Spermakwaliteit?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Dina, 23 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dina

Dina Lid

20 aug 2011
    58
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey iedereen,

Ik hoop echt dat iemand me kan geruststellen want ik maak me toch wel zorgen. Ik neem al een tijdje clomid omdat ik geen eisprong had, toch werd ik tot nu toe niet zwanger. Nu hebben we mijn vriend zijn zaad laten testen op beweeglijkheid en hoeveelheid. De hoeveelheid was goed (36 miljoen per ml, gemiddelijkde is 20 miljoen zei ze), maar de beweeglijkheid was 39%. De gynaecoloog zei dat 50% beweeglijk 'normaal' is ... Weet iemand in welke mate ik me zorgen moet maken en of er nog een kans is op normale bevruchting? De gynaecoloog zei van nog een tweede staal binnen te brengen omdat zo één staaltje maar een momentopname is. Morgen begint mijn vruchtbare periode ... maar ik heb er toch geen goed oog op met het zaad van mijn vriend. Ben best een beetje teleurgesteld.
    Groetjes en bedankt voor jullie reacties.

2. Engeltje1

Engeltje1 Niet meer actief

Ze gaan indd nooit uit van 1 zaadtest.
    Mijn man heeftook verminderd zaad. Weinig en slecht beweeglijk.
    Spontaan kunnen wij niet zwanger worden. 3 zaadtesten uiteindelijk gehad en zwanger van 1e ici.

Ik zou de 2e test ven afwchten. Bij ons verbeterde het steeds!

3. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.466
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    39 procent is niet heel slecht hoor! Zeker niet met zulke aantallen. Je hebt zeker reden tot goede hoop. En wie weet is de volgende keer nog wel iets beter. Maar ook als dat niet het geval is gaat het vast goedkomen met jullie!

4. Dina

Dina Lid

20 aug 2011
    58
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor jullie oppeppende woorden. Engeltje: Ik ben heel blij voor jou dat je uiteindelijk zwanger bent geworden!! Hoe lang heb je moeten wachten op de IUI? Ik hoop ondertussen dat de tweede keer (spermatest) ook veel beter is. Ik heb hem in ieder geval al onder zijn voeten gegeven omdat ik weet dat hij geregeld eens een biertje te veel op heeft. Ik denk wel dat dit er een grote invloed op kan hebben hé? Hij ging er in ieder geval op letten. Ik wil gewoon zo graag een kindje, maar ja, het is het wachten waard he?
    Vele groetjes en nog eens bedankt!

5. Dina

Dina Lid

20 aug 2011
    58
    0
    0
    NULL
    NULL
    Merah, ook voor jou proficiat met je zwangerschap!!!

6. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.466
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Dank je wel! Ik vind het soms moeilijk (voor anderen) om hier te blijven schrijven. Het lijkt me soms confronterend. Toch hoop ik een zinnige bijdrage te kunnen leveren en misschien kan mijn geschiedenis ook hoop p voor anderen. Hoop snel ook raak bij Jou!

7. Engeltje1

Engeltje1 Niet meer actief

Dank je wel. Wij hebben icsi gehad, omdat iui bij ons geen zin had, het zaad was te slecht.

Wj gingen in juli naar de dokter (1e test) in oktober naar de gyn (2e test) in december 3e test bij gyn en omdat het ziekenhuis toen 3 maanden dicht ging ivm verbouwing hebben wij in april onze eerste ICSI gehad. Best snel dus!

Dit kan natuurlijk bij jullie ook zo zijn! Alcohol kan wel invloed hebben ja, net als roken enzo.

Mijn man drinkt dan niet, roken deed hijnog wel maar minder. Hij mocht niet meer in bad. En slikte oa vitamine pillen, Zink, foliumzuur enz.

Je weet nooit zeker of het geholpen heeft, maar baat het niet schaad het niet..

Ik heb ook een beetje hetzelfde als merah, het is best confronterend maar ik hoop indd ook dat ik meiden die dit doorstaan een beetje hoop kan geven,

Toen ik de allereerste test hoorde, zakte de grond onder me voeten weg en dacht ik nooit moeder te worden, maar er zijn zoveel positieve verhalen die mij ook goed hebben gedaan :)

Ik hoop dat je snel mag beginnen en nog sneller moeder mag worden ;)

Succes!! En het is zeker het wachten waard. Xx

8. Aislyn

Aislyn Fanatiek lid

16 feb 2011
    2.448
    1
    38
    Dordrecht
    Hoi Dina,

Helemaal niet slecht hoor. Je moet het zo zien, 50% van 20 miljoen is 10 miljoen beweeglijke zaadjes, en 39% van 36 miljoen is ruim 14 miljoen beweeglijke zaadjes. Je vriend heeft dus eigenlijk beter dan normaal zaad als je het zo bekijkt. Misschien als hij stopt met drinken dat het nog beter wordt, maar echt niets om je zorgen om te maken. Ik zou ontzettend opgelucht zijn als ik jou was!!

Deel Deze Pagina