even wacht! Is idd veel mooier voor de kids als ze er wat van meemaken!! Ego: weinig te melden eigenlijk! Vandaag weer hard aan het werk en morgen oppas dag Donderdag eindelijk naar gyn! Ben benieuwd! En heb mn briefje met vragen klaar liggen!! Mag gelukkig naar een leuke arts en denk dat hij wel even de tijd wil nemen om mn vragen te beantwoorden. Toen ik laatst vroeg wat ze hier nog voor me konden betekenen hadden ze het over een kijk operatie. Maar ze gaan er al vanuit dat daar niets uit gaat komen!!! Maarja, niet geschoten, . Dus miss dat we dat nog kunnen doen. Dus ga zo ff op internet zoeken wat het precies inhoud en hoe dat in zn werk gaat. Oh en ik had bericht van Freya dat zn mn mail hadden ontvangen en ze zullen het zo spoedig mogelijk (binnen 2wk ) beantwoorden.
@ST, wow jullie dus nog een paar mooie reizen in het verschiet!! fijn dat je alle vragen op papier hebt, hopelijk krijg je duidelijke antwoorden. ik heb in het verleden een LEO ok gehad, daarna ben ik van Luka zwanger geraakt (wel mbv Clomid), misschien is het ook die OK. ben benieuwd wat je van Freya voor antwoorden krijgt!! @all, hier volgens mij mijn eisprong gehad, had eergisteren super veel vruchtbaar slijm....dit zou betekenen dat ik een weekje voor onze vakantie ongi moet worden, zou me echt goed uitkomen, dus ik hoop het maar, want wil graag gaan zwemmen met de mannen, en om nou zo erg te vloeien op vakantie vind ik maar niks....maargoed, kan niet alles laten vallen voor mijn "kwaal"
Hoi meiden, Sorry dat ik al zo'n tijd niets heb laten horen . Had ff genoeg aan mezelf Zit momenteel erg met mezelf in de knoop en de vk heeft me nu ook doorverwezen naar de ha. Die moet me dan weer doorverwijzen naar de psych. Nogal een drempel om die stap te nemen.. Verder al dik 2 weken elke dag hoofdpijn. Afgelopen maandag ook hoge bloeddruk (120/90 waar de onderdruk normaal tussen 75 en 80 ligt). Nu dus eerder terugkomen en bij verergering van de klachten bellen. Ben er wel een beetje van geschrokken dat dat nu al begint. Bij de vorige zwangerschap kwam dat pas aan het einde. Als ik weer beter in mijn vel zit, kom ik actiever meekletsen hoor! Dikke knuffel voor allemaal!
@nen, doe maar rustig aan....enne naar de psych....doen meis, heb het ook als een hele stap ondervonden, maar ik moest ook wel, want mijn huwelijk leed eronder!! nu af en toe ups and downs, maar stukken beter....die hoge bloeddruk is echt niet goed, en al helemaal niet voor dat kleine meisje in je buikje!!
@ luukske, ben jij tijdens of na je zwangerschap naar de psych gegaan? Ik heb na de bevalling van onze vent zeer waarschijnlijk een ppd gehad. Maar nu beginnen die gevoelens alweer te komen. Al gaat het de afgelopen twee dagen gelukkig ff iets beter. Ik kan me alleen niet zo goed voorstellen wat een psych met gesprekken voor mij zou kunnen betekenen in deze..
@nen, dat had ik dus ook....wat zouden ze me kunnen zeggen, en hoe zouden ze me kunnen helpen.... ik liep er al jaren mee, vanaf de zwangerschap van Luka, daarna was het stukken minder, maar na de bevalling van Mika was het naatje-pet....heb nog steeds mijn ups and downs, en dan zit ik mezelf echt in de weg, maar het gaat stukken beter....ben een aantal keren bij de psych geweest, omdat hubbie aandrong, maar het luchte wel op!!
