clomid en follikel meting

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by Rabzy, Jun 23, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Rabzy

Rabzy Lid

Apr 15, 2014
    67
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi allemaal,

Ik ben vorige week dinsdag begonnen met Clomid 50mg CD3 tm CD7 nu moet ik as vrijdag pas langs voor de meting..Ik lees bijna overal dat je fm op cd10 is maar bij mij pas cd13

Bij de FA heb ik er niet over nagedacht maar gisteren dacht ik er opeens aan dat dat wel wat later is...Daarnaast gaf hij mij aan dat aangezien ik al twee kids heb het met de clomid heel hard kan gaan dus dat ze het goed in de gaten moeten houden dat het net te veel van het goede wordt..wat doen ze dan als je dus meerdere gerijpte eitjes hebt?

2. Jummymummy

Jummymummy Bekend lid

Jul 2, 2013
    511
    0
    0
    NULL
    NULL
    Als je meerdere gerijpte eitjes hebt dan krijg je het advies om niet onveilig te vrijen. Dan mag je die maand gewoon niet voor een baby proberen dus. Ik geloof dat ze de grens leggen bij 2 of 3 eitjes.

Nu heb ik t zelf wel eens gehad dat het ei al voor de eerste FM sprong. Dat was toen op Cd8 al. Das wel belachelijk vroeg hoor. Maar ik had al het vermoeden dat deze zou gaan springen en daarom hebben wij het die dagen voor de FM ook een aantal keer gezellig gemaakt. Ik kan je dat ook echt aanraden. De kans dat je te veel eitjes hebt is volgens mij niet zo heel groot. En een gemiste poging is echt heel zuur.

3. Jippie

Jippie VIP lid

Feb 3, 2007
    11,784
    776
    113
    Het feit dat je al twee kinderen hebt, heeft er niks mee te maken of je snel of traag op Clomid reageert. Dat staat totaal los van elkaar. Tevens is 50 mg de laagste dosis en heb je er niet zo heel snel overstimulatie mee.

Dus vrijdag voor een follikelmeting is vroeg genoeg. In het ergste geval zou je eisprong al geweest zijn, dus dan kun je van tevoren het beste beginnen met klussen. Succes!

4. julia80

julia80 Fanatiek lid

Jan 11, 2014
    4,611
    2,404
    113
    het komt af en toe wel voor dat 50 mg tot overstimulatie leidt. Bij mij iig wel; namelijk tot 4 eitjes, mocht toen idd niet vrijen!
    Daarna gehalveerde dosis gekregen; twee keer zwanger geraakt met 25 mg.
    Je eerdere zwangerschappen hebben er idd niets mee te maken hoe je erop reageert. Bij ons het in het zks is protocol om eerste keer op dag 11 of 12 te plannen. Bij mij was overigens de eisprong altijd pas ruim daarna (ook bij de overstimulatie), maar dat is heel wisselend per persoon,
    succes!

Share This Page