Clomid ervaringen

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Barbara1, 1 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Barbara1

Barbara1 Fanatiek lid

1 okt 2014
    1.164
    442
    83
    Hoi lieve mensen.

Ben nieuw op t forum en zoek mensen waarmee ik ervaringen kan delen.

Vorig jaar oktober gestopt met de pil. Na een half jaar nog geen menstruatie gehad. Toen via de huisarts doorverwezen naar t ziekenhuis. Daar bleek dat er niet of nauwelijks eitjes groeien en ik dus geen spontane eisprong kreeg. In mei gestart met primolut gevolgd door clomid 50. Dit deed niets. Vervolgens clomid 100 waarmee ik een heel mooi eitje kreeg die ook gesprongen is. Doormiddel van bloedprikken ook bevestigd. Helaas gebeurde er bij de tweede ronde 100 niets. Inmiddels 150 geslikt en dinsdag echo gehad (dag 10) waar helaas niets op te zien was. Vrijdag weer terug. Hoop dat er dan een eitje van redelijke omvang te zien is. Ben benieuwd wat het vervolg is als de 150 ook niet aanslaat.

Zijn er mensen met soortgelijke ervaringen. Mensen die ook clomid slikken, hebben geslikt of waarbij clomid ook niet of nauwelijks werkte.

2. Ishax

Ishax Lid

3 okt 2014
    48
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hai Barbara,

Ik ben ook nieuw op het forum, en ik herken je verhaal.
    Ik ben ook al een jaar bezig met een kinderwens ik heb zelf nog nooit de pil geslikt.
    Mijn menstruaties waren in mijn jongeren jaren heel erg onregelmatig heel heftig zelf.
    Sinds vorig jaar december krijg ik helemaal geen bloedingen meer waardoor ik ben doorverwezen naar de gyn, ook in verband met een kinderwens. Daarbij kreeg ik te horen dat ik PCOS heb. ik heb de 1e rond 50 mg primolut en clomid gehad, de 2e ronde 100 de 3e 150. en alle drie rondes groeide er geen eitje :( daarna ben ik doorverwezen naar de ivf/ici afdeling en toen kreeg ik te maken met een andere gyn, die mij vroeg of ik het nog 1x met 150 mg wil proberen. Gisteren ben ik dus gegaan voor de inwendige echo.. en daarbij kreeg ik te horen dat er weer niks is.. over 4 dagen moet ik terug gaan om te kijken of er toch nog wat gegroeit is. Ik raak er helemaal gefrustreerd van en ik begin de moed te verliezen.

Ik ben ook benieuwd wat er maandag gezegt zal worden, als er weer niks moois te zien is.

Ik hoop voor jou en ik zal voor je duimen, dat je bent een glimlach naar huis zal gaan.

Ik hoor snel van je

Liefst,
    Isha

3. Barbara1

Barbara1 Fanatiek lid

1 okt 2014
    1.164
    442
    83
    Fijn om iets van herkenning te lezen.

Vandaag zat ik op dag 13 en echo liet ook bij mij weer niks zien. Maandag moet ik terug en kijkt ze nog een keer. Hoop dat er nog een wonder gebeurt, maar de moed zakt me in de schoenen.

Nog steeds erg nieuwsgierig wat de vervolg stappen zullen zijn. Heb er nog niet naar durven vragen, aangezien ik mijn hoop nog op clomid 150 had gevestigd.

Zullen we elkaar maandag op de hoogte houden? We lopen ongeveer gelijk nu.

4. Ishax

Ishax Lid

3 okt 2014
    48
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dat klopt inderdaad, we lopen inderdaad ongeveer gelijk ik zit vandaag op dag 14 en maandag zullen ze bij mij ook nog eens kijken..

Ik had gisteren heel even gevraagd wat hierna zal gebeuren, ik kreeg als antwoord dat de gevolg "spuiten" zal zijn wat het inhoud, en is en hoe het te werk zal gaan weet ik ook niet..

