Clomid eerste keer

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Fionaaa, 12 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Aster14

Aster14 Fanatiek lid

9 mei 2012
    1.689
    8
    38
    Docent
    Midden van het land
    @Muntje: Ook al! Ik heb ook zaterdag NOD en ik had gisteren een omowitte test. Je hoort zo vaak dat vrouwen op 9dpo al posi testen, dus ik dacht, waarom ik dan ook niet?
    Slecht slapen doe ik trouwens ook.. Verder geen kwaaltjes, maar dat kan ook juist weer goed zijn. En zo maken we onszelf lekker gek..

Ik hou ook nog hoop, hoor! Geef het dus alsjeblieft nog niet op.. Progesteronpiek weet ik niet, kan er ook weinig over vinden op Internet.

@Anoniempje: Jeeeh! Goed klussen dus!

@Lovetobeamom: Ja, de eerste datum is je nod. Ben benieuwd of je eitje gesprongen is!

@Flora: Ah, wat balen, meis!

@Molly: Hoe erg zijn die eiblasjes? Mag je normaal gesproken niet Clomid slikken als je eiblaasjes hebt? En als je geen uitgangsecho krijgt dan?

@Billie: Jeetje, wat een verhaal! Lijkt me inderdaad erg lastig om mee te leven, als je hoort dat je een tumor hebt. Wel fijn dat het een goedaardige is. Waar zit de tumor en kunnen ze m niet verwijderen?
    Wat betreft de ovutesten, ik ben er inmiddels op afgestudeerd, dus als je iets wilt weten, kun je dat altijd vragen!

@Fiona: Hier ook geen weegschaal. Moeder dacht dat ik was afgevallen zelfs, dus ben allang blij! Spannend morgen! Denk je dat er al iets te zien is?

@Hier: de uitslag van mijn progesteron was 59! Hartstikke goed dus! Ben helemaal blij! Gister dus een test gedaan en die was wit. Was wel te verwachten, aangezien mijn bms maar 5 mm was de laatste keer.
    Mijn FA wil de volgende ronde overstappen op 100mg Clomid, omdat ze mijn cyclus te lang vond (35/36 dagen). Hoe lang is jullie cyclus ongeveer met Clomid?

Wat betreft mijn ceremoniemeester. Ze is een beetje gek geworden. Is al sinds december dr ex aan het stalken en hij heeft nu aangifte gedaan. Terecht ook, want ze staat 2x per dag voor zijn huis. Het is al een jaar uit en hij heeft een nieuwe vriendin nu. Ze is alleen erg obsessief bezig met m en kan daarom helemaal niets meer. Ze moet zich eigenlijk laten opnemen, maar ze weigert gewoon, erg lastig allemaal. Gelukkig wilde mijn zus ons wel ontlasten!

2. molly27

molly27 Fanatiek lid

1 jul 2011
    1.673
    0
    0
    @muntje:Het beste is zondag, de dag na je nod. Maar ik snap het best als je dat niet volhoud. Dus dan kan zaterdag ook wel hoor.

Hoe lang een progesteron piek duur weet ik niet. Heb je daar last van dan?

@aster: de eiblaasjes (cystes) kunnen ook mee gaan groeien door de clomid. Als ze erg groot worden kan je er last van krijgen (buikpijn, misselijk). Meestal gaan ze vanzelf weg, maar het kan gebeuren dat het operatief verwijdert moet worden. vandaar dat ik ook echt elke maand een uitgansecho krijg. Maar ik weet dat er meer ziekenhuizen zijn die dit niet doen. De sturen iemand met medicijnen voor een half jaar weg. Ik ben blij dat ze dat bij ons niet doen. Bij mij is het echt een bijwerking van de clomid. Ik had het hiervoor nooit. Gewoon goed opletten of je niet erg veel buikpijn gaat krijgen, een kleine cyste kan geen kwaad.

3. Klaartje863

Klaartje863 VIP lid

10 mei 2012
    6.606
    57
    48
    Ongi is vandaag doorgezet! Nieuwe ronde, nieuwe kansen...
    Nu dus op de tamoxifen ipv clomid. Ben erg benieuwd hoe ik daar op zal reageren!

@aster: ik heb nu 2 goede rondes met eisprong gehad, de ene was 32 dagen (ei op dag 18) en nu 38 dagen (ei op dag 23).
    Laatste was ook weer vrij lang, maar dat komt ws door mn schildklier. Deze ronde ga ik ervan uit dat mn cyclus weer wat korter gaat worden.

