Dag meiden, Ik ben vandaag naar de gyn geweest, en ik heb geen eigroei.. Nu heb ik dus weer primolut en pregnyl mee gekregen (spuiten dus) Volgends de gyn werkt clomid niet bij sommige vrouwen omdat we daar dus niet gevoelig voor zijn, ik ben daar dus 1 van.. @Ruth2014 Misschien een heel stom vraagje.. maar had je na de narcose veel pijn? (LEO) En hoe verloopt je cyclus nu, nu je de behandeling heb gehad? heb je al enig succes gehad? @Catmommy Ik begrijp heel goed hoe je je voelt, ik moet nu ook spuiten en het valt me erg tegen.. ik hoop dat ik hierbij enig succes zal boeken zodat ik de andere behandelingen niet meer aan hoef.. Het duurt allemaal veel te lang, ons gedult raakt erbij op en we krijgen elke maand maar 1 kans, Maar weetje na alle moeite en tegenslagen zal je wel beloond worden. ik hoop dat de menopur wonderen met zich zal meebrengen.
Succes met wachten weer de komende weken! En veel succes met spuiten. Ga je Gonal-f spuiten of menopur? Succes! Het spuiten valt reuze mee. Daar hoef je niet tegen op te zien.
@Ishax: denk dat je mijn reactie gemist had. Plaatste voor jouw bericht al wat. Maandag was dag 16 en er was nog steeds niks te zien. Donderdag dag 19 terug. Als er dan nog niks te zien is, wat ik verwacht, dan met de gynaecoloog vervolgstappen bespreken. Waarschijnlijk ook spuiten. Heb jij al uitgebreide uitleg en instructie hierover gehad? Succes voor iedereen en vooral met wachten pfff
Ishax de LEO viel mij erg mee. De dag van de LEO zelf was ik erg moe en slapjes en had ik natuurlijk wel wat last van de wondjes. De twee dagen erna ook nog en daarna voelde ik mij weer goed. Heel veel last heb ik niet gehad. Na de LEO heb ik 3 x zelf een cyclus gehad zonder medicijnen, maar m'n cyclus liep al snel weer omhoog. Toen heb ik twee rondes clomid gebruikt, maar dat sloeg ook niet genoeg aan. En toen ben ik met Gonal F begonnen. Met gonal F heb ik een jaar lang een cyclus gehad van rond de 35 dagen. Eerst 6 pogingen zelf en daarna 6 pogingen IUI. Dit alles heeft helaas niet geresulteerd in een zwangerschap, maar dat heeft natuurlijk niks te maken met de LEO. Ik hoor alleen maar positieve verhalen over de LEO. Tijdens de ingreep gaan ze ook je eileiders doorspuiten, dus de drie maanden erna ben je ook nog eens extra vruchtbaar.
Nog dames die nieuws hebben? Naturel hoe gaat t met de 150? Catmommy en ishax hoe gaat t met t spuiten? Ik heb woensdag afspraak bij gynaecoloog om te bespreken wat we gaan doen nu clomid echt niet blijkt te werken. Als ik de verhalen zo lees zal t ook wel spuiten worden.
Vandaag de laatste 150mg en dan vrijdag naar het ziekenhuis om mijn ei op te meten. Vermoedelijk dus weer een inwendige echo. En van daaruit wordt er verder besproken wat het behandelplan zal zijn. Ik hoop zooooo dat dit aanslaat. Het nadeel is dat ik helemaal geen vertrouwen meer heb in mijn eigen lichaam.. Deze week vertellen we het aan twee goede vrienden van ons. Zodat we daar ook af en toe kunnen praten. We merken aan onszelf dat we daar erg de behoefte aan hebben.
