Wat is er bij jullie onderzocht in de MMM?

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by chantal85, May 3, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. chantal85

chantal85 Fanatiek lid

Jan 2, 2012
    3,310
    1
    38
    gezondheidszorg
    Dag allemaal,

Ik ben benieuwd wat er bij jullie is onderzocht in de MMM. Ik merk dat ons zkh niet verder gaat dan het standaard bloedoz op dag 3 en in de week na de eisprong, een echo en bij de man hetbzaadonderzoek.
    Bloedondezoek: gekeken naar:
    Bezinking
    hemoglobine
    hematocriet
    erytrocyten
    leucocyten
    trombocyten
    MCV
    MCHC
    MCH
    Neutrofiel abs
    lymfocyt abs
    eosinofielen abs
    basofiel abs
    monocyt ans
    TSH
    LH
    FSH
    Oestradiol
    Progesteron

Ik heb nu 4x een miskraam gehad en ook hier wordt geen nader onderzoek naar gedaan. Morgen moeten we weer naar het zkh en ik wil eigenlijk dat ze verder gaan kijken. Bij ons is er tot nu toe geen oorzaak gevonden voor de verminderde vruchtbaarheid. Ik weet dat de kans bestaat dat deze nooit wordt gevonden maar ik vind ook dat ze bar weinig moeite doen om verder te zoeken.

Wat is jullie ervaring, ben ik realistisch in mijn vraag of moet ik me er bij neerleggen?

2. jeskejes

jeskejes VIP lid

Feb 1, 2011
    8,580
    0
    36
    Eigen baas nu
    brabant
    Hier eerste gesprek echo, en toen 2 maal bliedprikken. Week na eisprong en bij ongi. Bij vriend 1x zaadonderzoek en alle uitslagen waren goed.
    Geen reden gevonden waarom t niet lukte. Had nog 2x een echo gehad en dat zag er goed uit. De gyn wilde met IUI beginnen, maar wilde eerst een kijkoperatie doen om te zien of alles doorgankelijk was en geen verklevingen.

En ik vind je wel realistisch met je vraag hoor. Ergens is er (misschien) een reden waarom t niet lukt en als t lukt dat t een miskraam wordt.

En miss verder kijken bij ander zh? Miss dat die meer willen en kunnen onderzoeken.

En ook al vinden ze niks, je weet wel dat t goed zit dan. (maar ja waarom lukt t dan niet he)

Succes morgen en dikke knuffel. Vind t zo erg voor je.

3. chantal85

chantal85 Fanatiek lid

Jan 2, 2012
    3,310
    1
    38
    gezondheidszorg
    Dank jes voor je reactie. Ik hoop gewoon dat ze mee gaan werken.... :(

4. jeskejes

jeskejes VIP lid

Feb 1, 2011
    8,580
    0
    36
    Eigen baas nu
    brabant
    Chantal ja hoop t zo voor he. Wordt wel tyd vind ik.

5. chantal85

chantal85 Fanatiek lid

Jan 2, 2012
    3,310
    1
    38
    gezondheidszorg
    Vind ik ook... ik hoop dat er nog meer reacties komen!

6. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

Feb 27, 2011
    5,738
    268
    83
    Beste Chantal, ik heb geen ervaring met miskramen, maar wat in mij opkomt: misschien moeten ze eens in de richting van de erfelijkheidsonderzoeken kijken? Je kunt dus wel zwanger worden, dat is op zich mooi, maar daarna gaat er dus iets mis. Daar moeten ze op focussen.
    Veel sterkte!

7. sjorsjette

sjorsjette Fanatiek lid

May 31, 2010
    3,251
    0
    0
    Docent
    Rotterdam
    @Chantal
    Meid wat een naar verleden joh! Knuff!

Wij hebben toen we de mmm in gingen 2x zaadtest gehad.. een cylcus lang inwendige echo's om ei groei/ontwikkeling te volgen... en de dikte van bms... verder is zuurtegr van bms getest.. ehmmmm pff idd bloedprikken..