Luukske: vandaag heeft ie niets gezegd over de kijk operatie maar zie mn ego voor het verhaal Ik hoop voor je dat je goed zit que ei en cyclus! Zou idd fijn zijn als je er net voor of int begin van je vakantie vanaf bent! Kan je heeeerlijk genieten en zwemmen met de mannen !! heerlijk vooruitzicht ook!!! Wij hebben idd ook nog heerlijke reizen int vooruit zicht, maar dat zijn allemaal toekomst wensen en plannen ,..we moeten nog maar zien wat ervan komt! eerst maar eens richten op amerika (tegen de tijd dat we gaan zal ik je een link geven van ons blog,..dan kan je ons volgen! Want zal hier niet echt verschijnen denk ik! Miss af en toe ff snel tussendoor!) Nen: lieverd, je hoeft je absoluut niet te verontschuldigen hor!!! Je moet vooral aan jezelf en de kleine denken! En ik snap heel goed dat het ff schrikken is, om doorverwezen te worden,..maar liever vroeg als te laat schat!! Het zal je ongetwijfeld goed doen!!! Xxx knuf en rustig aan mop Ego: vanmorgen cd 14 FM 1 gehad! Slijm hebben we niet naar gekeken maar was wel mooi opgebouwd al. Alleen nog niet dik genoeg natuurlijk. Links dachten we ei van 14mm maar waarschijnlijk is dat gewoon weer die irritante cyste! Rechts ei van 12mm! En die houden we aan! Maandag heb ik pas weer FM. We denken niet dat mn ei voor die tijd klaar is, maar als dat wel zo is, hebben we er niets aan omdat we op zn vroegst pas de 25ste kunnen voor tp. Dus hopen dat ie maandag klaar is en dan dinsdag pregnyl. En de 25ste tp! Daar gaan we voor!! Hoop t zo!!! Gelukkig had ik een geweldig lieve gyn vandaag, en nam hij de tijd om al mn vragen te beantwoorden. Helaas moest hij me het antw waarom verschuldigd blijven! Maar, morgen middag hebben ze team overleg , en dan gaat hij mn dossier bespreken! En daar ben ik ZO blij om!!! Hij garandeert niet dat er wat uit komt, maar ze gaan er iig mee aan de slag. Tis een heeel verhaal wat we hebben bespreken maar om het kort te houden,..onderzoek BE vind ie eigenlijk niet nodig, want als er ECHT grote verschillen waren in behandel methoden ofzo dan hadden hun dat over genomen want 2jr geleden werkten ze nog samen met Gent en dat heeft qua resultaat niet veel verschil gemaakt! Er is wel in de afgelopen jaren 1 vrouw naar gent verwezen omdat het hier niet lukte en toevallig raakte ze zwanger maar of dat aan de behandeling heeft gelegen of gewoon geluk is geweest, is niet te bewijzen. Maargoed, we gaan afwachten wat er uit het overleg van morgen komt! En dat hoor ik maandag na mn FM. spannend!
@ST, denk idd ook wel dat als er echt verschillen zouden zijn, ze die wel gaan vergelijken, en iedereen natuurlijk doorverwijzen naar de beste plaats!! ik duim dat je ei niet raar gaat doen, en jullie deze ronde gewoon kunnen benutten!! mijn duimen draaien iig voor jullie!! @all, ben aan het aftellen richting de vakantie....nog 2 weken, ben echt moe als ik 's avonds klaar ben met werken. ik hoop dat we het een beetje droog hebben, want anders wil ik volgend jaar toch weer richting zon, hoeft niet aan de andere kant van de wereld te zijn, maar ik heb Beieren, Oostenrijk, Slovenie etc op het lijstje staan....Kroatie heb ik 2x gezien, en Frankrijk is niet zo "mijn" favo land....ik ontspan echt bij het zien van de bergen, weet niet waarom, maar heb daar gewoon iets mee!! Engeland/schotland/Ierland staan ook heel hoog op de lijst, maar hubbie trekt daar nog niet zo aan....is gewoon ook niet zo weervast....we gaan volgend jaar iig wel weer een aantal dagen naar Londen!!