@Catmommy, Dankjewel ( en sorry voor de late reactie) Ik ga Gonal-F spuiten @Barbara En hoe is het gegaan bij de gyn? Ik ben nog niet met spuiten begonnen ik heb gisteren mijn laatste primolut gehad, dus nu afwachten en daarna op de 3e dag spuiten. @Naturel Het komt wel goed 1 van ze moet wel werken, en idd je hartje luchten doet je ook enorm goed!! Ik hoor het wel eens vaker, misschien de rest ook dat je het "los" moet laten als je het "los" laat dan raak je wel zwanger, omdat je een blokkade bent voor jezelf.. maar een kinderwens loslaten vind ik zelf persoonlijk veel te moeilijk
@Ishax Vandaag bij de gynaecoloog geweest. Had nu een andere dan de eerste keer. De andere gynaecoloog heeft nooit gesproken over pcos, maar kreeg vandaag dus deze diagnose wel te horen. Ik had me ingesteld op spuiten, maar kreeg het voorstel voor een LEO behandeling. Schrok er toch wel even van. Nou ja laat ik het zo zeggen, ik vind het super spannend. Het onder narcose gaan staat me ook een beetje tegen en het niet weten hoe lang het herstel gaat duren. Heb nog geen datum, die volgt nog. @naturel: het is inderdaad moeilijk om met al die gevoelens om te gaan en praten helpt zeker. Ik zit er ook steeds meer over te denken om het aan iemand te vertellen. Helemaal nu ik die LEO operatie in het vooruitzicht heb. Ik duim voor je dat bij jou de 150 wel aanslaat. Voor de rest ook allemaal succes.
Hoi Dames Ik ben ook nieuw, heb een beetje jullie reacties gelezen. Net een jaar gestopt met de pil, onregelmatig cyclus van soms 70 dagen! Provera en Duphaston gehad om op te wekken en daarna Clomid voor eigroei. Heb net de 2e kuur Clomid 100 mg gehad maar helaas ben ik ongesteld geworden. Had wel een mooie ei van 21mm die op springen stond maar blijkbaar is het toch niet gelukt. 1e kuur is mislukt te vroeg begonnen met Clomid. Nu maar weer 3e poging, heb wel veel last vd bijwerkingen vd Clomid vooral na 2 dagen.
Welkom Jen. Balen dat je weer ongesteld bent geworden. Wel fijn dat de clomid iig zijn werk doet. Je hebt dus iig een eisprong gehad, aangezien je ongesteld bent geworden en dat is al heel fijn. Hopelijk blijft clomid bij jou z'n werk doen en ben je binnen enkele rondes zwanger. Succes met de volgende ronde.
Ja ik hoop het..we zullen het zien komende maand. Bij jou werkt Clomid niet Barbara? Hoevaak laten ze je eigenlijk Clomid gebruiken keer of 6 tot ze overgaan op wat anders. Wat voor behandeling krijg je nu verder?
Bij mij was t zo dat als een bepaalde dosis niet werkte, er de keer daarna gelijk overgestapt werd op een hogere dosis. De 100 leek te werken bij mij, maar dat was eenmalig. Dus vandaar de 150. Dat werkte helaas ook niet. Wanneer een bepaalde dosis wel had aangeslagen zouden ze nog een tweede keer meekijken met behulp van echo's. Daarna zou ik voor een half jaar clomid mee naar huis krijgen om t zelf te proberen. Mocht je dan na half jaar nog niet zwanger zijn, terwijl je wel eisprongen krijgt met behulp van clomid, kijken ze weer verder. Maar goed alles verschilt per ziekenhuis. Ik krijg nu een leo operatie. Daarmee krijg ik hopelijk weer een eisprong zonder clomid en anders kan t zijn dat door die operatie clomid alsnog wel aanslaat.
Hallo meiden, Misschien mag ik hier meekletsen. Mijn situatie is wel iets anders geloof ik. Ik heb al een dochtertje die ook met behulp van clomid gekomen is. Sinds maart dit jaar zijn we bezig voor een 2de. Helaas nu ook weer een cyclus van 160 dagen dus opnieuw naar de gyn. Diagnose PCOS gekregen (deze diagnose had ik nog niet). Vandaag dag 11 van de cyclus met clomid 50. Ik krijg geen echo's alleen bloedprikken op dag 21 om te kijken of er een eisprong is geweest. Mijn man is dit keer niet getest (mocht uitblijven dan alsnog wel). Vorige keer prima alleen wat minder volume. De bijwerkingen van de clomid vind ik echter wel vervelend. 2 jaar terug werd ik er erg depressief van momenteel meer snel geiiriteerd/boos.
