Clomid eerste keer

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Fionaaa, 12 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Klaartje863

Klaartje863 VIP lid

10 mei 2012
    6.606
    57
    48
    @fiona: spannend meid, misschien ben je gewoon zwanger ;) hihi

@pcos: en hoe was t bij de gyn? Al een eitje te zien?

@xenia: nog een kleine week afwachten! Ik duim!!

@hier: zondag, zoals verwacht, ongi geworden. Gister dus meteen gebeld naar de gyn. Vandaag om 16:45u krijg ik de prikinstructies en dus meteen de eerste spuit zetten. Ben benieuwd, hopelijk heeft dat meer succes!

2. xeniatje

xeniatje Bekend lid

23 jan 2013
    996
    0
    0
    verpleegkundige
    klerken
    ik duim voor je flora. veel succes met het prikken!

3. Chanan

Chanan Bekend lid

5 aug 2012
    633
    0
    16
    Flevoland
    Succes Flora.

Hoe gaat het pcos?

En xeniatje. Voel je al wat? ?

4. Klaartje863

Klaartje863 VIP lid

10 mei 2012
    6.606
    57
    48
    Wat is het rustig hier!
    Nog naderende NOD's?

@hier: inmiddel 2 spuiten gezet, over een uurtje is het ook weer tijd voor de 3e.
    Het valt gelukkig niet tegen, maar het is wel even een geklungel met het klaarmaken van de spuit. Maar daar zullen we over een tijdje ook wel handiger in worden.
    Dinsdag heb ik weer de eerste fm, ben erg benieuwd of er dan al wat te zien is. Pfff ik hoop het zo!

5. xeniatje

xeniatje Bekend lid

23 jan 2013
    996
    0
    0
    verpleegkundige
    klerken
    Hey dames nee ik voel niets. Ik denk dat het niets zal zijn deze ronde en ml een spermaonderzoek zal moeten doen.
    Amai al 2 spuiten gezet en nu nog een derde. Chapeau ze ik zou niet durven.
    Zit nu bij de kapper en ben mijn haren van blond naar bruin aan het kleuren. Spannend hoe het.er zal.uitzien voor morgen op de trouw. Vnvnd slaap ik bij mijn ouders en ml en.zl slapen thuis

6. Fionaaa

Fionaaa Bekend lid

10 jul 2012
    554
    0
    16
    Sinds 9 december 2011 gestopt met de prikpil
    ik zit hier heerlijk op de camping in Italie met 28 graden te genieten. en heb wel spanningen hoor. morgen mijn NOD ik probeer er erg weinig mee bezig te zijn. wat half lukt. internet is slecht hier dus kon niet eerder kijken hier en eigelijk misschien wel ff goed ook :) is positieve zin.
    ik ga er vanuit dat ik ongi ga worden, en ga dus ook niet testen. als ik morgen nog niets heb gespot dan misschien zondag of maandag een testje. ik heb ze wel mee genomen just in case :)

hopelijk heb je dinsdag een mooi eitje Flora! valt het prikken mee?

7. Billie85

Billie85 Bekend lid

3 mei 2012
    715
    0
    16
    NULL
    Noord-Brabant
    Inderdaad rustig hier! Misschien stilte voor de storm ;)
    @flora, spannend dinsdag dus. Hoop idd dat er wat te zien is hoor.

@xenia, wat een leuke leuke afleiding heb jij. Wens je een hele mooie en bijzondere dag toe en alle geluk gewenst natuurlijk!

@fiona, jij hebt ook leuke afleiding! Tuurlijk spookt t door je hoofd en heb je het erover met jr man. Maar toch is het wel anders als je in een andere omgeving bent. Maar wie weet!

@hier, zit nog steeds niet zo lekker in mijn vel. Komt door verschillende omstandigheden, maar daar wordt aan gewerkt.
    heb vandaag telefonisch contact gehad met de gynaecoloog en hij vond t mooi om te horen dat ik een regelmatige cyclus heb, maar dat het natuurlijk jammer is dat ik nog niet zwanger ben.
    ik heb nog 1 ronde clomid liggen. Deze moet ik nog slikken en 17 september moet ik langskomen en gaan we bespreken hoe het traject verder gaat.
    Ik hoop zo dat ik die afspraak kan omzetten en dat dat niet nodig gaat zijn. Maar is toch een beetje ijdele hoop. Wie zegt dat het nu wel gaat lukken....beetje moedeloos allemaal.

