Hé dames, Ik ben nieuw hier en ik ben op zoek naar lotgenoten die net als ik geen eisprong krijgen en heel moeilijk te stimuleren zijn. Wij zijn in juni officieel twee jaar ‘bezig’ – waarvan 1,5 jaar met hormooninjecties - en in al die tijd heb ik slecht één keer een eisprong gehad. Ik ben benieuwd of het bij jou uiteindelijk is gelukt om regelmatiger tot een eisprong te komen en vooral hoe. Ik heb net weer een ronde van 2,5 maand Menopur hormonen spuiten achter de rug die helaas is geëindigd in overstimulatie. Zo gaat het bij mij iedere keer: alles of niets. Ons traject voelt hierdoor ontzettend hopeloos. De arts stelt nu IVF voor en daar zie ik als een berg tegenop (want: eindstation..). Ik heb geen totaal geen vertrouwen meer in ons traject en benieuwd wat wij - naast hormonen blijven spuiten - nog meer kunnen doen of laten onderzoeken. Alle tips en info is welkom!
Wat ontzettend vervelend zeg! Bij mij duurde het wel wat lang voordat de eicellen gingen groeien met Gonal F (ICSI PGD), maar niet dat er geen eisprong kwam of “teveel” ging groeien. Hebben jullie na de overstimulatie ook al eens gekeken naar een escape IVF? Dan is je 2,5e maand spuiten met hormonen in ieder geval “niet voor niets” geweest.
Ik kan me voorstellen dat het een lastige afweging is om te maken. Maar 1 eisprong in 1,5 jaar is wel erg weinig. Misschien nog eens vragen hoe ze de kansen met ivf inschatten? Je hebt met ivf ook gewoon meerdere pogingen en je kan altijd nog pauze nemen tussendoor als dat beter voelt. Succes!
Heb je alleen menopur gebruikt of ook andere soorten? Wellicht dat dat kan helpen? Of wellicht ‘eerder’ je pregnyl of ovitrelle? Mijn eitjes bleken veel eerder ‘rijp’ dan de normale curve, dus ik spoot de laatste keer al bij 15 mm pregnyl en had dan een mooie eisprong. Ik was ook slecht te stimuleren en heb bemfola gebruikt. Als de laatste ronde voor mijn zwangerschap niet in een eisprong had geresulteerd, waren we naar een ander merk overgestapt. Volgens mijn dokter kan dat helpen om de boel weer even wakker te schudden en beter te laten reageren. Als dat dan niet zou werken, zou voor ons inderdaad ook ivf de volgende stap zijn geweest. Dat vond ik ook mega erg, want inderdaad, laatste station... Hoewel ik uiteindelijk veel minder lang bezig ben geweest dan jij, snap ik je frustratie. Ik heb in 7 rondes uiteindelijk ook maar 2x een eisprong gehad, waarvan maar 1 op het juiste moment... ik vond het al uitzichtloos. Ik hoop dat mijn verhaal je een beetje hoop geeft. Heel veel succes!!!
Ja hier. Eerst met Clomid, gebeurde helemaal niks. Toen op OI overgegaan. Duurde de eerste paar keer heel lang met veel ophogen en dan bam overstimulatie. En later zelfs met heel weinig overstimulatie. Zoals je zegt, alles of niets. Eerste icsi poging 6 follikels, 6 eitjes waarvan 4 embryo's die ingevroren werden. 2e icsi kan je zien in onderschrift. 63 follikels, 48 eicellen, 41 bevrucht waarvan 17 embryo’s en de eerste was raak.
Hoi Daantje, Bemfola ken ik nog niet dus die ga ik even noteren. Ik heb eerder een jaar lang Ovaleapp gespoten. Dat was bij een regionaal ziekenhuis waar we in behandeling waren bij de gynaecoloog. Omdat ik zo moeilijk te stimuleren ben, hebben zij voorgesteld om fertiliteitskliniek Isala mee te laten kijken met ons traject als second opinion. Het voelde voor ons beter om het traject dan maar helemaal daar voort te zetten en sindsdien spuit ik Menopur. Ik heb nog maar één keer een eisprong gehad en dat was met Ovaleapp i.c.m. Ovitrelle. Het is inderdaad ontzettend frustrerend.. Vooral omdat we voor mijn gevoel iedere keer worden afgewimpeld met 'geduld hebben'. Dat hebben we nu inmiddels wel bewezen maar de aanpak werkt gewoon niet.
Hé Featherr, Wauw, wat een mooi nieuws voor jou! Had jij voor de icsi poging al wel vaker een eisprong gehad? Want dat houdt mij nu zo tegen om naar IVF te gaan. Het voelt voor mij dat we onze kansen gaan verspillen als het voor die tijd niet lukt om een eisprong op te wekken. Ik maak me namelijk bang over de kwaliteit van mijn eicellen aangezien die al bijna 2 jaar niets doen.
Nee hoor. Geen enkele keer hebben we een eisprong op kunnen wekken. Wij zijn ook na een half jaar overgegaan op icsi! Dus ik snap niet dat jouw ziekenhuis zo lang blijft doorgaan
Ik heb net in een andere groep ook gepost: Ik ben vorig jaar april ‘20 gestart met OI op basis van Letrozol, 4x - geen eisprong. Daarna wachtlijst voor volgend ziekenhuis (VU)) en toen over op Clomid, ook 4x - waarvan 2x wel eisprong en 2x niet. Ik heb, omdat ik het allemaal zo lang vond duren, contact opgenomen met een acupuncturist. En raad eens: ineens na 1,5 jaar had ik na een cyclus van 30 dagen een spontane bloeding, nu al op dag 3! En mag dus vandaag starten met de volgende stap. Ga zo naar het ziekenhuis voor een echo en dan verder met hormonen spuiten.. maar lees veel over ondersteuning van acupunctuur. Wellicht het proberen waard?
Hé Linds, dat is zeker het proberen waard! Ik heb direct een afspraak gemaakt. Had er al meer goede verhalen over gehoord. Dank voor je berichtje! Hopelijk zag je echo er goed uit.
Ik heb acupunctuur en fertilieitsmassage laten toepassen en kreeg hierdoor een cyclus.Hierdoor op een natuurlijke wijze zwanger geraakt.Op Freya staat een lijst met therapeuten die dit toepassen.Hopelijk heb je er iets aan.