clomid en meerdere follikels?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Sjulie, 1 sep 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sjulie

Sjulie Fanatiek lid

17 jun 2010
    1.998
    0
    0
    lerares biologie
    tussen eindhoven en tilburg
    Sinds enkele weken weet ik dat ik PCOS heb.
    22 augustus ben ik begonnen met Clomid 50.

Afgelopen maandag mocht ik naar de gyn voor een inwendige echo om te zien of het aangeslagen is. Tijdens de echo kwam er in iedere eierstok een follikel in beeld! 16,5 en 17 mm groot.

Vandaag mocht ik nog eens op controle. Clomid staat er om bekend eitjes langer door te laten rijpen en dus iets groter groeien.
    Vandaag hadden ze de grote van 20 en 23 mm.

Nu is mijn vraag, zijn er meer mensen die door clomid meerdere eitjes in rijping krijgen, en was dit eenmalig of kwam het vaker voor?

2. babyhope

babyhope VIP lid

23 jun 2009
    16.199
    1.082
    113
    Vrouw
    Mama
    somewhere
    hey meiss als je meer follikels hebt wil het natuurlijk niet zeggen dat er in al die follikels een eitje in zit he`
    het kan natuurlijk wel maar niet altijd hoor..
    dus als je 1 follikel hebt en er zit geen eitje in kan ie zoiezo niet bevrucht raken..

meestal krijg je wel wat meer follikels ja door de medicatie haha ik heb er nu zo`n 25 in totaal hahahaha maar ben dan ook met ivf bezig:)

3. Sjulie

Sjulie Fanatiek lid

17 jun 2010
    1.998
    0
    0
    lerares biologie
    tussen eindhoven en tilburg
    Dat ze leeg zijn kan idd ook nog, maar 2 van mijn gyns zeiden dat als ze zo gelijk en ver oprijpen het vaak wel volle follikels zijn.

ben benieuwd, 2 is leuk, 1 is ook geweldig :D

4. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.473
    4.924
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    2 follikels kan idd. Betekent dus 2 keer zoveel kans voor jou!!!
    (en een iets grotere kans op een tweeling)

5. babyhope

babyhope VIP lid

23 jun 2009
    16.199
    1.082
    113
    Vrouw
    Mama
    somewhere
    lets hope so meiss:):)

6. pcootje

pcootje VIP lid

17 jun 2009
    5.888
    0
    0
    In ons hutje.
    Ik heb met clomid 2 keer 2 follikels gehad van dezelfde grote, in beide gevallen ben ik niet zwanger geworden.
    De kans op een meerling is dan natuurlijk wel groter, maar als je er geen probleem mee hebt moet je er voor gaan ;)

7. julia6

julia6 Fanatiek lid

6 feb 2008
    3.639
    0
    0
    Gelderland
    Hier meestal 3 follikels met clomid 50. Heb 2 kindjes lopen hier, geen tweeling en ook veel rondes met dus 3 follikels, een eisprong en geen bevruchting...

8. luukske

luukske VIP lid

5 sep 2008
    6.682
    0
    0
    verpleegkundige
    limburg
    hier ook een echte Clomid-verslaafde....

heb altijd wel 2 of meer eitjes gehad met Clomid, onze zoon was van een tweeling, vorig jaar een MK van 1 vruchtje, in jan.2010 een MK van een 2ling(had een overstimulatie, mocht eigenlijk niet zwanger worden die ronde), en deze beeb is ook eigenlijk van een 2ling....(maar deze zwangerschap is mbv spuiten in stand gekomen).

als het goed is heeft je gyn je ook gezegd dat de kans op een meerling iets groter is tov een natuurlijke bevruchting....

Deel Deze Pagina