wat komt er na puregon??

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by thamar, Sep 9, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. thamar

thamar Actief lid

Mar 7, 2009
    302
    0
    0
    hoi meiden

puregon helpt bij mij niet, maar wat is de volgende stap???

2. Jippie

Jippie VIP lid

Feb 3, 2007
    11,784
    776
    113
    Als Puregon niet werkt, zou je een ander soort hormooninjectie kunnen proberen zoals Gonal of Menopur. Alleen is de werking vrijwel hetzelfde als Puregon. Reageer je daar helemaal niet op? Ook niet op de allerhoogste dosis? Je mag namelijk tot wel 300-400 IE per dag spuiten.

3. Dopey

Dopey Bekend lid

Nov 21, 2008
    893
    1
    0
    Het is wel vreemd dat Puregon niet werkt, het is namelijk een kopie van het hormoon dat je zelf aanmaakt om eitjes te laten rijpen...ik denk dat je deze vraag het beste aan je arts kunt stellen, die weet hoe het met jouw situatie zit. Gonal bevat hetzelfde hormoon (FSH) en menopur bevat ook met name FSH maar dan van natuurlijke oorsprong, Puregon en Gonal zijn in het lab gemaakt (recombinant-techniek).

4. thamar

thamar Actief lid

Mar 7, 2009
    302
    0
    0
    ik reageerd wel op puregon alleen op dag 24 had ik een eitje van 12 mm en dit was zo al een paar dagen..dus nu kan de fertaliteitarts mij misschien wel meer voorschrijven

5. lot23

lot23 VIP lid

Aug 13, 2006
    6,130
    0
    0
    gelderland
    thamar hoeveel IE moet je spuiten dan? Zou het toch met je gyn overleggen misschien kan hij de dosering verhogen.

6. Dopey

Dopey Bekend lid

Nov 21, 2008
    893
    1
    0
    OK gelukkig reageer je dus wel, maar is kennelijk de dosis niet goed voor jou...inderdaad met je arts overleggen!

7. thamar

thamar Actief lid

Mar 7, 2009
    302
    0
    0
    @ lot

ik spoot 125 maar ze wilde liever niet verhogen voordat ik bij die andere arts geweest was...en ik ga morgen met vakantie dus nu ff een rust periode is ook niet erg...

8. Jippie

Jippie VIP lid

Feb 3, 2007
    11,784
    776
    113
    Het is eerst even uitzoeken op welke dosis je het beste reageert. Het komt eigenlijk niet voor dat je echt totaal niet op Puregon reageert. Als je nu 125 IE spuit en het slaat niet goed aan, dan wordt de dosis de volgende keer verhoogd. Dat is geen enkel probleem. Zoals ik al schreef mag je in principe tot 400 IE per dag spuiten en daar zit je nog lang niet op. Een 25 IE extra helpt vaak al. Succes!

9. thamar

thamar Actief lid

Mar 7, 2009
    302
    0
    0
    @ jippie

thanx want ik ben wel benieuwd waar de gyn dat niet aan durfde en ik nu doorgesstuurd moet worden naar de fertiliteitsarts??maar dat ga ik zeker vragen 6 nov en het is niet erg om ff rust te hebben...

maar dames hartstikke bedankt voor jullie antwoorden ik van nu lekker een weekje met vakantie dus ik spreek je jullie snel

groetjes

Share This Page