Jullie zijn een stel toppers! Echt.. @Muntje: logisch dat je het zo voelt, zo voel ik het ook! Ik vervloek een paar mensen om mij heen omdat zij eerder zwanger zijn geworden dan ik en nu hun kindje al hebben. @All: ik heb het boek Open zenuw besteld. Op het internet staat een voorproefje uit dit boek. Volgens mij echt een aanrader als je in de mmm zit. @Kowalski: Helaas welkom.. Overigens ook wel vreemd dat je geen metingen krijgt! Wat als er bij jou 3 eitjes groeien? Ik ga genieten van mijn voorbereidingen! Zaterdag mijn vrijgezellenfeestje al gehad en aankomend weekend nog een keer mijn jurk passen. Nog 4 werkdagen en dan mag ik los, haha! Ik ben bang voor een extreem emotionele dag, maar het zal absoluut onze dag worden!
@ Muntje: Ik begrijp je reactie zo goed. Een paar weken geleden een enorm dipmoment gehad omdat mijn zus in de 2e ronde zwanger is geworden. Dus mijn ouders worden nu wel opa en oma...maar hetzelfde gevoel als iemand anders hier neerzette...dat plan hebben wij al bijna 2 jaar...en nu doen ze allemaal leuke plannen maken voor het kleinkind dat ik zo graag wil!! Het is zo moeilijk... Welkom Kowalski! Wat vervelend dat je voor je tweede kindje opeens heel anders in het proces staat! Hoe oud is je eerste kindje? En het boek open zenuw heb ik ook. Ook het boek: En, waar blijven de kinderen? vind ik een echte aanrader! Staan goede praktische tips in hoe je kunt omgaan als de zoveelste vriendin/familielid verteld dat zij wel zwanger is.. Maar beide boeken zijn erg fijn. Ik heb ze niet in 1 keer gelezen, want ik vind het vaak erg emotioneel. Steeds een hoofdstukje en dan daarna weer snel wat leuks en afleiding zoeken! Daarnaast schrijf ik soms ook columns op de site van open zenuw. Ik heb er al veel steun aan gehad gezien de opmerkingen en herkenbare, 'open zenuw' momenten!
Kowalski welkom, helaas idd. Wel gek idd dat je geen fm krijgt. Waar gaan die boeken dan over?is het niet juist deprimerend? Of juist steunend? Mijn zus heeft vandaag verteld dat ze voor een 2de kindje gaan. ze neemt nog 1 strip en stopt ze. komt wel binnen. Denk meteen als ze maar niet eerder zwanger is.. En ze zei tegen mij (lief bedoeld) dat ik nog ff moest wachten dan zijn we straks vast samen zwanger. Dus wel lief bedoeld maar kwam echt niet fijn aan.
Snap ik fionaaa! ben ook wel benieuwd naar die boeken! Kowalski (?was het zo?) Tnx! Ik begrijp het. Succes! Goed zo aster! Lekker genieten! En op je bruiloft mag je best een traantje laten. Niet teveel, dan loopt je make up uit!
Welkom Kowalski! Ken je al van een ander forum.. Helaas dat je hier ook moet meepraten. Hoop dat de Clomid aanslaat! Morgenochtend vroeg weer een fm! Ben heel benieuwd! Lijkt me echt heel rot als je al zo lang bezig bent dat iedereen om je heel gemakkelijk zwanger lijkt me worden!! Wij zijn nog niet zo heel lang bezig, dus ervaar dat nog niet zo heel erg.. Maar kan me voorstellen dat ik daar over een jaar heeeel anders over denk! Hopelijk hoeft het niet zo ver te komen.. Aster.. Veel plezier met de laatste voorbereidingen op de bruiloft! Het wordt vast een geweldige dag!! En genieten he! Het gaat zoo snel voorbij!
@billie: Mijn dochter is nu ruim 3. Ik zie in je onderschrift staan diagnose prolactinoom. Wat houd dat in? @Aster14: Ik vroeg daar inderdaad ook al naar toen de assistent me belde, en die zei dat ze dit wel vaker doen in het begin. Zal per ziekenhuis wel verschillen. En heb ook gelezen op internet dat veel meiden geen fm krijgen. Ik moet zeggen dat ik het niet heel erg vind. Zo heb ik nog een beetje het idee dat het niet helemaal medisch is. Ondanks dat ik clomid slik. Snap je? @fiona: Ik snap je gevoel wel. Ondanks dat je het je zus echt wel gunt is het logisch dat je dat even denkt. @cupcake: Ik hoop dat de fm nu positief is! @all: ik vind het naar om te zien dat sommige van jullie al heel lang bezig zijn. Hoop dat het voor iedereen hier gauw raak mag zijn! hebben jullie bijwerkingen van de clomid? Ik heb zelf last van stemmingswisselingen, en sinds gister gevoelige borsten en kramp in me onderbuik. Ook heb ik al twee dagen weer vruchtbaar slijm, maar misschien komt dat ook wel van de clomid. Heb eigenlijk geen idee.