4. Fionaaa

Fionaaa Bekend lid

10 jul 2012
    554
    0
    16
    Sinds 9 december 2011 gestopt met de prikpil
    even een kort berichtje van mij (ben aan het werk)
    tijdens de fm meting was te zien dat mijn eitje 9,4 mm was dus sinds zondag maar heel weinig gegroeit, ik zit nu op cyclus dag 14. baarmoeder slijm was wel gegroeit naar 7 mm (zondag 5)

nu moet ik maandag weer terug en hopelijk is er dan wel wat gebeurt. de gyn gaat het wel bespreken mijn mijn behandelde gyn hij had het over een foto ofzo?? geen idee waarvoor iemand ervaring? maar was/ben erg teleurgesteld dus ben vergeten te vragen waar voor dat dan was. komt anders maandag wel maar goed, bah!

5. love2beamom

love2beamom Bekend lid

14 apr 2013
    610
    0
    16
    Achterhoek
    Balen fionaaa, hier begint de twijfel ook toe te slaan. Als mijn ei afgelopem dinsdag 14 mm was, zou ik nu inmiddels toch wel wat vruchtbaar slijm moeten hebben, maar dat heb ik helaas nog niet gespot. LH-testen blijven ook wit :(
    Morgen zal de FM uitsluitsel geven. Zo zeker als ik was begin van de week, zo onzeker ben ik nu.

6. love2beamom

love2beamom Bekend lid

14 apr 2013
    610
    0
    16
    Achterhoek
    Denk het niet, nog steeds witte testen en nog geen vruchtbaar slijm gespot. Ben dus benieuwd wat de echo morgen aangeeft.

7. Klaartje863

Klaartje863 VIP lid

10 mei 2012
    6.606
    57
    48
    Nee dat hoeft nog niet hoor.. Eitjes groeien niet altijd 2mm per dag. Dus als t wat trager gaat, spring je eitje gewoon wat later.

Ik had vorige ronde op vrijdag een eitje van 16mm en op maandag pas een posi ovutest.

8. Klaartje863

Klaartje863 VIP lid

10 mei 2012
    6.606
    57
    48
    Er is iig groei, dus eitje zal nog wel doorgroeien. Eitjes groeien in t begin sowieso vaak traag, wie weet gaat t dadelijk ineens hard :)

Een foto, ik denk dat de gyn een baarmoederfoto bedoelde? Een HSG... Die heb ik de vorige cyclus ook moeten maken. Dan kijken ze of je baarmoeder goed van vorm is en of je eileiders goed doorgankelijk zijn.

9. molly27

molly27 Fanatiek lid

1 jul 2011
    1.673
    0
    0
    sinds clomid (50mg) heb ik een cyclys van ongeveer 30 a 31 dagen.

10. love2beamom

love2beamom Bekend lid

14 apr 2013
    610
    0
    16
    Achterhoek
    Oke, dan hoop ik dat dat dan gewoon de situatie is bij mij. En niet wat anders.

11. muntje

muntje Bekend lid

2 aug 2012
    883
    0
    16
    Spannend fiona ben benieuwd hoe dat gaat met andere medicijnen.

Progesteron piek: had ik redelijk ja, 120 was redelijk hoog en daar kun je je ook zwanger enzo van voelen.

Aster wanneer ga jij nu testen? Ik dacht t ook ja, je lees vask vroege posi testen, wil ik ook :)

12. CupCake88

CupCake88 Fanatiek lid

27 dec 2012
    2.817
    1.232
    113
    Regio Rotterdam
    Hoi meiden... Eindelijk ook weer even een berichtje van mij!
    Jullie hebben veel gekletst.. Heb wel bijgelezen, maar niet alles onthouden.. Sorry!

Ik ben een paar dagen op vakantie naar NY geweest, het was geweldig!! Ik had vanmorgen vroeg een afspraak bij de gyn staan, maar omdat onze vlucht gecanceld was kwam ik niet gisteren maar vandaag terug. Ik snel gebeld vanuit amerika en gelukkig kon ik vanmiddag nog terecht!

Net dus geweest voor een eerste fm, zit nu op dag 11. Ik had links 2 eitjes van 10mm dus er gebeurd wel iets, maar we zijn er nog lang niet zei ze.. Maandag moet ik terug komen en heb ook ovutesten meegekregen. Dus ben benieuwd!!

13. Fionaaa

Fionaaa Bekend lid

10 jul 2012
    554
    0
    16
    Sinds 9 december 2011 gestopt met de prikpil
    @ muntje, nog wel een kans toch als je nod zaterdag is? je hoort ook wel dat er een aantal dagen na de nod pas een positieve test is. dus er is nog een kans.
    met de andere medicijnen ben je in de war met Flora ;) tot zover bij mij nog geen veranderingen daarin bekent :)
    en @aster succes met de laatste dagen voor nod!hopelijk een positieve test in het vooruitzicht

@ Flora balen zeg, maar succes met de andere pillen, hopelijk word je cyclus dan helemaal goed!
    ik hoop wel dat mijn eitje nog gaat groeien ja (vingerscrosst)
    Ok dat zal hij wel bedoeld hebben denk ik. was dat bij jou toen allemaal goed?

