Wie heeft er een IVF of ICSI gehad in AMC??

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Mama-in-love, 3 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mama-in-love

Mama-in-love VIP lid

11 mei 2010
    7.354
    158
    63
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Hoi allemaal!

Ik heb gisteren een uitnodiging gehad voor een bijeenkomst waarin de recepten worden uitgedeeld en de behandeling wordt ingepland.
    Weet iemand hoe lang de behandeling daarna nog duurt (tot de start van de behandeling bedoel ik) Of kom je dan weer op een soort wachtlijstje?
    En moet je eerst een maand aan de pil??

Ik hoop dat iemand me kan helpen!!

2. Mama-in-love

Mama-in-love VIP lid

11 mei 2010
    7.354
    158
    63
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Het lijkt erop dat het er niet veel zijn :) Waar zijn dan al die wachtlijsten voor :D

3. Miepie80

Miepie80 VIP lid

6 mei 2007
    8.101
    4
    0
    Joekie, bij mij zijn de behandelingen al weer even geleden (laatste ICSI in mei '10 en laatste terugplaatsing van cryo's bijna een jaar geleden). Kan geen precies antwoord geven over je vraag over hoe lang de wachttijd is na de voorlichtingsbijeenkomst, alleen dát er wel een wachttijd is (was destijds bij ons in najaar '08 bijna geen wachttijd, maar voor onze tweede poging 4 maanden wachttijd).

Wanneer je kan starten hangt ook af van of je alle onderzoeken al hebt gehad die er nodig zijn (en dan ook in het AMC; onderzoeken die van belang zijn die je al in andere ziekenhuizen hebt gehad, willen ze opnieuw doen).

In het AMC volg je meestal het lange protocol. Dit houdt in dat je ergens aan het eind van je cyclus begint met decapeptyl spuiten. Aan het begin van je volgende cyclus heb je dan een uitgangsecho om te kijken of alles rustig is en als die echo OK is begin je dan met de stimulatie. Alles samen was ik beide keren ongeveer 20/25 dagen aan het spuiten. Je hoeft niet aan de pil.

Hoop dat het niet te lang wachten zal zijn. Mijn ervaringen met het AMC zijn op zich goed, al moet je achter sommige dingen wel echt zelf aan en je mond open trekken, anders blijf je achteraan de rij hangen ;). Sommige artsen zijn heel fijn en lief, andere heel zakelijk en kortaf - verpleegkundigen zijn echt schatten. Heel heel veel succes!!

4. Mama-in-love

Mama-in-love VIP lid

11 mei 2010
    7.354
    158
    63
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Bedankt voor je reactie! Wij hebben de wachttijd al achter de rug. 25 aug hebben we de bijeenkomst. Ik was benieuwd of er daarna nog een wachttijd is.
    Dit omdat je daarna pas ingepland wordt... Je krijgt wel de recepten mee. Wel lekker dat je niet aan de pil móet want dat scheeld weer een maand...

5. Mama-in-love

Mama-in-love VIP lid

11 mei 2010
    7.354
    158
    63
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Nog een vraagje.. Hoeveel dagen voor het einde van je cyclus begin je ong met de decapeptyl? Ik heb de 25ste namelijk de bijeenkomst en moet de 30ste ongie worden...

6. Miepie80

Miepie80 VIP lid

6 mei 2007
    8.101
    4
    0
    Bij mij werd bij de bijeenkomst pas de eerste afspraak ingepland, waarna nog een paar onderzoeken gedaan moesten worden. Hoop dat je gelijk mag starten, maar stel je er niet teveel op in! En bel er nog eens achteraan anders, vraag bij de CVV of je dan inderdaad direct kan starten. Ik voelde me vaak een zeur, maar het werkt uiteindelijk alleen maar in je voordeel als je veel van je laat horen en achter alles aan belt!

Ik heb een cyclus van 25 dagen en startte geloof ik op dag 18, dus ongeveer een week voor ik weer ongesteld moest worden. Succes!

7. Mama-in-love

Mama-in-love VIP lid

11 mei 2010
    7.354
    158
    63
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Oke, ik zal ze eens bellen...
    Ik zou namelijk niet weten wat voor onderzoeken er nog gedaan moeten worden..

8. mari

mari Fanatiek lid

9 jun 2007
    1.078
    0
    0
    noord-holland
    ik heb ook de eerste icsi daar gehad. toen was er inderdaad nog niet zo'n lange wachtlijst. ik moest wel aan de pil.
    maar kwam door een erg onregelmatige cyclus door mn schildklier.
    na het intake gesprek dus 3 a 4 maanden moeten wachten en toen gingen ze alles inplannen.

ik zou ze inderdaad gewoon opbellen ;)
    je kan ze trouwens ook mailen, heb ik ook wel eens gedaan. dan kreeg ik ook best wel snel antwoord
    heel veel suc-6!

9. Mama-in-love

Mama-in-love VIP lid

11 mei 2010
    7.354
    158
    63
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Ik heb maandag telefonisch contact met 1 van de artsen!
    Op 25 aug zit ik namelijk op cyclusdag 24 en dat is de datum (eigelijkcd 23) dat je begint met prikken.
    Als dat nu mag van de artsen komen al de echo's, punctie en tp in mijn vakantie te vallen en dat zou ik wel heel erg prettig vinden ivm werk!
    Ik heb de behandeling al eens gehad dus weet hoe het er aan toe gaat en ook hoe ik mezelf moet prikken...
    Nu maar hopen dat de arts het goed vind!!!

10. Mama-in-love

Mama-in-love VIP lid

11 mei 2010
    7.354
    158
    63
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Verdere onderzoeken hoeven er trouwens niet meer gedaan te worden behalve misschien bloed onderzoek..

11. Mama-in-love

Mama-in-love VIP lid

11 mei 2010
    7.354
    158
    63
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Jaahh!! Ik mag starten deze cyclus met de deca! Dat wil zeggen op 23 aug! Heerlijk hoor!
    Ze hebben vandaag nog een baarmoedermond kweekje afgenomen en nu moeten we alleen beide nog bloed onderzoek doen op HIV en hepatitis! Heerlijk! :D

12. mari

mari Fanatiek lid

9 jun 2007
    1.078
    0
    0
    noord-holland
    wat spannend! heel veel suc-6!

Deel Deze Pagina