Jammer Fiona!! Inderdaad fijn dat je je nu toch al een beetje probeert voor te bereiden op wat er misschien dan besproken gaat worden. Dankjewel Xenia! Fijn dat jij ook lekker aan de klus kan en hoop ook dat het deze maand raak is voor jullie!
@Billie, GEFELICITEERD!!! onwerkelijk gevoel he als je die test ziet na zo lang klussen.. Geniet er van! Hier zitten we nu op dag 3 van de "cyclus" we hebben van de vorige keer nog wat strips clomid liggen.. De vraag is dan ook gaan we vandaag beginnen (dan zou het zonder arts zijn) of wachten we en gaan we maandag eerst naar de HA voor de verwijsbrief.. Moeilijk!! Vorig jaar augustus zijn we bevallen van onze dochter en in de periode daarna heeft mijn partner 2 maanden de pil geslikt. Daarna gestopt en ook niet safe geklust dus bezig zijn we een maand of 10.. Maar zonder resultaat natuurlijk aangezien er geen eisprong komt. Dus we zitten nu in een tweestrijd, of via de nette weg, of gewoon starten met clomid. De vorige keer kregen we voor 9 maanden clomid mee en mochten we het gewoon gaan proberen. geen FM meer geen controle gewoon klussen en genieten. Wat zouden jullie doen?
Ik denk dat ik ze alle 2 zou nemen. Ik zou al beginnen aan de clomid maar ondertussen ook al naar de ha gaan voor een verwijsbrief. al zou de ha en de gyn het wss niet echt tof vinden dat je al begonnen bent met de clomid. en kunnen jullie niet gewoon bellen naar de gyn en een afspraak maken? Of moet het werkelijk eerst via de huisarts voor je naar de gyn kunt gaan?
We belde naar het zkh omdat wij dus ook dachten van nou afspraak maken, clomid erin en wachten tot het raak zou zijn.. Maar kregen te horen dat we een verwijsbrief moesten hebben omdat we al meer dan 1 jaar niet in behandeling zijn geweest (wat logisch is want het eerste jaar na een keizersnee mag je niet zwanger worden). We belde de assistente van de HA en hadden verwacht dat ze een brief zou maken zodat we gelijk door konden, maar helaas moet dat weer van voor af aan. Ons gevoel zegt beide we beginnen met clomid, maar aan de andere kant er is 1 keer geweest dat ze overstimulatie kreeg en we een vrijverbod kregen, dat maakt het dan weer dubbel want je wil graag maar je wil ook geen risico's lopen. Maandagmiddag kunnen we in ieder geval bij de HA terecht.
@dromertje: wat lastig zeg.. Een gevoel en verstand kwestie.. Verstandiger is natuurlijk gewoon afwachten en nog niet met clomid beginnen. Wat je idd zegt, je weet niet hoe je partner er nu op reageert. Ik zou het zelf niet aandurven denk ik. Maar ik kan wel heel goed begrijpen als jullie nu al gewoon lekker beginnen met de clomid en er voor gaan @fiona: wat balen zeg! En meteen door naar IUI fijn dat je nu vast een beetje aan het idee kan wennen! @hier: vrijdag was mn temp al gezakt, gister ongi geworden morgen dus naar t ziekenhuis bellen en moet die dag meteen komen voor een uitgangsecho. Hopelijk hebben ze morgen nog een plekje vrij Eindelijk een mooie cyclus, 27 dagen. Daar ben ik erg blij mee, eindelijk iets wat goed werkt! Nu nog zwanger zien te worden
Zo afspraak is gemaakt, ik kan vandaag om 10:20u terecht. Hopelijk is de cyste verdwenen en kunnen we vanaaf weer beginnen met spuiten.
