Waarom lukt het deze keer niet?

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by Jaycey, Oct 29, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Jaycey

Jaycey Bekend lid

Jun 24, 2006
    778
    0
    0
    Noord-Brabant
    Hallo allemaal,

ik heb een vraagje. Misschien heeft er iemand een antwoord.

In augustus 2002 raakte ik voor de eerste keer zwanger. Toen was het bij de 3e IUI-behandeling raak.

Mijn bevalling liep niet helemaal soepel. Ik was van de trap gevallen (bij Prénatal, ja, je kunt maar ergens van de trap vallen ;)). Het resultaat was dat er een spoedkeizersnee moest plaatsvinden. Binnen 7 minuten was mijn zoon geboren (van EHBO naar OK).

Nu ga ik aan mijn 6e IUI-behandeling beginnen en ik vraag me af hoe het kan dat ik deze keer niet zwanger word. Ik weet dat het een toevalstreffer is, maar de laatste tijd spookt het in mijn hoofd: als het maar niks met die spoedkeizersnee te maken heeft. Wie weet is er toen wel iets beschadigd, waardoor de innesteling of zo nu niet plaats kan vinden.

Heeft iemand hier ervaringen mee?

Alle reacties zijn welkom.

Groetjes, Jaycey

2. Niet meer actief

hoi
    wie weet lukt het nog wel
    en anders om verder onderzoek vragen
    helaas ligt het bij ons wel aan de keizersnede dat wij nu spontaan geen kids meer kunnen krijgen
    maar misschien ligt het bij jou anders
    ik zou anders om verder onderzoek vragen hsg laparoscopie?
    zodat ze kunnen zien hoe het met de eileider en eierstokken zijn enzo
    succes
    hopelijk lukt het snel met iui nog

3. Mamamarin

Mamamarin VIP lid

Mar 5, 2006
    5,590
    0
    0
    Jemig Jaycey, dat verwacht je ook niet als je babyspulletjes aan het uitzoeken bent!
    Als ik jou waszou ik dat aan de gyn vragen. Het is zo specifiek, dat zal bij iedereen anders zijn.
    succes Groetjes Femke

4. Jaycey

Jaycey Bekend lid

Jun 24, 2006
    778
    0
    0
    Noord-Brabant
    Hoi Caruli,

Nou een HSG, liever niet. Die heb ik al gehad (voordat ik de eerste keer zwanger werd). Daar heb ik niet zo'n goede herinneringen aan.

Maar ja, wat moet dat moet. Zodra ik mijn gyn weer zie (met de echo), ga ik vragen of het er iets mee te maken kan hebben, die keizersnede.

Wat was er bij jou gebeurd dan? Tenminste, als je dat wilt vertellen.

5. Niet meer actief

hoi jaycey
    ja dat wil ik best vertellen
    maar ik weet niet goed wat het is
    ik heb bijna 4 jaar geleden een keizersnede gehad
    en ik heb er gewoon heel veel littekenweefsel opgebouwd
    en dat is als een spinneweb rond mijn eileiders en eierstokken gaan zitten
    dus mijn eitjes komen nooit meer door de leiders heen
    de artsen zeiden eerst dat het niet kon
    totdat ik in juni de kijkoperatie heb gehad en daar hebben ze het toen gezien
    en tja zoiets verwacht je niet zeker niet als je een kind hebt
    maar goed zo kan een keizersnede dus ook aflopen
    gelukkig gebeurd het niet vaak maar helaas is het bij ons wel gebeurd
    nu maar hopen dat het via ivf ons gegunt is
    ik ben er als de dood voor maar mijn wens is ook heel sterk voor een tweede kind dus.....
    ik ben benieuwd hoe het bij jou is
    hopelijk lukt het via iui nog
    laat je weten hoe het gaat?
    groetjes caruli ;)

6. Jaycey

Jaycey Bekend lid

Jun 24, 2006
    778
    0
    0
    Noord-Brabant
    Hoi Caruli,

Jeetje, wat een pech zeg. Nee, dat verwacht je zeker niet als je al een kind hebt.

Volgende week ga ik even met de gyn overleggen of de keizersnee een gevolg kan zijn van het uitblijven van een zwangerschap.

En ik houd je zeker op de hoogte.

Groetjes, Jaycey

7. ElviraR

ElviraR VIP lid

Oct 28, 2005
    5,134
    0
    0
    Suc6 meid! Ik hoop dat het toch nog snel gaat lukken!

8. Niet meer actief

hoi
    wanneer moet je weer naar de gyn?

9. Jaycey

Jaycey Bekend lid

Jun 24, 2006
    778
    0
    0
    Noord-Brabant
    Op dinsdag 7 november heb ik weer mijn eerste echo. Verder staan er geen afspraken met mijn gyn. Maar ik denk dat ze me deze keer al gaan vertellen dat ik een afspraak moet maken, om het IVF-traject te gaan bespreken.

Maar ik ga dinsdag wel vragen of de keizersnede er iets mee te maken kan hebben.

10. Elvira

Elvira VIP lid

Oct 6, 2005
    7,494
    0
    36
    Hoi Jaycey,

Veel succes alvast voor as dinsdag.
    Ik hoop niet voor jullie dat het met de keizersnee te maken heeft.

