clomid, deel 3!!

Discussie in 'MMM clubs' gestart door luukske, 2 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marsim

Marsim Fanatiek lid

29 jan 2009
    2.646
    0
    0
    @ Mielenl, jeetje meid dan is die ongi er wel erg vroeg. Knuffel!!

@ Mamakoen, jullie hebben een heerlijke vakantie gehad zo te lezen, lekker hoor. En wat goed van jullie mannetje zeg. Snap goed dat jullie heel trots zijn.
    Sondevoeding uit>>>>> WOOHOO, goede berichten.
    Beebje doet het goed, mama doet het goed. Meid wat een heerlijke berichten.
    Als die longen eens goed hun best gaan doen op die pred-kuur dan is het helemaal super.
    Logisch dat het zwaarder gaat worden want ook bij jou gaat het hard zeg. Voor je het weet heb je weer een heerlijk klein beebje in jullie armen.
    Geniet er maar lekker van.

Isa staat al een tijdje, ze loopt langs de tafel op. Loopt met haar loopwagentje, kan zelf omkeren en staat soms echt al een lange tijd los. Ze gaat zo hard. Ook hier natuurlijk helemaal trots!!

2. Sas26

Sas26 Fanatiek lid

14 jan 2008
    3.291
    1
    36
    Hoi meiden,

sorry dat ik hier zomaar binnen kom vallen.....! ik zocht op clomid en kwam toen dit drukbezochte topic tegen! Ik heb een beetje dringende vraag over clomid, vandaar dat ik zo 'brutaal' ben die hier te zetten zonder dat ik verder bekend ben hier in dit topic :)...

een (beetje intieme) vraag... Clomid moet je starten op de derde dag van je cyclus. Ik weet dat de eerste dag met helderrood bloedverlies telt als dag 1, toch? Maar, hoe doen jullie dat als dat pas 's avonds is? Ik had gisteren namelijk begin van 'ongi' (opgewekt met provera) begon met wat rozig, toen meer bijna oranje en rond 8/9 uur ' s avonds was het rood. Niet veel, maar wel rood... Telt gister dan als dag 1, of wat doen jullie dan? Sowieso is het niet echt veel bloedverlies wat ik heb, maar misschien ben ik wel gewend geraakt aan behoorlijk veel.... :)

Heb dit stukje ook gepost in ander topic over clomid, want is voor mij wel belangrijk om te weten op dit moment, ivm dat je op dag 3 moet beginnen. Meiden, bedankt voor het lezen en misschien ook antwoorden!
    Groetjes, sas

3. mielenl

mielenl VIP lid

29 jun 2007
    6.257
    0
    0
    mamakoen, welkom thuis! waar zijn jullie geweest? Fijn dat je eindelijk van de sondevoeding af bent!

sas26, ik denk dat ik in jouw geval vandaag als cd1 zou tellen. ik denk niet dat het zo nauw komt hoor. is het je eerste ronde met clomid?

marsim wauw, wat een snelle tante zeg! met 11 maanden kon Bosch net zelf gaan zitten hahaha!

vanmorgen toch even de gyn gebeld, ik mag morgen komen. ik snap er gewoon echt niks van. Als ik terugreken, zou ik op de 22e mijn ei gehad moeten hebben (CD12), terwijl ik t/m de 29e iedere dag een duidelijke streep op mijn ovu test had. Ik heb altijd het idee gehad dat de clomid z'n werk niet (goed) doet, en de laatste maanden is dat gevoel alleen maar sterker geworden, vanwege de heel onregelmatige cyclussen en bloedingen tussendoor. Het zal wel uitdraaien op een rondje FM's en bloedprikken. Als ik daarna weer naar huis wordt gestuurd met dezelfde dosis clomid, zonder dat ik er een goed gevoel over heb, dan stoppen we er echt mee. Ik zou heel graag andere meds willen proberen, maar ik denk niet dat de gyn daarmee in zal stemmen aangezien mijn lichaam altijd goed op de clomid reageerde.