Fijn weekend!

8. Klaartje863

Klaartje863 VIP lid

10 mei 2012
    6.606
    57
    48
    @billie: wie weet, gemiddeld is 90% na 12 goede eisprongen zwanger. Dus dan heb je nog even ;) hopelijk is het deze ronde gewoon raak!

@fiona: oh lekker op vakantie, toch een beetje afleiding zo! Wanneer wil je gaan testen als je morgen niet ongi wordt?

@xenia: ook alweer bijna NOD. Je hoeft niets te voelen hoor, wie weet is het bij jou wel een goed teken! Ik duim nog ff door hoor!

@spuiten: gaat best goed nu en ik vind het ook wel meevallen. De prik voel je niet, alleen het inspuiten van de vloeistof doet wat pijn. Het spul brand een beetje.
    Klaarmaken van de spuit gaat ook steeds makkelijker, dus oefening baart kunst ;) merk alleen wel dat het toch een stukje belastender is, omdat je steeds op dezelfde tijd moet spuiten. Dus we moeten ervoor zorgen dat we om 19:00u thuis zijn. Aangezien we nu nog vakantie hebben, is dat toch wel een heel geplan. Meestal zien we wel hoe de dag loopt, maar dat gaat nu dus niet..

9. Marriedgirl

Marriedgirl Bekend lid

13 mei 2012
    585
    2
    0
    Wie van jullie heeft ervaring met Clomid en over tijd?? Ik zit in ronde 2 met Clomid, vorige ronde was een cyclus van 33 dagen. Ik zit nu op dag 35 en ben nog steeds niet ongesteld, gisteren negatief getest.... Heb wel allerlei klachten zoals zeurende buikpijn (vanaf week van de eisprong tot aan de dag van vandaag) en lage rugpijn. Weinig afscheiding trouwens.

Ik twijfel heel erg of Clomid zijn werk dan wel heeft gedaan, hoeveel dagen is verstandig nog af te wachten?

10. Billie85

Billie85 Bekend lid

3 mei 2012
    715
    0
    16
    NULL
    Noord-Brabant
    Bedankt voor de oppepper flora! Maar vrees dat ik na een half jaar clomid weer een stapje verder moet.
    Fijn dat het spuiten beter gaat. Nu ook hopen op resultaat!

@marriedgirl, ik heb daar geen ervaring mee. Is er wel gecontroleerd hoe de groei van de follikels ging? En heb je bloed moeten prikken voor de progesteron waarde?

Nog even over hier, net gehoord dat (weer) een vriendin zwanger is. Ik gun het ze, vorig jaar bij de 20 weken echo was er geen hartje meer te zien. Maar ik had nu zoooo graag eens een keer eerder willen zijn met het vertellen. Dat de situatie nu eens anders was...even rot momentje dus....went nooit zulke momenten....

11. PCOS

PCOS Niet meer actief

We zitten midden in een verhuizing dus niet veel tijd om op het forum te komen. Maandag de 12 ben ik dus bij de gyn geweest. Toen was er niets te zien. Volgens de gyn was er nog niks aan de hand want het was nog vroeg.
    Donderdag de 15e moest ik opnieuw naar de gyn. Toen waren er in een eierstok 4 eitjes te zien waarvan de grootste 6,5 mm.
    Maandag heb ik opnieuw een afspraak. Ik ben heel benieuwd!

12. Klaartje863

Klaartje863 VIP lid

10 mei 2012
    6.606
    57
    48
    @marriedgirl: het kan zijn dat je ei later is geweest. Heb je deze ronde geen controles gehad?

@billie: dikke knuffel meis! Ooit komen wij ook aan de beurt!! Maar ik snap hoe je je voelt.. Gelukkig is het hier momenteel even rustig op gebied van zwangeren. Twee moeten er rond nov/dec bevallen. Afgelopen maanden wel veel kindjes geboren.

