Clomid eerste keer

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Fionaaa, 12 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Klaartje863

Klaartje863 VIP lid

10 mei 2012
    6.606
    57
    48
    Pippeke, enorm veel sterkte meis! Iig 'fijn' dat het geen bbz is, dan was je nog verder van huis geweest:(
    Bah.. Hopelijk behoor je tot de zelfzame gevallen van een traag groeiende embryo met traag hcg opbouw. Ik duim op volle toeren dat het toch nog goed gaat komen!
    Dikke knuffel! Ik snap dat je even afstand wil doen van het forum. Hopelijk kun je wat afleiding vinden en is de week zo voorbij!

@xenia: met iui is het sowieso wel handig als er echos gemaakt worden:) timing is van essensieel belang dan.

2. Chriss

Chriss Fanatiek lid

27 jul 2013
    1.764
    194
    63
    Vrouw
    Pippeke!! Ik zwaai !! Tot over paar daagjes!! Snap het helemaal!!

Flora succes weer met Spuiten!
    Elhaba ik zou ook echt met elk krampje schrikken! !
    Hbz we zitten nu samen op het bankje!!! Ik een dag eerder maar!! Spannend!!
    DSM - knuffel!!
    Xeniatje - ook een knuf!
    Ach laten we gek doen....iedereen een knuffel ;) :p

Hier - ik ben weer bezig met elke dag 3x 2 'eitjes' in mij proppen. Wat een troep wordt dat! Maar nu had ik bedacht...ik kan toch gewoon een tampon indoen? Heb ik ook die troep niet. Die zit dan in de tampon leek mij :)

3. Klaartje863

Klaartje863 VIP lid

10 mei 2012
    6.606
    57
    48
    Ik denk dat dat niet zo'n slim idee is eigenlijk, chris. Het gaat toch een soort van 'broeien' daar binnen in. De bacterien kunnen omhoog gaan naar de bmm, en dat heeft wellicht nadelig effect op een eventuele zwangerschap. Daarom mag je tijdens je zwangerschap geen tampons gebruiken (voor zover je die nodig hebt;)).
    Probeer het met inlegkruisjes.. Snap eigenlijk sowieso niet waarom ze je die 'troep' geven;) het heeft geen toegevoegde waarde als je goed bms hebt en een goede progesteronwaarde. Maar ach, het zal verder net zoveel kwaad kunnen:)

4. Chriss

Chriss Fanatiek lid

27 jul 2013
    1.764
    194
    63
    Vrouw
    Hmmm zit indd wat.in! Oke doe ik t niet...weet t indd ook niet. Mn BMS was 10mm dus prima als ik t zo lees overal...maar ja ach ik doe maar braaf wat er gezegd wordt anders dan verwijt ik mijzelf straks dingen :)
    Thanks!

5. DSM

DSM Bekend lid

17 mei 2013
    730
    2
    18
    Hallo allemaal...

PIP; heel dikke knuffel meid en misschien tegen beter weten in duim ik dat jij net die uitzondering bent! Courrage alvast!
    XENIA: Ik ben in behandeling in Luik (Rocourt). Enige minpunt is de franse taal :)
    FLORA: Oeh... laat het dan maar goedkoper zijn in België met zulke bijdragen! Hier krijg je ook 6x IUI en 6x IVF vergoed maar ik moet aan XENIA vragen wat je effectief nog betalen moet bij een IUI / IVF want daar heb ik geen zicht op.
    HBZ: Ik ken ook iemand wat de clomid 6 maanden op eigen houtje mag slikken. Hier mag het niet. Iedere maand opnieuw controle en persoonlijk vind ik het ook niet zo erg. Waarvoor heb je maandag een bloedname? Progesteronwaarde? Dan heb je die na een week nogmaals?
    CHRISS; ik zou ook geen tampon doen. Ik heb orthogynest depot op dag 7; ook een vaginale tablet. Breng hem voor het slapen gaan in en dan kan hij een hele nacht "trekken" :) 's Ochtends douchen en verder eigenlijk geen troep meer van. Weet niet of dit voor jouw ook een oplossing kan zijn?

Hier; weinig nieuws; zeurende buik dus laat die regels maar komen dat we weer verder kunnen.

6. xeniatje

xeniatje Bekend lid

23 jan 2013
    996
    0
    0
    verpleegkundige
    klerken
    Vandaag terug fm maar ik veloof niet dat ze al groot genoeg zijn want nu waren ze maar de grootte 1,0. En slijm was ook heel dun. Persoonlijk vind ik het wel goed iedere maand controle dan ben ik zeker en idd nu moet het zowiezo voor de iui. Ik betaal 200 euro voor iui en ik krijg er 180 euro van terug en van ivf zou het rond de 250 euro zijn die uit eigen zak komt maar ben het niet zeker.
    Normaal zal ik deze maand nub ook die tabs moeten steken ik zal dit ook savonds doen maar jij moet het 3x per dag doen zeker chriss dan zal het geen oplossing zijn van savonds hihi

7. Chriss

Chriss Fanatiek lid

27 jul 2013
    1.764
    194
    63
    Vrouw
    Dsm jeps zoals xeniatje al.zegt....ik moet ze.3x per dag doen. ..na ja joh als dit t ergste is.
    Heb wel erg moeten ' afkicken' van het niet spuiten. .dan dacht ik opeens om 23.00 shit had moeten spuiten!!!.oooooowww nee ;)
    Ik maak mezelf wel half gek door symptomen op te zoeken van bv nu 3dpo. Wat.voel ik etc. Pfff niet meer.doen!

