Hoi Juliette welkom. Ja zeker heftig de hele molen. Wat grappig ik heb toevallig voor mijn dochter naar een osteopaat gekeken een paar dagen geleden maar voor mezelf nog helemaal niet aan gedacht. Hou ik ff in de gaten. Ik moet ff spuien hoor. Op dag 30 bloedgeprikt met goed resultaat dus ergens rond dag 22 toch een eisprong gehad. Inmiddels dag 37 en test negatief maar ook geen ongesteldheid wel enorm zere borsten, zelfs mijn man viel het op. Grrrrr ik heb echt een grondige hekel aan wachten. Altijd al maar het word alsmaar erger hihihi
Dames hou de moed er in... Hier goed nieuws ik ben in verwachting het is nog wel heel pril 6 weekjes. Nu allemaal heb ik allemaal andere zorgen of het wel goed zit, ect Aankomende dinsdag de eerste echo...
Hoi Ellez, gefeliciteerd! Wat leuk..is je zwangerschap gelukt met gebruik van clomid en ja hoeveelste ronde? Succes met de echo.. Ik ben nu alweer bezig met ronde 6 waarvan hopelijk dit weer een goeie word, volgende mnd weer evaluatie gesprek hoe nu verder aangezien ik heb hoogte dosis clomid zit en het toch niet lukt..misschien iui.
Helaas geen goed nieuws... heb een miskraam gekregen na 7 weken heel jammer. Jen.. ik heb 5 rondes 50 mg gehad waarvan 2x echt heeft aangeslagen. En 1x 100mg helaas mis gegaan. Maar ik heb hoop dat het volgende keer wel goed mag gaan, en weer zwanger raak natuurlijk hopelijk
Hoe is het met jullie nu? Ik denk dat de clomid voor het eerst niet zn werking heeft gedaan. Ik heb nu op dag 19 nog steeds geen eisprong en een ovu test zonder echte positieve uitslag.. hoop dat ik snel langs de arts kan voor een echo. Kijken of het nog wel goed werkt.. en anders mis voor 100 gaan ipv50?
Hier gaat het zijn gangetje. Heel erg mijn best aan het doen om het niet te erg te willen. Ondertussen hier dag 17 weer met clomid 50. Wel richting een eisprong volgens de ovutesten dus die verwacht ik hier rond dag 22. Nu maar om de dag gezellig maken.
Hoi Hoi, ja kan zijn dat clomid niet meer aanslaat met bepaalde dosis, was bij mij ook het geval toen dosis hoger, en de keer erop sloeg wel weer aan, dus dat komt wel goed hoor.. Gelukkig netjes 1 ei en geen 2 of 3. Ik zit nu in de afwacht ronde weer..woensdag zit ik op dag 28..maar heb dan ook een evaluatie gesprek in de kliniek met mijn gynecoloog wat de volgende opties zijn, gezien we nu al een half jr aan de clomid zitten en de hoogste dosis, dus als het niet meer aanslaat, hoe gaan we verder. Ik moet dan ook deze woensdag een zwangerschap test doen, als het raak is kan natuurlijk de afspraak afzeggen. Maar ik ga niet testen, vind dat je toch gewoon moet doen als je echt over tijd bent en niet omdat het moet. En gaan we gewoon het gesprek aan, en zien we eind vd wk wel of ik wel of niet ongesteld word. Voel me wel anders dan andere keren, raar weeig gevoel in de buik..maar goed misschien praat ik me zelf weer zwanger. Dus gewoon afwachten maar weer..jullie succes met de nieuwe clomid rondes..
Hoi allemaal, Ik heb een groot deel van dit topic gelezen, maar niet alles, het is zo veel! Ik ga volgende ronde met Clomid starten. Mijn cyclussen variëren van 28 tot 42 dagen, met een enkele uitschieter van rond de 60 dagen. De meeste cyclussen zijn 30 - 35 dagen. Ik start met een dosis van 100 Clomid (2 pillen per dag). Daarnaast moet ik inwendige echo's laten maken om de eisprong te volgen. Dit zodat het nu een keer duidelijk wordt wanneer de vruchtbare dagen zijn. Het doel van de Clomid is volgens mijn gyn om mijn cyclussen meer regelmatig te maken, te weten wanneer de eisprong is en zeker weten iedere ronde een eisprong te hebben. Ik vind het eigenlijk best eng om hier mee te starten. Ik ben bang voor bijwerkingen. En nu ga ik lezen op internet en in boeken en lees ik ook nog eens allerlei mogelijke gevolgen. Waren jullie bang om te starten met Clomid? Mag ik hier ook komen mee schrijven?
