Wie weet hoe het gaat als je in een medischemolen komt?

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by ukkypukky, Oct 9, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. ukkypukky

ukkypukky Lid

Oct 9, 2006
    16
    0
    0
    Mijn vriend en ik zijn nu een jaar bezig met het proberen om een kindje te krijgen. Iedere maand sinds ik ben gestopt met de plak pil ben ik minimaal elke maand een maand overtijd! daarbij is het zo dat als mijn vriend klaar komt er een druppel uit komt dus lijkt mij stug dat er een juiste milljard zaadjes in zitten.. Tja bij elkaar op geteld ben ik zo bang he! Maar goed misschien al gelezen. Ik ben benieuwd hoe het gaat met de medische molen.. niet alleen wat ze gaan testen maar wat kunnen ze doen als er uit komt dat er geen of heel weinig zaad zit in het sperma van mijn vriend en/of als het bij mij niet klopt?... We willen mijn lichaam ook 12 kansen geven als normaal in een jaar.. Ik ben nu ongesteld voor de 8ste keer sinds vlederjaar... dus nog 4 keertjes maar goed dat kan dus nog dik een half jaar gaan duren. Ik wil me lijf die kans geven al denk ik dat mijn lijf meer vertrouwen in mij heeft dan andersom :( :( :( :(

2. prinses

prinses VIP lid

May 20, 2006
    18,334
    1
    36
    Hoi,
    Als je bij de gyn komt, krijg je eerst een gesprek en aan de hand hiervan wordt een onderzoeksplan opgesteld. Ze bekijken zowel de amn als de vrouw.
    Als jij niet zo vaak een eisprong hebt, dan kunnen ze dit volgens mij met medicijnen opwekken. Bij je vriend zullen ze dan een sperma-onderzoek uitvoeren. Mocht er weinig sperma beschikbaar zijn, dan kun je door middel van iui, ivf of icsi nog zwanger worden.

Iui is het insemineren met het sperma van je vriend. De spermacellen worden dan hoog in de baarmoeder ingebracht.

Ivf is dat ze een eicel uit je lichaam halen. In een reageerbuisje worden eicel en zaadcallen samengebracht. wanneer er een bevruchting plaats vind, wordt het vruchtje teruggeplaatst.

Icsi is dat een eicel uit je lichaam gehaald wordt. De artsen brengen met een naald, een spermacel in de eicel. Als deze bevruchting goed gegaan is, wordt het teruggeplaatst.

Als je vriend maar een druppel sperma heeft, dan zou ik toch eerder naar de huisarts gaan. Misschien is er iets afgesloten, waardoor er te weinig sperma-cellen vrijkomen. Dit is misschien te verhelpen. En vergroot je je kansen.

Ik begrijp dat je je zorgen maakt, maar probeer positief te blijven. er zijn nog zoveel dingen mogelijk, alleen is het jammer dat dit niet op de romantische manier gebeurd. Heel veel sterkte! Als je nog wat wil vragen, dan zie ik het wel....

3. prinses

prinses VIP lid

May 20, 2006
    18,334
    1
    36
    Hoe weet je zo zeker dat er maar een druppel uitkomt?

4. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,228
    7,276
    113
    Female
    Brabant
    Dat kan je toch zien als hij klaarkomt? Als wij vrijen betekent dat niet automatisch dat we 'all the way gaan'.

5. prinses

prinses VIP lid

May 20, 2006
    18,334
    1
    36
    |Ik snap dat je dat kan zien als hij klaarkomt. Maar bij de een is een druppel een drupje en bij de andere een kwakje (vingerhoedje vol). Ik probeer alleen inzicht te krijgen in de volume van het kwakje.

Ik voelde me een beetje aangevallen door je berichtje, omdat ik het met de beste bedoelingen schreef. Ik ga er maar van uit, dat je dit niet zo bedoelde.

6. Elmo

Elmo Niet meer actief

He meiden,

Ik denk dat ze het goed bedoelde Prinses ;)

Ik zou gewoon mijn ha maar eens bellen en de situatie uitleggen.
    Je wordt dan w.s. doorgestuurd naar de Gyn. en die kan je vertellen wat in jullie geval een goede behandel methode is.