8. Jummymummy

Jummymummy Bekend lid

2 jul 2013
    511
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hej meiden,

Hier ben ik weer eens. Ik ga zo eens bijlezen hoe het met jullie gaat :)
    Met mij gaat t redelijk goed. Ik heb helemaal geen bijwerkingen van de Clomid, maar t doet dan ook te weinig. Op CD13, maandag, had ik twee eitjes van 8 en 9.5mm. Ik krijg nog één herkansing donderdag, op CD16. Dan moet er eentje echt 14mm zijn en anders moet ik aan de provera. Waar ik nu al tegenop zie want de vorige keer bloedde ik echt heel heftig. Volgende cyclus moet ik dan clomid 100. Ik baal wel, maar ja ik had ook niet zo naïef moeten zijn met de gedachte dat de clomid wel in een keer goed zou werken.

Zo nu even bijlezen maar

9. Jummymummy

Jummymummy Bekend lid

2 jul 2013
    511
    0
    0
    NULL
    NULL
    Pip: oh wat naar om zo onzeker te moeten blijven. Ik hoop echt dat je een zeldzaam geval bent en dat t helemaal goed blijkt te zijn. Met welke termijn komt de grootte van de embryo overeen?
    Xenia: flink broeden op die eitjes! Wanneer moet je nu terug voor een fm?
    Succes voor iedereen die op t wachtbankje zit of aan t broeden is op mooie eitjes!

10. Chriss

Chriss Fanatiek lid

27 jul 2013
    1.764
    194
    63
    Vrouw
    Totaal niet naief!!! Dat heet hopen!!! Ik kan dat ook erg goed maar na veel teleurstellingen hoop ik soms iets minder. Al ben ik er nu van 'overtuigd' dat ik zwanger ben ;) positief denken noem ik dat en iemand anders zegt weer te naief....;)
    En tjop tjop met die eitjes van je!!!

11. xeniatje

xeniatje Bekend lid

23 jan 2013
    996
    0
    0
    verpleegkundige
    klerken
    hier naar de gyn geweest en een fm gehad. De eitjes zijn nog niet groot genoeg zoals ik verwacht had. nu was er 1 eitje 1.3. vrijdag moet ik nogmaals. Hij begon dan over een laparascopie om de doorgankelijkheid te bekijken van mijn eierstokken. Terwijl ik dat aangekaart had bij mijn derde inseminatie en ie zei dat dit een hele kleine kans was omdat alles zo goed gaat. Zie me nu staan geen stap verder. Ik vroeg dan als het mogelijk was dat ik bevrucht geraak maar niet tot een positieve test geraak maar dat kan niet. Toen zei ik dat het wel al zo eens geweest is dat mijn bloedafname positief was maar dat ik nooit een positieve test had gehad en toen zei hij oke dan heb je niet zwanger geweest maar is door de pregnyldat je hcgwaarde gestegen was. en dit moest hij me dan niet vermelden hé nee hij laat me in het gewisse dat ik al eens zwanger geraakt ben terwijl het dus niet zo is. Nu stelde hij voor om vrijdag mijn eitjes te bekijken en als ze niet groot genoeg waren zowiezo laparascopie en anders nog deze ronde proberen maar hij was nog niet te positief. en als het deze ronde niet lukt dat hij dan laparascopie gaat doen. dus eigenlijk mijn laatste inseminatie poging verspelen. Heb dan deze namiddag teruggebeld om te zeggen dat we neit akkoord gaan en dat we eerst die laparascopie willen voordat we de laatste poging inseminatie doen. Hij zei dat het geen probleem was en dat we vrijdag alles gaan bespreken. dus moet ik vrijdag gaan, een consultatie betalen om mijn laparascopie te bevestigen. grrr ben zo kwaad. voel me zo gebruikt. nu we gaan die laparascopie doen en dan kijken om mss over te schakelen naar een andere gyn mits dat de wachttijd niet te lang is. Daar gaat mijn maand. hij zei me ook dat hij mss zou overschakelen naar clomid 150. maar daar ga ik neit mee akkoord ik heb het nu al zo moeilijk met mijn emoties. dan mss overgaan naar spuiten zei hij me. hopelijk begrijpen jullie er iets van :)

12. Chriss

Chriss Fanatiek lid

27 jul 2013
    1.764
    194
    63
    Vrouw
    Oooow wat een tegenwerking zeg!!!! Terwijl je juist mensen nodig hebt die je helpen!! En als je dan nirt gehoord wordt is t extra zuur!!! Snap dat je nu baalt van die extra afspraak maar bedenk zo nu even alles goed op een rijtje zetten vrijdag. Heel goed ook dat je niet akkoord bent gegaan met iets waar je het niet mee eens bent!!

