Hallo meiden, dit is al de 18e ronde en ik word er nu wel een beetje moedeloos van Er zijn zeker meer meiden die al zo lang of langer proberen zwanger te worden... Wie van jullie was er spontaan binnen 2 jaar zwanger? Ik weet dat het soms wat langer kan duren, maar 18 rondes klinkt wel heel lang Liefs
Heey meis, Balen he, dat lange wachten. Ben je al bij een gynaecoloog geweest? Ikzelf zit in ronde 11 en begin ook al een beetje ongeduldig te worden en me af te vragen of er iets mis is... Blijf de moed erin houden hoor meid! Liefs, Mama in spe.
In november zijn we bij de huisarts geweest. Ze hebben het 'je weet wel' van mn mannetje onderzocht en dat was gelukkig uitstekend Ik moest van de huisarts een half jaar temperaturen, want ze verwijzen je niet eerder door naar het ziekenhuis na anderhalf jaar. Ik snap dat aan de ene kant ook wel, maar die anderhalf jaar daar zitten we ook zo al aan. Je begint nu toch wel een beetje onzeker te worden, maar ik probeer zeker positief te denken! Een ander is na één of twee rondes al zwanger (hartstikke mooi natuurlijk), maar dan denk je, waarom wij niet?? Pff.. Jullie zijn dan ook al best een tijdje bezig! Al bij de huisarts geweest dan? Liefs
Hey Mum83, Wat is dat naar he, als het zolang duurt... Ik weet precies hoe je je voelt. Wij hebben nu een prachtige dochter van 13 maanden oud, maar het duurde bij ons 18 rondes voordat we zwanger waren! We waren net aan het praten samen of we niet toch eens langs de HA zouden gaan, en toen bleek ik zwanger. Na al die rondes was het zo onwerkelijk, niet te bevatten eigenlijk. Maar dus inderdaad 'gewoon' spontaan, na 1,5 jaar! Het kan dus wel!! Ik hoop voor je dat ook jullie snel jullie wonder ontvangen (en wij hopelijk ook weer snel...!)
Wat is dat een verrassing hé als je het op dat moment niet verwacht Super dat jullie nu een mooie dochter hebben! Hopen dat jullie snel de tweede mogen verwachten Nu maar hopen dat het bij ons deze ronde (18) ook raak is! Het zal vast wel goed komen, maar het duurt nu wel een beetje lang en je geduld begint ook op te raken. Maar het is fijn om te horen dat het bij jullie is gelukt na anderhalf jaar! Dat geeft me weer hoop
Wij hebben er 29 rondes over gedaan om uit eindelijk net op de drempel van IUI spontaan zwanger te raken Heel veel succes, ik hoop dat het snel raak is bij jullie
Dank je! Het komt bij ons ook vast wel een keertje goed Jullie hebben echt lang op jullie kleintje moeten wachten zeg!
Heel veel succes allemaal! Wij zijn er naar mijn idee ook al zoooo lang mee bezig. Terwijl het lijkt of iedereen in de omgeving spontaan zwanger is geworden
Hee Mum, Allereerst wat kl#te dat je ook al zo lang wacht . Ik weet hoe verdrietig het is om steeds weer teleurgesteld te worden. Ik vind het wel een beetje raar dat jouw HA je pas na 1,5 jr doorverwijst. Meestal gebeurt dit al na 1 jaar, hoewel dat tempen wel heel handig is, want dat laten ze je anders in het zkh toch eerst doen. Ik ben zelf uiteindelijk 2,5 bezig (geweest?) en ben nu zwanger geraakt in ronde 30. Mocht je er behoefte aan hebben dan kun je ook in het mmm gedeelte van dit forum verder kletsen. Daar zitten heel veel meiden die heel lang bezig zijn (geweest) en jij staat toch min of meer met 1 been in de mmm. Ik hoop dat je alsnog heel snel zwanger bent!!