4. Marsim

Marsim Fanatiek lid

29 jan 2009
    2.646
    0
    0
    @ Sas, sluit me bij mielenl aan. Het komt niet zo heel nauw. Vandaag als dag 1 rekenen. Heel veel succes ermee! Hopelijk snel een wondertje voor jullie.

@ Mielenl, goed dat je een afspraak hebt gemaakt. Hopelijk kunnen ze iets meer voor jullie betekenen. Als jullie zelf graag andere medicijnen willen proberen zal ik dit zeker goed aangeven. Goed voor jezelf opkomen. Hoelang gebruik je nu clomid?? Ze zeggen namelijk dat je clomid eigenlijk niet langer moet gebruiken dan 1 jaar. Al heb ik het zelf ook meer dan een jaar gebruikt hoor.
    En het kan goed zijn dat je alsnog niet meer goed reageerd op de clomid. Heb ik ook gehad. Totdat ik uiteindelijk op de 150 mg zat en dit sloeg toen wel elke maand aan. Ik heb zelf ook aan moeten geven dat ik het genoeg vond met clomid en geen vertrouwen meer in clomid had.
    Hopelijk voor jullie wat meer duidelijkheid.

5. Sas26

Sas26 Fanatiek lid

14 jan 2008
    3.291
    1
    36
    Hey meiden, dank jullie voor het antwoorden hoor!!!

Ik vind het echt lastig...vandaag heeft het zeg maar echt goed doorgezet, normaal bloedverlies. Maar omdat ik gisteren gewoon wel rood had in de avond.... sorry hoor voor mijn twijfels! Gyn is er zelf niet zo duidelijk over, de een zegt dat ik als het in de avond begint ik de volgende dag als dag 1 moet tellen maar de ander zegt weer van niet :( zo lekker vaag dus. En het lastige vind ik dat je niet ff kunt laten zien wat je bedoelt :p :) :D

Maar meiden, waarom zouden jullie vandaag rekenen als dag 1, en niet gisteren? want het begon zeg maar wel gisteren, en 's avonds was het dus rood (heel fel rood!) Ik wil niet te laat beginnen, ze zeggen niet voor niets op dag 3...?

pffff wat kun je je gek maken he! Ik weet het even niet, sorry voor mijn gedraal....!

6. mielenl

mielenl VIP lid

29 jun 2007
    6.257
    0
    0
    Sas, maak je niet druk, als jij een beter gevoel hebt bij eergisteren, dan neem je dat als CD1. Ik gok ook altijd een beetje wanneer ik begin aangezien ik altijd 2-3 dagen bruinverlies heb.

Marsim, ik ben vorig jaar maart begonnen met clomid, dus al ruim een jaar met een paar onderbrekingen.

Vanmorgen dus bij de gyn mijn verhaal gedaan, en aangegeven dat ik echt geen vertrouwen meer heb in de clomid, vanwege onregelmatige cyclussen de afgelopen maanden, en tussentijds bloedverlies. Gelukkig gaf hij zelf al aan dat we andere medicijnen zouden kunnen proberen, en dat heb ik met beide handen aangegrepen. Ik vind het wel doodeng, maar ook heel spannend. Hopelijk krijg ik nu eindelijk een fatsoenlijke cyclus (en een goeie zwangerschap ;) )
    Hij heeft ook nog even van binnen gekeken, en bevestigd dat de bloeding die ik nu heb, inderdaad mijn menstruatie is. Helaas zijn we nu net te laat om nog te beginnen, maar een maandje rust is ook niet heel erg. Ik merkte dat ik weer erg veel last had van de hormonen, raakte weer behoorlijk depri.....

