Aaargh, ik zit ook nog steeds op het wachtbankje. Zondag 28 juli heb ik een eisprong gehad. Of het een volwaardige is geweest weet ik niet. Heb gisteren bloed moeten prikken. Maar alle uitslagen van de 1e ronde, krijgen we pas 20 augustus :-|. En nu dat verrekte wachten he..... duurt zo lang...
Fijn dat jullie mijn reactie zo goed begrijpen. Jullie weten als geen ander hoe het allemaal is om mee te maken hoe dit allemaal is. Spannend pcos. Hopen dat je snel aan de clomid kunt beginnen! En leen82..dat geduld van ons verdient wel een complimentje. Helaas zit er niets anders op dan te wachten.....maar de tijd gaat vanzelf voorbij!maar soms voelt t alsof t zo langzaam gaat allemaal. als ik nu weer een cyclus van 28 dagen heb,is morgen mijn NOD. Ik heb nog steeds geen testen in huis en wacht eerst de komende 2 dagen maar af. Nog even een algemene clomid vraag; hoe lang mag je clomid blijven slikken? Ik heb het dan bijna 5 maanden. Heb het idee dat het aanslaat en ik een cyclus heb met de 50 mg. Dus zou t liefste er mee door gaan. Ik heb 16 aug. Een telefonische afspraak met de gyn. Dus zal zal ik het wel horen of vragen. Maar vroeg t me nu af. En als je dus binnen de 6 maanden niet zwanger bent met clomid, is dat dan meteen erg en zou dat wel moeten? (Zei pas iemand tegen me....dus ik meteen jn de stress...daar zit ik al bijna aan..moet ik me dan zorgen maken?) Ben benieuwd wat er tegen jullie is gezegd! fijn weekend en ik hou jullie op de hoogte!
@Billie85 Is het niet zo dat ze na een bepaalde tijd overgaan op spuiten? Ik weet niet of dat na 6 maanden is. @Leen82 Spannend dat wachten... @Flora01 Vandaag heeft de menstruatie inderdaad doorgezet! Maandag dus beginnen met de Clomid Wanneer nemen jullie de Clomid in? In de ochtend? En voor of na het eten? Ik zie dit niet in de bijsluiter staan.
@leen82 Ik een half uur voordat ik ging slapen i.v.m eventuele bijwerking waar je dan minder last van kan hebben, omdat je dan slaapt. @pcos;ja daar ben ik dus ook bang voor en vroeg me idd af na hoe lang dit is. Zie ik dan best weer als een stap verder gaan dan het nemen van een tabletje. Hoop zo dat ik dat niet nodig heb.
@pcos: ik deed het ook voor het slapen gaan, ook vanwege mogelijke bijwerkingen. @billie: het verschilt per ziekenhuis. Het ene hanteert 6 goede cyclussen (dus cyclussen waarbij clomid niet goed is aangeslagen niet meegerekend) en het andere ziekenhuis hanteert 12 maanden.. Volgende stap na clomid is spuiten... Ongeveer de helft van de clomid-gebruikers raakt zwanger dmv clomid. Dus het is echt niet 'erg' als je er niet zwanger mee wordt. Al voelt het voor jezelf natuurlijk heel anders.
Bij mij heeft de gyn gezegt, na 6 x gaan we ipc over op iui. Alleen heeft ze niet gezegt na 6 x vanaf het begin of na de hsg 6x keer. Maar goed voorlopig vind ik het tot nu toe wel ff goed zo. En billie al een idee of je ongi gaat worden? Hopelijk niet, ik ben hard aan het duimen voor je hoor!! Hier weet ik niet of mijn kansen al verkeken zijn. Gisteren avond geklust, alleen haalde ml m er uit om wat langer te kunnen en toen was het dus al te laat.. Vanmorgen nog wel een keer over gedaan, maar dan zit er niet zo veel meer in toch? Zit ook te twijfelen om vanavond nog maar een keer te klussen maar zal het niet al te laat zijn? (Sorry voor de details) wat zoudrn jullie doen?
Hmm..iui is meteen weer zo'n grote stap! Ik word er echt een beetje verdrietig van alles. Merk ook echt dat ik niet zo lekker in mijn vel zit. Dat ik vandaag en morgen heel spannend vind. Maar dat ik er ook tegenop zie om naar de wc te gaan en het rood te ontdekken. Dan weet je weer dat t niet gelukt is. En tot die tijd hou je toch hoop. Maar heb geen symptomen. Geen gevoelige borsten meer. Dus alles gaat zoals de vorige rondes. Lief dat je zo mee duimt fiona! En over jouw vraag...het hoeft niet te betekenen dat t niet gelukt is. Wanneer had je hiervoor dan geklust? Ook bij de methode 'voor t zingen' kan je zwanger raken,doordat er ook al zaadcellen in het voorvocht zit. En vanavond gewoon weer..waarom niet? Tuurlijk zeggen ze dat de kwaliteit niet helemaal goed is als je het te vaak doet. Maar er hoeft er maar 1 te zijn die de hele reis wel overleefd niet geschoten (haha..hoe toepasselijk) is altijd mis!!