Ik heb ook net als jou de hoop dat er maandag toch een wonder zal gebeuren in dit geval hoop ik voor ons beide!!

Het lijkt me allemaal ook erg eng wat de gevolgen zullen zijn..
    Maar voor iets moois moeten we wel even vechten..

Laten we tot maandag afwachten

Hoor dan van je!!

5. Naturel

Naturel Fanatiek lid

5 sep 2013
    1.544
    267
    83
    Noord-Holland
    Hallo Dames,

Hetzelfde hier. In juli 2013 gestopt met de pil waarna ik niet uit mezelf onge werd.. In mei 2014 doorverwezen naar de gyn en daar is PCOS vastgesteld. Gestart met 50mg en 100mg clomid. Beide hadden geen effect. Nu aan het wachten op me opgewekte onge om met 150mg clomid te starten. Op cd 10 moet ik dan naar het ziekenhuis om een spuit te halen en een echo te maken. Ik hoop zo dat, dat dan werkt! Ik merk aan mezelf dat ik er steeds meer mee bezig ben en steeds gefrustreerder raak.. Mijn eileiders zitten goed vol, maar er wil er maar niet eentje springen.. Erg jammer. Bij jullie vriend of man is ook alles verder prima?

6. Barbara1

Barbara1 Fanatiek lid

1 okt 2014
    1.164
    442
    83
    @ naturel
    Balen dat je in t zelfde schuitje zit. Merk zelf ook dat ik er steeds meer mee bezig ben. Teveel eigenlijk. Probeer helder en positief te blijven denken. Maar in mijn hoofd speel ik vaak allerlei scenario's af.

Alvast succes met de 150. Hoop voor je dat dit wel aanslaat.

Bij mijn vriend is nog geen onderzoek gedaan. Ben namelijk doorverwezen omdat ik maar niet ongesteld werd. Hij heeft wel een vragenlijst in moeten vullen.

Om eerlijk te zijn heb ik ook nog maar 1 afspraak gehad met gynaecoloog. Toen heeft ze gekeken en vragen gesteld. Vervolgens moest ik bloed laten prikken en werd mij telefonisch de uitslag verteld. Ook telefonisch uitleg over t gebruik van primolut en clomid. Vanaf dat moment is al het contact via echoscopistes gelopen, omdat zij de fm doen. Verhoging hebben zij steeds besproken met arts.

@beiden
    Bij jullie wel verder onderzoek naar jullie partner gedaan?

@Ichax
    Ik ga zeker duimen voor ons beiden. Komt goed.

7. Naturel

Naturel Fanatiek lid

5 sep 2013
    1.544
    267
    83
    Noord-Holland
    Ik vind het altijd weer bijzonder te lezen dat alle ziekenhuizen het anders doen.. Ook ik had een uitblijvende menstruatie, vandaar ook doorverwezen. Aangegeven dat we een kinderwens hebben, en daarom heeft mijn man zijn zaad moeten inleveren. Een vragenlijst heeft hij niet hoeven invullen. Ik heb vervolgens een inwendige echo gehad en diverse buisjes bloed moeten geven. Daaruit kwam dat ik PCOS heb. Dus het gehele syndroom. Op de echo was te zien dat mijn eileiders vol zaten. Mja, nu nog springen...

@Barbara1 Jij ook succes met de 150!

8. pantertje

pantertje Bekend lid

31 dec 2010
    531
    0
    0
    misschien behoefte aan een positief clomid verhaal?

ik had zelf lange en onregelmatige cyclussen, wel eisprong maar heel zwak . Behoorlijk lang zelf geprobeerd zwanger te raken en lang onderzoek in het ziekenhuis , een totaal traject van 2 jaar. Ik heb toen clomid 50 geslikt, en in de 2e cyclus raak ! nu een prachtige zoon! :)
    hopelijk voor jullie ook clomid geluk !