Weer een heel verhaal, maar ik zie eindelijk weer een beetje licht aan het einde van de tunnel :D

7. marion83

marion83 Bekend lid

5 jul 2011
    624
    0
    0
    NULL
    NULL
    hallo allen

ik ben op deze site terechtgekomen omdat ook ik clomid gebruik om zwanger te worden.

hier even mijn verhaal.

ik ben 27 jaar
    in februari 2010 ben ik gestopt met de pil. in januari 2011 werd ik voor het eerst weer ongesteld. daarna weer niet.
    in maart ben ik weer naar mijn huisarts gegaan en die heeft mij doorgestuurd naar de gyn.
    daar aangekomen is er bij mij bloedgeprikt en daaruit is gebleken dat ik pcos heb.
    toen dat duidelijk was kreeg ik de hormonen.
    eerst moest ik met provera mijn menstruatie opwekken en op cd 3 t/m 7 moest ik clomid 50 mg slikken. toen voor dag 11 een afspraak moeten maken en sindsdien om de 3 dagen een echo.
    op cd 20 nog steeds geen follikel te zien.
    moest dus weer aan de provera en toen clomid 100 mg. ook nu weer vanaf dag 11 om de 3 dagen een echo.
    hierop was wel een groeiende follikel te zien. op dag 21 was hij nog niet zo groot dat hij zou springen, maar dat zou hij wel gaan doen dat weekend. 100 mg was dus waarschijnlijk nog te weinig voor mij omdat de follikel te langzaam groeide.
    maandag ben ik weer ongi geworden.
    gisteren op dag 3 moest ik weer terug voor een echo en een nieuwe kuur clomid. volgende week moet ik weer terug voor de serie echo's om de 3 dagen.

ik word erg goed in de gaten gehouden met al die echo's, maar op den duur wordt dat ook wel vervelend. je moet toch iedere keer weer van je werk naar het ziekenhuis.

ik wilde alleen even mijn verhaal kwijt.
    ik heb veel steun gehad aan de verhalen van jullie.

8. Marsim

Marsim Fanatiek lid

29 jan 2009
    2.646
    0
    0
    @ Sas, ik had ook altijd s'avonds al wat bloedverlies en rekende dan de dag erna als dag 1 omdat dat een volledige dag was en net wat je zegt de bloeding kwam s'ochtends dan pas echt goed op gang.
    Als jij een beter gevoel hebt om een dag eerder te beginnen dan is dat geen probleem. Gewoon dan beginnen hoor. De gyn is daar altijd wat vaag over maar net wat je zegt hij zal jou ook geen foto laten zien van hoe het moet zijn omdat een bloeding bij iedereen anders is. Een dagje eerder beginnen is niet zo'n hele grote ramp hoor gewoon doen. Wel zal het kunnen zijn dat je follikel of follikels de eerste keer misschien net iets kleiner kunnen zijn maar je kan er niets kwaad mee doen. Succes en gewoon doen wat je hart je ingeeft.

@ Mielenl, ow meid wat ben ik blij voor jullie. Die andere hormonen hebben mij erg goed gedaan. Ik werd ook gek van clomid. Toen ik éénmaal over ging op spuiten veranderde dat een hele hoop.
    Ik hoop dat jullie hier een heel mooi wondertje uit krijgen.

@ Marion, meid heftig allemaal he. Ik vond die follikelmetingen ook altijd erg veel maar was blij dat ik ze wel altijd kreeg.
    Daar komt bij dat ik zelf in het ziekenhuis werk en 2 etages naar beneden moest voor de metingen. Het ging bij mij dus allemaal tussendoor. Ik hoop dat je goed blijft reageren op de clomid en dat het jullie snel een wondertje mag brengen.
    En praten is het beste wat je kan doen want de hele mmm gaat je niet in de koude kleren zitten. Haak anders maar lekker aan en kom gezellig mee babbelen.

9. MamaKoen

MamaKoen Actief lid

20 okt 2008
    122
    1
    0
    Mielen: fijn dat je nu verder kunt met andere meds. Wordt vast spuiten. Heeft bij mij erg goed gedaan, na al het geklooi met clomid was er met spuiten veel meer duidelijkheid. Ennn... heel snel raak:). Ik hoop dat het met jou ook zo zal gaan. Alvast sterkte!

Sas: welkom hier. Ik herken je onzekerheid heel goed. Hebben we denk ik allemaal wel hier. Maar, inderdaad, wat Marsim zegt. Doe gewoon waar je je het beste bij voelt. Elke ongi is weer anders, dus dag 1 bepalen is gewoon heel lastig. En het maakt inderdaad niet heel veel uit. Persoonlijk telde ik CD1 pas als het echt was doorgezet. Veel sterkte! krijg je eigenlijk metingen of doe je het helemaal zelf?

