Micro Tese in Buitenland

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by marymary, Apr 26, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. marymary

marymary Actief lid

Dec 16, 2011
    100
    9
    18
    Zijn hier mensen met ervaringen met micro tese ? Bij mijn man is azoospermie geconstateerd. Zijn testeron en andere waarden zijn goed en de uroloog kon op scan en verdere testen niet echt een oorzaak vinden, alleen dat zijn testikels wat kleiner zijn als normaal. Nu zijn we aan het informeren naar mogelijkheden en kijken naar TESE en andere mogelijke behandelingen. Na lezen / informeren horen we dat er in het buitenland (bijv Duitsland en Turkije) betere resultaten zijn met micro tese... klopt dit ? Heeft iemand hier daar ervaringen mee ? Alle advies en info is welkom

2. one of kind

one of kind VIP lid

Feb 14, 2006
    22,149
    278
    83
    Mijn ex heeft dit in UZ Brussel gehad zonder resultaat toen wel.

3. nana1980

nana1980 Fanatiek lid

Aug 27, 2010
    1,044
    1
    0
    NULL
    NULL
    marymary, ik heb precies dezelfde vraag!!! Ik lees/leef met je mee....

4. marymary

marymary Actief lid

Dec 16, 2011
    100
    9
    18
    Is er verder niemand die iets kan vertellen over het verschil van Tese en Micro tese ? ervaringen of advies ? alles is welkom. We zijn heel erg aan het twijfelen of we de Tese in Nederland gaan doen of Micro tese in het buitenland.. we kunnen wel advies of ervaringen of extra info gebruiken :) En klopt het dat na een Tese 6 maanden herstel nodig is dus bijv dat als we deze maand Tese zouden doen en geen goed nieuws dat we dan een half jaar moeten wachten voordat we micro tese kunnen doen? Alle reacties/advies heel erg welkom ! ? Bedankt

5. nana1980

nana1980 Fanatiek lid

Aug 27, 2010
    1,044
    1
    0
    NULL
    NULL
    Zoals gezegd: hier dezelfde vraag. Vind je het ook zo confronterend dat we zelfs onder lotgenoten een "uitzondering" zijn? Tenminste, afgegaan op het weinig aantal reacties? Hoever ben jij inmiddels met info? Ik denk dat wij nog's een gesprek met onze uroloog gaan voeren om nog wat extra voorlichting. Mocht ik meer weten ,de zal ik aan je denken...

Sterkte!

6. one of kind

one of kind VIP lid

Feb 14, 2006
    22,149
    278
    83
    Waarom meiden maken jullie geen afspraak in UZ Brussel.
    Het gesprek kost als je het zelf moet betalen 23 euro!
    Maar je weet precies waar je aan toe bent en geloof me Prof Tournaye is echt de koploper in dit alles.
    Er komen mensen van Koeweit naar UZ Brussel voor hun kundigheid.
    Lijkt me dat dat wel 23 euro waard is heh.

7. one of kind

one of kind VIP lid

Feb 14, 2006
    22,149
    278
    83
    Nana meid uitzonderingen zijn jullie niet hoor.
    Maar veel meiden zijn "helaas" al verder moeten gaan en met donorzaad moeten starten.

8. nana1980

nana1980 Fanatiek lid

Aug 27, 2010
    1,044
    1
    0
    NULL
    NULL
    One of a kind, bedankt voor je tip, fijn dat je ook concreet bent over de kosten, dat helpt me al weer meer over de streep....en ja, donorzaad is ook een optie maar voor ons niet, dat gaat voor ons te ver. En ik heb het gevoel dat er niet veel mensen zijn die dat al op voorhand uitsluiten zoals wij.....

Liefs, nana

9. one of kind

one of kind VIP lid

Feb 14, 2006
    22,149
    278
    83
    Ik zal niet zeggen dat moet je echt doen hoor.
    Eerst wilden mijn ex en ik het ook niet maar uiteindelijk ben IK blij met de beslissing maar die is erg persoonlijk.
    Ik raadt je wel echt aan om eens naar Prof Tournaye te gaan , hij zal je direct zeggen hoe hoog de kans schat enz en dan is het nog jullie beslissing.
    Maar voor dat bedrag hoef je het niet te laten om op gesprek te gaan toch:)

10. annaatje

annaatje Fanatiek lid

Oct 18, 2010
    1,644
    0
    36
    NULL
    NULL
    Mijn man heeft tese gehad in uz gent
    Helaas zonder resultaat. Gebruiken nu donorzaad
    Succes

11. nana1980

nana1980 Fanatiek lid

Aug 27, 2010
    1,044
    1
    0
    NULL
    NULL
    @one of a kind: ja, ieder maakt daarin eigen keuzes. Voor ons is het een principiële kwestie, we willen kinderen maar alleen van onszelf. Dat besluit staat heel erg vast voor mij. Maar nogmaals, respect voor ieders keus..
    @annaatje: ben benieuwd waarom jullie voor gent kozen en niet voor Brussel of dusseldorf??

Wij hebben al een succesvolle Tese achter de rug maar het zaad is op dus nu overwegen we micro Tese voor maximaal resultaat.....

