Ik heb ook geen pcos, maar een hele onregelmatige (soms lange) cyclus.. Clomid kan ook gegeven worden bij een goede cyclus, om een betere eikwaliteit te krijgen.
Heeft er iemand hier ervaring met duphaston? Ik lees overal dat vrouwen het tien dagen moeten nemen en dan na vier dagen ongesteld worden. Ik heb maar voor vijf dagen gekregen. Nu vandaag de derde dag zonder duphaston.... temp is wel al lager.
Molly, weet jij hoe het zit met de verbetering van de kwaliteit van de eitjes door Clomid? Of dat het vooral een kwestie is met meer eitjes meer kans op een goede? Ik begrijp dat de kans klein is dat ze tegelijkertijd springen, maar vergroot je die kans niet als je een ovulatie opwekt? Verder heeft mijn lijf dus al een aantal keren twee eitjes tegelijk laten springen, dus het zou best nog eens kunnen gebeuren natuurlijk. Ik ben het met je eens dat je er geen vier zou moeten willen hebben die springen, heel ongezond natuurlijk. Drie zou ik niets op tegen hebben. Twee zou een absolute droom zijn die uitkwam Maar ik dacht dus ik vraag of de FS wil kijken wat er klaarligt voor de komende cyclus, en aan de hand van het aantal bepalen of we ze willen stimuleren met Clomid (3 of minder) en dan de eisprong opwekken. En als het er toch meer zouden zijn, dan niets doen. ik heb inderdaad geen PCO en ook geen vertraagde eicel groei. Ik heb een redelijk regelmatige cyclus en ovulatie. Maar ik heb dus maar weinig eicellen en de kwaliteit zal ook niet geweldig zijn. Daarnaast heb ik ook nog eens een gen dat miskramen veroorzaakt, dus mocht ik al zwanger raken, heb ik nog eens een kleinere kans om het tot een goed einde te brengen ook Vandaar dat ik er alles aan wil doen om in ieder geval nog een KANS te maken. De eerste uitdaging is zwanger WORDEN, en daarna dus om zwanger te BLIJVEN. Pfieuw! Blijf hopen op een wondertje, voor ons allemaal
@angelhope: de kwaliteit van het eitje kan ook verbeteren door clomid. Het ligt er dan natuurlijk wel een beetje aan wat de oorzaak is van een eitje van slechtere kwaliteit en dat weet je vaak niet. Maar het is zeker het proberen waard. Heb je binnenkort een afspraak bij de gyn? Jouw situatie is natuurlijk heel anders dan de meeste op dit forum, dus ik hoop dat de gyn je alles kan vertellen over de mogelijkheden voor jou.
angelhope, ik zou denk ik eerder vragen om hormoonspuiten. daarmee is een cyclus nml beter te reguleren dan met clomid. Met clomid is het maar afwachten hoe je lichaam reageert. Misschien is het gezien je amh waarde niet zo gek om een aantal IUI's te doen en daarna over te stappen op bijv ivf? Het schijnt zo te zijn dat als je amh onder de 0.5 zit dat ze dan pas spreken van een pre- overgangsfase meende ik. Daar zit je dus nog boven. Ik ben benieuwd wat het ziekenhuis voorsteld.
waarvoor zou ze het niet vergoed krijgen? Iui kan je blijven doen totdat je arts aangeeft dat het geen zin meer heeft en ivf krijg je er drie vergoed. Of is dit traject al doorlopen? Heb niet alles teruggelezen dus misschien zie ik iets over het hoofd.
Ik heb ervaring met duphaston. Heb alles al meegemaakt. @ dagen na de kuur, maar ook dat ik tussendoor al begon te bloeden. Ik mocht toen stoppen. Wacht maar gewoon af wanneer je ongi komt. Komt het binnenkort, dan is het prima, komt het paar dagen na je laatste pil is het ook oke.