@love2beamom, hopelijk een mooie eitje morgen te zien dan als je ovutesten nog wit blijven, bij mijn vorige cyclus sprong mijn eitje pas 3 dagen na dat de gyn dacht dat die zou springen, ik had toen donderdags een eitje van 18 mm en hij was maandag volgens de ovutesten en pijn in mijn onderbuik gesprongen.

@ cupcake, lekkere vakantie gehad? 10 mm is het begin toch.

14. Aster14

Aster14 Fanatiek lid

9 mei 2012
    1.689
    8
    38
    Docent
    Midden van het land
    @Molly: Dank voor je uitleg! Ik snap het nu! Wel gek dat het niet standaard is dan, zo'n uitgangsecho. Moet ik me nu zorgen gaan maken?

@Flora: He jammer! Je verwachtte het al, maar toch.. Ik hoop dat je minder bijwerkingen hebt!
    Ik vind trouwens jouw banner altijd zo schattig met dat melkflesje..

@Fiona: He shit, dat gaat inderdaad niet zoals het moet.. Met een foto bedoelen ze misschien een HSG? Dan wordt er gekeken of je eileiders wel open zijn. Is het enige wat ik kan bedenken, omdat ze dat ook wel een contrastfoto noemen.
    Ah, is al gezegd. Ik moet wel goed blijven lezen natuurlijk..

@Lovetobe: Die knaller met ovutesten kan zomaar ineens komen! Ik had m ook nog niet verwacht..

@Muntje: Ik wil eigenlijk morgenochtend weer een testje wagen. Maar stiekem weet ik het al. Heb sinds vanmiddag hoofdpijn en dat is bij mij een teken dat het eraan komt.

@Cupcake: Hee! Welkom terug weer! Is NY een beetje leuk geweest? Fijn dat er iets begint te groeien..
    Fijn ziekenhuis! Ik moet mijn ovutesten zelf kopen, helaas..

@Cycluslengte: Ja, dan is jullie cyclus over het algemeen wel korter dan die van mij. Misschien dan toch maar overstappen op 100mg..

15. Billie85

Billie85 Bekend lid

3 mei 2012
    715
    0
    16
    NULL
    Noord-Brabant
    Ja de dostinex moet ervoor zorgen dat de waardes op t juiste niveau komen. Vandaag de uitslag van progesteron gehad: was 34!dus ik heb een eisprong gehad!

Wat vervelend van de negatieve test.maar t kan idd te vroeg zijn met testen. Maar ik snap ook je twijfels en gedachtes!en als t zaterdag nog steeds negatief is kan je zondag als nog een keer testen.
    .maar ik hoop voor je dat je snel zekerheid hebt en dan t liefst positief nieuws!

16. Aster14

Aster14 Fanatiek lid

9 mei 2012
    1.689
    8
    38
    Docent
    Midden van het land
    Billie, gefeliciteerd met je eisprong! Voelt goed, hè? Hahaha!

17. love2beamom

love2beamom Bekend lid

14 apr 2013
    610
    0
    16
    Achterhoek
    Dankje dames, heb alweer wat meer hoop voor de FM morgen door jullie positieve verhalen :)

18. pippeke

pippeke Niet meer actief

hoi hoi
    ik lees een beetje mee met jullie. wat een lekker druk topic! en jullie weten er een hoop van volgens mij (helaas ergens...).
    ik ben me een beetje aan het voorbereiden op mn eerste afspraak bij de gyn as dinsdag. ben er van overtuigd pcos te hebben.

kregen jullie gelijk te horen dat het pcos was? vraag me ook af wat ik kan verwachten maar volgens mij gewoon praatje en inwendige echo. evt daarna bloedprikken.

groetjes!

19. muntje

muntje Bekend lid

2 aug 2012
    883
    0
    16
    Ha pippeke! Ja we leren er steeds meer van.
    Ik kreeg gelijk de uitslag na de echo. Was zeer duidelijk .
    Merkte het zelf aan het uitblijven van de menstruatie natuurlijk maar ook aan haar uitval en juist extra gezichts beharing .

Ik hoop voor je dat alles perfect is, maar je maakt natuurlijk niet zonder reden een afspraak ! Succes !

20. muntje

muntje Bekend lid

2 aug 2012
    883
    0
    16
    O dames het is zo spannend !! Kon niet meer slapen en dan ga je testen natuurlijk :) maar nu zie ik een super licht lijntje Pff. Paar x gekeken of ik niet droom. Ga straks da testen halen voor morgen. Misschien doen die het beter :p.

Heb wel steeds buik pijn.. En denk dan ook; de eerste ronde?? Kan dat???? Nog ff geduld dus

Deel Deze Pagina