Je moet wel rekening houden met onderzoeken aan jou en zijn kant. Maarja, dat kan ook niet anders. Ik hoop dat jullie maar een heel klein beetje hulp nodig hebben en gauw een kindje mogen verwachten!

Heel veel succes, Elmo

7. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,228
    7,276
    113
    Female
    Brabant
    Nee sorry, bedoelde het goed hoor. Ik begreep je verkeerd. Vaak komt het als je het schrijft toch anders over dan hoe je iets bedoelt (heb ik vaker last van... dacht eerst dat het niet aan mij lag maar dit soort dingen heb ik op mijn werk ook vaker gehad...)

8. Elmo

Elmo Niet meer actief

Het gaat er sowieso om hoveel zwemmers er in de druppel (lees kwakje, plensje...enz. hihi) zitten.
    Misschien valt dat nog reuze mee meid!
    Moed houden hoor...misschien heb je wel een klein olympisch team daar zitten!

9. ElviraR

ElviraR VIP lid

Oct 28, 2005
    5,134
    0
    0
    Suc6 meid!

Enne Elmo; wat kan jij lekker lullen zeg ;) :D

10. Elmo

Elmo Niet meer actief

Moi?
    Wat dan ...... *bloos, misschien wat vaker meeLEZEN*

11. ElviraR

ElviraR VIP lid

Oct 28, 2005
    5,134
    0
    0
    Nee joh, lekker blijven typen. Mede door jou kan ik positief kijken en moed houden! Dusss voowral doorwgaan... ;)

12. Elmo

Elmo Niet meer actief

Whahahah oke dan!

13. prinses

prinses VIP lid

May 20, 2006
    18,334
    1
    36
    Nee sorry, bedoelde het goed hoor. Ik begreep je verkeerd. Vaak komt het als je het schrijft toch anders over dan hoe je iets bedoelt (heb ik vaker last van... dacht eerst dat het niet aan mij lag maar dit soort dingen heb ik op mijn werk ook vaker gehad...)[/quote]

Ok, dat dacht ik al. Zijn we weer vriendjes? ;)

14. prinses

prinses VIP lid

May 20, 2006
    18,334
    1
    36
    ik snap nog niet helemaal hoe het quoten gaat. Oeps, sorry...

15. Elmo

Elmo Niet meer actief

Bij het stukje dat je wilt quoten druk je rechtsboven op QUOTE
    Dan krijg je een nieuw blanco stukje waar de gequote tekst al staat.
    Snappie?

16. prinses

prinses VIP lid

May 20, 2006
    18,334
    1
    36
    Had ik ook gedaan, maar toen ging ik een stukje weghalen en mislukte het alsnog. Soms voel ik me echt een dombo, ik ga de volgende keer eerst het voorbeeld bekijken. Maar bedankt voor de uitleg ;)

groetjes

17. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,228
    7,276
    113
    Female
    Brabant
    Ok, dat dacht ik al. Zijn we weer vriendjes? ;)[/quote]

Ja hoor :D

18. ukkypukky

ukkypukky Lid

Oct 9, 2006
    16
    0
    0
    Bedankt mensen!

Tja wat het voor een druppel is tja gewoon een grotte regendruppel maar lang geen vinger hoedje vol!

Gisteren hebben mijn vriend en ik het hier over gehad. Hij is denk ik toch wel wat terughoudende naar onderzoeken. Hij zegt ach het komt wel en we vrijen gewoon lekker zonder maar tja die klap die ik iefdere keer krijg tja is gewoon zo ontsettend kut en tja ik maak me dus nog al druk.

In febuarie moeten we weer naar de internist van mijn vriend ook dan gaan we hier even goed over praten. We hopen zo dat het allemaal goed is en dat we in 2007 in iedergeval zwanger zijn...

Zijn er toevallig ook mensen die iemand kennen die suiker heeft die een kotertje heeft? Tja ik ken eigenlijk alleen een vrouw die het heeft met kinderen maar geen mannen :(

19. Elmo

Elmo Niet meer actief

Sorry meid, daar kan ik je niet mee helpen.
    Goed dat je nog zo positief en optimistisch bent!
    Knuf Elmo

Share This Page