zorg

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door kickk, 29 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kickk

kickk Actief lid

3 mrt 2012
    403
    0
    0
    NULL
    NULL
    Pfff ik weet het niet meer... Is het uberhaupt nodig om aanvullend te laten verzekering met het oog op het starten van ivf in januari? Of wordt dit in de basis door elke verzekering vergoed (zoals ik het nu lees wel namelijk).
    En kies je voor een restitutie of natura verzekering?

Wie weet dit? Word er gek van!

2. vogel

vogel Actief lid

23 okt 2009
    276
    0
    0
    Gelderland
    3x een IVF behandeling zit en blijft in de basisverzekering. Alleen de voorwaarden zijn aangescherpt: Alleen vrouwen tot 43 jaar hebben straks nog recht op vergoeding van IVF-behandelingen. En vrouwen tot 38 jaar mogen bij de eerste twee pogingen maar één embryo teruggeplaatst krijgen.

Een aanvullende verzekering kan wel handig zijn voor vrijwillige bevalling in het ziekenhuis en kraamhulp.

3. kickk

kickk Actief lid

3 mrt 2012
    403
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja ik snap het.

Dit is bij mij allemaal niet van toepassing. Ik ben (bijna) 33 en ik mag toch maar 1 terugplaatsing ivm een halve baarmoeder. Daarnaast hoeft het zaad van mijn man niet ingevroren te worden en heb ik een medische indicatie om in het ziekenhuis te bevallen (mocht het ooit nog eens lukken;))

Dus ik twijfel heel erg wat te doen.

Mocht ik ooit naar het buitenland willen voor een 2nd opinion ofzo...
    En wat is aan te raden restitutie of natura?

4. vogel

vogel Actief lid

23 okt 2009
    276
    0
    0
    Gelderland
    Ja best lastig... Bij een Natura verzekering krijg je de kosten alleen vergoed van ziekenhuizen/prive klinieken waarmee je verzekeraar een contract heeft. Bij een Restitutie verzekering mag je zelf kiezen waar je je laat behandelen, ook als de zorgverzekeraar daar geen contract mee heeft. nadeel is dat je af en toe dan de kosten wel moet voorschieten.
    Omdat je zegt dat je naar het buitenland wil, zou ik eerder denken aan een Restitutie verzekering. Volgens mij betaal je niet heel veel extra voor een Restitutie verzekering. Misschien handig om je eigen zorgverzekering even te bellen en hier naar te vragen?!? Misschien hebben zij al standaard met veel ziekenhuizen/klinieken in het buitenland contracten.

5. kickk

kickk Actief lid

3 mrt 2012
    403
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja dat is inderdaad wel een goed idee. Ik weet niet zeker of ik naar het buitenland zal gaan, maar ja je weet het nooit he...

6. Sophy

Sophy VIP lid

28 aug 2011
    5.881
    2.882
    113
    Noord-Holland
    Dan mss even kijken welk buitenlands zkh je heen zou willen en wie daar een comtract voor vergoeding mee heeft?

7. kickk

kickk Actief lid

3 mrt 2012
    403
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dat zal dan waarschijnlijk Gent of dd worden.. Ik ga eens kijken!

8. Tat76

Tat76 Fanatiek lid

20 jan 2011
    1.288
    0
    36
    Vancouver
    Bedenk je wel, net als wij net hebben ervaren, dat de medicatie onder je eigen risico valt en in 2013 is dat 350 euri :(
    Ondanks dat ivf pogingen in je basisverzekering zitten, snoepen ze eerst je eigen risico op.
    Was behoort ons echt een verrassing. Succes met je aanstaande behandeling! Hogelijk is het gauw raak!!

9. kickk

kickk Actief lid

3 mrt 2012
    403
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja dat las ik inderdaad ook ja:(:x

En met IVF zal dit wel helemaal opgaan denk ik..?!
    Maar voor zover ik nu kan zien, kun je je hier niet echt "tegen" verzekeren door een aanvullende verzekering.

10. Tat76

Tat76 Fanatiek lid

20 jan 2011
    1.288
    0
    36
    Vancouver
    Ben bang van wel. En ertegen verzekeren is volgens mij niet mogelijk.
    "Gelukkig" hebben wij eerder dit jaar wat onderzoeken gehad, dus een deel van ons ER was al op, maar alleen een dosis menopur is al bijna €500,- . Voordeel is dat als je in januari je ivf hebt, je wel meteen door je ER heen bent ! Hap geld in 1 keer is het helaas wel.

11. Kiekske

Kiekske Niet meer actief

Dit is een lastige situatie. CZ heeft een contract met Gent, maar niet met DD. Ze vergoeden Gent volledig, en DD maar 75% van hw nederlamdse tarief. Bij de restitutiepolis 100% van het nederlandse tarief.

PMA/ Menzis extra verzorgd voor (icm restitutie) vergoedt 100% van het nederlandse tarief vanuit de basis en 100% uit de aanvullende. Dat is dus 200% van het nederlandse tarief. Polis is wel een stuk duurder dan bij CZ, maar ja, als je daarentegen weer alles vergoed krijgt, scheelt dat wel veel natuurlijk. PMA bremgt zijn verzekeringen onder bij menzis, is dus precies hetzelfde, alleen goedkoper.

Succes met kiezen!

12. kickk

kickk Actief lid

3 mrt 2012
    403
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik moet me nog even goed gaan verdiepen waarom ik voor Gent, dan wel Dusseldorf zou kiezen. Kun jij t in t kort uitleggen Kiekse?

Deel Deze Pagina