Clomid eerste keer

Discussion in 'MMM clubs' started by Fionaaa, Apr 12, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. pippeke

pippeke Niet meer actief

Die waardes snap ik niet zo goed dsm. Kan je daardoor zien of je een eisprong hebt gehad? Wat moeten de waardes zijn?

Hier: ik ben geprikt!

Nu prikt het wat op die plek, is dat normaal?

2. Elphaba1981

Elphaba1981 Fanatiek lid

Oct 31, 2013
    2,247
    537
    113
    Female
    Rotterdam
    Pippeke. Als de waardes onder de 15 liggen heb je geen goede eisprong. Boven de 15 een normale eisprong en boven de 30 een hele goede eisprong:)

Ik had eerst 7,9 en na clomid 50 had ik 66

3. pippeke

pippeke Niet meer actief

Oh ok. Zat net heel even te denken dat ik dat van mezelf niet weet, maar logisch want heb nog geen eisprong gehad natuurlijk..

4. Klaartje863

Klaartje863 VIP lid

May 10, 2012
    6,606
    57
    48
    @dsm: wat goed:) deze maand dus een echte kans!! Spannend nog een weekje afwachten!

@pippeke: ik idd de 10e. Spannend weer! Hoe is het spuiten gegaan vandaag?

@chris: ik heb 2x 3 eitjes gehad en toen gewoon het risico genomen:) maar dus niet raak. Uiteindelijk waren ze ook niet alle drie gesprongen, waardoor ik cysten kreeg..
    Met 3 durf ik het nog wel aan, 4 wordt echt te veel. Dan zou ik braaf aan de provera gaan;) doordat we nu al een tijd bezig zijn en al veel eiisprongen achter de rug heb, zou ik het durven. Als we nog aan het begin van de mmm hadden gestaan, dan denk ik niet.

5. DSM

DSM Bekend lid

May 17, 2013
    730
    2
    18
    Progesteron is een hormoon dat voornamelijk in de eierstokken wordt gemaakt en tijdens de zwangerschap in grote hoeveelheden in de placenta (moederkoek). De belangrijkste rol van progesteron is het in stand houden van de baarmoederwand tijdens de zwangerschap. Na de eisprong wordt progesteron geproduceerd om de baarmoederwand klaar te maken voor innesteling van een eventuele bevruchte eicel. Wanneer de bevruchte eicel inderdaad is ingenesteld, houdt de progesteronproductie in de eierstokken aan. Later in de zwangerschap wordt progesteron voornamelijk door de placenta zelf geproduceerd. Wanneer er geen bevruchting van de eicel plaatsvindt neemt de progesteronaanmaak af. Als gevolg hiervan wordt de beginnende baarmoeder afgebroken en start de menstruatie.

6. DSM

DSM Bekend lid

May 17, 2013
    730
    2
    18
    Met drie pas ik ook al hoor :)
    2 is echt maximum hier. Voor alles eigenlijk; huis qua slaapkamers, auto, rekeningen,... Maar ook mezelf. Zou het risico op vroeggeboortes ed echt heel zwaar handelen vinden en daarvoor ben ik met 2 al bang, laat staan met 3...

7. Klaartje863

Klaartje863 VIP lid

May 10, 2012
    6,606
    57
    48
    Ik moet ook niet denken aan een drieling hoor. Maar de kans dat er echt tegelijk bevrucht worden en innestelen is echt maar heel klein, dat risico neem ik dan maar voor lief.
    De kans op een tweeling is dan wel een stuk groter.

Hopelijk nu gewoon een of twee eitjes:D

8. Elphaba1981

Elphaba1981 Fanatiek lid

Oct 31, 2013
    2,247
    537
    113
    Female
    Rotterdam
    Drieling is wat veel idd. Tweeling is nog wel te doen. Maar zou al blij zijn als ik 1 kindje zou hebben

9. pippeke

pippeke Niet meer actief

Duidelijk dsm! Provera is methylprogesteron geloof ik uit mn hoofd. Door letterlijk progesteron toe te voegen gaat mn bms groeien en word afgestoten ( ongi) als ik ermee stop.

Ik ga er ook voor bij 3 eieren hoor! De kans dat ze alle 3 bevrucht worden is erg klein. En tuurlijk ben ik al blij met 1 maar oh wat zou ik graag een tweeling willen!

10. Chriss

Chriss Fanatiek lid

Jul 27, 2013
    1,764
    194
    63
    Female
    Haha leuk zo een stelling! Ik.zou er ook gewoon voor gaan...de kans dat ze alledrie bevrucht worden en innestellen is zo klein. En ach mn droom is 4 kids dus dan ben ik er al bijna haha!
    Tweeling ook prima al lijkt me dat wel lekker druk!