13. Klaartje863

Klaartje863 VIP lid

10 mei 2012
    6.606
    57
    48
    @xenia: pff wat een gedoe zo zeg:( heeft een laparascopie sowieso wel nut als je toch over op ivf gaat, na de volgende ronde? Of kijken ze dan naar meer dingen dan alleen je eileiders?
    Vind het raar dat ze je eileiders niet in een eerder stadium gecheckt zijn.. Misschien zit daar het probleem wel, en zijn alle iui-behandelingen praktisch voor niets geweest:(
    Vreemd ook van dat zwangerschap-verhaal.. Wanneer heb je toen bloed geprikt, hoeveel dpo? Lijkt me sterk dat dat van pregnyl was eigenlijk. Vaak prikken ze toch veel later, zodat het sowieso niet meer van pregnyl kan zijn..
    Dikke knuffel! Hopelijk is het deze ronde gewoon raak!!

14. Klaartje863

Klaartje863 VIP lid

10 mei 2012
    6.606
    57
    48
    Jummy, balen van je eitjes zeg:( hopelijk gaan ze nu ineens toch groeien!
    En idd niet naïef hoor:) je wil gewoon graag een ei! Hihi. Ik duim voor je dat er toch nog wat gaat groeien.

15. xeniatje

xeniatje Bekend lid

23 jan 2013
    996
    0
    0
    verpleegkundige
    klerken
    Ja ik begrijp ook niet waarom ze dit niet eerder bekeken hebben terwijl ik daar wel over gepraat had.zowiezo al doe ik ivf moeten mijn eileiders doorgankelijk zijn denk ik. Ze zullen alles bekijken en zo nodig doorblazen msar hoe of wat weet ik nog niet vrijdag zal ik meer weten die bloedafname was heel vroeg 4 dpo het was om te controleren als ik wel een eisprong had dus kan wel van de pregnyl zijn

16. Klaartje863

Klaartje863 VIP lid

10 mei 2012
    6.606
    57
    48
    Oh 4 dpo kan idd nog van de pregnyl zijn geweest ja.
    Voor ivf heb je geen eileiders nodig, aangezien ze de eitjes dmv een punctie uit de eierstokken halen en vervolgens in de bm terugplaatsen.
    Iemand die ik ken kan namelijk alleen via ivf zwanger raken, omdat zij geen eileiders meer heeft..

Maar volgens mij kijken ze bij een laparascopie ook of er sprake is van (lichte) endometriose. Dus ookal heb je je eileiders niet voor ivf nodig, zal de laparascopie nog wel nut hebben om andere dingen te bekijken.
    Succes alvast voor vrijdag! Bedenkt even goed wat je allemaal wil weten en vragen:)

17. xeniatje

xeniatje Bekend lid

23 jan 2013
    996
    0
    0
    verpleegkundige
    klerken
    ja dat klinkt wel logisch wat je zegt hihi. Hij zegt dat mijn endometrium normaal is en idd hij kan alles dan wel eens bekijken ivm met verklevingen enzo. Ja zal idd goed moeten denken wat ik wil weten want hij vertelt ook niets uit zichzelf moet het er allemaal uitsleuren en soms weet ik ook niet direct wat ik moet vragen en denk ik er later aan.

18. Hbz

Hbz Actief lid

23 nov 2013
    370
    92
    28
    Vrouw
    Verpleegkundige
    DSM: geen idee waarvoor ik moet bloedprikken haha. Ze had het over de ei-sprong, of die wel goed is gegaan....

Chris: spannend hè? Welke klachten/symptomen heb je, wat je telkens op zoekt? Ik heb het namelijk ook wel een beetje hoor..

Pippeke: groot gelijk en heeeel begrijpelijk. Succes en sterkte.

Yummymummy: spannende dag voor jou. Hoop dat je eitje goed gegroeid zijn.

Hoest met de rest?

19. DSM

DSM Bekend lid

17 mei 2013
    730
    2
    18
    HBZ ; progesteron dus hihi

Rest is voor straks. Even zeggen dat ronde 18 van start is gegaan vandaag

20. Chriss

Chriss Fanatiek lid

27 jul 2013
    1.764
    194
    63
    Vrouw
    Gooooo met ronde 18!!

HBZ - nog geen kwaaltjes...alleen soms beetje last van onderbuik maar kan ook spierpijn zijn...haha.
    En onderrug voel ik ook soms maar ja dat zegt nog geen hout. Moet zeggen zolang ik mn borsten niet voel dat ik niets als een kwaaltje zie. En toch zegt iets in mij dat het raak is nu. Maar ja aan de amdere kant vind ik dat zo stom en eng. Ach teleurstelling zal toch groot zijn want hoop het toch wel...

Deel Deze Pagina