Hoi meiden, Ben begonnen aan m'n derde ronde Clomid. De eerste 2 rondes hebben niets uitgehaald. Ik krijg helemaal geen echo's en volgens mij is dit zeer uitzonderlijk. Ik moet wel bloedprikken en m'n temp bijhouden, maar that's it. Na de eerste poging clomid 50 kreeg ik nog duphaston, maar nu ook niet gehad. Gebruiken er hier meer dames Clomid zonder controle echo's? Liefs, Pop
Hallo poppenkop, ik gebruik ook Clomid 50mg. ik krijg ook geen fm metingen/ controles. Maar bij mij slaat de clomid wel aan. Als hij niet aanslaat lijkt me dat inderdaad minder prettig.
Ik heb ook Clomid geslikt zonder follikelmeting. Ik vond dat ook raar, je wil toch weten hoe je lichaam op de hormonen reageert? Maar dat was blijkbaar niet nodig.
Tijdens de ronde met 50 heb ik wel echo gehad en al snel de conclussie getrokken dat ik hier niet op reageerde, maar wel duphaston gekregen. Nu zegt m'n gyn, ik ben voorzichtig met het opvoeren van de dosis omdat er kans is op meerlingen en dan doelde hij op 3 of meer. Dan denk ik: waarom dan geen echo's, wat nu als er nu ineens 5 follikels op springen staan? Niemand die dit dan weet, niet heel handig. 2 kids is prima, maar 3 of meer wordt wel een ander verhaal . Snap dat dit uitzonderingen zijn, maar toch. Hebben jullie je gyn gevraagd waarom er bij jullie geen follikelmeting wordt gedaan?
Ik slik nu voor de tweede maand clomid 50 dit sloeg afgelopen maand aan, goede eisprong gehad en gevolgd met de echo. Nu twee maanden zonder echo. Heb daar zelf een goed gevoel over. Zou die eerste maand niet willen doen zonder echo maar helaas is elke gyn of fert arts anders... Als je je onprettig voelt moet je dat aangeven en dan kunnen ze je daar misschien in tegemoet komen? Succes!
Volgens worden bij mij geen fm gedaan om het zo natuurlijk mogelijk te laten verlopen en ze er bij mij uit gingen dat Clomid aan zou slaan, omdat ik geen bijzonderheden heb (behalve geen eisprong), maar verder niets kunnen vinden tijdens alle onderzoeken.
Hallo meiden, Bij mij worden ook geen fm-metingen gedaan. Wel is er in de eerste ronde met gebruik van clomid, progesteron gemeten. De uitslag hiervan was super goed. Als wij na de 5e ronde geen positief resultaat hebben moet ik weer naar het ziekenhuis (emc rdam). Wat ze dan van plan zijn weet ik niet. Hopelijk hoeft het niet zover te komen en is het voor die tijd raak.
Oké, als ik het nu zo lees begrijp ik dat het normaal is MITS je al een eisprong met Clomid hebt gehad. Ga het toch maar even aankaarten bij m'n gyn.
Ik ben afgelopen maandag bij de Gyn geweest om te kijken voor hulpmiddelen om zwanger te worden. Ik heb PCOS. Ik ben nog maar 3 maanden gestopt met de pil, maar omdat ik weet dat ik het heb mag ik al gaan starten. Nu heb ik bloedtesten gedaan en daar wacht ik nu nog op. en dan krijg ik medicatie. Ik verwacht dat ik Clomid krijg. Maar zijn daar veel bijwerkingen van?
Ik gebruik ook Clomid en heb geen controle echo's gehad. Wel in de 1e ronde bloedprikken en 50 mg bleek goed voor een eisprong. Daarna zonder bloedprikken en ronde 2 was ik zwanger, miskraam met 8 weken. Nu zit ik in de 3e ronde na de miskraam en geen controle echo's. Dus het is normaal.
ik mag ook met clomid beginnen en hier doen ze pas echo's met 150mg...daarvoor niet. is groene hart zh