Na de mk's/ma's en bbz ook erfelijkheids onderzoeken chrom. dat was het denk ik zo'n beetje.

Sjorsje

8. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

Feb 27, 2011
    5,738
    268
    83
    Oja, vergeet ik helemaal, wat ze bij ons hebben gedaan: zaadonderzoek, cyclus volgen dmv echo's en bloedonderzoek, samenlevingstest, HSG (=foto baarmoeder + eileiders met contrastvloeistof), laparoscopie. Die laparoscopie deden ze heel gericht, toen al duidelijk was geworden dat ik endometriose had.

In mijn ziekenhuis (UMCG) hebben ze volgens mij veel minder uitgebreid bloedonderzoek gedaan dan bij jou. Ik moest bijvoorbeeld hemel en aarde bewegen om mijn schildklierwaarden onderzocht te krijgen. Dus dat doen ze wel weer goed in jouw ziekenhuis.

9. sjorsjette

sjorsjette Fanatiek lid

May 31, 2010
    3,251
    0
    0
    Docent
    Rotterdam
    oh schildkleir is bij mij ook standaard onderzocht!

10. Sugarblossom

Sugarblossom VIP lid

Jul 23, 2010
    5,439
    11
    38
    Female
    Nederland
    Bij mij is er getest op Progesteron omdat ik 4 vroege miskramen heb gehad. Ik zat op het randje maar moest daar wel door lukken zeiden ze.

Verder hebben ze bij mij niks kunnen vinden alles is goed ook HSG was goed. Het rare is ze hebben maar 1x Progesteron getest wie weet was het de andere keer wel niet goed geweest en zou je daar wat voor kunnen krijgen. Ze deden alleen bij ons geen samenlevingstest in het ZH.

Omdat het zaad van mijn vriend super slecht is denk ik soms dat het zaadje gewoon niet sterk genoeg is was waardoor het zich in een vroege stadium afbreekt.

xxx

11. chantal85

chantal85 Fanatiek lid

Jan 2, 2012
    3,310
    1
    38
    gezondheidszorg
    Wat ik idd zo raar vind is dat ze dit allemaal 1,5jr geleden onderzoeken, toen was het goed dus gaan ze er domweg van uit dat het nu nog steeds goed is. Echt die NL zkh... Pfff. Volgende week maar bellen met een arts in duitsland die iemand me via een pb heeft aangeraden

12. Jufaman81

Jufaman81 Fanatiek lid

Aug 17, 2011
    2,098
    0
    0
    Leerkracht
    Noord-Brabant
    Bij mij is buiten het bloed, zaad, echo's en eisprong ook 2x samenlevingstest (beide negatief!! zonder verklaarbare oorzaak) gedaan en afgelopen week is het HSG-onderzoek gedaan, van het 2e zaadonderzoek krijgen we volgende week de uitslag.

Veel succes meid!

13. chantal85

chantal85 Fanatiek lid

Jan 2, 2012
    3,310
    1
    38
    gezondheidszorg
    Ja die samenlevingstest was bij ons ook prima, hsg prima, echo's prima, bloed en zaad prima. Maat in duitsland doen ze veel uitgebreider immunologisch onderzoek.

14. Jiska

Jiska Fanatiek lid

Mar 6, 2007
    1,477
    3
    38
    Overijssel
    Bij ons uiteraard het zaad van manlief en verder een echo bij mij gemaakt met één bloedonderzoek na de eisprong (Progesteron + antistoffen chlamydia). Daar kwam allemaal niets uit en toen hebben ze ons voorlopig naar huis gestuurd... Ben alsnog spontaan zwanger geraakt maar voel me nog steeds niet serieus genomen. Ik heb geen HCG gehad, geen onderzoeken naar evt. endo enz. Je zou zeggen dat ze in ieder geval verder proberen te kijken als de eerste onderzoeken niets opleveren.

Share This Page