Sorry nu pas antwoord als ik zou willen wel. Maar dan waarschijnlijk pas de volgende ronde. Moet als ik met clomid weer op 28 dagen kom over 2 dagen een eisprong hebben. Had vandaag wel flink wat gevoel in mijn buik. Als ik mijn normale cyclus aan hou zou ik pas over 5-6 dagen een eisprong hebben. Wat hadden jullie voor gevoel tijdens gebruik clomid? Ik heb namelijk denk ik echt nergens last van.
Anny.. allereerst welkom in dit topic. Ik heb inmiddels zo'n 8 jaar (af en aan) ervaring met PCOS en Clomid dus zal je in elk geval mijn antwoorden geven. Een ander heeft weer andere ervaringen. Maar die moeten dan zelf maar reageren - hoe weet ik als clomid aanslaat? Als je een gynaecoloog hebt die je begeleid dat wordt er meestal een week na de mogelijke eisprong op progesteron geprikt. Deze moet een goede uitslag geven van 20 of hoger en dan zou je Clomid behoren aan te slaan. Als voorbeeld: in januari deed ik een maandje 'op proef' mee bij de gyn omdat wij bezig waren met onderzoeken vw miskraam en ik dus niet zwanger mocht worden - en toen had ik zonder Clomid een progesteronwaarde van 13. Te laag dus.. Tijd voor Clomid. De progesteron is wel doorslaggevend. Ik had ook toen namelijk wel 2 Follikels die groeien en ook weer verdwenen. Een goede eisprong zou je denken.. maar niet dus. Goed hoe nu verder. Als doormiddel van timingsecho's en het gebruik van Clomid, en natuurlijk de progesterontest een week na je ovulatie is vastgesteld dat je WEL een goede eisprong hebt. Dan kun je vanaf dat moment in principe ook met ovulatietestjes zelf je ei zoeken (sommige ziekenhuizen doen namelijk niet standaard echos). Mijn gyn adviseerde de GEWONE ovulatietestjes van sensitest. Dat zijn dan ook de enige die ik gebruik. Geen clearblue ter controle (niet nodig) en de gevoelige van sensitest slaan bij mij een week lang uit.. Das ook niet de bedoeling. De gewone zijn dus prima! - Is temperaturen betrouwbaar als je medicatie zoals Clomid neemt? Ik zie wel duidelijk een temperatuurval op dag 12/13 en sinds dan is mijn temperatuur wel ietsje hoger dan voordien.. Met tempen kun je goed zien of je eisprong geweest is. Ook na gebruik van Clomid. Het geeft een stukje bevestiging achteraf (het is vaak dan te laat om nog iets met die eisprong te doen). Ook kun je met temperaturen zien of je ongesteld gaat worden of niet. Is dat zo dan dropt je temp vaak de dag van te voren of de dag van ongesteld worden. Het is niet zo dat als je een verhoogde temp hebt dat je dan altijd een goede eisprong hebt overigens. Dat zal toch echt een keer met progesteron gechecked moeten worden. Symtomen van eisprong zijn voor mij de ene keer een drukkend gevoel in mijn buik. De andere keer helemaal niets! Of een steek. Ik zou daar niet teveel op letten. Wat een heeeeele goede aankondiging van je eisprong is, is dat je cervixslijm heel glad aanvoelt en transparant eruit ziet. Ik check standaard mijn cervixslijm in de aanloop naar een eisprong en die begint vaak met 'romig' en vlak voor de eisprong is hij inderdaad meestal als 'eiwit'. Dat is ook echt een topmoment om te klussen. Daar gedijd het sperma heel mooi in.. Ik geloof niet in twee keer een eisprong. Sommige zeggen dat je ei groeit.. probeert te springen, dat lukt dan niet.. dus dan paar dagen later springt hij alsnog. Dat zou kunnen. Maar ik heb zelf altijd maar 1x echt superpositieve testen. Dan is mijn eisprong. (soms wel 2 tegelijk.. maar das wat anders) Wat wil dit zeggen als ik geen mensetruatie krijg? Heb ik dan wel een ovulatie gehad? is mijn dosis Clomid te licht? Dat zou best kunnen.. Een basissymptoom van pcos is dat je menstruatie gaat uitblijven. Als je geen goede eisprong hebt door bijv een te lage dosis Clomid dan kan dat zo zijn. En ja je cyclus kan wel tot 35 dagen duren. Mijn ei kwam op gegeven moment pas dag 26.. Toen heeft mijn gyn de dosis verhoogd. Hoe houden jullie de bijwerkingen (acne, dikker worden,...) onder controle? Deze twee bijwerkingen (van PCOS niet van Clomid) zijn erg vervelend. Ik neem de acne op mijn rug maar voor lief en de overbeharing pak ik aan met een gezichtscreme. Zodra je zwanger bent zal je hormoonhuishouding veranderen en gaan beide symtomen veeeeel minder zijn. Hoe verbergen jullie de behandeling en emoties voor familie en werkgever eventueel? Nu niet meer. We zijn er heel eerlijk over. Maar ik zit in een hele andere situatie dan jou.