Ik raakte in ronde 26 (!!!) spontaan zwanger. Wij hadden intussen alle onderzoeken gehad maar alles was in orde dus we werden voorlopig wer naar huis gestuurd. Het kán dus! Wij mochten overigens, als we na 2,5 jaar nog niet zwanger waren, wel terug komen voor bijv. IUI. Sterkte meid! Ik ken het gevoel zo goed dat de moed je soms in de schoenen zakt .
Ook ik weet wat je bedoeld. Om er gek van te worden.......... Wij hebben al heel wat onderzoeken gehad. Hopelijk mogen we allemaal snel zwanger raken.
Na 1 jaar proberen mag je je laten doorverwijzen naar de gyn hoor, hoef je geen 1,5 jaar voor te wachten! Aangezien je nette cyclussen hebt, heb je waarschijnlijk wel een eisprong. Ik hoefde ook helemaal niet te tempen, gingen direct bloedprikken. Ik zou dus gewoon de doorverwijzing vragen, het kan ook iets heel anders bij jou zijn tenslotte waar je met tempen niet achter kan komen. Hier duurde het 19 ronden de eerste keer en 2e keer was het direct raak.. nu weer wachten.
Ik ben zwanger geworden om en nabij ronde 70... Maar ehh, half jaar tempen is echt niet nodig. Het zh waar ik liep vond tempen helemaal niet nodig en keek niet eens naar het lijstje dat ik had bijgehouden. Als je een jaar bezig bent OF er een reden is waaruit zou blijken dat er 'iets' zou kunnen zijn moeten die achterlijk eigenwijze huisartsen je gewoon doorsturen. Succes!!
Iedereen bedankt voor de super lieve reacties!! Wat zijn er veel van jullie na een lange periode toch 'spontaan' zwanger geworden zeg! Het is VERSCHRIKKELIJK dat lange wachten, maar jullie hebben er een mooi wondertje voor terug gekregen Inderdaad raar dat mijn huisarts me niet eerder dan anderhalf jaar doorverwijst naar het ziekenhuis. Volgens hem mocht dat tegenwoordig niet eerder... Wel een beetje begrijpelijk. Maar ja, dat half jaar is ook alweer bijna voorbij Temperaturen heeft bij mij volgens mij ook niet veel nut. Ik snap dat de gynaecoloog op papier wil zien of je werkelijk wel een eisprong hebt, maar ik heb rond die periode een paar dagen lang ontzettende buikpijn en ik heb al een aantal rondes ovulatietesten gebruikt en ik heb wel degelijk een eisprong!! Bij mn mannetje was alles goed en dan denk ik "zal er bij mij iets niet goed zijn?" Misschien moeten we nog wel even geduld hebben, maar elke maand wordt de teleurstelling groter net als bij velen van jullie. Ik hoop snel een keer zwanger te zijn! En dat wens ik jullie allemaal ook!!
Voor degene die toch na een langere periode spontaan zwanger zijn geraakt... Hebben jullie de eileiders toen ook door laten spoelen of nie? Daar ben ik wel heel benieuwd naar! Liefs
Ja klopt Ik had een HSG 2 maand voor ik zwanger raakte van mijn zoon Het is de meest irritante onderzoek die ik ooit heb meegemaakt...
Ik hoorde van een vriendin van mij ook al dat het best pijnlijk was Het maakt de kans op zwangerschap natuurlijk wel groter. Af en toe denk ik "zullen mn eileiders verstopt zijn?" Al de 18e ronde en nog niet zwanger... Ik voel de eisprong elke maand ontzettend goed, maar als de eileiders verstopt zouden zitten heeft het nog niet veel nut.
Mijn cyclus is erg onregelmatig en ik ben na een jaar naar de HA gegaan, die heeft mij direct doorverwijzen en zei dat ik moest gaan tempen, want daar zou de gyn om vragen. MAAR... ik werd na 2 weken al opgeroepen en mijn gyn zei: gooi dat tempkaartje maar weg, want dit is niet HET probleem. Hij zag gelijk al aan de cyclusdagen wat het probleem was. ER zijn wat onderzoekjes geweest en momenteel zit ik tweede ronde clomid.