@pcos: ben benieuwd naar je volgende fm! Houd er wel rekening mee dat er ook nog niets gebeurt kan zijn. Follikels van 6,5mm is eigenlijk nog niets. Pas vanaf 10mm worden ze hier meestal pas geteld en vanaf 14mm is pas zeker dat ze gaan doorgroeien.
    Maar het begin is gemaakt, hopelijk issie morgen alweer mooi doorgegroeid!

@hier: ik heb dinsdag weer de eerste fm. Ben erggg benieuwd, maar ik durf eigenlijk niet te hopen dat er al wat te zien is..

13. Fionaaa

Fionaaa Bekend lid

10 jul 2012
    554
    0
    16
    Oo billie vervelend zeg weer een zwangere! Hopelijk is het gauw jou/onze beurt.
    Gisteren dacht ik dat mijn ongi onder weg was, een mini beetje bruin en 's avonds een mini beetje rood, maar heel licht en helder rood niet zoals ik gewend ben.
    Vandaag weer niets.(tot dus ver) daar word ik ook wel een beetje moe van hoor, ik heb liever dat het gelijk door zet dan is het maar duidelijk ook.
    Gisteren ook echt een depri dag kwa gevoel, heerlijk hoor die zon en niets moeten, maar we zitten op een camping met veel kinderen, waarvan bij ons om ons heen sinds 2 dagen 3babys zijn bij gekomen, erg confroterend (ook al ken ik ze niet :)) maar goed vandaag voel ik me wel weer beter. Hopelijk zet het gauw door en dan aan de volgende ronde maar weer :(
    Sorry moest ff klagen hoor, gelukkig had ik gisteren geen internet, toen zat het wat ongecensureerder in mijn hoofd ;)

14. Billie85

Billie85 Bekend lid

3 mei 2012
    715
    0
    16
    NULL
    Noord-Brabant
    @pcos. Spannend mo4gen, maar 6,5 mm is idd nog niet groot genoeg. Maar kan met een paar dagen al weer een stuk gegroeid zijn!

@flora, ja jullie weten als geen ander hoe het voelt als je in onze situatie zit. Ik hoop voor je dat er dinsdag iets te zien is! Voel of merk je zelf al iets?

@fiona , zeker lastig als t niet doorzet. En je gevoel is herkenbaar..de gezinnen die je om je heen ziet weerspiegelen de situatie die je zelf zo graag zou willen hebben.

Hier, ik voel wel weer de groei van de follikel(s) en hou ik braaf mn temperatuur in de gaten. Ovulatietesten doe ik niet. Ik vergeet t echt zo vaak en we hebben om de dag of elke dag seks, dus moet dat niet het probleem zijn. En dan gaan we straks maar weer de wachtweken in.

15. xeniatje

xeniatje Bekend lid

23 jan 2013
    996
    0
    0
    verpleegkundige
    klerken
    hallo meiden
    hier ben ik terug... als getrouwde vrouw :):):).
    was een zeer geslaagde dag
    marriedgirl mijn vorige ronde had ik dat ook dat ik overtijd ging met clomid. mijn gyn legde mij uit omdat het kwam doordat mijn cyclus nog niet helemaal in orde was. weet nu natuurlijk niet als het van jou hetzelfde is he
    hier nog steeds niet ongi maar mocht van mijn man nog niet testen mag ten vroegste morgen testen. heb wel wat steken in mijn buik alsof ik mijn ongi moet krijgen en vanmorgen ook lichtjes misselijk mar dat komt wss door de moeheid en al dat gefeest :). ben wel benieuwd

16. Klaartje863

Klaartje863 VIP lid

10 mei 2012
    6.606
    57
    48
    @xenia: gefeliciteerd!!! Hebben jullie een mooie dag gehad?
    Heb je al getest? Zou wel een heeeeeel mooi huwelijkscadeau zijn ;) hihi

@billie: als je een stabiele cyclus hebt, dan voegen ovutesten ook niet zoveel toe. Dus gewoon lekker klussen en tempen zodat je dan checken of je ei is geweest :) hopelijk is het nu gewoon raak!!

