Clomid en Pregnyl

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Katrien Duck, 15 sep 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Katrien Duck

Katrien Duck Fanatiek lid

15 sep 2006
    1.683
    0
    0
    Hallo,

ik ben gisteren (CD12) bij onze fertiliteitsarts geweest. Deze Cyclus heb ik Clomid 100 mg gebruikt, en we hebben gisteren te horen gekregen dat we hier Pregnyl bij moeten gebruiken.

Zaterdag ochtend moet ik zelf prikken, en dan zou zondagavond het moment moeten zijn??????????

Ik vraag me af hoe groot de kans op een zwangerschap nu is, en hoe ze dat zo precies kunnen zeggen...

Hebben er mensen ervaring mee, positief of negatief?

Liefs 'Katrien'

2. FunnyMe

FunnyMe VIP lid

8 jul 2006
    7.561
    0
    0
    Ik moest op zaterdag om 22 uur een pregnylspuit halen in het ziekenhuis (in mn bil, voelde er haast niks van) en maandag om half 1 had ik de eerste inseminatie. Of het positief is geweest weet ik niet...

3. Katrien Duck

15 sep 2006
    1.683
    0
    0
    Moet jij daarvoor naar het ziekenhuis??? Vreemd, ik moet het zelf doen... Heb een hele prikcursus gehad. ;)

Spannend hoor, afwachten maar....

4. elfje

elfje Fanatiek lid

11 mrt 2006
    1.964
    0
    0
    hai katrien duck,

ik zit nu aan mn 5e clomid cyclus (4x 50mg 1x 100mg)
    bij de afgelopen 2 keer heb ik ook 10000 eenheden pregnyl erbij gekregen. beide keren door een verpleegkundige gezet, 1 keer in mn been en gisteren kreeg ik hem in mijn bil..

vorige keer helaas niet het gewenste effect, het effect van deze spuit kan ik je over 2 weken melden!!

liefs elfje

5. FunnyMe

FunnyMe VIP lid

8 jul 2006
    7.561
    0
    0
    Ik mocht kiezen of ik het zelf wilde doen of dat ik het wilde laten doen. Ik vond het nogal eng om zelf te doen dus heb ervoor gekozen om het in het ziekenhuis te laten dpen.

6. Katrien Duck

15 sep 2006
    1.683
    0
    0
    Maakt ook niet uit wie het doet, als het maar werkt!!! Het is toch elke maand weer spannend...

Pregnyl geeft toch geen bijwerkingen verder??? Heb begrepen dat je de eerste 10 dagen een positieve test krijgt als je die zou doen?

Zal mijn mannetje maar niet laten schrikken, is geen leuk grapje. ;)

7. Marjo83

Marjo83 Fanatiek lid

24 mei 2006
    1.286
    0
    0
    Secretaresse
    Ergens in Drenthe..
    He 'Katrien' ;)

Ik spuit ook Pregnyl, en doe het net als jij zelf. Ik heb via het zkh een prikinstructie gekregen en moet hem zelf in m'n buik zetten, jij dan?

Afgelopen ronde heb ik het voor het eerst gebruikt, helaas zonder zwangerschap. Ik gebruik het om mijn luteale fase te verlengen, zit inmiddels aan m'n 5e kuurtje clomid, 4e x 100 mg. Hoeveel clomidcyclussen heb jij nu gehad?

O ja, door Pregnyl kan je zwangerschapstest indd vals positief uitslaan. Ik wilde na een weekje checken of het al uit mn bloed was en toen had ik een vet positieve test, het werkt dus nog wel even door!!!

Groetjes
    Marjo

8. Katrien Duck

15 sep 2006
    1.683
    0
    0
    Hoi Marjo,

ik moet ook in mijn buik prikken... heb al even geoefend in het ziekenhuis, en hoewel ik het wel een beetje spannend vind, weet ik zeker dat het wel gaat lukken morgenochtend.

Ik heb 3 kuren Clomid 50mg gehad, en ben nu met de 1e 100mg bezig. Dit is ook de eerste keer dat ik Pregnyl gebruik.... dus we zullen wel zien wat het ons gaat brengen....

We blijven hopen!

9. Fleur30

Fleur30 Actief lid

20 aug 2006
    100
    0
    0
    Hallo,

Ik vroeg me af, gebruiken jullie allemaal Clomid en Pregnyl om de luteale fase te verlengen of is Pregnyl ook nog voor andere dingen bestemd?

Elfje: ik lees dat jij 4x50 mg en 1x 100mg clomid gebruikt hebt. Waarom kreeg je pas na die 4x een hogere dosis? Kunnen ze dat niet al na 2 cycli zien of het werkt of hoe zit dat eigenlijk? Ik ben nl met de 2e ronde clomid 50 mg bezig, vanochtend een fm gehad en Clomid had goed z'n werk gedaan zei de gyn, nu maandag (dag 14) weer terug voor een fm...

