een embryo is maar 1 of 2 mm klein. Die zit tussen je baarmoederslijmvlies geplakt als een hagelslagje tussen 2 broodjes met een dikke laag pindakaas. Het vallen zal wel niet heel veel invloed daarop hebben zo pril in de zwangerschap, mocht je zwanger zijn. het zit zo beschermd weg gestopt diep in je buik. Je mag ook sporten etc, en daar valt ook wel eens iemand mee. Als vallen voor nod echt zoveel invloed had dan raden ze ons mmm meisjes wel aan om na de eisprong rust te houden. Maar je mag gewoon alles doen.
Dankje voor je gerusstellende woorden. Maar kan je wel een beetje bloed van een val krijgen dan? Dat wel toch?
Oh love3beamom..zodra ik je berichtje las, voelde ik ook weer dat gevoel wat ik al zo vaak heb gehad als iemand anders vertelt dat zij zwanger is....die pijn, die steek, dat verdriet en onmacht. Echt heel erg rot. En wat betreft je val, mijn zus is dus zwanger en is erg hard gevallen met de fiets. Ook meteen controle gehad, maar ze gaven aan dat het echt wel heel erg heftig moet zijn. Je kindje zit echt heel goed beschermd! En waar ze vroeger dachten dat je een miskraam kon opwekken door paardrijden, of springen...dat is echt niet zo. Maar dat je schrikt en met je gehele gevoel van ellende is het gewoon vreselijk allemaal. @ Muntje: de drieling lijkt mij idd geen goed idee..bij een meerlingenzwangerschap is er veel meer kans op complicaties en je lijf is er eigenlijk niet helemaal op voorbereid om meerdere kindjes te dragen! Voor de kindjes niet, maar ook voor jou niet..en neem aan dat je zowel zelf gezond wil zijn/blijven als je kindje! @ Miep: spannend! Wie weet is het dus deze ronde toch nog gelukt! @ allemaal: deze blog vond ik van de week zo mooi, zo bijzonder en ook zo toepasselijk. Tranen in mijn ogen tijdens het lezen! Dus wil het jullie niet onthouden! (op deze site wordt elke vrijdag een nieuwe blog geplaatst)
Love2b: hier dus gisteren van DRIE meiden te horen gekregen dat ze zwanger waren. En niet tegelijkertijd, dus was ik net een beetje bekomen, kwam er weer een, en toen nog een Was echt een rotdag! :x Wat betreft je val, ik geloof ook niet dat je je daar erg ongerust over hoeft te maken hoor. Ik sluit me aan bij wat de anderen hier al over gezegd hebben Billie, ik vond het ook een mooi stuk. Bedankt! Miep, hopen dat er toch een wondertje in je buik zit meis. Ik ga voor je duimen! Hier: vandaag de eerste bloeddruppels weer gehad. Voor het eerst kwam het besef bij mij op dat ik elke keer vanaf 8dpo, 9dpo of 10dpo al bloed verlies en dan een dag of drie later echt ongesteld wordt. Dat is dus een korte luteale fase, toch? Iemand hier daar ervaring mee? Na de onvermijdelijke dip die bij dat rottige bloedverlies hoort, ben ik mezelf toch maar weer bij elkaar aan het vegen. Mijn plan van aanpak voor de volgende ronde: DHEA zo snel mogelijk beginnen (moet het nog wel halen, en dat is niet zo makkelijk hier). Over anderhalve week heb ik zo'n onderzoek met cameraatje (HCG ofzo? ). Verder zit ik nu te denken aan Utrogestan vanaf de eisprong om het baarmoederslijm langer intact te houden. FS vond het steeds niet zo nodig, pas vanaf een positieve zwangerschapstest wil hij me dat gaan geven. Maar nu denk ik toch: baadt het niet dan schaadt het niet. En ik vind het toch frappant dat ik altijd zulke overduidelijke symptomen van progesteron heb tot een week na de eisprong, en dan ineens is het helemaal weg en begin ik te bloeden. En dan kan ik nog kiezen of ik ook nog tamoxifen (soort van Clomid) wil gaan gebruiken of niet. Wat denken jullie daarvan? HIj kwam er zelf mee, hij had er het minste vertrouwen in van al zijn suggesties (DHEA, die dure groeihormonen en tamoxifen). Ik zit te dubben om eerst alleen DHEA met Utrogestan te proberen, of meteen ook die Tamoxifen ertegen aan. Ik hoor graag jullie meningen en gedachtes hierover Ook heb ik gelezen dat Pregnyl soms de luteale fase kan verlengen, weten jullie daar iets van? Nou ja, hoe dan ook: op naar de volgende ronde maar weer
Bij een HSG word er contrastvloeistof je baarmoeder in gespoten en dan worden en röntge foto's gemaakt om te kijken of er verstoppingen zijn. het schijnt niet fijn te zijn maar nog geen ervaring mee. ik krijg die hsg donderdag. over pregnyl weet ik niet of dat je luteale fase verlengt, je krijgt dat hormoon om je eitje te laten springen. verder kan ik je geen advies geven over de andere middelen. @hier mijn ongi is ook alweer gestopt sinds gisterenavond. dus maar een kleine 2 dagen! Billie bij jou was het nog 3 dagen toch? is 2 dagen niet te kort?