Jeetje Ellez, wat erg! heel veel sterkte! @frisenfruitig. wat fijn dat je aan de clomid kunt beginnen. Mijn arts heeft me verteld dat het een "antihormoon" is dat je hersenen voor de gek houdt waardoor je extra oestrogeen aanmaakt en je als het ware de folikels "overstimuleert". Hierdoor kan wel groei plaatsvinden waardoor je cyclus op gang komt. Maar van het weer regelmatig worden van je cyclus weet ik niets. Ik hoop dat het aanslaat, dat je iedere keer netjes 1 of 2 eitjes mag verwachten en dat je onder de 35 dagen blijft met je cyclus. Ik heb na een LEO behandeling 1 eisprong gehad en zit nu op dag 16 en nog steeds geen positieve ovulatietest... Van het wachten en hopen wordt ik wel een beetje stapelgek Succes! wanneer begin je met je eerste ronde?
Hoi, @ fris en fruitig: Ik ben ook de clomid 150, en ik heb de afgelopen keren wel een eisprong gehad en gewoon 1 eitje, en als ik dus wel een eisprong heb is me cyclus nu regelmatig, 30/31 dagen en dat is wel fijn, en hopelijk blijft het gewoon zo door gaan met bhv clomid. Bijwerkingen bij mij; opvliegers en heumerig. Alleen elke maand hoop je er op, en dan is het toch niet zo, is wel elke keer weer een domper, maar aan de andere kant heb ik dus wel weer een gewone cyclus. Ben nu weer bezig met ronde 7 volgende wk 1x echo om te kijken of eitje groeit en dan weten we voldoende en kunnen we aan de slag Laat je relatie er niet onder lijden..dat heb ik nu wel gemerkt je bent er zo mee bezig elke dag weer, kliniek in en uit,echo, bloed prikken, dat je alleen nog maar bezig bent met zwanger worden en dus elke maand toch weer een teleurstelling is. Ik heb nu afgesproken kom 1x voor echo ong rond 14e dag doe ik het, dat ik weet dat er een ei groeit en als hij groeit springt hij ook..en de rest zelf doen geniet van elkaar. Want mocht je ooit overgaan op een andere behandeling zoals iui of ivf, dan moet je echt heel vaak naar kliniek/zh, dus als het nu niet nodig is niet gaan en gewoon op je eigen gevoel/lichaam af gaan.
Hey meiden ik meld me weer even hier. Heb gisteren een positieve test gehad na clomid 50. Durf nog niet echt blij te zijn na mijn mk in november en heb 30 maart (pas) een echo. Hoop dat het voor jullie ook snel raak mag zijn. Liefs
@Bubbels: gefeliciteerd! Bedankt voor alle reacties. Ik heb besloten om deze ronde nog niet de clomid te gaan slikken, maar nog 1 ronde zonder iets en ook deze ronde er 'niet voor te gaan'. Is tegenstrijdig met mijn allergrootste wens, maar ik ben ook heel erg toe aan even rust. Het geeft me een goed gevoel dat de komende 4 - 8 weken (ligt er aan hoe lang deze ronde duurt) ik gewoon met andere dingen bezig kan zijn en ik niet op hoef te zien tegen ongesteld worden. Ik blijf hier ook wel lezen, maar dus pas over een paar weken kan ik echt mee gaan schrijven over clomid.
@ Bubbels..gefeliciteerd..hopelijk goed nieuws in april Iedereen weer succes met de nieuwe ronde clomid..
Ik begin over 2 weken weer.. Hoop zelf ongesteld te worden voor 16 maart anders weer de ongesteldheid opwekkers slikken en weer 100mg clomid spannend allemaal weer...
@bubbels Proficiat. Super meid. @Ellez succes alvast. Ik start morgen weer met primolut en daarna clomid.
Hey Barbara, Hier gaat het goed net klaar met de clomid 100mg Even een vraagje ik hoor van verschillende mensen dat het beste is om de dag te klussen. Alleen wij doen bijna elke dag omdat ik bang ben als ik goede ei sprong heb en die mis... Heeft er iemand tips? Hoe gaat bij jou Barbara?
Volgensmij maakt elke dag of om de dag niet zoveel uit. Hier om de dag zwanger geworden in de 3e ronde met clomid 100