ja idd iui is wel een grote stap hopelijk gewoon helemaal niet nodig. daarvoor was het maandag, mijn vriend was een paar dagen weg en vrijdag weer thuis maar toen dachten we, we kunnen beter wachten tot zaterdag ivm de pregnyl en eisprong vanavond nog maar een keer, maar toch voelt het al een verloren kans. zaterdag gaan we lekker op vakantie, heb daar wel echt zin in. Want je gevoel van niet lekker in je vel zitten heb ik ook. ben de laatste tijd veel bezig in mijn hoofd met dat het vast nooit gaat lukken ed. dat basseer ik op niets maar ik kan er niets aan doen, het zit in mijn hoofd en wil niet weg.
@fiona niet te veel zorgen maken. Sperma kan wel 3 Tot 7 dagen in je lichaam overleven. Dus er is zeker een kans. @hier ben zo zenuwachtig dat het misgaat. Probeer te genieten maar heb soms wel wat steken. Pfff.
Ja het blijft moeilijk om een balans te vinden tussen hoop,zorgen en een beetje afstand te nemen. Een vakantie is dan heerlijk en je bent dan letterlijk weg van alles hier! Wanneer ga je ook alweer weg? Tuurlijk blijft t spannend chanan!en dat zal misschien zo blijven. Gekke wezens zijn we toch ook. Eerst bang dat het niet gaat lukken, dan bang dat het fout zal gaan...haha..een bepaalde angst en zorg zal je altijd houden. Zolang je het maar niet laat overheersen! makkelijker gezegd dan gedaan..maar toch...hihi
Dank je Billie. Ja het is erg lastig om het niet te laten overheersen. Gelukkig praat ml me ook rustiger. Steken zijn weer weggetrokken. Bedankt voor je reactie.
@chanan: ja kan me wel voorstellen hoor, dat je nu angst hebt dat het misgaat. Je wilt gewoon zo graag een kindje. Dikke knuffel! Steekjes hebben is een hele gewone bekende vroege kwaal, dus er hoeft echt niet meteen wat aan de hand te zijn! @fiona: ohh dat is idd wel meteen een stap verder, iui na clomid. Hopelijk is dat gewoon niet nodig.. @billie: dikke knuffel meis! Misschien is het wel gewoon hartstikke raak, niet iedereen heeft last van symptomen of voelt zich zwanger! Ik duim voor jou ook gewoon nog ff verder! @hier: ik heb eigenlijk ook nergens last van, soms wat gevoelige borsten. Mn temp is onwijs stabiel nu.. Dat is ie altijd wel, maar nu zit ik alweer dagen op dezelfde temp Normaal stijg ik nog wat verder door.. Ik verwacht nix van deze ronde eigenlijk.. Nog een weekje wachten.. Pfff toch vervelend die lange lf, betekend nog langer wachten tot nod
Haha..sorry fiona zie nu staan dat je zaterdag weg gaat! En lief dat jullie duimen. Als dat toch eens zou helpen....maar alleen t idee al dat meiden die je helemaal niet kent zo mee kunnen leven..dat vind ik echt top! Dat wachtbankje is idd weer zo'n spannend moment. En ik behoed me ook voor de teleurstelling door te denken dat het niet is gelukt. Maar toch,zolang er geen bloed is heb je weinig zekerheid!
Ooooh...ik zie net dat vandaag precies 2 jaar geleden is dat ik ben gestopt met de pil!pfff...wie toen had gezegd ik minstens 2 jaar zou moeten wachten had ik geregeerd met;dat kan ik nooit! Maar wie weet hoe lang ik nog moet wachten!dan kunnen die 2 jaar peanuts zijn. Pfff..tis wel een overschot van mij van berichtjes! Haha...merk dat ik er ontzettend veel mee bezig ben. Word er zelf ook moe van
Bij mij gebeurde precies hetzelfde deze ronde, laatste keer daarvoor was 5dagen dat we geklust hadden en toch zwanger!
chanan en cupcake proficiat!!!!!!! Heel blij voor jullie vrijdag naar de gyn geweest maar mijn eitjes waren nog niet groot genoeg dus morgen mag ik opnieuw gaan. Ondertussen gisteren mijin vrijgezellenfeest gehad en het was super! Nu nog aan het bekomen ervan hihi
Geeft niet hoor billie, maar gaan idd zaterdag weg. Cupcake, o ja idd nou ja we zullen het zien Wat leuk xenia, wanneer ga je trouwen? Hopelijk morgen een mooi eitje te zien bij je