Luukske: nog een weekje meid!!!! Dan heb je vakantie!!!! Lekker!!!! Ff flink bijtanken meid! Die vermoeidheid is niets he?!?! En gelijk heb je! Als het hier niet lekker wordt, dan maar lekker naar de zon! En idd,..die is ook dichtbij! Hoef je helemaal niet voor naar verweggiestan! En wie ontspant er niet bij t zien van de bergen?!?!?! Das toch super!!! ik ontspan er ook altijd van! Wacht maar tot je mn vakantie fotos straks ziet daar zie je hooooop mooie bergen en bos landschappen! Oooh wat een heeeeerlijke vooruitzichten!!! En hubby moet niet zeuren hor!!! Ierland, prachtig!!!!!! hihi Einad: je hebt ons weer gevonden meid! hihi Hoest met je?!?! Brabantse: hoest met jou?!?!?! Ego: vandaag fm gehad! Eitje groeit gestaagd (15 a 15.5 mm en das mooi ) en slijm is 6.5mm. DUS, .we mogen deze maand meedoen!!!! WHOEA! Woensdag ochtend moeten we weer te meten en hopelijk savonds pregnyl en dinsdag de TP!!! Ik hoop het want donderdag pregnyl en woe de plaatsing komt niet uit! (ivm oppas) maargoed, we zullen zien! Over de bespreking van ons dossier kon deze arts niets zeggen (vind t ook echt een .arts maar goed!) hij nam ons ook niet ff mee naar kantoor maar besprak alles vluchtig in t onderzoekskamertje en nam ook niet ff de tijd (had t idee dat ie me snel weer weg wou hebben) hij kon ons geen antw geven,..had t wel ff over de kijk operatie als optie mar dat wordt dan volgende cyclus en over asistant hatching maar dat moet in belgie en dan moeten we t deels zelf betalen maar dan gaat het wel in combi met het zh hier! (vraag me af hoe dan want mn eitjes liggen in het amc dus zal dan wellicht moeten wachten tot volgende punctie) hij had t ook nog over dat er weinig verschillen waren bewezen uit de behandelingen buiten nederland en Nederland en dat er nogsteeds onderzoeken worden gedaan en de oh zo bekende black box kwam weer ter spraken! maar hij kon geen discreet antwoord geven van hoe en wat en ik moest maar afspraken maken met de arts die ik van de week had die zei ons dossier te gaan bespreken. Dus ik heb voor donderdag ochtend een afspraak bij hem staan! Dan krijgen we uitgebreid alles te horen! Ben benieuwd! Maar eerst maar ff duimen voor groenlicht woensdag! Fijne dag meiden!!!!!! xxx
@ ST, en heb je de pregnyl woensdag mogen zetten? @ all, hier gisteren de vk gebeld ivm aanhoudende klachten (hoofdpijn, sterretjes zien en gisteren ook bandgevoel). Vk kwam op een te hoge bloeddruk (150/93) en heeft me doorgestuurd naar de gyn. Die heeft me nu overgenomen en bloeddrukverlagers voorgeschreven. Ze zei dat rond mijn termijn de bloeddruk juist een beetje zou moeten dalen, maar bij mij stijgt ie alleen maar. Gisteravond ben ik begonnen met de eerste tablet. Heb wel wat last van bijwerkingen, maar ik las in een ander topic dat dat binnen enkele dagen minder zou moeten worden. Voel me vandaag echt heel slecht, dus lekker rustig aan. Liefs!
Nen,.wat rot van je bloeddruk,.hopelijk helpen de medicijnen! Kan idd even duren voordat je iets merkt.nog 15 weken....zoooooo leuk!! Spannende, ik hoop en duim voor woensdag, ik denk echt vaak aan je! Het kan niet anders dan dat het een dezer maanden jouw Moment, jullie moment moet zijn! hier alles goed, wel super druk. Bij Meike is alles nee op dit moment en ik merk dat 16 weken non-stop met de kids me Op begint te breken, slecht hè?.ik hou zo veel van ze, maar ik heb gewoon behoefte aan mn werk! Nog 7 weken,.want moet nog 1 dag werken en dan is het zomer vakantie. Als we niet beter wisten zouden we zeggen: goed gepland Denk aan jullie! Xxx
Ha meiden, Hier even een teken van leven. Ik ben jullie niet vergeten maar ben ontzettend druk geweest met van alles en nog wat. Kwakkelende gezondheid enzo. Maar nu heerlijk met mijn billen in het zonnige Italië. Nog 4 dagen en dat zit onze vakantie in italië er alweer op. Het is heerlijk hier. Elke dag ongeveer 32 graden. Isa doet het super en we genieten enorm. We komen hier zeker nog een keer terug. Meiden een warme groet vanuit hier en misschien als ik terug kom uit italië dat ik nog wat uitgebreider reageer maar dat durf ik niet zeker te zeggen. Heb dan ip 2 dagen de tijd om alles te wassen en weer in te pakken want dan gaan we weer een week op vakantie. Xxxxxx en tot snel St ik duim weer mee meid!
