He meiden, Ik heb net de uitslag van het bloedonderzoek voor progesteron gehad die ik 7 dagen na mijn ovulatie heb laten prikken. Deze was 29 en volgens de gynaecoloog aan de lage kant, de ondergrens is 30. Nu moet ik volgende ronde (er vanuit gaand dat ik niet zwanger ben) 150mg clomid slikken, zou mijn progesteron dan hoger zijn? Vorige cyclus 100mg had ik 5 dagen na mijn eisprong een progesteron van 31, maar was dus aan de vroege kant. Deze cyclus wel 7 dagen na mijn eisprong geprikt, mijn eisprong was deze cyclus een week later. Kan het zijn dat ik deze cyclus gewoon minder op clomid heb gereageerd en daardoor mijn progesteron ook zo laag was? Heeft iemand daar ervaring mee? groetjes, Snoopy
het enige wat ik weet, is dat je progesteron op dag 7 het hoogste is, vandaar dat men het liefst op die dag prikt, maar een goede eisprong ligt meestal al rond de 40 maar dat moet je misschien nog even navragen? liefs Gigi
Hi Gigi, De gyn zei ook dat het minimaal 30 moet zijn, dus 29 kan misschien net goed genoeg zijn, maar ook net te weinig. Ik ga er gewoon vanuit dat ik geen goede eisprong heb gehad, dus ik verwacht mijn menstruatie over een paar dagen. En vol goede moed verder met 150mg. Ik had gehoopt na de eerste eisprong met 100mg, dat het gewoon zou werken telkens. Nu maar hopen dat de 150mg z'n werk gaat doen en blijft doen. Nog meer mensen ervaringen? groetjes, Snoopy