Hoi meiden, Ik heb afgelopen week te horen gekregen dat we stoppen met iui en door gaan met ivf aangezien de kwaliteit van manlief alsmaar slechter lijkt te worden. Het ziekenhuis wou mij nog even de tijd geven om uit te zoeken naar welk ziekenhuis ik verwezen zou willen worden aangezien ze in mijn ziekenhuis geen ivf doen. Gisteren heb ik dit doorgegeven aan mijn ziekenhuis en zij zullen dan een brief naar het ziekenhuis van mijn keuze sturen om mij aan te melden voor ivf. Mijn vraag is eigenlijk, hoe lang heeft het bij jullie geduurd vanaf de verwijzing tot jullie daadwerkelijk op gesprek konden in het nieuwe ziekenhuis en hoelang tot de daadwerkelijke ivf stimulatie begon?
Hier, UMC Utrecht, geloof ik een maand of 2 voor het eerste gesprek. Wij zijn hier eerst voor IUI gegaan, maar voor IVF was toendertijd geen wachtlijst, dus na de IUI konden we gelijk door. Weet niet hoe het nu is...
de VU gaf mij aan als ik na de IUI naar hun zou overstappen dat er tussen het moment dat mijn inschrijfformulier binnen zou komen en het starten een maand of drie zou zitten.
Ik ging van het westeinde naar medisch centrum kinderwens, mocht binnen 2 weken op gesprek komen en toen mocht ik eerstvolgende cyclus stapten. ze hebben geen wachtlijst. Succes!
Wanneer wij ons aan gemeld hebben weet ik niet meer (is alweer bijna 4 jaar geleden) maar ik weet wel dat wij in september toen het aller eerste gesprek hebben gehad en dat ik in december begon met de hormonen. Dit alles was in het SFG in Rotterdam. mvg
Begin december kregen wij te horen dat het ICSI bij ons moest worden, met kerst al gestart met het slikken van de pil, begin februari eerste injectie gezet.
Wij zijn naar Dusseldorf gegaan, waar we na een gesprek direct konden beginnen. Mijn man had ook slecht zaad en de arts raadde hem aan Profertil te nemen (te bestellen in de duitse apotheek, wel duur helaas). Zijn zaad verbeterde hierdoor aanzienlijk!! 2 capsules per dag. Ook niet meer in bad/sauna/hottub (wat we nogal vaak deden)/ geen stoelverwarming in de auto en rustig aan met de alcohol hielpen. Verder zei hij dat IVF voor ons niet zo zinvol was imv dat slechte zaad, maar IcSI wel. We hebben daar in Dusseldorf ook IMSI bij gedaan, zodat je alleen het beste zaad pakt. We hadden toen meer bevruchte eicellen! Zie link. IVF Düsseldorf | IMSI Misschien heb je iets aan bovenstaande! Groetjes M