Clomid eerste keer

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Fionaaa, 12 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. muntje

muntje Bekend lid

2 aug 2012
    883
    0
    16
    Hoi dames ! Ik ga donderdag waarschijnlijk beginnen, eerst primolut en dan clomid, weet nog niet welke dosering.. 50 mg merkte ik niks van en werkte ook niet, moest toen afvallen . Denk dat t weer 50 word,

Zaad is gecheckt en was goed.. Dus we zijn benieuwd..

Zijn jullie ook steeds weer zenuwachtig als je naar t ziekenhuis moet? Ik heb dat zo erg en hoopte dat t minder werd.. Maar tot nu toe niet ..

2. Billie85

Billie85 Bekend lid

3 mei 2012
    715
    0
    16
    NULL
    Noord-Brabant
    Ja, sinds aug 2011 heb ik geen cyclus meer. Heb de microgynon geslikt, maar door een goedaardige hypofysetumor is er na het stoppen geen cyclus op gang gekomen. Deze tumor is nu zo goed als verdwenen, maar nog steeds geen cyclus. Dus vandaar de clomid.
    En inderdaad, mocht er toch aan beginnen ondanks dat er geen menstruatie of bloeding is geweest.
    En ik dacht dat 6 tot 9 mm helemaal niet groot was en dat daarom de groei ook nog lang op zich zou laten wachten.
    En ook, omdat ik het apart vind dat na 5 dagen een pilletje slikken er opeens wel iets zou gebeuren in mijn lijf!
    Het vertrouwen is een beetje weg..dus daarom misschien die houding! ;)
    Wanneer moet jij weer naar het ziekenhuis?

Ik ben soms nog wel nerveus, maar dat zijn dan kleine kriebels en geen heftige zenuwen meer. Weet toch niet wat ik kan verwachten en dat de uitslag soms zo anders is dan vooraf gedacht! Maar toch is het spannend en hoop je dat je goed nieuws krijgt!

3. love2beamom

love2beamom Bekend lid

14 apr 2013
    610
    0
    16
    Achterhoek
    Kan ik me wel heel goed voorstellen. En ik weet ook niet precies hoe groot een eicel moet zijn eigenlijk als het gaat springen.
    Weet iemand dat?

4. muntje

muntje Bekend lid

2 aug 2012
    883
    0
    16
    Ik dacht 18 tot 22 mm ofzo , maar zeker weten doe ik t ook niet..
    Bij mij is t in t ziekenhuis allemaal best lullig gegaan in t begin, en t vertrouwen in je lichaam is ook weg. Al die kwalen.. Maar we moeten wel vertrouwen houden.. Maar ik denk dat ik daarom zenuwachtig ben..

5. Billie85

Billie85 Bekend lid

3 mei 2012
    715
    0
    16
    NULL
    Noord-Brabant
    Ja, die grootte had ik inderdaad ook gelezen. Dus daarom lijkt het me zo stug dat die blaasjes opeens explosief gaan groeien. En ook weet ik dat de dosis weer hoger kan worden...dus ik moet het allemaal maar zien!
    En dat vertrouwen...zo lastig om dat weer toe te staan. Maar als ik dan de zoveelste zwangerschapaankondiging lees (facebook, vrienden en familie) dan lijkt het allemaal zo makkelijk te gaan....al weet ik dat dit echt niet zo is! Maar zo voelt het soms als je naar je naaste omgeving kijkt!

En Muntje, waarom is het bij jou lullig gegaan dan? Wel knap dat jij zo goed bent afgevallen! Hoeveel kilo ben je kwijt geraakt??

En love2beamom; succes morgen met je meting!!

6. Fionaaa

Fionaaa Bekend lid

10 jul 2012
    554
    0
    16
    Sinds 9 december 2011 gestopt met de prikpil

Moest je na het eerste kuurtje af vallen? hoezo dat daarna pas?
    ja wel een beetje spannend ja of het wat zal doen en zeker als ik dan lees dat het vaak niet goed genoeg helpt.
    en er worden steeds meer meiden om mij heen zwanger, en snel ook. dat is wel even slikken. maar goed we gaan vrolijk door.

ik moet morgen weer om 8 uur voor een FM. dus hopelijk zit er dan wel wat bij wat groter aan het worden is.
    ik ga alleen zondag een weekje op vakantie en de gyn. had het er over gehad dat ik na de eisprong (die er hopelijk komt) bloed moet laten prikken zodat ze kunnen zien of ik echt een eisprong heb gehad.
    dus hopelijk kan dat nog na de vakantie anders schuift dat weer een maand op:(
    morgen maar even vragen.

ik dacht idd ook dat een ei op springen staat rond de 20/22 mm

7. Klaartje863

Klaartje863 VIP lid

10 mei 2012
    6.606
    57
    48
    Ha dames, ik ben inmiddels met mn 4e ronde clomid bezig, maar pas de 2e die aanslaat (als het goed is).
    Met clomid 100mg had ik vorige ronde een eisprong op dag 18 van 2 mooie eitjes, helaas geen zwangerschap.