@fiona: spannend zeg! Is t al meer doorgezet? Anders gewoon een testje doen hoor, wie weet ben je wel hartstikke zwanger :D

@hier: vanochtend weer uitslag gehad van mn schildklier! Eindelijk issie weer goed!!! :D:D de waarde was nu 1,4, dus ben weer mooi gezakt. Hopelijk blijft het nu stabiel, want ik ben nu al een jaar hiermee aan het hannesen. Dan weer te snel, dan weer te traag... Hopelijk nu dus stabiel:)
    Morgen ook weer FM.. Ik voel wel wat activiteit bij mn lies.. Maar ik durf eigenlijk nog steeds niet te hopen dat het een eitje is. Dan denk ik; waarom zou dit wel in een keer aanslaan.
    Morgen ben ik meteen om 8:30u aan de beurt, pff vind het weer spannend :)
    Ik vind het wel fijn dat ik nu weer FM's krijg. Dan weet je iig hoe de situatie ervoor staat. Dat lange wachten op mn ei van de afgelopen cyclussen was ook maar nix.

17. Fionaaa

Fionaaa Bekend lid

10 jul 2012
    554
    0
    16
    Idd bille dat is zo fijn van hier dat je elkaar zo goed begrijpt.

Gefeliciteerd xeniatje, duimen op een posi test!

Wat fijn flora dat het nu ok is met je schildklier. En idd fijn de fm, ben ik ook blij mee hoor dat ik elke keer nog heen mag, het kost wel aardig wat tijd maar het is wel duidelijk hoe het gaat.
    Hier gisteren avond toch ongi geworden. :( dus morgen weer aan de clomid

18. Marriedgirl

Marriedgirl Bekend lid

13 mei 2012
    585
    2
    0
    Ok, dus volgens jouw gyn kan het kloppen dat het in het begin soms wat langer kan zijn? Ik ben inmiddels op dag 37, en begon aardig te twijfelen aan mezelf. Vanmorgen nog steeds negatieve test, en geen druppel bloed te bekennen. Zou het dan toch niet voldoende zijn geweest die 50 mg? Zucht!
    Ik heb vanmorgen gebeld naar het ziekenhuis, maar mijn gyn is met vakantie, dus kan 2 september pas terecht. Ik moet dus verplicht 2 weken afwachten. Misschien ook wel goed, wie weet wordt het nog duidelijk!

Ik heb, als ik kijk naar wat ik voel, ergens nog hoop dat ik zwanger zou kunnen zijn: zeurende buikpijn, gevoelige lies, mn broek lijkt wat strakker te zitten, en aardig honger of soms juist helemaal geen trek door een vage vlaag misselijkheid.

19. PCOS

PCOS Niet meer actief

Vandaag weer een FM gehad. Het eitje is inmiddels 12mm. Volgens de gyn is het nog niet zeker of het eitje gaat doorgroeien. Zoals Flora01 ook al zei is het pas vanaf 15mm zeker dat hij doorgroeit. Het baarmoederslijmvlies was wel lekker dik.
    Donderdag heb ik opnieuw een meting. Mocht het eitje groot genoeg zijn krijgen we huiswerk mee waarna er een samenlevingstest word gedaan.

20. xeniatje

xeniatje Bekend lid

23 jan 2013
    996
    0
    0
    verpleegkundige
    klerken
    nee hier nog steeds niet getest al dat het wel kriebelt. morgenvroeg test ik als ik nog steeds niet ongi ben. laat ons duimen
    idd married girl tegen mij zei hij dat. Ik heb 6 of 7 dagen overtijd gegaan.
    oh nee nu je begint over je schildklier flora besef ik dat ik al een tijdje mijn pillen niet aan het nemen ben voor mijn schildklier oops... had even te druk om eraan te denken. dus vanaf nu er opnieuw aan beginnen. blij voor jou dat het allemaal weer in orde komt. moet je nu blijven die medicatie slikken?
    dikke knuffel fiona

Deel Deze Pagina