ja wat is dit nu weer. Had net en hele roze veeg op mijn papiertje. Bloeden zet dus door. Oftewel, ik ga ongi worden. Of de aanloop word heel lang totdat het echt doorbreekt, of mij lf is weer heel kort. Heb dit al eerder besproken met de gyn, maar die beweesr dat extra progesteron niets zou bijdragen. Grrrrr, ik denk dat ik maandag maar ga bellen voor een afspraak. Dat zal het bloedverlies wel zodanig doorgezet zijn, dat ze het zelf ook zien Wat een baal week zeg!
Nou bij mij dus niet. Een week na het zetten van pregnyl krijg ik al bloedverlies. 2 dagen bloedverlies klinkt wel kort, maar weet niet of een arts daar ook zo over denkt. Even vragen mss?
o dat is balen, kan het geen innesteling zijn? maar goed idee maandag even te contacten als het door zet
Ja dat zou natuurlijk kunnen. Maar bij mij begint een menstruatie altijd zo, vandaar dat ik die verdenkingen heb. Daarom dus maar even kijken hoe bloeding doorzet. Dat kan ik maandag wel beter bepalen dan nu. Maar begin wel wat zere benen te krijgen. ( hoort bij mij bij menstruatie pijn.) We moeten even afwachten......laat ik dat nou net heel moeilijk vinden. Het ging zo goed met de puregon en pregnyl
Angelhope.. Wat vervelend voor je dat 3 vriendinnen ineens zwanger blijken te zijn.. Ik zie ook OVERAL zwangeren lopen!! Ik had deze ronde met Clomid ook een korte luteale fase, 9 dagen. En spotting begon al op 3dpo! Ga het ook even aangeven bij de gyn volgende week, misschien kan ik er iets voor krijgen? Hoop dat jij er ook iets voor kunt krijgen.. Volgens mij hebben Clomid en Tamoxifen dezelfde werking, alleen heeft Tamoxifen vaak minder bijwerkingen. DHEA ken ik niet, dus kan ik niet vergelijken wat beter is. Succes met je HSG! Ik ben vandaag weer met Clomid begonnen, dit keer 100mg. Volgende week vrijdag een follikelmeting, hoop dat m'n eitjes nu sneller groeien! Fijn weekend allemaal
pff jullie gaan hier snel dames! ik zie allemaal hocus spokus dingen voorbij komen maar wel leerzaam allemaal. ondertussen ben ik maar aan het wachten en wachten..... kan geen steek verder. gisteren wel het zaad ingeleverd. ben benieuwd of het wat is. de opbrengst was niet zoveel (opgespaard van 33 uur) en het ging bij manlief goed tot hij het daadwerkelijk in het potje moest doen. het was maar weinig. maar ja, het was de eerste keer. zou me niets verbazen als de uitslag niet zo best is. ook met die warmte enzo. hier aankomende dinsdag onze eerste afspraak! dat beging dan nu eindelijk wel op te schieten. mooi verwoord panter: over je pindakaas etc! hihi helemaal duidelijk. toedels!