Hoi allemaal, Ik weet niet of ik in dit gedeelte van het forum goed zit. Ik hoor graag als ik mijn vraag moet verplaatsen. Ik heb volgende week een HSG en kijk hier best wel tegenop. Kan iemand mij vertellen of het erg pijnlijk is? Daarnaast een vraagje over sporten diezelfde avond. Ik heb 's avonds een basketbalwedstrijd. Weet iemand of dit kwaad kan? Groetjes van Bodille
Iedereen ervaart de hsg anders. Sommige vinden het de meest pijnlijke ervaring, andere ( ik ook) vonden er niks aan. Ik voelde wel wat, maar niet ondragelijk. Wel wordt aangeraden paracetamol van te voren in te nemen. (Denk mede omdat iedereen het zo anders ervaart) Ik ben daarna gewoon om de fiets naar me werk gegaan en de rest van de dag gewerkt. Als je er geen last van hebt zou ik gewoon lekker gaan sporten. Succes volgende week
Ik ben de ochtend na de HSG gewoon gaan hardlopen. Toch wel wat prikkeling in mn buik, maar was op zich goed te doen! Vond HSG zelf ook alles meevallen (al zal al dat gynaecologische gedoe nooit mn hobby worden)
Ik heb amper iets gevoeld van de HSG en heb daarna gewoon gewerkt en gesport. Maar het verschilt per vrouw hoe ze het ervaart. Ik zou zeggen: maak je van tevoren niet al te druk, neem vooraf een sterke pijnstiller, kijk even hoe het daarna gaat en beslis dan of je gaat basketballen. Succes!
Het is inderdaad denk ik voor iedereen anders zoals hierboven al gezegd wordt. Ik vond de hsg behoorlijk pijnlijk ondanks de pijnstillers. Bij mij was de pijn de hele dag nog wel aanwezig. Misschien dat het verschil is in dat mijn beide eileiders afgesloten waren en de druk daardoor hoger, toen begon bij mij ook pas de pijn. Ik denk dat je die dag gewoon moet aankijken hoe het voor jou is en hoe jij je voelt, kwaad kan het sowieso niet. Hopelijk heb je er geen last van en is de uitslag ook goed! Succes
Ik zou 24 uur van te voren beginnen met elke 6 uur 2 PCM 500mg in te nemen, dan heb je het evt pijnlijke gedeelte zoveel mogelijk geblokkeerd. Daarna zou ik kijken hoe het gaat, ik had een hsg onder narcose omdat ik meteen een asherman ok had. Dus ik kan niet zeggen of het zeer deed ja of nee, maar ik bleef links de hele dag een zeurderig gevoel houden ondanks de morfine. Naderhand bleek aan die kant flink gewerkt te zijn. Bekijk het daarna gewoon op je gemakje en beslis dan. Houd moed en suc6!
Heel erg bedankt voor alle reacties. Het doet me zo goed! Ik probeer me niet te druk te maken en rustig af te wachten. Ik kijk volgende week gewoon of ik daarna kan sporten. Liefs van Bodille
Het is voor iedereen anders, maar ik heb een schuimecho gehad en er zat niks verstopt ofzo maar ik zat tegen het plafond in het zh, en ben echt geen watje, heb als kindzijnde genoeg dingen in het zh meegemaakt wat niet prettig was. Ik heb daarna gewoon gewerkt maar had enorme buikpijn en heb s avonds de training met mijn hond ook af gebeld. Ik had overigens geen pijnstillers ingenomen. Succes in ieder geval!!
Vrijwel geen last gehad. Alleen een hevige menstruatie kramp toen beide eileiders vol zat met vloeistof. op advies van zkh heb ik een uur van tevoren pcm en naproxen geslikt.
Inmiddels ben ik geweest. Ik herkende de menstruatiekramp wat even heel heftig is. Verder valt het echt mee! Bedankt voor alle reacties! Iemand een idee hoe lang ik nu moet wachten? Aangezien mn eisprong er aan zit te komen haha... moet ik nu een maand wachten of kan ik gewoon deze maand nog proberen zwanger te worden? Eigenlijk ben ik dat vergeten te vragen! Stom!
Ik vond het heel erg meevallen. Ik had wel naproxen gekregen van te voren en na afloop. Het voelde heel kort een beetje als lichte menstruatiekrampen maar hoewel het best even duurde met alles goed naar binnen krijgen (het ging eerst even mis) was de pijn echt heel kort. Ik denk dat ik wel had kunnen sporten in de avond. Ik hoor ook wel van sommige vrouwen dat ze het vreselijk vinden dus ik zou nergens van uit gaan. Het hielp bij mij wel om gewoon te ontspannen. Het ergste van het hele onderzoek vond ik dat er een heel knappe co assistent in mijn doos stond te kijken... Edit: oh zie nu dat je al geweest bent, fijn dat het meeviel!