Nen: jaaaa woe was het 9,8 slijm en 19.8 bij 2,1 ei!!! Dus pregnyl 5000 gezet!!!! En di de tp! Schat, wat vervelend van je bloeddruk !!!! wel fijn dat je meteen bent geholpen en hopelijk zakken de bijwerkingen idd snel af!!! Succes en beterschap meid!!!! hoest verder?!?! En met de kleine ?! Brabantse: je bezorgt me weeeeer kippenvel!!! Je woorden zijn altijd zo lief!! En doen me zooo goed!!!! Alles is ons mee deze ronde dus ik ben er positief over en ga ervoor!!!! Slijm was mooi, ei was top, mn lichaam werkte mee zodat we door konden deze maand, ik zit weer op mn wel poging (had 1+2 geen hcg 3 wel 4+5 niet 6 wel 7+8 niet en dit is 9 dus moet wel ), de pendel zegt juni en ik voel me kei goed! (alleen beetje moe maar heb tot maandag de 2e rust ) En heb ook met manlief afgesproken toch nog minder te doen en meer aan hem over te laten! Normaal hou ik de eerste wk overal rekening mee maar dat versoepelt al gauw in de 2e week dus dat gaan we nu ff anders doen!!! Ik wil mn buurvrouw achterna hihi zag er gister in de tuin staan, mensen wat een duidelijke toeter krijgt ze ineens zeg! zoooo leuk En lieverd,..ik kan me heeel goed voorstellen dat het je opbreekt!!! Maar dat zegt natuurlijk absoluut niets over jouw liefde voor hen!!! Dat zit wel goed! Maar het is gewoon vermoeiden meid!!! maar je bent een top mama!!! Gaan de nachten nu wel goed?!? Xxxxx knuf Marsim: LEKKER!!!!!!!!!!! Geniet nog ff de laatste dagen!!!!!!! En fijn dat de kleine meid ook geniet!!! Heeeerlijk!!!!! Enuh, .logisch dat je ons ff op een laag pitje zet, want je MOET genieten van je vakantie!!!! Ego: ik was ook beetje druk om te reageren! Druk op het werk en vrijdag waren we bij vrienden! Gister hadden we onverwachts de kids te logeren en vandaag had ik dus tot 1uur de kleintjes en daarna moest ik op verjaardag bij mn andere nichtje! Dus erg leuk weekend gehad!!! Man en ik hebben erg genoten van de aanwezigheid van de kleintjes en kreeg heeel lief smsje vanmorgen van manlief ! merk je toch maar weer hoe het de mannen raakt! gister avond (we zaten lekker met kampvuurtje in de tuin ) over mn bijgeloof en goede gevoelens deze ronde en daar moest ie om lachen! Vond ie wel lief volgens mij hihi. Verder heb ik weinig te melden meiden! Morgen dagje werken en dinsdag ochtend naar de anesthesist, vooronderzoek. Als deze tp namelijk niet lukt, krijg ik in de eerste 10 dagen van mn cyclus een kijk operatie! En blijkbaar toch onder narcose! Maar we gaan ervanuit dat het niet nodig is hihi Di middag hebben we de tp!!! Woe do vr ben ik lekker vrij en kan ik heeerlijk ontspannen! Manlief moet woe werken en de kindsjes krijgen we vrijdag ipv woe dus heb ik lekker rust en ontspanning de eerste dagen na de tp! Hopelijk heb ik er wat aan !!! we gaan ervoor en vinden het weer spannend! Wellicht is dit de laatste poging voor de vakantie en dan pas weer okt/nov mits we nog cryo;s hebben natuurlijk! Nou slaap lekker allemaal !!! xxxx
Ook hier weer even een levensteken Ik was jullie kwijt omdat het topic verhuisd was. Luukske, heerlijk lekker vakantie nu! Nen. voel je je al iets beter? Wat rot die hoge bloeddruk, had je dat bij je zoontje ook? Rustig aan! ST, wat spannend morgen weer de tp.. Heerlijk even ontspannen daarna en ik brand weer een kaarsje! Brabanste, snap je gevoel goed hoor.. dikke knuffel! Marsim, heerlijk in italie En daarna weer op vakantie, waar gaan jullie naar toe? Laurise, hoe is het met jullie? Lekker aan het genieten met zijn drieen? Lima, lekker aan het genieten van de vakantie? All, hier gaat het goed. Nog twee daen werken en dan met verlof! Ben wel erg moe en mijn suiker schommelt ook veel.. Soms ook wel gespannen voor na de bevalling, kan ik het allemaal wel? Word er heel onzeker van