@dromertje ik zou idd ook nog even een doktersbezoek afwachten. Al begrijp ik dat de verleiding groot is. @flora ik hoop voor je dat de cyste weg is. Succes. @fiona mooi dat je al wat aan het iui idee went. Balen dat het misschien moet. @Billie Hoe gaat het? @hier as vrijdag mijn derde echo. Ben nog steeds bang omdat het vorige keer rond deze tijd kennelijk mis ging. Had bij de controle van 9 1/2 week geen kloppend hartje meer toen. Zo bang voor herhaling. Zal zo blij zijn als alles nu goed is. Zal me meer vertrouwen geven.
billie.. gefeliciteerd! Ik lees af en toe nog wel mee meiden, maar toch lastig reageren als je die periode alweer voorbij bent. Voel wel met jullie mee, weet nog goed hoe het allemaal gevoelt heeft.
begrijp je onzekerheid chanan, hopelijk is de echo er vlug en ben je gerust gesteld. flora, en hoe was het bij de gyn? is de cyste weg? terug beginnen spuiten? Hier erug op het wachtbankje,vandaag last van krampen zoals ik mijn ongi moet krijgen. vind het raar omdat het nog veel te vroeg is om iets te voelen.
@chanan: ik begijp je onzekerheid! Hopelijk vrijdag ook weer een mooie echo en kun je wat meer gaan genieten mijn duimen draaien! @xenia: wanneer heb je je ei gehad? Misschien zijn het nog wa krampen van je eisprong? @hier: yessss we mogen verder! De cyste was verdwenen zometeen dus weer de eerste spuit zetten!
flora mijn eisprong was vrijdag of zaterdag. joepi blij voor jou dat de cyste weg is op naar de volgende ronde!
@chanan...niet vergeten te genieten he! @xenia..je ziet niet alleen op het wachtbankje! @flora.....wat superfijn dat jullie verder kunnen en de cyste verdwenen is! En hier....afgelopen dagen beetje ziekjes geweest,dus vandaar nie veel online......maaaar mijn cyclus is nu al langer dan de afgelopen maanden!De laatste maanden werd ik op dag 21 al weer ongi,we zitten nu op dag 24 al!Dus óf Clomid helpt idd mijn cyclus uit te stellen,óf er is een andere reden ... (té erg,maar kheb vanochtend zw.test gedaan...uiteraard omo wit,maar voor mijn gevoel ben ik gewoon 3dg "over tijd" !!!) Dr zit niets anders op dan gewoon wachten....ppff valt nie mee!!! Fijne dag allemaal
Je hebt je eitje toch ook wat later gehad dan normaal? Dan verschuift je nod antomatisch ook dus wie weet was je nog gewoon te vroeg met testen! Hopelijk over een paar dagen wél een mooie rose test @xenia: spannend! Wanneer wil je gaan testen? Heb je verder al last van kwaaltjes? @hier: spuiten is weer begonnen, het blijft een beetje een gedoe.. Omdat ik het zelf dus niet durf en ml mij spuit. Nu moet ik regelmatig savonds weg, dus het is een heel geplan. Er mag maar max 26u tussen twee spuiten zitten.. Hopelijk dit keer weer gewoon een snelle eisprong, dan hoef ik maar tot volgende weer woensdag ofzo te spuiten..
@ Dromertje: Ik snap je frustratie en dilemma..maar ik zou toch wachten op de arts. Je weet maar nooit...en elke ronde is er weer eentje teveel, maar je wil ook geen risico lopen lijkt me? Maar lastig hoor! Ben benieuwd hoe het verder gaat bij jullie! @ Flora: jammer van je ongesteldheid, maar je had het al verwacht! En wat een goed nieuws dat de cyste weg is! Lastig idd dat geplan met het zetten van de spuiten. Hopelijk heeft het snel en goed resultaat. @ Anoniempje: bedankt voor je felicitatie! Hoe voel jij je? @ Xenia: hoe is het met je krampen?? Spannend! @ Chanan, begrijp dat je het spannend vindt voor je eerste echo! Maar hoe dan ook, je hebt het toch niet in de hand. Alleen die teleurstelling zou natuurlijk wel erg zijn. Ik duim mee op een goed kloppend hartje! @ candy: jammer dat je test negatief was, maar wie weet! Wel fijn dat je cyclus nu langer is. Dat is al beter natuurlijk. Ga je over een paar dagen anders weer testen als je niet ongesteld bent geworden?? @ hier, ik voel me prima. Soms wel een beetje moe, vooral 's avonds na 21.00 wil ik graag naar bed. Maar verder niet echt veel last! Vanmiddag komt moeders voor moeders, dus ik heb nog een digitale test gedaan die ik nog had liggen (moest toch urine opvangen voor hun bezoekje! ) en nu staat er 3+ dus dat is leuk! Nog maar 2 weken tot de eerste echo! Het nieuws hebben we aan sommige mensen al verteld. We zijn altijd erg open geweest over al het vervelende nieuws, dat we dit met de hele goede familie en vrienden ook willen delen. Ook als het misgaat hebben we hun dan hard nodig! Dus dan wordt het ook steeds wat echter als je het kan delen. Maar het blijft onwerkelijk hoor. Fijne dag meiden!! (en heer!)
