Clomid eerste keer

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Fionaaa, 12 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chriss

Chriss Fanatiek lid

27 jul 2013
    1.764
    194
    63
    Vrouw
    Ff vraag...misschien onnodige vraag maar toch....
    Heb je perse de pregnyl nodig om je ei te laten springen als je gonal prikt?? Of springt t ei uiteindelijk toch vanzelf??

2. Elphaba1981

Elphaba1981 Fanatiek lid

31 okt 2013
    2.247
    537
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    De kans is denk ik wel klein dat ze alle drie bevrucht worden. Maar ene gyn is er strenger in als de andere.

3. Chriss

Chriss Fanatiek lid

27 jul 2013
    1.764
    194
    63
    Vrouw
    Potverdikkie moet niet gekker worden....ik zit dit net op te zoeken op googlen zonder jouw berichtje gelezen te hebben!! Ik heb namelijk 2 eitjes van 11mm en 1 van 10mm. Het kan dus zo zijn dat ze alledrie gaan groeien. Ik zei al tegen mn gyn voor de grap...2ling is helemaal prima maar die zei dus nou vruchtbaarheidsbehandelingen zijn niet voor meerlingen bedoeld...toen dacht ik ooow oke.maar daarom vroeg ik me af...wat als er 3 eitjes zijn...stoppen ze dan en geven ze primolut ofzo of alsnog je pregnyl spuit en dan mag je geen sex hebben!!?

4. Klaartje863

Klaartje863 VIP lid

10 mei 2012
    6.606
    57
    48
    @chris: soms springen ze wel zonder pregnyl. Maar dan duurt het vaak langer. Aangezien je lijf met spuiten eigenlijk niets zelf hoeft te doen. Het lichaam geeft dan niet zo snel zelf een seintje om de eisprong op te wekken. Het is beter voor de eitjes dat ze gewoon op tijd springen, dan bijvoorbeeld doorgroeien tot 26mm en dan springen. Of ze kunnen ook niet springen en cysten gaan worden.

@wabilla: het is een afweging die je zelf moet maken. De kans op een drieling is niet groot, maar hij is er wel.. Ik heb ook ooit 3 eitjes gehad en toen heb ik het risico gewoon genomen.

@chris2: gyn's zien idd liever gewoon 1 ei, hooguit 2. 3 is bij ons de max, je mag dan nog wel pregnyl krijgen, als je er voor wil gaan.
    4 is echt te veel, dan krijg je geen pregnyl en een klusverbod. Dan wachten tot de eitjes zelf gaan springen en zo niet, dan aan de provera oid.

Maar met 2x 11 en 1x 10mm, is de kans nog niet zo groot dat ze alledrie door gaan groeien. Het is even afwachten wat er gaat gebeuren. Als er eentje bijvoorbeeld op 14mm blijft steken, dan zal die nooit goed genoeg zijn voor een eisprong omdat die nog niet rijp is.

5. wabilla

wabilla Actief lid

10 apr 2013
    201
    0
    16
    NULL
    NULL
    RAAR bij mij zette ze de prygnel spuit maar geen sex zij ze
    @Flora heb je risico genomen en toen waren ze bevrucht?

6. Klaartje863

Klaartje863 VIP lid

10 mei 2012
    6.606
    57
    48
    @wabilla: ja dat kan ook. Elk ziekenhuis gaat er op een andere manier mee om.

Nee bij mij was toen geen een eitje bevrucht... In elk geval niet zwanger. Ik heb 2x drie eitjes gehad en 3x twee eitjes.. Helaas alle keren zonder succes..

Daarom zou ik nu het risico met 3 eitje ook wel durven nemen..

7. wabilla

wabilla Actief lid

10 apr 2013
    201
    0
    16
    NULL
    NULL
    is idd ieder dokter anders nam jij toen clomid ook toen je 3 follikels had?

8. Klaartje863

Klaartje863 VIP lid

10 mei 2012
    6.606
    57
    48
    Nee dat was met fostimon (injecties). Met clomid 2x twee follikels gehad.

Succes ermee! Denk goed na over wat jullie willen. Heb je al een idee of je je eitjes wil gaam benutten of niet?

9. DSM

DSM Bekend lid

17 mei 2013
    730
    2
    18
    Is het niet zo dat de eitjes met pregnyl zeker weg zijn? Zeker met cystes? Allez, dat ze 200% zeker zijn dat er geen achter blijft? (Weet even mezelf niet te verwoorden haha)

10. Klaartje863

Klaartje863 VIP lid

10 mei 2012
    6.606
    57
    48
    Nee met pregnyl heb je geen 100% zekerheid.
    Als je gewoon 1 ei hebt dan zal je ei wel met 99% zekerheid springen. Maar als je er meerdere hebt, dan kan het dus zijn dat ze niet allemaal springen.
    Ik heb een keer cysten gehad na mijn eisprong, dus waarschijnlijk waren toen niet alle eitjes gesprongen. Zo'n cyste gaat dan vanzelf wel weer weg en kan niet zoveel kwaad. Ik moest toen wel een ronde pauze nemen, omdat ik geen hormonen mocht gebuiken.