Samenlevingstest word in ons ziekenhuis niet meer gedaan, ivm de geringe betrouwbaarheid ervan. Dus niet overal krijg je die.

Eitjes van 6-9mm valt nog niets over te zeggen. Pas vanaf de 10mm gaan ze meetellen. Als ze kleiner zijn is het nog even afwachten of ze door gaan groeien.
    In het begin groeien follikels ongeveer 1mm per dag, en als ze wat groter zijn, zo'n 12-14mm, dan groeien ze 2mm per dag.
    Springen doen ze idd rond de 18-22mm

8. Aster14

Aster14 Fanatiek lid

9 mei 2012
    1.689
    8
    38
    Docent
    Midden van het land
    Zou ik met jullie mee mogen praten?

Ik moet morgen mijn eerste pilletje Clomid innemen, 50mg. Ik ben er behoorlijk zenuwachtig voor en vooral erg bang voor bijwerkingen.. Hadden jullie die veel?
    2 mei heb ik dan mijn follikelmeting. Spannend, spannend, spannend!

Bij mijn vriend is alles al twee keer onderzocht. Eerste keer was verschrikkelijk slecht en tweede keer beter, maar nog niet geheel fantastisch. Ben dus erg benieuwd of ik hier zwanger van ga raken..

Liefs, Aster

9. muntje

muntje Bekend lid

2 aug 2012
    883
    0
    16
    Ik moest een kleine 10 kilo afvallen. Was er al bang voor maar er was met geen woord over gesproken in het ziekenhuis . Dus de eerste maand gehad, gesprek met de ha gehad, onder andere t gewicht en die zei ook; als ze er niks over gezegd hebben moet je het nu los gaan laten. Gedaan, 2 dagen laten de meting, t werkte niet en er werd gezegd: we stoppen met de behandeling je moet eerst 9,5 kilo afvallen. Nou dieet ik me hele leven al, dus dit kwam echt heel hard aan!

Nu heb i het eraf, ben 12 kilo lichter als begin van de winter. T voelt goed, maar er is niks veranderd met pco. Voel van alles in m'n lichaam maar niet t juiste..

Ja in mijn omgeving ook, ik probeer te denken wat fijn voor ze, maar af en toe voel ik wel een steekje hoor!

Fiona succes morgen , ben benieuwd!
    Aster welkom!!

10. Billie85

Billie85 Bekend lid

3 mei 2012
    715
    0
    16
    NULL
    Noord-Brabant
    Ja, al die mensen die snel zwanger raken is soms zo frustrerend, verdrietig en lastig. Wij zijn wel open over onze problemen met het krijgen van een kindje. Jullie ook?

En spannend Fiona morgen! Gelukkig mag je vroeg, dus hoef je niet heel de dag te wachten. En je vakantie is een heerlijk vooruitzicht, maar als je daardoor een maand weer moet opschuiven is dat weer heel vervelend.

Fijn dat de 100 mg wel aansloeg Flora! En bedankt voor de les in het groeien van de eitjes! ;) Ik wist ook dat deze grootte echt te klein is hoor..maar wist niet dat ze 1mm per dag en later zelfs 2 mm per dag kunnen groeien! Maar gebeurt dit nu al tijdens het slikken van de clomid, of juist daarna? (misschien een rare vraag...haha)
    Maar jij mag ook weer bijna voor een meting! Spannend!

En Aster, ik heb geen bijwerkingen tot nu toe en heb 3 pilletjes genomen. Maar dat verschilt denk ik per persoon en per dosis!
    En 2 mei is een goede dag; mijn verjaardag! ;) Zal dan aan je denken! Vervelend dat de uitslag van je vriend niet zo heel goed was. Hoeft nog niets te betekenen, want de kwaliteit kan per keer verschillen.
    Maar toch is het niet leuk om te horen, maakt het er allemaal niet makkelijker op. En wat leuk dat je gaat trouwen! Veel zin in zeker! :)

