Clomid en Pregnyl

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door pieternellie, 20 aug 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pieternellie

pieternellie Nieuw lid

20 aug 2016
    2
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dag iedereen

Mijn man en ik proberen intussen ruim een jaar zwanger te geraken, wat tot nu toe nog geen enkele keer gelukt is. Ik heb PCO, maar mijn gynaecologe zei dat we beter eerst nog een tijdje probeerden om spontaan zwanger te worden alvorens over te gaan op 'hulpmiddelen'. Vorige maand was ze er echter van overtuigd dat ik nooit op een natuurlijke manier zwanger zou worden en heeft ze me Clomid en Pregnyl voorgeschreven.

Op 3 augustus (dag 14) ging ik 's ochtends naar de gyn, maar ze zei dat mijn follikel nog iets te klein was (14 mm) en daarom zei ze me om te wachten tot 4 augustus ('s avonds) alvorens de pregnylspuit te zetten. Mijn baarmoederslijmvlies was al ruim 1 cm dik, dus dat was heel goed. Na de spuit heb ik de eerste week erg veel last gehad van witte afscheiding. De voorbije week heb ik de hele tijd krampen alsof ik elk moment ongesteld ga worden. Intussen zit ik op dag 16 na de pregnylspuit en ik ben nog steeds niet ongesteld geworden. Mijn borsten zijn harder dan anders en ook mijn tepels zijn gevoelig. De laatste drie dagen heb ik telkens last van een opgeblazen en misselijk gevoel wanneer ik iets gegeten heb. Donderdag (18/08) heb ik een testje gedaan, maar dat was negatief. Vrijdagavond (19/08) heb ik echter een paar kleine helderrode bloeddruppeltjes (zestal) gezien op het toiletpapier, maar niks in mijn inlegkruisje.

Mijn hoop werd aan diggelen geslagen, maar dit is intussen al ruim 24u geleden en sindsdien heb ik niks meer van bloed gezien, ook niet op het toiletpapier. Dit heb ik nog nooit meegemaakt. Zou dit een late innestelingsbloeding kunnen zijn en zou dit kunnen wijzen op een zwangerschap? Wanneer mag ik dan testen? Hoe lang zou ik nog moeten wachten met een bloedtest?

Alvast bedankt!

2. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Hm. Ik durf het niet te zeggen. Misschien nog een keer een testje doen en anders gewoon van de week (morgen) ff je gyn bellen?

Spannend hoor.
    Hier ligt de pregnyl ook in de koelkast. Maar ik heb di mijn eerste fm. Clomid sloeg bij mij niet aan en deze maand ben ik voor het eerst begonnen met hormooninjecties (Menopur).

3. Miszy

Miszy Fanatiek lid

5 mei 2015
    1.263
    8
    38
    Je zit nu op dag 16 na de Pregnyl? Je ei springt namelijk niet meteen, na ongeveer 40 uur (tenminste dat is wat ze bij mij aanhouden). Zelf is mijn LF ook iets langer door de Pregnyl, dit was 12 dagen maar de laatste keren 14 dagen. Dus het kan zijn dat je iets later ongesteld word dan normaal, ook al hopen we dat niet natuurlijk :D

4. pieternellie

pieternellie Nieuw lid

20 aug 2016
    2
    0
    0
    NULL
    NULL
    Inderdaad, Miszy! Vandaag dag 17 na de Pregnyl en nog steeds niets. Vind het gewoon vreemd dat ik vrijdagavond ineens een paar rode bloeddruppeltjes op het wc-papier had en nu ineens al bijna 48 uur niks meer. Dat heb ik nog nooit gehad... ik dacht meteen 'dit is de voorbode van mijn regels', maar niks meer nadien! Ik hoop echt dat het een innestelingsbloeding is.

@ Nina Sanders: oh neen, echt niet fijn dat Clomid niet aansloeg. Zo zie je toch maar dat iedereen altijd zo verschillend kan reageren op medicatie! Ik wens je heel veel succes met de Menopur!
    Morgenochtend ga ik zeker de gyn bellen! Ik heb vanochtend een testje gedaan, maar die was negatief. Nu, als het vrijdagavond inderdaad een innestelingsbloeding was, dan denk ik dat vanochtend testen sowieso nog veel te vroeg was om een positieve test te hebben. Ik begin nu wat meer te hopen, al zeg ik tegen mezelf dat ik dat beter niet zou doen, omdat dan de teleurstelling nog groter zal zijn.

5. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    En, heb je al gebeld?

6. Judith1

Judith1 Nieuw lid

10 mei 2013
    3
    0
    0
    Hoi,
    Hier hetzelfde, ik zit op dag 21 na pregnyl. En ondertussen twee negatieve testen verder. Ik heb afgelopen maandag de gyn gebeld. Die zij, nog even afwachten. Pregnyl gooit je lijf in de war. Ik ben nog steeds niet ongesteld. Ik ben tot zaterdag in het buitenland en als ik dan nog niet ongesteld ben ga ik naar de gyn. Sterkte met afwachten. Ik wacht met je mee...

Deel Deze Pagina