@kowalski, ik heb ook last van stemmingswisselingen en last van opvliegers, dan heb ik het echt ineens heeel warm. @succes vandaag bij de fm zal duimen dat hij weer gegroeit is
Oeh, opvliegers! Ik stijg daadwerkelijk bijna op iedere keer! Heel erg last van! Stemmingswisselingen? Neuh, valt best mee, joh! Haha! Ik denk dat mijn omgeving die het beste kan beantwoorden.. @Cupcake: Ik duim voor je vandaag! Verwijzing is binnen. Ik ga vandaag psycholoogshoppen!
O goed zeg aster succes ik hoop dat je een goede vind, die je een beetje kan steunen en goed kan luisteren
Meiden.. Ik ben blij! Vanmorgen weer een echo gehad, het eitje is doorgegroeid!! 14,5mm! Ik hoef nu niet meer terug te komen deze ronde.. Gewoon blijven ovutesten en vooral klussen! M'n ovutest zat net al tegen het positieve aan, hij kan nog net iets donkerder.. Eindelijk!!
@ Kowalski: kort gezegd is een prolactinoom een goedaardige hypofyse tumor. Deze tumor zorgt ervoor dat ik al borstvoeding aanmaak zonder zwangerschap. Daardoor had ik ook geen cyclus. Nu door de clomid na bijna 2 jaar eindelijk ongesteld geworden! Ik heb qua bijwerkingen weinig last, maar die warmte aanvallen heb ik vooral 's nachts. En ook die stemmingswisselingen..Stond van de week te janken omdat ik een potje niet opengedraaid kreeg! En ik maar roepen; ik weet ook niet waarom ik moet huilen! Mijn man kon er wel om lachen! Nu lekker van de zon genieten! Succes met zoeken Aster! Misschien heb je mensen in de omgeving die een tip hebben voor een goede psycholoog? De klik is het belangrijkste natuurlijk! En hoe is de weersvoorspelling tot nu toe voor je trouwdag??? Ik weet nog dat ik 2 weken van te voren bijna elke weersite checkte...haha...
Billie echt zo herkenbaar wat je zegt. Als ik er dan later om terug denk moet ik er zelf ook om lachen, denk dan pff hormonen
Welkom kowalski, had je graag in een zwangerforum ontmoet, maar helaas. @fionaa o meid dat is inderdaad niet leuk, ook al was het lief bedoeld van je zus. @cupcake Wat goed nieuws meid. Hopelijk volgt er dan ook een zwangerschap deze ronde. Hier nog druk met het spuiten van puregon elke avond. Voel ban alles, maar ja, je spui ook behoorlijk wat hormonen in. En ik ben zo moe!!!! Word echt heel moe van deze kuur, maar alles voor een goed doel..... Hopelijk vrijdag bij de fm een mooi groeiend eitje. En dan 1 die we goed te pakken kunnen krijgen en we snel zwanger zijn.
@Cupcake: Jippie! Gaat de goede kant op, dus! Nu wachten op een mooie ovutest! @Billie: Weersverwachting is redelijk goed! 21 graden, half bewolkt en 0,3 mm regen die dag. Komt wel goed dus. Al zeggen ze dat regen op je trouwdag geluk brengt En fijn dat je weinig bijwerkingen hebt! Wat je omschrijft komt echter wel bekend voor. Heb het gister op mijn werk gehad. Een leerling zei iets stoms en ik heb zo hard tegen mijn tranen moeten vechten. En je kan al bijna gaan testen, of niet? Spannend! @Lovetobe: Oh, meis toch! Ik hoop zo dat je niet lang meer hoeft te spuiten.. Het lijkt me echt verschrikkelijk! Ik ben erg benieuwd naar je FM aankomende vrijdag. Zijn er eigenlijk nog meer die alweer kunnen gaan testen binnenkort?
Ja dat heb ik ook wel eens gehoord. Regen op je trouwdag brengt geluk. Ach een buitje als je binnen zit kan best toch Voor de rest zou mooi weer toch wel super zijn . Toch zal het je dag niet verpesten hoor. Je gaat trouwen! daar lekker van genieten hoor. 9 dagen is echt al heel snel! ben heel benieuwd naar de foto van je jurk.