Marion: ook welkom hier. Kom lekker meekletsen want het is zeker best heftig wat je allemaal mee maakt. En ja, al die echo's, ik was ze ook een beetje zat, maar het is voor een goed doel. Hoop voor je dat de clomid goed z'n werk doet en er snel een wondertje voor jullie mag komen! Dikke knuf

All; alles prima hier! Geen nieuws, behalve dat mijn buik enorm aan het groeien is. Super dus!

10. mielenl

mielenl VIP lid

29 jun 2007
    6.257
    0
    0
    mamakoen, het wordt echt spuiten hoor, dat is al duidelijk. provera en pregnyl als ik het goed heb. Over twee weken de prik instructie, brrrr....

marsim, ik ben er ook erg blij mee. ik had me al voorbereid op een partijtje overhalen/smeken maar na mijn verhaal stelde hij zelf al voor om te gaan spuiten (ja, of doorgaan met clomid en een ronde FM's)

11. Sas26

Sas26 Fanatiek lid

14 jan 2008
    3.291
    1
    36
    ohooo, hele berichtje weg vlak voor ik het kon posten...! even opnieuw!
    Dank je voor jullie reacties meiden! volgens mij is dit een van de weinige actieve clomid topics?

Ik heb besloten om de dag dat het echt goed op gang was te rekenen als dag 1. las ergens namelijk dat je beter iets 'te' laat dan 'te' vroeg met clomid kunt beginnen. En omdat het op dinsdag pas laat begon, tel ik vanaf woensdag. dank voor jullie meedenken hoor! Je kunt zo vreselijk onzeker worden!

Nog een vraag voor de dames die al eens zwanger zijn geworden met clomid, kregen jullie toen jullie voor de tweede gingen dezelfde dosis, of eerst weer met de laagste dosering proberen?

en meiden, nemen jullie het altijd met het avondeten in?

Thanks vast voor het lezen/antwoorden!

12. Sas26

Sas26 Fanatiek lid

14 jan 2008
    3.291
    1
    36
    @ mielenl, wat fijn voor je dat de gyn dat voorstel deed! Ik hoop echt voor je dat je met die nieuwe medicijnen goed resultaat hebt!! Ben erg benieuwd wat je voor verschil merkt na de clomid... En een maandje rust kan denk ik geen kwaad, als het je lukt om even bij te tanken....!

13. Sas26

Sas26 Fanatiek lid

14 jan 2008
    3.291
    1
    36
    @ Marsim, wat een onwijs vrolijke ava foto heb je!

14. Lima 84

Lima 84 Fanatiek lid

4 aug 2008
    1.998
    27
    48
    @mielenl....Wat fijn dat je nu over mag op spuiten. Ik vond dat zoveel fijner dan die stomme clomid. Van de clomid zat ik nooit lekker in mn vel. Met spuiten was dat veel beter en ik heb het idee dat ze daarmee veel meer kunnen sturen....

@mamakoen....Wat fijn dat je een leuke vakantie hebt gehad en dat allemaal zonder sonde!!!!! en wat fijn dat de kleine in je buik het goed doet....Alweer 30 weken zwanger...wat gaat het ook allemaal snel...

@marsim..Wat balen van jullie auto...Al na 3 weken een reparatie van ontzettend veel geld....pppfff....Wat voor een auto hebben jullie?? En wat gaat het hard met Isa!!!

@sas...Al die onzekerheid herkennen we met zn allen maar al te goed. Ik zal de dag dat het goed doorzet als dag 1 gaan rekenen. Helaas ben ik door clomid nooit zwanger geraakt dus kan je ook niet verder helpen ......Heel veel succes!!

@Marion...Welkom hier....Al die echo's zijn inderdaad vervelend om te combineren met je werk maar wel fijn dat ze die maken. in eerste instantie kreeg ik clomid zonder de echo's en was het elke keer maar afwachten of het wat deed of niet...heel onzeker....Dus ik was alleem maar blij met de echo's....Heel veel succes!!!

