Hallo dames (en heren)! Ik zag dat er al een LEO topic is, dus het spijt me dat ik een nieuwe aanmaak. Ik vraag me af of meer mensen zijn die na ALLE medicijnen (van Clomid, menopur tot Chonal F) nog steeds geen goede kwaliteit eitjes maken en gaan van geen eitjes tot ineens teveel. Ik heb volgende week een gesprek voor een LEO en eigenlijk is dat toch wel onze laatste hoop. De hormoonbehandelingen gaan bij mij te onvoorspelbaar en er is in de jaren nog geen goed ei geweest. Zijn er meer waarbij niets hielp en de LEO operatie succesvol was?! Wil zo graag nog een sprankeltje hoop hebben!
Hallo Yasmijn, Mijn verhaal is niet helemaal hetzelfde als dat van jou, maar toch wel enige gelijkenissen en daarom dat ik even reageer. Vorig jaar in april gestart met Clomid 50mg bij mijn gewone gynae, follikelmeting op dag 10 toonde een rijp follikel dus eisprong werd verwacht. Ik werd een dikke 2 weken later echter ongesteld en mocht op CD3 gewoon terug starten met Clomid en op CD10 terug op FM, wat bleek; het follikel van de maand ervoor was niet gesprongen maar uitgegroeid tot een cyste en in de andere eierstok zat weer een follikel klaar. Dit zou echter naar alle waarschijnlijkheid ook niet gaan springen en owv het toch wel "grillige verloop" werd ik doorverwezen naar fertiliteit. Daar werd ik na een spermaonderzoek van mijn vriend en een echo bij mij terug aan de Clomid gezet maar dit keer in combinatie met Pregnyl,zodat het eitje zeker zou springen. Die eerste maand lukte dat, er rijpte een follikel, er was een eisprong maar het bms was wel erg dun. Bijgevolg werd ik 14 dagen na mijn eisprong ongesteld. Dan weer terug aan de Clomid maar..... geen reactie. Ik moest een hsg ondergaan en toen daar alles goed bleek werd er overgegaan op spuiten, Menopur. Bijna 20 dagen heb ik gespoten, maar geen enkele reactie!!!! Het enige dat er overbleef was een LEO. Op 3 december had ik de operatie, en met succes want op 2 januari werd ik ongesteld (exact 14 dagen nadat ik mijn eisprong ook meende gevoeld te hebben). Er werd bij mij toen direct terug gestart met Menopur. De eerste ronde had ik een mooi eitje, voldoende dik bms en een goede eisprong, voor het eerst zat alles goed!! En in de 2e ronde was het prijs . Ik lees hier wel veel van meiden die ze na de LEO eerst zo "laten proberen", maar ik zou je dus het advies willen geven dit reeds vooraf al aan te kaarten bij je behandelende arts. Mijn arts zei destijds dat het effect van de LEO maar 3 maanden optimaal was, en dat daarna alles zich al terug begon "te herstellen". Daarom dat snel starten met stimulatie zeker een must is. Ik hoop dat je hier wat aan hebt, en ik wens je heel veel succes!!!
Ja ik herken dat wel! Dankzij mijn PCOS heb ik vaak gigantische cysten, vorige maand 2 van elk 5cm en 6 rijpende eicellen.. Erg pijnlijk! Ook ik heb menopur 22 dagen gespoten, hielp ook niks. Als ik wel een eisprong had was ik 5 dagen erna ongesteld! Ook door de primoluut heen als ik dat nodig had. De eerst volgende keer komt er dan ook Utrogestan bij. Ben heel blij te horen dat het wel is gelukt bij jou om zwanger te worden en ik ga zeker aangeven dat t misschien t beste is wel ook nog hormonen erna te nemen. Is LEO maar effectief voor een relatief korte tijd? Weet er nog niet zo veel van, heb mijn gesprek ervoor over een week. Heel erg bedankt voor je reactie, ik hoop dat het voor mij iets is dat eindelijk gaat werken! 😊
Ja als je zo snel na je eisprong ongesteld werd is Utrogestan hét middel bij uitstek. Ik heb dat ook genomen, maar dat was bij mij puur ter ondersteuning, er was eigenlijk geen indicatie. Het effect van de LEO is inderdaad maar tijdelijk, hoe tijdelijk is afhankelijk van persoon tot persoon blijkbaar. Het vervelende is ook dat niemand kan garanderen dat de LEO überhaupt iets helpt, het kan dus ook best dat je geen resultaat hebt, ofwel een zwak. Om die reden hanteerde mijn arts dus de werkwijze om snel tot actie over te gaan. De regel was dat ik binnen de 6 weken na de LEO ongesteld moest worden en dat er dan sowieso (ook al had ik uit mezelf wel een eispong gehad) gestart werd met hormoonstimulatie. Werd ik in die 6 weken niet ongesteld werd er iets gegeven om de maandstonden op te wekken en werd dan gestart met de stimulatie. Ik ben erg blij met deze aanpak, zeker als ik lees dat het niet overal zo gaat. Ik denk wel dat je zeker moet durven voor jezelf opkomen en laten blijken dat je zelf wat opzoekingswerk gedaan hebt en gehoord hebt bij anderen hoe het hen verging. Bij mij heeft de LEO dus zeker het gewenste resultaat gehad maar ik ben er ook 100% van overtuigd dat dit enkel en alleen mede door de kordate aanpak geweest is...
Jep, na 5 dagen word ik ongesteld als ik een eisprong heb gehad. Dat is nu een paar keer gebeurd en eindelijk mag ik de eerst volgende keer Utrogestan gaan proberen! Maar dat zal pas na de operatie zijn, want ik heb nog cysten zitten waardoor we nu niet verder gaan. Aan de telefoon zei de arts dat ze eerst wilde kijken of t zonder hormonen kon, dus zal zeker aangeven dat ik graag ook meteen wil beginnen met stimuleren. Ik kan soms een beetje over me heen laten lopen dus heb mn partner gevraagd om me bij te staan, haha! Dan moet t goed komen 😁 Ik hoop dat het dan uberhaupt gaat werken bij me!