Clomid eerste keer

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Fionaaa, 12 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. molly27

molly27 Fanatiek lid

1 jul 2011
    1.673
    0
    0
    @billie: nee dat hoeft niks te zeggen hoor. Veel mensen hebben een kortere ongi door de clomid.

2. Kowalski

Kowalski Bekend lid

23 jan 2013
    544
    0
    0
    NULL
    NULL
    @love2beamom: wat raar zeg! Ik snap dat je nu vol vragen zit. Ik zou er toch nog even over bellen, misschien dat dat je gerust kan stellen??

3. Fionaaa

Fionaaa Bekend lid

10 jul 2012
    554
    0
    16
    Sinds 9 december 2011 gestopt met de prikpil
    @love2be, ik zou ook nog even bellen want het is wel vaag ja.
    Maar wel al een mooi ei

@billie het is wel kort maar of het betekend dat je een dun bms hebt weet ik niet. Mijn vorige menstru was ook niet heel lang.

@hier, ff wat anders ik ben zo blij ons huis staat al bijna 4 jaar te koop. In die tijd hebben we 2 kijkers gehad. Maar nu na bijna 2 jaar komen er vrijdag eindelijk weer eens kijkers!!dus ik ben blij :)

4. muntje

muntje Bekend lid

2 aug 2012
    883
    0
    16
    Kowaslski, mijn progesteron waarde was 120. Hoog he, betekend niks zeggen ze, maar was wel zwanger,

Fiona, wat spannend zeg, hopen voor jullie! Op zoek naar iets groters?

Love2be, raar hoor. Erg he dat je dan overdonderd word, als je er niet op gerust ben bellen he.. ze zitten er niet voor niks.

5. Kowalski

Kowalski Bekend lid

23 jan 2013
    544
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jeetje muntje! Kan dat ook niet zijn dat er dan meerdere eitjes gesprongen zijn?

6. Fionaaa

Fionaaa Bekend lid

10 jul 2012
    554
    0
    16
    Sinds 9 december 2011 gestopt met de prikpil
    nou muntje we wonen opzich een een mooi huis alleen een verkeerde plek :)
    we wonen in een klein dorp in noord holland en we willen naar een grotere plaats waar wat meer te beleven valt.
    het liefst zouden we in een huis wonen met een stuk grond zodat mijn verzorg paard bij huis kan staan, maar dat is nog wat te hoog gegrepen. maar het zou leuk zijn als we het eindelijk verkopen. ik heb me net suf geboent en opgeruimt in huis, dus daar ligt het niet aan ;)

7. muntje

muntje Bekend lid

2 aug 2012
    883
    0
    16
    Kowalski, op de echo op dinsdag had ik een ei van 20 mm en 2 van 13. Hij is op zaterdag gesprongen dus die van 13 hebben opzich goed de kans gekregen om door te groeien. Ik weet het niet,

Als er meerdere eitjes gesprongen zijn is het dan altijd een meerling of kan er alsnog 1 bevrucht raken?

8. Kowalski

Kowalski Bekend lid

23 jan 2013
    544
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ze worden niet automatisch allemaal bevrucht denk hoor. Anders zou iedereen met een goede eisprong ook direct zwanger zijn denk ;)

Je hebt wel meer kans :)

9. miep84

miep84 Niet meer actief

@billie, hier ook kortere ongesteldheid!

Hier morgen de laatste clomid 100mg. A.s. maandag 1e meting... ben benieuwd..

10. muntje

muntje Bekend lid

2 aug 2012
    883
    0
    16
    Fiona, vrijdag zeker appeltaart bakken voor de kijkers komen..
    Ja zou ook wel een stuk grond willen bij huis, waar wij wonen is dat als xtarter onbetaalbaar. We hebben de mazzel aan een park te wonen met n speeltuin.

Ik schaam me bijna om het te zeggen zo dom voel ik me, maar ik was dinsdag zo beroerd enzo van de clomid, bedacht me dat ik ze met cola light heb ingenomen. Dom dom! Gister met water en ging al n stuk beter..