@nen....Ook al een heftig bevallingsverhaal :( ....Gelukkig heb je nu een heelrijk ventje waar je volop van kunt genieten...

@all...Morgen met de kids naar het CB. ben benieuwd hoe zwaar en groot ze zijn aangezien veel mensen ze klein vinden....volgens mij valt dat reuze mee. Ze doen het verder fantastisch...Ze krijgen nu ook allebie hun eerste tandje.,.op de dag gelijk, hoezo een tweeling ;) ...

15. Sas26

Sas26 Fanatiek lid

14 jan 2008
    3.291
    1
    36
    @ Lima, ja herkenbaar voor allemaal denk ik.. Ik reken gisteren als dag 1, die dag was een hele dag (begon de avond ervoor), en dus vandaag dag 2. Groetjes!

16. Marsim

Marsim Fanatiek lid

29 jan 2009
    2.646
    0
    0
    @ Mamakoen, geweldig dat je buik heerlijk aan het groeien is. Op en top (zwaar) zwanger, haha.

@ Mielenl, zal een hele opluchting zijn spuiten denk ik. Dat heb ik zelf wel zo ervaren

@ Sas, uiteindelijk ben ik niet door clomid zwanger geraakt. Ik nam het altijd s'ochtends.

@ Lima, we hebben een renault laguna gekocht. Inmiddels is de auto weer gemaakt en viel het nog 200 euro extra mee. Dus dat is fijn.
    Heerlijk dat jullie wondertjes het zo goed doen. En beide dus de eerste tand, super. Geen last van? Lekker kwijlen?

@ All, vandaag al wat boodschapjes gehaald voor zaterdag ( dan vieren we de verjaardag van Isa). Morgen de rest halen.
    Ben erg benieuwd hoe ze het allemaal gaat vinden.

17. marion83

marion83 Bekend lid

5 jul 2011
    624
    0
    0
    NULL
    NULL

@ Marsim
    Dat meebabbelen hier is idd erg fijn.
    ik sta voor de klas, dus ik vind het erg vervelend dat ik iedere keer een uur de klas uit ben om naar het ziekenhuis te rijden, te wachten op de gyn (1 keer liepen ze meer dan 45 min uit) de meting te hebben en dan weer terug naar mijn werk.
    al vind ik het ook wel een fijn gevoel dat ik zo goed in de gaten gehouden word.
    op mijn werk weten ze wat er aan de hand is. ook een aantal vrienden weten het. familie heb ik het niet verteld.
    maar met mijn collega's en vrienden kan ik er gelukkig goed over praten.
    ik vind het fijn dat ik hier mee mag praten.

18. marion83

marion83 Bekend lid

5 jul 2011
    624
    0
    0
    NULL
    NULL

ik neem het ook met het avondeten in.
    dan is het elke dag om ongeveer dezelfde tijd
    (aangezien in vakantie heb slaap ik nog wel eens uit.)

19. mielenl

mielenl VIP lid

29 jun 2007
    6.257
    0
    0
    Ik neem (of eigenlijk: nam) ze altijd 's morgens. Ik zit ook al maanden niet lekker in mijn vel en ik hoop dat dat een beetje verdwijnt met spuiten.
    voor mijn zoontje hebben we 100mg clomid gebruikt, toen we begonnen voor nr 2 moesten we weer opnieuw de molen door. Wij moesten eerst een jaar zelf proberen, daarna begonnen we weer met 50mg, en daarmee ben ik vorig jaar 2x zwanger geweest.

20. Marsim

Marsim Fanatiek lid

29 jan 2009
    2.646
    0
    0
    @ marion, ik vond het altijd erg prettig dat mijn collega's het wisten. Heb erg veel steun van ze gehad. Zowel voor het zwanger worden, tijdens het zwanger zijn en na de geboorte van Isa. Bij ons wist de familie het ook niet op een goede oom en tante na.

@ All, vandaag zijn de nieuwe gordijnen van Isa binnen gekomen. Ze gaat naar een grotere kamer. Hopelijk kunnen we haar morgen helemaal over doen. Tis super leuk geworden. Zal binnenkort eens kijken of dat ik wat kan posten.

Deel Deze Pagina