9. Creamams

Creamams Niet meer actief

Ik kreeg na het stoppen van de pil nauwelijks een menstruatie. Ik heb ook clomid gehad en in de tweede ronde was het raak!
    Heel veel succes en ik duim voor jullie!

10. Nephthys

Nephthys Fanatiek lid

9 aug 2013
    3.721
    3
    0
    Noord-Brabant
    Perfect BMS, nauwelijks groei hier. Moest over op spuiten.

11. Naturel

Naturel Fanatiek lid

5 sep 2013
    1.544
    267
    83
    Noord-Holland
    En waar moet je dan spuiten? Hoe gaat dat in zijn werking? Ben bang dat ik daar binnenkort ook aan mag geloven..

12. Barbara1

Barbara1 Fanatiek lid

1 okt 2014
    1.164
    442
    83
    Vandaag dag 16 en er was nog niks te zien. Donderdag kijken ze voor t laatst(dag 19). Als er dan nog niks te zien is wordt de gynaecoloog erbij gehaald om vervolg te bespreken.

@ishax Hoe was t bij jou vandaag?

13. Ishax

Ishax Lid

3 okt 2014
    48
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goedemiddag dames,

Bij mijn partner hebben ze ook onderzoek gedaan, waarvan bleek dat bij hem alles prima in orde is, het probleem ligt dus alleen bij mij (wat ik stiekem al jaren wist)

Ik zou gisteren voor de 2e controle gaan om te zien of er nu wel iets groeit.. jammer genoeg was ik 5 min te laat omdat ik in de file was, waarvoor ik dus ook had gebeld en wilde ze me niet verder helpen. Ik ben er heel pissig om geworden en heb besloten om vandaag gewoon een uur te vroeg te gaan.

@ Barbara Jij zou gisteren ook gaan, ennn wat hebben ze gezegt?

@ Naturel Ik begrijp heel goed hoe je je voelt, Maar ook bij jou zal er binnenkort positief nieuws zijn!! Elke ziekenhuis handelt inderdaad anders, Als ik sommige verhalen lees van andere, vind ik dat sommige het zelfs iets beter doen dan andere!!..

14. Catmommy

Catmommy Fanatiek lid

8 okt 2013
    1.872
    4
    38
    NULL
    NULL
    Hier ook in Mei 2014 PCOS vastgesteld.

Clomid sloeg niet aan, wel een perfect baarmoederslijmvlies.
    Maar ja, zonder eitje heb je daar weinig aan:)

Nu aan het spuiten (menopur), eerst 11 dagen 75 IE maar dat sloeg niet aan. Nu sinds gister 112,5 IE.
    Donderdag weer controle.

Ben benieuwd of spuiten wel gaat aanslaan en zoja bij welke dosis.. als spuiten niet aanslaat ben ik uitbehandeld in mijn huidige ziekenhuis.
    Geen idee wat er dan nog voor mogelijkheden zijn..

15. Ruth2014

Ruth2014 Lid

12 sep 2014
    70
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi ik heb ook pcos en heb clomid 50, 100 en 150 geslikt. Geen resultaat. Toen ben ik ook overgegaan op spuiten. Wederom weinig resultaat.
    Ik heb toen een LEO ingreep gehad. Daarbij wordt het te veel aan eiblaasjes weggebrand. Dit gebeurt onder narcose en is een dagopname. Deze ingreep heeft mij goed geholpen. Ik kreeg daardoor (wel wederom met behulp van medicatie) een cyclus.
    Voor zover ik weet is een LEO ingreep heel gebruikelijk als bij een pcos beeld clomid en spuiten niet goed aanslaan. Ik zou daar eens naar informeren!! Raar dat je bij je eigen ziekenhuis uitbehandeld bent terwijl je eigenlijk nog maar vrij aan het begin staat van de medische molen!
    Verder qua mogelijkheden heb je natuurlijk sowieso nog ivf maar daar wil je nu natuurlijk nog niet aan denken. Succes!