11. love2beamom

love2beamom Bekend lid

14 apr 2013
    610
    0
    16
    Achterhoek
    Dag dames,
    Ja inderdaad. Werd zo overdonderd, dat later pas de vragen kwamen. Heel irritant hoor. Was helemaal van stuk gebracht.
    Ik had alleen gisteren wel een redelijk posi ovutest. VErwacht dan dus dat ie vandaag knal is. Zo ja dan heb ik binnen een dag of 2 een eisprong. In da geval wacht ik totdat ik ongi ben en bel dan.
    Heb ik dit weekend geen ei, dan ga ik woensdag na het bloedprikken meteen bellen. Vond dit wel een goeie afspraak met mezelf.

@billie
    O ook al van die rare ongi's. Maar volgens mij betekent het inderdaad niks. Al zou ik het toch wel even aangeven bij je controle. Als het vaker gebeurt kan er even naar gekeken worden.
    Of er verband hangt met de dikte van je bms, ik heb geen idee.
    Zelf heb ik dat idee ook wel altijd. Zeker als ik kijk naar hoe ongi ik was toen ik een giga dik bms had, maag geen eisprong. Maar dat weet ik dus niet zeker. Wie weet kwam het wel door de clomid. Bij twijfel gewoon even navragen. Je hebt binnenkort wel weer controle of een fm?

@fiona
    o 4 jaar is echt heel lang. Gelukkig vrijdag weer kijkers. En hopelijk zijn het meteen de kopers. Je hebt niet veel kijkers nodig. Als de kopers er maar tussen zitten denk ik dan maar :)

@meerling
    nee gelukkig hoeft het niet te betekenen dat alle eitjes bevrucht worden. Kan wel, maar hoeft niet.

@billie
    Ik realiseer me ineens dat ik ook altijd door de clomid een korte ongi had. Op het moment dat ik op dag 3 begon met clomid slikken, stopte de bloeding bijna per direct. En dat is normaal. Jij toevallig ook al begonnen met clomid?

@hier
    Vanavond voor de zekerheid pregnyl spuiten zodat we zeker weten dat mevrouw ei de sprong gaat wagen ;)

12. Chanan

Chanan Bekend lid

5 aug 2012
    633
    0
    16
    Flevoland
    @pippeke Ik zou als ik jou was deze zomer idd starten. Maar dat is dan ook omdat ik zo ongeduldig zou zijn. Haha.

@miep Welkom. Hopelijk gaat het nu goed met de Clomid.

@Aster Veel plezier vandaag! Is het nog goed gekomen met je jurk?

@Fiona Hoe is het? Nog zes dagen tot je NOD! Zijn de kijkers al geweest?

@love2be Mooi een positieve test! Succes met de sprong en het klussen :)

@muntje klinkt goed zoveel eitjes. Duimen weer.

@hier Gisteren met vriend zijn deel weggebracht. Was wel grappig. We stonden daar te wachten bleek het verderop bij een andere balie gebarcht te moeten worden. Tijdens het wachten zag ik een ander stel binnenkomen. Ik zag al dat hun voor hetzelfde kwamen. Hun maar ook even aangesproken dat we verderop moesten zijn. Ik moet t/m zaterdag nog aan de duphaston. Temp is nog steeds niet gestegen. Ben dan ook heel benieuwd of ik volgende week wel mijn ongi krijg.
    Verpleegkundige gebeld en die gaf aan dat als ik na anderhalve week het nog niet had ik nog een keer mocht bellen. Dan zou ze met een echo kijken waar ik zat in mijn cyclus. Ook mijn bloeduitslagen gehad. Helaas idd kenmerkend voor PCO. Te veel testosteron en te veel DHEAS-04. Dat laatste was extra geprikt zei de verpleegkundige amar ze wist niet wat het betekende. Ik had het even opgezocht en werd er niet blij van... Blijkt van de mensen die pcos hebben daarvan dan weer 5 tot 10 % een te hoge DHEAS waarde heeft. Verhoogde hoeveelheid DHEAS kan bij vrouwen leiden tot menstruatiestoornissen en zichtbare verschijnselen van vermannelijking of virilisatie (diepere stem, overmatige haargroei in gezicht en op het lichaam, gespierdheid, vergroting adamsappel). Zucht... Ik hoop dat de clomid desondanks aanslaat. We gaan het zien... Vooral geduldig afwachten (zo niet mijn ding).