11. Chriss

Chriss Fanatiek lid

27 jul 2013
    1.764
    194
    63
    Vrouw
    Pffff een maand pauze dat is niet leuk! !
    Ik hoop gewoon morgen op 2 eitjes van 15mm....make me happy!!

DSM....wees klaar om op te schuiven!! ;)

12. DSM

DSM Bekend lid

17 mei 2013
    730
    2
    18
    Aaahhh zoooo :) Ik wist dat er iets was met eitjes en cystes :) Fijn dat ik nu ook weet hoe het net zit!

13. DSM

DSM Bekend lid

17 mei 2013
    730
    2
    18
    Chriss; kopje koffie en een koekje erbij? :)

14. Hbz

Hbz Actief lid

23 nov 2013
    370
    92
    28
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Hoi allemaal,

Pffff voel me echt nog een 'beginneling'. Heb een gedeelte van de berichten gelezen, maar zag het niet zitten om 236 pagina's met berichtjes te lezen ;).

Ik kom ook net kijken alleen heb ik wel een aantal vragen. Wij zijn in januari doorgestuurd naar een fertiliteitskliniek. Daar, na een korte intake, werd direct de conclusie getrokken dat ik met Clomid 50 mg mag gaan beginnen. Mijn wederhelft heeft goede zaadjes, die zijn al getest.

Het vervelende is dat ik de laatste keer een cyclus had van 84 dagen :( Nu zit ik inmiddels weer op dag 38 en ik ben bang dat het nog wel 50 dagen gaat duren. Is het wijsheid om tabletten te vragen die mijn menstruatie opwekken? Wanneer het namelijk nog wel 50 dagen gaat duren, moet ik op 31 maart ongi worden. 11 april vertrek ik echter naar Aruba.... Niet echt goed getimed of wel?

Wat denken jullie?
    Hopelijk kan ik een beetje met jullie mee kletsen. Ik zag dat jullie met een klein hecht groepje zijn overgebleven de laatste maand. Succes allemaal!!!

Liefs

15. Elphaba1981

Elphaba1981 Fanatiek lid

31 okt 2013
    2.247
    537
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Ik zou denk ik ff de kliniek bellen. Misschien dat de dosis te laag is ofzo of niet aanslaat. Want je zou bij mijn weten niet zo lange cyclus mogen hebben met clomid.

16. Klaartje863

Klaartje863 VIP lid

10 mei 2012
    6.606
    57
    48
    @hbz: welkom! Tuurlijk mag je meekletsen. Ben je nu al begonnen met clomid of nog niet?
    Zoals ik je verhaal lees, dan niet iig. Als ik zou was zou ik idd om opwekkers vragen. Die moet je dan 10 dagen slikken en wordt je na een paar dagen ongi na de laatste pil. Dan kun je dus starten met clomid.

Als je deze ronde wel clomid hebt gehad, dan is het de vraag of het heeft aangeslagen. Heb je echo's gehad of bloed moeten prikken? Als je nog geen ei op cd 38 hebt gehad, dan lijkt het me ook handig om de cyclus gewoon af te breken. Want het gaat anders wel erg lang duren!
    Succes!

17. DSM

DSM Bekend lid

17 mei 2013
    730
    2
    18
    Welkom HBZ. Je hebt al top antwoorden gehad van de meiden zie ik! Klassedames zijn het ook!
    Alvast hoop ik dat je snel ongi gaat worden. Hoe lang ga je naar Aruba? Leuk vooruitzicht allesinds! (Beetje jaloers hihi)

18. Hbz

Hbz Actief lid

23 nov 2013
    370
    92
    28
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Hoi,

Bedankt voor het snelle antwoorden. Nee ben nog niet begonnen met Clomid. Het wachten is op mijn menstruatie... Dus mijn 1e ronde moet nog komen.

@dsm: we gaan de 11e weg en komen dinsdag na Pasen terug. Ik heb er ook zoveel zin in!! :)

Zal vandaag eens proberen de kliniek te bellen.

19. wabilla

wabilla Actief lid

10 apr 2013
    201
    0
    16
    NULL
    NULL
    @Flora bij mij was er dus eerst een cyste erachter zaten er 2 eitjes en de linker ei 1 follikel. Dus het zou goed kunnen dat de follikels aan rechterkant niet gaan springen door pregnyl want als de cyste er uit moet van 3 cm kunnen de andere toch niet springen ;) naar mijn weten is je eileider toch niet zo groot 3 cm??

20. Hbz

Hbz Actief lid

23 nov 2013
    370
    92
    28
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Hoi allemaal,

Ik begin dinsdag met een kuurtje Provera van 10 dagen. Hopelijk gaat dat aanslaan. Bedankt voor het meedenken!

Deel Deze Pagina