12. Mirandje81

Mirandje81 Actief lid

Jul 1, 2011
    282
    1
    18
    Wij zijn bezig met verzekering want ze vergoeden waarschijnlijk of niks of een deel voordat we naar uz brussel gaan anders sta je zo voor de kosten en dat moeten we echt eerst uitzoeken jammer genoeg, heb al een prijsindicatie gevraagd bij uz brussel maar dat was al 2 weken geleden en dat laat echt op zich wachten helaas xxx

13. nana1980

nana1980 Fanatiek lid

Aug 27, 2010
    1,044
    1
    0
    NULL
    NULL
    weet jij hoe ik me moet aanmelden: bellen naar uroloog of naar gynaecoloog? Heb geen idee hoe het werkt...

14. one of kind

one of kind VIP lid

Feb 14, 2006
    22,149
    278
    83
    Nana ik heb je gepbt.

+32 2 477 66 99
    info@brusselsivf.be

Hier naartoe bellen of mailen en vragen voor een afspraak bij Prof tournaye.
    ;)

15. A1981

A1981 Lid

Apr 16, 2013
    85
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hai meiden,

Wij zitten in dezelfde situatie. Geen zaad gevonden bij mijn vriend, wij hebben wel volgende week de echo bij de uroloog om te zien of daar iets mis is. In juni hebben we vervolgens intake bij Dr. Scholtes in Dusseldorf. Daar hebben ze veel meer ervaring met TESE en Micro TESE dan in NL. In NL wordt TESE alleen in Nijmegen en Amsterdam uitgevoerd en volgensmij, maar weet ik niet zeker, doen zij helemaal geen Micro TESE. In feit wil Micro zeggen dat de techniek vele malen verder in kan zoomen en daardoor meer kans geeft om zaadjes te vinden in de teelbal.

Maargoed, wij hebben dus nog geen ervaring met de behandeling, vraag is bij ons nu ook nog of er een obstructie zit of dat er een probleem is met de aanmaak van zaad.

xx

16. nana1980

nana1980 Fanatiek lid

Aug 27, 2010
    1,044
    1
    0
    NULL
    NULL
    hee meid, ben benieuwd waarom je gekozen heb voor Dusseldorf en niet voor Brussel of Gent? Ik weet inderdaad helaas alles af van TESE (of beter gezegd: mijn man) en we hebben goede ervaring met Nijmegen maar nu het zaad op is, willen we opnieuw alle opties bekijken....ik blijf alleen twijfelen tussen Dusseldorf, Gent en Brussel....

17. A1981

A1981 Lid

Apr 16, 2013
    85
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey Nana,

Ik heb persoonlijke verhalen gehoord over Dr. Scholtes die heel positief waren, daarna Gegoogled, veel verhalen gelezen. Toen kwamen wij eigenlijk tot de conclusie dat Dusseldorf en Gent een goede optie zijn. In de tussentijd had ik al heel prettig mailcontact gehad met Dr. Scholtes en dat heeft ons over de streep getrokken om een afspraak te maken voor het intakegesprek, die hebben we dan dus volgende maand.

Tevens is Dusseldorf ook nog wat praktischer voor ons, omdat het twee uurtjes rijden is, Gent ligt dan toch wat verder weg. Maar dat gaf niet de doorslag hoor :). Het waren echt de ervaringen en het contact.

Moeilijke keuzes allemaal he? Ik vind het allemaal best lastig en ingewikkeld, wat moet je doen, wie vind wat, hoe moet je alles regelen... etc. Ben heel benieuwd hoe onze achtbaan gaat rollen als we er straks in zitten. Eerst nu stap 1, de uroloog volgende week.

xx

18. nana1980

nana1980 Fanatiek lid

Aug 27, 2010
    1,044
    1
    0
    NULL
    NULL
    spannend voor jullie!

Ja, lastige keuzes...van iemand anders op dit forum hoorde ik weer dat Brussel beter is dan Gent (althans, beter aangeschreven staat op dit vlak) dus nu weet ik helemaal niet meer wat ik moet doen:(....heb ik ook nog 's een vent die er niet bepaald werk van maakt om dit helder te krijgen. Maar goed, ik ga in ieder geval binnenkort met hem naar de uroloog in Nijmegen om alles even door te nemen en van daaruit maar weer een vlgd stap..

sterkte!

19. Mirandje81

Mirandje81 Actief lid

Jul 1, 2011
    282
    1
    18
    Wij hebben eindelijk een prijsindicatie gehad maar dat valt toch nog echt vies tegen hoor pffff vooral pgd en ivf zijn wel prijzig dat had ik niet verwacht dit kreeg ik toegestuurd vanuit uz brussel ;

De prijzen voor PGD zijn
    - 100€ openen van het dossier
    - 150€ consultatie genetica
    - 175€ consultatie CRG
    - 3250€ ontwikkeling van de PGD test

Per IVF/PGD cyclus:
    - 4300€ voor de IVF
    - 2500€ voor de genetische analyse van de embryo’s

Dat is toch ff schrikken zeker als verzekering maar een deel vergoed en daar zit tese niet bij en hormonen en onderzoeken niet dus wij gaan maandag eerst ff langs verzekering voor we iets besluiten pfff het is een lange frustrende weg hoor dat wel beetje ontmoedigend soms maar je weet waar je het voor doet xxx

20. Mirandje81

Mirandje81 Actief lid

Jul 1, 2011
    282
    1
    18
    Niemand een reactie ? Of advies of tips ? Xxx

Share This Page