Billie, ik herken het vertellen heel erg goed hoor, voelt toch ook heerlijk dat het eindelijk gelukt is!! Jullie wondertje groeit nu in jou hoe bijzonder is dat! Geniet ervan.. Hier toch maar besloten de clomid niet te nemen. Maandag bij de HA geweest en die begon wederom over het gewicht van mijn partner, toch maar gelijk de grond ingeduwd want we gaan echt niet weer het hele riedeltje af. Ze is kerngezond en ja heeft een licht gewicht maar dat is ze al vanaf haar geboorte net als onze dochter Sandy. Maar goed 25 sept mogen we terug naar onze held Dr van D. dankzij hem loopt Sandy er nu rond en hopelijk mogen we van hem snel weer beginnen met de Clomid.
dromertje groot gelijk dat je bij je standpunt gebleven bent hoor, soms kunnen ze echt zo moeilijk doen he. duimen da tje op 25 septe goed nieuws krijgt en mag starten! billie da klinkt veelbelovend. wij zeggen als we zouden zwanger zijn dat we het zouden verzwijgen tot 12 weken, maar ik betwijfel ook wel als we dat zouden kunnen. zo'n leuk nieuws is gezellig om te delen en wordt je superblij van flora idd dat kan een heel gedoe zijn hoop dat je snel een mooi eitje hebt hoor! kfcandy hier moet ik na mijn eisprong 14 dagen bijrekenen en dan zou ik mijn ongi moeten krijgen maar kben meestal een dag of 2 3 later. hier denk ik nog niet teveel aan testen mijn NOD is pas 21 september ver weg van mijn bed show gisteren was ik met de auto aan het rijden en plots kreeg ik weer hevige ongipijn, dat werd dan soort vans teken maar wel hevig, gingen ze iets langer duren ging ik even moeten aan de kant gaan. Maar zo plots dat ze kwamen, zo plots waren ze weg... Nu vandaag niet veel krampen heel even echt neit lang maar heb wel terug witverlies, mijn hoop verdwijnt nuja nog even geduld en we zien dan wel
Vrijdag de 13e.....net ongesteld geworden.... Ik baaaaaaaaaal zo!!En nu nog werken van 8.00 tot 20.00 uur ook, wil eigenlijk gewoon in bed kruipen en er niet meer uit komen! Sorry dames (en heer) ik moest t ff kwijt! Hopelijk hebben jullie allemaal een fijnere dag vandaag! X
oooh kfcandy dat is idd niet leuk! een hele dikke diggieknuf! en juist zo lang werken is niet leuk he. hier is mijn dag niet anders verlopen of anders en met de rest?
@chanan: hoe was je echo? @kfc: ah wat balen zeg hopelijk volgende ronde meer succes! Hoe lang was je cyclus nou? @dromertje: verstandige keus om nog even af te wachten en niet zelf met clomid aan de gang te gaan! Hopelijk kunnen jullie snel officieel starten! @xenia: hoe voel je je, heb je een idee of het raak is of niet? @hier: niet veel bijzonders eigenlijk spuiten gaat goed, mn buik heeft nu alleen wat gevoelige plekjes. Maar dat trekt wel weer weg! Hopelijk is het snel maandag ben erg benieuwd hoe ik nu reageer.