Hoi Hoi Heb even een vraagje want weet nog niet wat ik krijgen ga maar wil alleen ff weten hoelang moet je spuiten als je ivf krijgt ? En hoe gaat het dan allemaal in zijn werk? was er ff benieuwd naar zodat ik weet wat ik kan gaan verwachten hihihi
Hoelang je moet spuiten is per schema (ziekenhuis) verschillend maar ook per persoon. Dit zijn hele algemene vragen. Je eigen fert. arts / IVF team kan je hier mee over vertellen. Heel veel succes! Elmo
Geen IVF ervaring hier maar wel ervaring met spuiten. Hoe lang je moet spuiten verschilt van persoon tot persoon en kan zelfs van ronde tot ronde verschillen. Je spuit sowieso tot er goede eitjes zitten en dat kan ff duren.
Ik sluit me aan bij de andere meiden. Maar wil je wel een voorbeeldje geven van mezelf. Vergeet niet dat het dus inderdaad afhangt van lang of kort schema en ook per persoon. Ik had het lange schema: Ik begon op dag 21 van mijn cyclus Decapeptyl te spuiten. Dit spuit je door tot je de Pregnyl zet, 2 avonden voor de punctie. Daarnaast begon ik op dag 7 van de nieuwe cyclus met Puregon te spuiten naast de Decapeptyl en deze spuit je dus ook door tot je de Pregnyl zet. Dit was bij mijn 1e IVF. Bij de 1e ICSI was het ongeveer gelijk.
maar moet ik dan ook spuiten ook al heb ik geen vruchtbaarheidsproblemen? ja allemaal personelijke vragen maarja ik moet nog steeds wachten op de dokter haha en duurt lang
Als er helemaal geen vruchtbaarheidsprobleem zou zijn, zou je na ongeveer een jaartje toch wel zwanger "moeten" zijn. Dit bedoel je vast niet. Als het probleem niet gevonden kan worden OF bij je partner ligt, betekent dit alsnog dat jij moet gaan spuiten (als het IVF/ICSI wordt en soms ook bij IUI). Je injecteert de hormonen in een zwembandje op je buik. Je mag ze ook in je been zetten, maar over het algemeen voel je er in je buik minder van. Elmo
hey meiss ja je gaat het zoiezo moeten spuiten meiss. bij ivf willen ze juist meer eitjes hebben dan 1 zodat de kans op bevruchting groter is.. aangezien je hubbie gesteriliseert is en er bij jullie beiden niks aan de hand is zal het wel zo gedaan zijn mop trouwens ik heb ook weer nieuws.. moest gister onverwachts naar de kliniek toe komen,(denk dat jullie mam het al heeft gezegd) ik had dus weer bloedverlies net als in de vorige ronde.. dus ik was alweer bang dat ik moest gaan afbreken met provera.. dr ruis zei we gaan gewoon door,maar na deze ronde gaan ze met een hele andere behandeling verder bij mij,dus mischien ook wel ivf want ik weet anders niet wat er naast iui met gonal en pregnyl is??? had dr.w je nog gebeld?? heb er wel wat van gehoord gister in de stad maar niet echt duidelijk zeg maar??? dikke kus je nichtje cin
@elmo ja ze kan wel gewoon zwanger raken,maar haar man is gesteriliseert en de terugkeer kost 3000 euro.. dus nu zijn ze via de kliniek bezig
Aaaahhh..haar man is gesteriliseerd. Blondjuh, misschien is het handig als je eventjes jullie verhaal vertelt. Dat maakt het reageren een stuk makkelijker (en korter). Ze gaan nu eerst kijken of de operatie te herstellen is of halen ze zaad direct uit de zaadbal? Elmo
ze gaan het zaad dus uit de ballen halen en de ivf wordt volledig vergoedt via de kliniek haha ja ik weet er wel wat vanaf maar niet alles de rest zal ze straks wel komen vertellen
Ja, dat zal wel moeten inderdaad, zaad uit de zaadbal halen. Ik snap dat 3.000,00 een hoop geld is maar vraag me af of ze doorhebben hoe intensief een IVF / ICSI behandeling is. Hij moet het nodige ondergaan om zaad te verkrijgen en daarna moet, door zijn sterilisatie, zij gaan spuiten en puncties ondergaan. Nouja, ik wens ze veel succes. Elmo
haha ja maar dat was allemaal al uitgelegd ze gaan er gewoon voor maar dat is ook wel te begrijpen toch als je eenmaal die wens hebt voor een 3de dan ga je er alles aan doen om dat te krijgen toch!!! knuffelsss
inderdaad manlief is gesteriliseerd en een ommekeer kost 3000 euro en is ook niet zeker of het dan weer werkt wat je er allemaal voor over moet hebben weet ik en vinden we ook prima en ja pijn boeit me geneens maar aangezien wij dus beide geen probs hebben met vruchtbaarheid vroeg ik me dus af of we dezelfde behandeling zouden krijgen als normaal ivf? @ cin: uhmm ja hij was nog in gesprek met uroloog en belt begin volgende week terug en jou verhaal had ik nog niet gehoord
heyy meiss ok ben dan benieuwd hoe of wat er gaat gebeuren hoop wel dat het zo geregeld is allemaal bij jullie moet hubbie van jou dan via een operatie die behandeling ondergaan of wat was daar de bedoeling van dan??? ja en nu net is het bloeden alleen maar erger geworden dus denk dat het einde cyclus is en op naar een nieuwe plan
ik weet nog helemaal niks haha das t ergste moet w8en tot begin van de week als ik meer weet dan laat ik je het gelijk weten pfff klote zo elke keer mop bah bah
nou ben benieuwd.. wat volgende week jullie gaat brengen hopelijk krijgen we allebei goed nieuws xxxxcin