13. love2beamom

love2beamom Bekend lid

14 apr 2013
    610
    0
    16
    Achterhoek
    Succes chanan.
    Wachten is ook zo niet mijn ding.
    Hopelijk een goede uitslag van je vriend. Dat scheelt alweer een heleboel.

14. muntje

muntje Bekend lid

2 aug 2012
    883
    0
    16
    O de uitslag vah het zaad, dat vond ik allerergste; kon wel janken in de wachtkamer. Gelukkig was t goed maar dat wil je niet elke x hebben zeg die stress..

Is er bij jullie in de wachtkamer ook altijd zo,n sfeer alsof er iemand doodgaat? Bij ons echt wel,

15. love2beamom

love2beamom Bekend lid

14 apr 2013
    610
    0
    16
    Achterhoek
    Ja en iedereen kijkt je verschrikt aan als je binnenloopt. Alsof ik slecht nieuws kom brengen.
    En als men opgeroepen word voor de afspraak springt men op en snelt die wachtkamer uit. Heel paniekerig. Hou ik helemaal niet van.

16. Chanan

Chanan Bekend lid

5 aug 2012
    633
    0
    16
    Flevoland
    Nee bij ons is het vrij relaxt. Al zit je dan wel in een wachtkamer waar de zwangere ook zit. Dat vond ik na mijn miskraam heel confronterend. Ik heb nu een vaste gynaecoloog en een vaste verpleegkundige. Van de laatste heb ik een 06 nummer gekregen. Als ik vragen heb mag ik altijd bellen. Tot nog toe super. Ik denk dat ik volgende week woensdag ook gewoon bel voor de uitslag van mijn vriend.

17. love2beamom

love2beamom Bekend lid

14 apr 2013
    610
    0
    16
    Achterhoek
    Dat scheelt. Hier dus wel.
    Maar met de zwangeren in 1 ruimte zitten was hier eerst ook zo. Nu is er een aparte fertiliteits vestiging. Ook wel raar hoor, maar wel veel fijner. Ze nemen nu dan ook veel meer tijd voor je en dat is echt heel prettig.

18. miep84

miep84 Niet meer actief

Hier wel een vaste fertiliteitsarts/verpleegkundige, maar wel op de gewone gyn. afdeling van het ZH (Elkerliek, Helmond). Fijn arts/verpleegkunde, dat wel!

Vind het ook vaak vervelend al die andere zwangeren in de wachtkamer. Tot dat dan de fertiliteitsverpleegkundige iemand anders der naam roept, dan denk ik... kijk, die dus ook in de MMM. Voel ik me toch ff minder "alleen". Erg eigenlijk he...

19. love2beamom

love2beamom Bekend lid

14 apr 2013
    610
    0
    16
    Achterhoek
    Nee is heel logisch. Dat geeft voor je gevoel aan, dat je niet de enige bent, er heel veel met je samen zijn en vele je voorgegaan die allemaal zwanger zijn geworden van een kindje (de meeste dan).
    Dan geeft wel rust en vertrouwen hoor. Bij mij wel tenminste.

20. muntje

muntje Bekend lid

2 aug 2012
    883
    0
    16
    Ja bij ons is het ook al paniek en schrik als er iemand door de deur komt.

Wij zitten wel gecombineerd met zwangeren, en het ziekenhuis zit een plaatsje verder als mijn werk en heb nu al een paar keer klanten gezien. Vind dat evht niet tof.

Deel Deze Pagina