Zijn er hier mensen die met de pil zijn gestopt, ongesteld zijn geworden en daarna direct hun eisprong hebben gevonden en wellicht direct zwanger zijn geraakt? Bij mijn 1e ben ik eerst 3 maanden gestopt met de pil voordat we het probeerde, maar dit keer ben ik gestopt, wacht ik nu tot ik ongesteld word en ga dan direct beginnen met ovulatietesten. Ik vroeg mij alleen af of 't uberhaupt wel kan om direct een eisprong te hebben nadat je net gestopt bent met de pil. Of dat je eerst een maand moet wachten zodat je lichaam 1x 'uit zich zelf' ongesteld is geworden.
Ja hier, na de ontrekkingsbloeding meteen een eisprong op, ik gok ergens dag 14 en ook meteen zwanger. Ik ben 14 jaar non stop aan de pil geweest en dacht zelf ook dat dit dan onmogelijk zou zijn. Maar het kan dus
Ja hoor, meermaals gelijk na t stoppen twee weken later een eisprong en ook zwanger geraakt in ronde 1. Nooit hoeven ontpillen
Hier ook, ik wachtte op mijn ongi maar bleek al 6 weken zwanger Ook ik dacht: na 11 jaar pil gaat dat maaaaaanden duren.
Ja hoor hier zelfs zonder bloeding ertussen. Ik dacht 5 weken “overtijd” bleek ik net 3 weken zwanger te zijn (10 dpo)
Nee hoor kan prima. Ik hoop dat je snel je cyclus terug hebt (want dat kan ook per keer dat je stopt met hormonale anticonceptie verschillen) of dat je over een weekje of 4 positief test
Op welke dag zijn jullie gaan testen met ovulatietesten (voor de dames die ovulatietesten gebruiken). Gewoon rond dag 10?
Ik rond dag acht maar heb soms al op dag 10 mijn piek. Als je echt met testen in de weer wilt dan zou ik de eerste maand testen vanaf dag 8 om te zien wat er gebeurt maar als je net begint met het hele baby avontuur zou ik je het liefste aanraden om gewoon vaak seks te hebben met je partner en de testen even te laten voor wat het is
Ik ben na onttrekkingsbloeding niet meer ongesteld geweest tot baby een week of 10 was? Ik weet dat ik paar weken na stoppen van pil nog dacht, nu moet je datum van menstruatie goed gaan noteren voor als het dan... Maar ja. Die dag kwam niet. Ik had er niet aan gedacht de datum van stoppen te noteren, dus kwam bij intake VK niet verder dan 'ergens in de eerste helft van die maand...?'. Lang leven de termijn echo.
Bij mijn vorige zwangerschap was die op dag 24 met een cyclus van altijd 30 dagen. Vandaar dat ik dacht op dag 10 beginnen, maar misschien dat ik dit keer dan ook wat eerder begin. Tijdens mijn vorige zwangerschap was het de 1e ronde raak met ovulatietest dus die ga ik eerst wel gewoon gebruiken en vind het ook prettig werken.
ik heb mijn eisprong altijd heel duidelijk gevoeld, zo rond de helft van de cyclus. Ik hoop dat dat nu ook weer zo is.
Ik had direct na stoppen met de pil een cyclus van 28 dagen. Toen nog 2 maanden condooms en daarna 1e ronde zwanger. Ik ben 9 jaar aan de pil geweest toen. Oh ja, na beide bevallingen ook weer na 4 weken een eisprong.. met volledige bv. Heel stom want was dus ook gelijk weer ongesteld..
Hier ook meteen weer een eisprong. Bij de 1e wel 1x ongesteld geworden, cyclus van 34 dagen. Toen zwanger. Bij de 2e meteen na onttrekkingsbloeding zwanger (Geen ovulatie testen gebruikt). Bij de 3e heeft het 3 maand geduurd. Toen wel ovulatietesten gebruikt en een cyclus tussen de 30 en 35 dagen.
Op welke dag begonnen jullie dan met ovulatietesten? Bij mij vorige zwangerschap deed ik dit op dag 10, maar nu weet je natuurlijk niet hoe je cyclus is, dus is het dan verstandiger om al eerder te beginnen?