16. Catmommy

Catmommy Fanatiek lid

8 okt 2013
    1.872
    4
    38
    NULL
    NULL
    IVF is voor zover ik weet bij mij ook geen mogelijkheid, want ook bij IVF heb je toch echt een groei van eitjes nodig, en die van mij willen helaas niet groeien.

Ik denk dat ik voor een LEO operatie naar Groningen moet, hier in Friesland zullen ze dat dan schijnbaar niet doen.
    Ze heeft heel duidelijk verteld dat ik na het spuiten uitbehandeld ben bij hun als dat niet werkt.

Maar ik hoop dat spuiten toch gaat aanslaan in een bepaalde dosis..

Heb jij voor je LEO behandeling met Menopur gespoten? Of met Gonal-f?

Hoelang mocht jij in 1 cyclus ophogen?
    Mijn ziekenhuis wil als de 112,5 IE ook niet aanslaat eerst weer afbreken..
    Terwijl andere ziekenhuizen doorgaan tot er groei is, of in ieder geval de 150 IE nog aankijken.

17. Ruth2014

Ruth2014 Lid

12 sep 2014
    70
    0
    0
    NULL
    NULL
    IVF is dan wel een mogelijkheid hoor, omdat ze eerst je hormoonhuishouding gaan stilleggen en daarna gaan stimuleren met een veel hogere dosis dan je nu gebruikt. Dus normaal gesproken wil het dan wel lukken. Dus er is hoop:)

Voor mijn leo heb ik fostimon gespoten. na de leo moest ik eerst weer aan de clomid, wat niet genoeg deed, en toen mocht ik gonal f gebruiken. Dit sloeg toen dus wel aan. Ik mocht wel steeds ophogen binnen 1 cyclus als dat nodig was, juist omdat het zo jammer is als je anders de ronde moet afbreken.

Ik blijf het raar vinden dat er binnen een ziekenhuis zo weinig mogelijkheden zijn. Ik zou anders eens navraag doen in Groningen. Mocht je toch verder de medische molen inmoeten, dan zul je daar waarschijnlijk toch naartoe moeten.

Niet denken dat je uitbehandeld bent hoor als dit niet aanslaat! Ik heb in hetzelfde schuitje gezeten en er zijn echt nog mogelijkheden! Ik denk dat je gewoon naar een ander ziekenhuis op zoek moet, dan dit klinkt niet echt heel positief vind ik.

18. Catmommy

Catmommy Fanatiek lid

8 okt 2013
    1.872
    4
    38
    NULL
    NULL
    Ik hoop gewoon dat de menopur gaat aanslaan spoedig!
    Dat er verder geen operaties of aanvullende behandelingen meer nodig zijn:)

En anders zal ik door de gyn vast naar een ander ziekenhuis doorverwezen worden.

Maar bedankt voor je oppeppende woorden. Al moet ik echt nog even niet aan andere behandelmethodes denken. Zie er als een berg tegen op, dit is al flink ingrijpend.. en t duurt al allemaal zo lang..

19. Ruth2014

Ruth2014 Lid

12 sep 2014
    70
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik hoop ook voor je dat het allemaal niet nodig zal zijn hoor!

Maar mocht het toch nodig zijn, dan rol je daar langzamerhand wel in. Toen wij net begonnen was ivf in mijn ogen echt geen optie. Maar nu 3 jaar verder, na vele behandelingen en geen resultaat, dan ga je er gewoon in mee en doe je alles wat mogelijk is om toch zwanger te raken. niet te veel vooruit kijken, gewoon nu het beste ervan hopen en hopelijk wordt jullie wens snel vervuld!

20. Catmommy

Catmommy Fanatiek lid

8 okt 2013
    1.872
    4
    38
    NULL
    NULL
    Pfoe 3 jaar en ik vind anderhalf jaar al lang!

Het is ook niet volledig de behandelingen waar ik tegen op zie en ook het spuiten is voor mij niet zwaarder dan een pilletje Clomid.
    Maar al dat wachten valt me zo zwaar..

Deel Deze Pagina