Clomid en overtijd

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by Amch, Jan 3, 2019.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Amch

Amch Fanatiek lid

Jun 21, 2015
    1,014
    388
    83
    Hey dames

Dit is mijn 5e maand met clomid 100
    4 maanden cyclus van 29/30 dagen
    Nu op dag 31 en geen menstruatie te bekennen fertiliteits kliniek is dicht tot volgende week anders had ik gebeld
    Zijn er meer dames die overtijd zijn geweest op cyclusdag 10 een follikel meting gehad daar zaten er 2 van 13 mm
    Verder geen metingen gehad.
    Is dit normaal of heb ik gewoon geen eisprong gehad ik heb wel op dag 15 en 16 enorme buikkrampen gehad die ik vorige cyclussen ook had met me eisprong
    En helaas negatieve zwangerschap testen

2. Miles

Miles Fanatiek lid

Sep 22, 2013
    1,372
    885
    113
    Female
    Je weet dus niet of en wanneer er een dominante follikel is geweest? Ik kreeg wel drie metingen, allen om te checken wat de status van de follikels was. Heb je ovulatietesten gebruikt? Die zou ik er een eventuele volgende ronde wel bij gebruiken, dat geeft jouw meer zicht op het verloop van je cyclus.

3. Amch

Amch Fanatiek lid

Jun 21, 2015
    1,014
    388
    83
    Ja ik heb wel ovulatie testen gebruikt alleen heb ik hem gemist denkt ik aangezien ik steeds met ochtend urine teste wel had ik dag 15-16 erge buikkrampen die ik bij mr vorige cyclussen ook had met de eisprong ik krijg geen follikel metingen moet het zelf proberen alleen eerste 3 maanden metingen gehad.
    Dus het is denk ik dat ik geen eisprong dan heb gehad waardoor het uitblijft

4. Miles

Miles Fanatiek lid

Sep 22, 2013
    1,372
    885
    113
    Female
    Oh natuurlijk, dit is je vijfde ronde. Ik ga m’n tweede ronde in, vandaar meer metingen. Hoe lang is je LF doorgaans?

5. Jippie

Jippie VIP lid

Feb 3, 2007
    11,784
    776
    113
    Het kan zijn dat je geen eisprong hebt gehad, of dat je eisprong later was dan verwacht. Je kunt helemaal geen conclusies verbinden aan één follikelmeting. Soms krimpen follikels weer, of het duurt langer voordat ze doorgroeien. En bij hormoongebruik duurt het ook langer voordat ze springen. Je luteale fase kan per keer verschillen, die hoort tussen de 10 en 18 dagen te zijn.

Er is helaas geen peil op te trekken. Het feit dat je een aantal maanden een goede eisprong hebt gehad met Clomid, op een bepaalde cyclusdag, wil niet zeggen dat dat altijd gebeurt. Soms went een lichaam aan het gebruik, waardoor de dosis na verloop van tijd aangepast moet worden. Het is dus wel handig dat er regelmatig gecontroleerd wordt door middel van echo's. Ovulatietesten zijn bij PCOS niet altijd even betrouwbaar, met ochtendurine testen sowieso niet.

6. Amch

Amch Fanatiek lid

Jun 21, 2015
    1,014
    388
    83
    Op verzoek van de huisarts vanmorgen weer getest wat denken jullie

Attached Files:

7. Amch

Amch Fanatiek lid

Jun 21, 2015
    1,014