Ik vind het best raar eigenlijk. Je hebt best tegenstrijdige dingen. Geen overgang, maar weinig en minder kwalitatieve eitjes. Weinig eicel voorraad, maar soms wel twee springende eitjes. Ik zou echt meer uitleg vragen. Niet dat ze wat voor je verzwijgen ofzo En ze kunnen alleen een goede ovulatie opwekken als je eicellen goed genoeg doorgroeien, anders heb je niks aan de eicel die springt. je moet dus eerst een middel slikken of spuiten of wat dan ook om die eicel mooi te laten rijpen.
Maar valt dit dan niet onder het kopje pcos dan? Want ik heb dit ook en mij is gezegd dat ik pcos heb.
Wow, wat is er veel geschreven! Volgens mij wordt Clomid bij meerdere oorzaken voorgeschreven. In ieder geval is de uitwerking hetzelfde, namelijk op een normale cyclusdag een eisprong krijgen. Late eitje zijn inderdaad van mindere kwaliteit.. In ieder geval, welkom nieuwe dames! Wel een hoop onduidelijkheid lees ik zo. Praat goed met je gyn of vraag een andere aan! Je moet, juist met die persoon, een goede klik hebben. De mmm is al zwaar genoeg, zonder je zorgen te hoeven maken of je wel het juiste pad volgt en wel begrepen wordt.. Ik zal weer wat meer proberen te reageren hier, ben zo moe geweest de laatste dagen.. Zal vast nog door de bruiloft komen, denk ik. Ik moet nog tot dit weekend wachten met ongesteld worden.. Voor wie het nog wilde zien, een fotootje! Ik haal m wel morgen weer weg hier!
Volgens mijn gyn heb je pcos als je polycysteuze eierstokken hebt en geen of erg lange cyclus. De bekende kralenkrans op de echo hoort bij pcos. Ik heb dat niet...mijn enige afwijking is een erg lange cyclus door vertraagde eicelgroei en volgens mijn gyn dus geen pco omdat ik geen van de andere kenmerken heb. Wat zegt jou gyn dan?
@pco: bij mij werd gezegd dat het een hormoonfoutje was dat mijn eitjes niet snel genoeg groeide. Dus ook geen pcos, terwijl ik wel lange cyclussen kan hebben.. Bij pco gaat het vooral om een overvloed van kleine eitjes, waardoor er geen een (op tijd) uitgroeit tot een eisprong. @aster: wat zagen jullie er mooi uit!! Lekker nagenieten! Heb je zijn naam aangenomen? Ik moest daar zo aan wennen inmiddels een jaar later helemaal aan gewend! Ook vond ik het gek om 'mijn man' te zeggen, ipv vriend. Hihi. Maar ook dat went heel snel!
Aster, van harte met je huwelijk. Zoals Flora zegt is het idd wennen aan je nieuwe achternaam. ( mocht je die aangenomen hebben) Ik moest daar ook echt aan wennen...nu na 5 jaar ben ik eraan gewend haha.
Dank allemaal! Toch leuk als onbekenden ook vinden dat je er mooi uitzag! Hahaha! Inderdaad zijn naam aangenomen. Erg vreemd.. Weet eigenlijk ook niet wat ik daarvoor allemaal nog moet regelen! @Clomid: Bij een langere cyclus is het ook wel logisch om Clomid te gebruiken, omdat je eitje daarmee sneller rijpt..
Mooie jurk!staat erg mooi! Die naam went wel hoor! Nu na 2 jaar ben ik het nu wel gewend! En je hoeft daar niet echt iets voor te regelen.als het goed is heb je dat al aangegeven bij de ondertrouw? ? Je kan het veranderen bij de bank en verder altijd je nieuwe naam gebruiken als je iets besteld of reserveert! begrijp dat je moe bent. Lekker een beetje genieten en wie weet volgende week.... Ik heb zondag weer de laatste clomid pil genomen.nu maar afwachten wat t doet. Ben zelf wel een beetje down.veel.confronterende momenten de laatste tijd i.v.m. de zwangerschap van mijn zus.mn moeder.maakte (onbewust) een hele pijnlijke opmerking. En vandaag zijn ze voor een kinderkamer gaan kijken..het wordt steeds concreter en ze doen nu wat wij al zo lang willen gaan doen! Die rot jaloezie. ......ff janken lucht op...als dat nu ook eens het medicijn zou zijn