Clomid en cyste

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by EatPrayLove, Aug 31, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. EatPrayLove

Aug 2, 2016
    9
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vanochtend bij de gynaecoloog geweest, voor een tussentijdse controle.
    Eigenlijk had ik medicijnen voor 4 maanden mee naar huis gekregen zodat we even niet naar het ziekenhuis hoefden, maar ik vertrouwde het de vorige cyclus niet helemaal omdat ik zo'n enorme last had van buikpijn tijdens en na mijn menstruatie.
    Vanochtend bleek dan ook via de echo dat ik een cyste heb bij mijn eierstok. Dit eiblaasje is gegroeid tot bijna 3 cm, is toen gesprongen maar is vervolgens weer dicht gegaan, waarbij deze nu 2,3 cm is.
    Dit betekent dat ik komende maand geen clomid mag slikken, en misschien wel helemaal niet meer.
    Ik weet alleen niet zo goed wat de vervolgprocedure is, en baal enorm omdat we nog 2 x clomid konden gebruiken, dus weer 2 pogingen die we waarschijnlijk mislopen.

Iemand ervaring ?

2. LW85

LW85 Fanatiek lid

Jun 24, 2012
    4,082
    604
    113
    Hier een positief verhaal. Bij mij zate er een cyste van bijna 8 cm na gebruik van hormonen. Ik was helemaal down want dat betekende afwachten tot hij weg was anders niet verder, en dat kon 3 weken duren maar ook 6 maanden volgens de gyn.

Ik heb toen een kuur primolut gekregen om een menstruatie op te wekken en na mn volgende menstruatie was de cyste nog maar 1,3cm en mocht ik weer verder, al met al zat er maar 2,5 week tussen en dit had korter kunnen zijn als we niet op vakantie zouden zijn.

3. Dora26

Dora26 Fanatiek lid

Dec 8, 2014
    4,816
    108
    63
    Maatschappelijk werker
    België
    Hier ook een cyste gehad bij iui4, dus stop moeten zetten. Ik heb toen een strip de pil genomen en na mijn ongesteldheid was de cyste verdwenen, hier was ze wel kleiner dan 3cm.

Share This Page