Liefs,
    Elvira

11. Niet meer actief

hoi meid
    ook ik wil je ook alvast veel succes wensen
    ik hoop dat het niks met je ks te maken heeeft voor je
    succes nog met wachten ;)

12. muuske64

muuske64 Fanatiek lid

Oct 15, 2006
    4,500
    0
    0
    huismoeder
    Limburg
    Hoi we gaan gelijk op!
    Hoe voel jij je nu?
    Ik schrok vanmorgen echt erg! Had licht rose bloed bij het afvegen.
    Ook heb ik last van een zeurende,krampachtige pijn in me onderbuik.
    Zou he weer mis zijn? Was me 2e IUI en ik had 2 goede eitjes.
    Of kan het ook ergens anders op wijzen? Is nu dag 10 na me inseminatie.

groetjes Marjo

13. Jaycey

Jaycey Bekend lid

Jun 24, 2006
    778
    0
    0
    Noord-Brabant
    Hoi Marjo,

Kan ook goed een innestelingsbloeding zijn. Zolang je geen helderrood bloed hebt, is er nog niks aan de hand. Hopelijk zijn die 2 eitjes fijn aan het innestelen.

En voor de rest, bedankt voor jullie reacties. Het wachten tot de 1e echo vind ik nooit zo lang duren, dat komt pas na de inseminatie. Dan duurt het een eeuwigheid.

Gisteren lag er trouwens een brief op de mat van mijn verzerkeringsmaatschappij. Per 1 januari 2007 wordt mijn pakket (tegen betaling natuurlijk) uitgebreid. Daarin wordt ook de 1e IVF-poging vergoed. Ze hadden me verteld dat ik eerst een vragenlijst toegestuurd zou krijgen, die ik naar waarheid in moest vullen. Aan de hand daarvan zouden ze beslissen of het pakket aangepast gaat worden (als er binnen een korte tijd veel kosten te verwachten zijn, keuren ze de aanvrage af). Die vragenlijst heb ik dus helemaal niet gekregen, het is gewoon meteen goed gekeurd. Snap er niks van, want ze kunnen op hun vingers natellen, dat er na IUI één of meerdere IVF-behandelingen komen. Maar ja, ik ben er blij mee.

Zo, wat een verhaal.

Groetjes, Jaycey

14. Elmo

Elmo Niet meer actief

Gheheeh...dat zijn nog een goede fouten van een verzekering!
    Mond dicht inderdaad en lekker laten uitkeren die handel!
    Hoop dat je ze niet nodig hebt meid!

15. Jaycey

Jaycey Bekend lid

Jun 24, 2006
    778
    0
    0
    Noord-Brabant
    Ik hoop het ook Elmo, maar ik ben er bang voor :cry: . Maar ja, we moeten er iets voor over hebben, toch? Dat weet je natuurlijk als geen ander ;) . Ik ben in ieder geval blij dat ik die 1e poging niet zelf hoef te betalen, want dan was het hele feest niet doorgegaan. Daar hebben we echt het geld niet voor.

Hoe is het met jou? Heb je jezelf weer een beetje opgeladen? Jou kennende wel. (voor zover ik je ken, maar als ik op jouw berichten afga, dan kan ik alleen maar respect voor je hebben).

Zullen we afspreken dat deze ronde onze ronde wordt? Gaan we gewoon voor: 2x 3x = scheepsrecht. (heb je 'm nog?).

Liefs, Jaycey

16. Elmo

Elmo Niet meer actief

Euh....ben er een beetje uit denk ik...heb hem niet neeh...sorry!

Ghehe...wat die afspraak betreft...ben bang dat ik hem niet na kan komen...heb al zovaak zoiets afgesproken...hihihi

Maar ik ga er zeker weer voor..

Elmo

17. Jaycey

Jaycey Bekend lid

Jun 24, 2006
    778
    0
    0
    Noord-Brabant
    6e poging: 2x3 = 6

vandaar (2x) 3x=scheepsrecht (=6)

Jeetje, wat ingewikkeld.

Maar goed, we gaan er gewoon voor.

18. Elmo

Elmo Niet meer actief

Oooow...vandaar dat ik hem niet snapte....is ook niet zo raar zie ik...hihihi

Nou ja, het zou de 3e tp worden dus wat dat betreft kan het nog 3x scheepsrecht worden....
    Maar ik ben niet zo bijgelovig aangelegd...hihihi

We gaan er "gewoon" maar voor...dat lijkt me genoeg ;)

19. Jaycey

Jaycey Bekend lid

Jun 24, 2006
    778
    0
    0
    Noord-Brabant
    Ik heb vandaag weer mijn eerste FM-meting gehad. Zoals gewoonlijk zat er links één eitje van 10 mm. (Dat heb ik nou altijd).

Ik heb meteen gevraagd of de keizersnee invloed heeft op het niet-zwanger raken.

De gyn zei dat het er in mijn geval niks mee te maken heeft. Het baarmoederslijmvlies is goed, dus zou een innesteling geen problemen moeten geven. Ook zien ze op de echo geen littekenweefsel. Dat was dus goed nieuws.

Ik moet wel volgende week woensdag komen om het vervolgtraject te gaan bespreken, mocht deze IUI-poging ook niet uitdraaien op een zwangerschap. Maar hopelijk is het deze keer gewoon raak.

Groetjes, Jaycey

20. Kirby

Kirby Fanatiek lid

Jun 1, 2006
    4,175
    0
    0
    Roeselare
    Jaycey,

Ik duim alvast dat het deze ronde gewoon raak is en je niet moet overstappen op IVF...

Elmo, wanneer starten jullie met de volgende poging?

Liefs
    Kirby

Share This Page