11. Fionaaa

Fionaaa Bekend lid

10 jul 2012
    554
    0
    16
    Sinds 9 december 2011 gestopt met de prikpil
    bedankt, ik laat het morgen wel weer weten hoe het was :)

ik had/heb niet echt bijwerkingen tot nu toe alleen af en toe meer emotie zomaar verdrietig voelen om niets bv.

met dat afvallen ben ik wel bezorgt om. ik ben niet heel dik maar wel aardig stevig. idd ook vaak aan het lijnen wat niet veel effect heeft.
    dus heb ergens ook elke keer de spanning, of ze gaat zeggen dat ik eerst moet afvallen voor we verder gaan. en dat dat dan niet lukt ofzo...

maar weer af wachten morgen

12. Aster14

Aster14 Fanatiek lid

9 mei 2012
    1.689
    8
    38
    Docent
    Midden van het land
    @muntje: Wat knap dat je zoveel afgevallen bent, terwijl je je hele leven al dieet! Het is mij bespaard gebleven, pcos komt hier niet door gewicht of erfelijkheid..

@Billie: Hier ook allemaal zwangeren, allemaal binnen 3 maanden. Heel frustrerend! Wij zijn heel open over onze kinderwens en onze problemen, helemaal omdat we eerder nog tegen ICSI aankeken.
    Fijn dat jij geen bijwerkingen hebt! Hopelijk ben ik net zo gelukkig!
    Jij denkt aan mij? Jouw verjaardag! Dus ik denk aan jou..
    En enorm veel zin trouwen! Kan echt niet wachten.. Vandaag alle enveloppen geschreven!

13. love2beamom

love2beamom Bekend lid

14 apr 2013
    610
    0
    16
    Achterhoek
    @muntje
    wow knap zeg, zoveel afgevallen. Kan ik wel jaloers op zijn hoor.

Hier morgen de tweede FM. Ben heel erg benieuwd of er al wat meer te zien is. Ben er gewoon lichtelijk zenuwachtig voor.

14. Aster14

Aster14 Fanatiek lid

9 mei 2012
    1.689
    8
    38
    Docent
    Midden van het land
    Spannend, Lovetobeamom! Hopelijk is er een mooi eitje te zien! En nog beter zou zijn als je van dat ei zwanger wordt..
    Lijkt me heel leuk, je kindje ook als eitje gezien te hebben! Hihi.

15. love2beamom

love2beamom Bekend lid

14 apr 2013
    610
    0
    16
    Achterhoek
    Dat zouu inderdaad wel heel bijzonder zijn hihi

16. love2beamom

love2beamom Bekend lid

14 apr 2013
    610
    0
    16
    Achterhoek
    Nou, terug van een FM meting. Eierstokken zaten vol met eitjes, stamvol zelfs, maar geen een die wat deed.
    Hij noemde het zelfs slapende eierstokken.
    :$

17. Aster14

Aster14 Fanatiek lid

9 mei 2012
    1.689
    8
    38
    Docent
    Midden van het land
    Nee, wat ontzettend rot voor je! Wat gaan ze nu dan doen? Nog een keer verhogen of denken ze dat het een bepaalde oorzaak heeft?
    Sterkte in ieder geval..

18. Klaartje863

Klaartje863 VIP lid

10 mei 2012
    6.606
    57
    48
    ajb :D hihi. Heb al vele fm's gehad, en vind t allemaal wel interessant.

De eitjes groeien al vanaf je begin van je ongi, dus ook als je de clomid slikt. Met clomid krijgen ze dus een extra zetje om goed door te groeien. De clomid zit nog best lang in je lijf na de laatste pil, dus t werkt nog lang door.

@Love2bemom: wat vervelend zeg:( nu over een paar dagen weer terug? Hopelijk worden je eierstokken deze cyclus nog wakker :D

19. love2beamom

love2beamom Bekend lid

14 apr 2013
    610
    0
    16
    Achterhoek
    Ja wie weet hoe ik ze wakker maak. Heeft er iemand een eierwekker? :D.
    Ik moet vrijdag nog een keer. Hopelijk dan wat meer te zien. Ik ga zaterdag namelijk 2 weken op vakantie. Ja stond al gepland. En hoop toch te weten wanneer ik mijn ei heb.
    Balen dit joh!

20. Aster14

Aster14 Fanatiek lid

9 mei 2012
    1.689
    8
    38
    Docent
    Midden van het land
    Eierwekker, hihi!
    Nee, echt goed balen. Ik duim voor je!

Hoe lang blijven jullie last houden van bijwerkingen van de Clomid? Omdat ik hierboven ook lees dat het nog even in je lichaam blijft zitten..

Deel Deze Pagina