Groetjes,
    Fleur

10. elfje

elfje Fanatiek lid

11 mrt 2006
    1.964
    0
    0
    hai fleur!

bij mij ging het bij de eerste 2 keer met 50mg goed... de 3e keer had ik pas op dag 23 een eisprong, en de 4e keer op dag 32 (!) .
    50mg werkte voor mij dus in eerste intantie prima, maar daarna steeds iets minder goed, vandaar dat de dosis nu verhoogd is.

ik heb pas de laatste 2 cycli pregnyl erbij gekregen. ik krijg dit om ervoor te zorgen dat mijn eitje ook echt springt!

liefs elfje

11. Katrien Duck

15 sep 2006
    1.683
    0
    0
    Ik gebruik Pregnyl om mijn eisprong op te wekken. Gisteren 's ochtends zelf geprikt, en vanavond zou HET moment moeten zijn.

Hoeveel uur na het prikken zou je een eisprong moeten krijgen? Donderdag waren mijn 2 eitjes zo'n 16 mm, dus ik ben zo bang dat ik misschien vanmorgen al een eisprong heb gehad.... Weten jullie hoeveel tijd er ongeveer tussen de injectie en de eisprong zou moeten zitten???

12. Fleur30

Fleur30 Actief lid

20 aug 2006
    100
    0
    0
    He Elfje,

Oke dus het kan bij mij nog alle kanten op. Ik dacht als het de eerste keer goed aanslaat zal het wel goed zijn maar ik lees dus nu dat dat niet zo hoeft te zijn helaas. Nou, ik ben benieuwd hoe het bij mij zal gaan deze ronde...

Ik ben afgelopen vrijdag geweest voor een fm en clomid had goed z'n werk gedaan zei ze, morgen moet ik weer terug voor een fm (dag 14). Ze zei dat we vandaag moeten beginnen met klussen dus vanavond gaan we maar weer eens aan het werk! Ik heb alleen wel al een paar dagen een hogere temperatuur, dat vind ik zo raar, ga nu meteen denken dat er iets niet in orde is of zo???

En jij moet dus nog twee weken wachten totdat je weet of de spuit effect heeft gehad... spannend!

Groetjes,
    Fleur

13. Katrien Duck

15 sep 2006
    1.683
    0
    0
    Vanmorgen (4 dagen voor NOD) kon ik me echt niet beheersen. heb een test gedaan. Negatief natuurlijk!

Voel me echt zo zwanger als het maar kan, zere borsten, moe, misselijk en humeurig. het zal de Pregnyl wel zijn.

Kunnen echt niks anders dan komend weekend afwachten, wat een spanning weer!

Liefs van mij

14. Marjo83

Marjo83 Fanatiek lid

24 mei 2006
    1.286
    0
    0
    Secretaresse
    Ergens in Drenthe..
    O wat naar zeg! Hopelijk heb je gewoon nog te vroeg getest! Welke test heb je gebruikt? Veel sterkte om de komende dagen door te komen, 't is zo slopend!

15. Niet meer actief

Ik ben na 2 rondes Clomid + pregnyl zwanger geraakt. ;)
    Daarvoor slikte ik alleen Clomid , maar mijn eitjes sprongen niet.

16. senna1979

senna1979 Fanatiek lid

3 feb 2006
    1.496
    0
    0
    verpleegkundige op een woongroep voor mensen met e
    Zuid Holland
    Katrien, ik ga voor je duimen dat je de test te vroeg gedaan heb en dat je zwangerschapstest over een aantal dagen wel een postieve uitslag geeft.

Groetjes van Senna

17. Katrien Duck

15 sep 2006
    1.683
    0
    0
    Dank jullie wel... Heb de hoop inmiddels een beetje aan de kant kunnen schuiven voor telleurstelling... Ik ga er maar van uit dat het deze maand wederom niet raak is, kan het alleen meevallen!

Volgende maand 5e ronde clomid en 2e pregnyl... dit had Elfje ook nodig om zwanger te worden, dus wie weet! ;)

18. Marjo83

Marjo83 Fanatiek lid

24 mei 2006
    1.286
    0
    0
    Secretaresse
    Ergens in Drenthe..
    Morgen is de grote dag voor jou zie ik Katrien! Hoe gaat het nu met je? Al voortekenen van de :evil: Ik hoop zo van niet!

Succes morgen!

Liefs
    Mar

19. Katrien Duck

15 sep 2006
    1.683
    0
    0
    Hoi Marjo,

hier nog steeds geen voorteken... Durf ook nog niks te hopen!
    Volgens mij moet ik vandaag pas ongesteld worden, maar de banner geeft aan dat ik 1 dag overtijd ben.

Daar schrik ik even van...! ;)

Ik moet zeggen dat mijn (o)(o) nog steeds een beetje overgevoelig zijn, maar de misselijkheid en extreme vermoeidheid zijn er niet meer. Bereid me dus op het ergste voor (zelfbescherming...).

Nou, ik hou je zeker op de hoogte!

Liefs,

Catherina

20. Marjo83

Marjo83 Fanatiek lid

24 mei 2006
    1.286
    0
    0
    Secretaresse
    Ergens in Drenthe..
    Hey wat spannend zeg! Hoe is het vandaag? Nu ben je officieel overtijd :D