Hoi dames, Ik was een weekje op vakantie! Ibiza, even ontspannen en weg van alle bezoekjes aan de arts heeft ons goed gedaan! Zondag heb ik een meting dag 15, misschien is het eitje al gesprongen, maar ik denk zelf van niet! Van het weekend lees ik alles even bij! Liefs
Klein vraagje als jullie dag 3-7 clomid slikte op welke dag kwam dan jullie eisprong? Ben benieuwd of ik mijn oude cyclus van 32 dagen aan moet houden. Of dat die misschien toch eerder terug zou gaan naar de 28 dagen die ik voor de BBZ had.
Goedemorgen, Een week geleden heb ik een echo gehad om door te gaan voor mijn IUI, daarin bleek dat ik meer dan 4 eitjes had en moest stoppen voor deze maand. Nu heb ik vanaf maandag last van mijn buik, met donderdag nacht zulke krampen (alsof het weeen waren) Huisartsenpost gebeld. Gelukkig was het uiteindelijk niet nodig en was het na een half uur! over. Nu vroeg ik me af, zijn er meerdere mensen die dit hebben gehad? Bij overstimulatie van de clomid 100 mg? Ik moet nu weer wachten tot ik ongesteld wordt voor de volgende ronde. ik ga dan over op 50 mg clomid en hopen dat het niet nog een keer gebeurt.. Fijne dag!
Hee dames... Dit is mijn eerste ronde met clomid dus kan jullie nog geen ervaringen vertellen... Gister eerste echo gehad en er was 1 eitje te zien van 10 mm. Was dag 10 dus vroeg maar heb goede hoop... maandag weer heen! Bmslijmvlies was 4 mm... ook redelijk goed dacht ik.
Ja inderdaad omdat ik hiervoor wel een redelijke cyclus had 32 dagen met uitschieters naar 40 maar heb maar 1 eierstok en eileider en zijn onderhand 2 jaar bezig
Hebben jullie het al over vervolg behandelingen? Hier mag ik over drie maanden starten met iui. Hopelijk is dat niet nodig..
He balen zeg! Zie dat je de rondes ervoor ook wat meer eitjes had? Had je op 50mg geen reactie? Zelf heb ik geen bijwerkingen, behalve opvliegers, zere borsten en humeur schommelingen.. Dus daar kan ik je niet mijn ervaring in delen.. Je bent al behoorlijk lang bezig.. Hopelijk mag je binnenkort mededelen dat je een kleine verwacht. En wordt je wachten meer dan beloond. Succes!
Ik ben net voor controle geweest, helaas is er deze cyclus weinig gegroeid, heel veel follikels, maar de grootste 10 mm op dag 15. Dinsdag nog een meting, als die gegroeid is gaan ze het afwachten, anders op naar de volgende ronde..
dankjewel voor je lieve reactie! nee ik ben gelijk om de 100 mg gezet.. Had steeds 2/3 eitjes dus wel tegen de grens aan... En ja de opvliegers, voel me af en toe net een oud wijf
De arts heeft ons aangeraden om gelijk voor ivf te gaan. Alleen vonden wij dat momenteel een te grote stap en de kosten post te hoog. Hier wordt dat helaas niet vergoed vandaar. Maar daarom dus eerst zo nog maar proberen we zijn gelukkig nog redelijk jong dus hebben nog even.
Ik ben vanmiddag weer voor de echo geweest.. zit nu op dag 13 en t eitje is nu 11,4 mm. Hij is dus gegroeid ten opzichte van afg. vrijdag. Hoe waren jullie ervaringen rond de 13e dag? Arts was er blij mee dus ik ook maar het kan ook stagneren. Maar we blijven positief!
Bij mij is meestal dag 13 t eitje t grootst. 1 keer heb ik ruim een week langer moeten wachten. Succes! Wanneer mag je weer terug?
Oke! Hmm hoop dat dat bij mij niet zo is . Maar is bij elke vrouw weer anders natuurlijk. Donderdagochtend mag ik weer .