11. Elphaba1981

Elphaba1981 Fanatiek lid

Oct 31, 2013
    2,247
    537
    113
    Female
    Rotterdam
    Ja lijkt mij idd ook druk een tweeling. Maar ach heb op mijn werk dagelijks 5 baby's in mijn eentje;) dus moet vast goedkomen. Met veel liefde komen we een end zeg ik altijd;)

12. Chriss

Chriss Fanatiek lid

Jul 27, 2013
    1,764
    194
    63
    Female
    Haha dat ken ik indd!!

Pippeke is denk ik heel druk op haar werk!

DSM nog maar een paar dagen!!! (Oke 5 of 6 maar ik denk met je mee hoor!)

Oooow morgen dus weer een echo...12mm (slechtste geval want 1mm per dag) of 14mm met 2mm per dag...ik hoop zoooo 14mm want dan mag ik ws vrijdag de pregnyl zetten! (En hoef ik hopelijk niet weer terug!)

13. pippeke

pippeke Niet meer actief

was gister vrij, vandaag weer werken. Hoezo druk? Ik snap je niet.

Succes met je fm vandaag!
    Ik zie het vanavond. Heb alleen wifi en geen verbinding daar

14. Elphaba1981

Elphaba1981 Fanatiek lid

Oct 31, 2013
    2,247
    537
    113
    Female
    Rotterdam
    Succes met je fm vandaag chriss

15. DSM

DSM Bekend lid

May 17, 2013
    730
    2
    18
    Succes Chriss!!! Ik duim met je mee voor de 14mm!!!
    *duim duim duim*

16. Chriss

Chriss Fanatiek lid

Jul 27, 2013
    1,764
    194
    63
    Female
    Nou omdat je maandag niet eens tujd had om de gyn te bellen....dus vandaar.

Ja ben ook zo benieuwd!.goooooo ei!!

17. Klaartje863

Klaartje863 VIP lid

May 10, 2012
    6,606
    57
    48
    @pippeke: hoe was je eerste werkdag bij je nieuwe baan bevallen?

@chris: succes bij je fm! Ik duim voor een mooi ei!!

@dsm: al last van bepaalde kwaaltjes?:D spannend meis, wanneer wil je gaan testen?

@elphaba: hoe is het met jou? Ongi alweer over?

@hier: mijn ongi is weer zo goed als over, nog een beetje spotting.. Nu dus weer wachten op mn ei! Hopelijk ergens volgende week pregnyl:D begint alweer op te schieten.

18. Chriss

Chriss Fanatiek lid

Jul 27, 2013
    1,764
    194
    63
    Female
    Ik heb net even heel hard zitten schelden. Ben er echt even klaar mee. Mn ei was 11mm. Rechts bleef 10mm en links zijn er nu 2 van 11mm. Dus maar 1mm gegroeid in 2 dagen. Schiet echt niet op. Nu moet ik vrijdag weer....moet nu wel verhogen met 37.5eh. Dus hopelijk doet dat iets want hier wordt ik moedeloos van.

Hoe doen jullie dat op je werk met al die echo's? ? Elke keer moet ik in de pauze of snel na school weg (werk als juf) . Werk op 2 scholen dus kam smoezen 2x gebruiken maar wordt er wel moe van. Wil t gewoon nog even niet vertellen...niet deze cyclus nog. Misschien volgende maar zolang mogelijk niet.

19. DSM

DSM Bekend lid

May 17, 2013
    730
    2
    18
    Aaahhhh das kut!!!
    Ik werk s nachts dus rij overdag soms als een zombie op! Vergelijk het met een afspraak om half 3 s nachts hahaha. Kan je dus (helaas) geen tips geven! Wel succes voor vrijdag!

Hier geen zs hoor; ik zet al mijn hoop op 150!

20. Klaartje863

Klaartje863 VIP lid

May 10, 2012
    6,606
    57
    48
    @chris: balen zeg! Ook met spuiten is het soms even zoeken naar de juiste dosering. En met zo'n eigenwijs lijf erbij is het helemaal vervelend:(
    Probeer het positief te bekijken, in een paar dagen tijd wel weer een ei van 11mm erbij gekregen.. Ookal is dat niet groot en wil het ook niet zeggen dat die doorgroeit, maar er gebeurt in ieder geval iets.
    Fijn dat je nu mag ophogen! Hopelijk is het net dat zetje wat je nodig hebt.

Ik werk maar 24 uur, dus kan het vaak wel om mn werk heen plannen. Maandag vrij, dinsdag hele dag werken, woensdag alleen ochtends, donderdag de hele dag en vrijdag tot half 4.
    En de kliniek waar ik zit is elke avond tot 20:00u open. Avondspreekuur is wel snel vol, maar nu elke keer wel een plekje weten te bemachtigen op de dagen dat ik werk.

Op het werk weten ze al wel een tijd van de MMM en hebben er ook begrip voor. Ik heb erg flexibel werk, ik plan zelf mijn afspraken in. Dus als het nodig is kan ik wel wat schuiven of een uur vrij plannen. Maar dat probeer ik zo min mogelijk te doen.

Share This Page