Hoi Hoi Ik ga naar een Fetiliteits kliniek, ben nu weer begonnen met 3e x clomid 100 dus ben benieuwd of net zo gaat als vorige keer, ik hoefde niet weer te komen voor echo maar mocht wel dus heb toch een afspraak voor ong net voor de eisprong. Mocht het weer niet lukken, hoop dat me cyclus wel beetje normaal blijft, want dit was echt de eerste keer dat de menstruatie van zelf kwam (30dagen) Al die keren hiervoor moest ik het ook opwekken met medicatie. Ik word ook erg chagrijnig en snel boos van clomid en vooral de opvliegers ook s'nachts.:x
Hoi dames hoop dat ik ook mag inspringen. Nu 1 jaar en 10 maanden geleden een heftige bbz gehad. Waarbij mijn eileider al kapot geknapt was en ik pas na een paar uur geopereerd ben. Mijn hele buik zat al vol met bloed. We hebben gelukkig al twee gezonden zoons. Maar nu dus al best lang bezig voor een wondertje nummer 3 waar we toch wel erg naar verlangen. Deze vrijdag voor het eerst naar de dokter om te bekijken hoe en wat. Wij wonen in Turkije dus hier gaat het allemaal niet zo als in Nederland. Maar mijn cyclus is dus na die bbz helemaal van slag zit nu ook alweer op dag 40. Ik hoop dat ik clomid voorgeschreven kan krijgen en dat de kosten niet buitensporig hoog zullen zijn. Ik wens jullie ook veel succes
Ik wil ook graag hier even inspringen. 2,5 jaar geleden ben ik begonnen met clomid 50. Na 2 rondes wat niks opleverde moest ik aan de clomid 100. Ik was erg down en wilde dit eigenlijk niet omdat ik zo verschrikkelijk beroerd was van de clomid 50, dus van de 100 zou ik wel helemaal ziek zijn. Niets was minder waar en ik voelde me kiplekker. Die ronde ben ik zwanger geworden van onze dochter. Nu willen we graag een 2e kindje, als ons dat gegund is. Ben nu net klaar met de 1e ronde clomid 50. Voel me goed en helemaal niet zoals de vorige keer. De komende 2 weken afwachten wat dit heeft gedaan. @Bubbels1985; ik hoef ook alleen maar bloed te prikken op dag 21 er is bij mij geen sprake van echo's
imoan78; ergens wel lekker alleen bloedprikken, maakt toch voor mijn gevoel dat ik er iets minder mee bezig ben en daardoor ontspannen ben, de ' wachtweken' blijven wel ellende. Hoop dat de clomid 50 nu wel is aangeslagen voor je. Fijn dat je je er goed bij voelt. Jen2809: Ik voel me op zich prima maar die stemmingswisselingen pff ik werk met ' lastige klanten' als ik het zo mag noemen en soms ben ik blij als ik de telefoon mag ophangen voordat ik iets zeg wat echt niet kan.....hihi Elly010: wat een verhaal zeg. Hoop dat de dokters bij jou en beetje mee willen werken. Heel veel succes bij je afspraak.
Hallo, Wij zijn nu bezig met de eerste ronde clomid 50. Ik heb pcos en manlief heeft helaas niet erg goed zaad. Ik heb inmiddels 2fm gehad maar er was nog niets gegroeid. Vrijdag mag ik nog een keerkeer voor fm. Er is al gesproken over inseminatie gezien het bij ons allebei niet goed zit maar willen eerst eisprong opwekken en ons nog zelf een echte kans geven (3-6maanden).
@bubbels1985 ik hoop het inderdaad ook. Alleen de arts die mij heft geopereerd met die bbz zei toen we vroegen kunnen we nog kinderen krijgen. Nou dat merk je vanzelf wel. Wees blij dat je er al twee hebt. Ja duh dat zijn we ook echt wel maar daar gaat die droom van een groot gezin niet mee weg. @mofantje spannend inderdaad en als jullie achter de keuze staan die jullie maken dan is dat ook het belangrijkste. Nou de vrijdag komt steeds meer in zicht. Vind het nu al best spannend worden. Ik heb nu nog steeds geen bloed gespot dit is voor my de langste cyclus tot nu toe. Hoop niet dat ik toch in de overgang ben ofzo. Ook de zwangerschaps testen zijn negatief. Dus hopelijk weten we vrijdag meer.